Miláášek...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
To jsou pěkné machinace s doklady, dokonce byl stvořen nový typ auta, aby zřejmě nešlo jen tak snadno zařadit a nebyly hned vidět zjevné nesrovnalosti. S jiným typem motoru než je v dokladech to snad nemohlo legálně projít přes emise a STK, to nevěřím, že by si toho nikdo nevšiml...
Motory E1/I a 4 se liší v hodně věcech, jiné válce nebo olejový chladič na první pohled vidět nejsou, "řídící jednotka" také ne, ale motor 4 má na ventilátoru vedle řemenice hadičku na přívod tlakového oleje a té už si nelze nevšimnout.
Motory E1/I a 4 se liší v hodně věcech, jiné válce nebo olejový chladič na první pohled vidět nejsou, "řídící jednotka" také ne, ale motor 4 má na ventilátoru vedle řemenice hadičku na přívod tlakového oleje a té už si nelze nevšimnout.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Není to hadička přívodu tlakového oleje, co chybí, tu má i trojka, jak jinak by se mazala ložiska hřídele ventilátoru? Co chybí je shora hadička odvzdušnění, aby mohl olej z prosotru spojky rychle odtéct zpět do klikové skříně v případě, že má dojít k rozepnutí spojky.
Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
No, znal jsem člověka, který pro své stáří již nejezdil ale v garáži stále přechovával své pečlivě zachovalé vozidlo francouzské značky prý pro svého ještě neplnoletého vnuka... Pak aby ušetřil za povinné ručení (tuším po roce 2000 při změně podmínek), starosti s STK apod, vozidlo trvale odhlásil s klidným svědomím, protože jak úřednice prohlásila, pak půjde kdykoliv zase přihlásit. Jak dnes víme, toto šlo za určitých podmínek asi rok a půl...Ambiciózní tajemníček napísal:...Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
Předpokládám, že takových majitelů (hlavně velkoobjemových vozidel) bylo v té době (existovala již vůbec možnost depozitování??) povícero a mezi nimi například majitel té plně funkční T613-4. A když po čase zjistil (nebo spíše až nový majitel vozu), že přihlásit na původní doklady nepůjde, pak třeba v nouzi nejvyšší přijal nabídku na její "postavení" na ještě "živé" papíry už téměř neexistujícího vraku. Ten předchozí případ lze za jistých podmínek řešit veteránskou SPZ/RZ, ale tato konkrétní Tatra by moc jiných možností neměla...
no já myslim že tvůj bývalý motor byl super, (patrně byl zobchodován)takže nejspíš jezdí v jiné tatře . třebas ho potkáš někde na srazu ..s paletou moc nepočítej ...a čekej že ti to pod mostem ochotně zdělí (ironie)ICEMAN T613-4 1992 napísal:Mno... asi mě čeká hledání a koupě motoru 613-4...
Nejdříve ale zkusim dohledat osud motoru č. 10862... (třeba v té Tróji - jak už tu někdo psal) Kdo ví... třeba ještě někde poslušně leží na paletě
Myslíš že by někdo odhlásil platné doklady T613-4??? Navíc když podle A.T. byl prvním majitelem v roce 1992 ČSD? To mi nějak nesedí... ale kdo ví co za tím je... A jen bůh ví jestli náhodou někdo nejezdí pěknou T613-3 s motorem T613-4čadík napísal:No, znal jsem člověka, který pro své stáří již nejezdil ale v garáži stále přechovával své pečlivě zachovalé vozidlo francouzské značky prý pro svého ještě neplnoletého vnuka... Pak aby ušetřil za povinné ručení (tuším po roce 2000 při změně podmínek), starosti s STK apod, vozidlo trvale odhlásil s klidným svědomím, protože jak úřednice prohlásila, pak půjde kdykoliv zase přihlásit. Jak dnes víme, toto šlo za určitých podmínek asi rok a půl...Ambiciózní tajemníček napísal:...Pořád ale žádná historka (ani ta Pedrova) nevysvětluje, kam se poděly papíry od čtverky a proč auto, které papíry mělo někdo celé postavil (zjevně auto i s motorem!) na staré papíry nějaké exlé OTS-EX.
Předpokládám, že takových majitelů (hlavně velkoobjemových vozidel) bylo v té době (existovala již vůbec možnost depozitování??) povícero a mezi nimi například majitel té plně funkční T613-4. A když po čase zjistil (nebo spíše až nový majitel vozu), že přihlásit na původní doklady nepůjde, pak třeba v nouzi nejvyšší přijal nabídku na její "postavení" na ještě "živé" papíry už téměř neexistujícího vraku. Ten předchozí případ lze za jistých podmínek řešit veteránskou SPZ/RZ, ale tato konkrétní Tatra by moc jiných možností neměla...
Pánové - odborníci... můžu dotaz?
V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 )
Nějaké doporučení? Nějaká úskalí? Nějaká úskalí v návaznosti na 4 st. převodovku a motor 613E1/I?
Můžu použít 16" disky? Jaké pneu na tento rozměr disku? Jaký má mít disk ET? (popř. přesná specifikace al. disku rozteč děr / počet děr / vnitřní díra / ET)
Moc díky za odpovědi.
Neříkám, že poběžím "Milááška" přezout hned zítra, ale když už jsem zjistil, že se nejedná o žádný historický unikát - tak chci mít alespoň auto které mi bude dělat radost a bude mě těšit pohled na něj
V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 )
Nějaké doporučení? Nějaká úskalí? Nějaká úskalí v návaznosti na 4 st. převodovku a motor 613E1/I?
Můžu použít 16" disky? Jaké pneu na tento rozměr disku? Jaký má mít disk ET? (popř. přesná specifikace al. disku rozteč děr / počet děr / vnitřní díra / ET)
Moc díky za odpovědi.
Neříkám, že poběžím "Milááška" přezout hned zítra, ale když už jsem zjistil, že se nejedná o žádný historický unikát - tak chci mít alespoň auto které mi bude dělat radost a bude mě těšit pohled na něj
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
No protože je to zásah do konstrukce vozidla, schválení alternativních disků a příslušných pneumatik musí schválit výrobce vozidla a na základě jeho schválení rovněž příslušný úředník na DI tuto změnu zapsat do dokladů vozidla. Pro karburační T613 lze povolit výrobcem shválenou alternativu disků 7Jx15 H2, 5x112, ET35 s příslušnými pneumatikami rozměru 205/65R15.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Taky budu muset přezout na nové a předpokládám že 225/60 R16 t 613-3 neublížím.
Zkoušel jsem schválení a zápis jiného rozměru u škodovky a poslalí mně do p.....(ryč). V TP 175/65 R14 chtěl sem 180/60R14 rozdíl průměr +1cm, šířka +5mm. Je to zbytečná ztráta času. Stejně dřív dostanu pokutu za nezapnuté světla, nebo 55km/h u cedule uzavřená obec. V malém tp rozměr pneu není a pochybuju že by to policajti věděli při běžné kontrole. Mimochodem to s těma kolama prošlo technickou!
Zkoušel jsem schválení a zápis jiného rozměru u škodovky a poslalí mně do p.....(ryč). V TP 175/65 R14 chtěl sem 180/60R14 rozdíl průměr +1cm, šířka +5mm. Je to zbytečná ztráta času. Stejně dřív dostanu pokutu za nezapnuté světla, nebo 55km/h u cedule uzavřená obec. V malém tp rozměr pneu není a pochybuju že by to policajti věděli při běžné kontrole. Mimochodem to s těma kolama prošlo technickou!
Myslím, že máš na autě správný rozměr, normální je 205/65R15. Tobě se nelíbí Tvoje disky? Ty co jsou na té fotce? Ty by se zrovna mně třeba líbily. Co bys chtěl? Nějaké ty trapné loukoťky, přes které je vidět na ty rezavé kotouče a brzdiče?ICEMAN T613-4 1992 napísal:Pánové - odborníci... můžu dotaz?
V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 )
Mno... mě se momentálně hodně líbí DEZENT H 7J15 v kombinaci s 225/60R15... co?Ambiciózní tajemníček napísal:Myslím, že máš na autě správný rozměr, normální je 205/65R15. Tobě se nelíbí Tvoje disky? Ty co jsou na té fotce? Ty by se zrovna mně třeba líbily. Co bys chtěl? Nějaké ty trapné loukoťky, přes které je vidět na ty rezavé kotouče a brzdiče?ICEMAN T613-4 1992 napísal:Pánové - odborníci... můžu dotaz?
V článku o T613ETB jsem se dočetl o al. discích 15" a pneu 225/60 R15... já mám na autě 15" disky ale menší (užší) pneu. Navíc se mi ty moje disky moc nelíbí a tak můj dotaz: jaké disky / pneu se dají použít na T613? (samozřejmě nemám na mysli orig. 14" a 205/70R14 )
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Podobné mám v 16" na Mercedesu s gumama 205/55/16 a dnes už bych do toho nešel. Vůbec ne kvůli diskům, na MB jsou pěkné, dávali se na Ečko i originálně a pokud se Ti líbí na Tatru, tak prosím, ale kvůli gumám. Každé snížení profilu a rozšíření pneumatiky obrovsky sníží komfort jízdy. Auto neochotně zatáčí(pereš se s volantem než vychýlíš kola z rovné stopy) a komfort pérování je ten tam a je z toho žebřiňák. Na podzim se vždycky těším na zimáky 195/65/15, jak si zase pohodlně zajezdím
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných