Strana 8 z 10

Napísané: 27 Apr 2007, 13:33
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
PETR 613 napísal:Kdo to má na zahrádce :twisted:
Nikdo, kdo by se objevoval na Tatraportále. Ale z lidí, kteří se objevují na Tatraportále toho o tom autě asi vím nejvíc.

Napísané: 27 Apr 2007, 13:37
od užívateľa Radinko
To sa teda máš :!: :D

Napísané: 27 Apr 2007, 13:49
od užívateľa radek
Ano D.A., proto mám rád konstruktivní debaty a ne "výkřiky do tmy ala rumunský střih" :wink:, neboli hodnotit (jsou to některé části hodnocení kladné, některé záporné a najdou se i neutrální) Betu si já osobně dovoluji proto, že jsem seznámen s jejím konstrukčním řešením, s jejími jízdními i užitnými vlastnostmi, s jejím servisem a potřebou ND vůči jejímu věku a opotřebení a i když to doposud nebyly zrovna statisíce s ní ujetých kilometrů, obrázek o ní mám celkem utvořen a docela se shoduje s názory jiných, realisticky smýšlejících uživatelů.....

Napísané: 27 Apr 2007, 15:11
od užívateľa Radinko
Ešte k tej tradícii:
Radinko napísal:Ja tradíciu nechápem ako kŕčovité lipnutie na všetkom pôvodnom, bez ohľadu na vývoj a nové potreby človeka a aj celej spoločnosti. Je to predovšetkým úcta k práci predchádzajúcich generácií a základ identity každej spoločnosti (podniku). Tradícia je pevný základ pre tvorbu nového, ktoré má v danom prostredí vznikať a hlavne USPIEŤ.
Pred chvíľou som našiel na nete toto :arrow:
"Predseda predstavenstva a riaditeľ britskej automobilky Rolls Royce Motor Cars, Ian Robertson, oficiálne novinárom potvrdil, že automobilka plánuje spustiť výrobu nového „malého“ modelu ešte do konca tohto desaťročia. Ide zrejme o prvé verejné potvrdenie špekulácií o tomto novom modeli. Robertson doslova povedal, že automobilka pracuje na relatívne malom automobile. Nie je jasné, o koľko menší nový model v porovnaní s Phantomom bude, avšak cenovo bude o zhruba dve tretiny lacnejší než Phantom. Vozidlo by sa malo svojou koncepciou zaradiť niekam medzi modely Phantom a BMW radu 7. Menší model by mohol automobilke pomôcť zdvojnásobiť jej aktuálne predaje, ktoré sú v súčasnej dobe zhruba 800 áut ročne, a sú tak podstatne nižšie než v prípade Bentley Motors, vlastneného Volkswagenom."

Parádny príklad. :idea: :)
Hmm, ani som netušil, že v Rolls Royce chápu veci tak ako ja... :lol: :lol: :lol:

Napísané: 30 Apr 2007, 09:26
od užívateľa ambiciózní tajemníček
Radinko napísal:To sa teda máš :!: :D
Já se mám, ale důvody jsou poněkud jiné než si myslíš.

Napísané: 30 Apr 2007, 10:55
od užívateľa D.A.
Dobře Ríšane, pro mne jsi Zdicha obhájil, nakonec dostatečně to udělal už Radek. Já osobně tento postoj k Betě nesdílím ("že je to zajímavě technicky řešené, praktické, použitelné a nenáročné vozítko, alternativní právě k těm nejrůznějším koncernovým pick-upům...... ") - pro pracovní nasazení (podnik, živnost) bych volil něco mnohem rozšířenějšího, pokud by to měl být především koníček a ve 2. řadě mula, pak stylovějšího, NAPř.:

Napísané: 30 Apr 2007, 11:46
od užívateľa Zdicho
Sedo napísal:Tak si porovnaj Tatru 613 a Tatru Beta. Aj ked su obe tieto automobily urcene na uplne ine vyuzitie (jedno je limuzina, druhe na prepravu tovaru).
Ja som sa len snazil dotknut toho, ze akosik mi tam usiel zmysel akejsi "tradicie" celej automobilky. Ale zrejme porovnavam neporovnatelne, pretoze jedno vznikalo za komančov a druhe uz za "noveho" rezimu.
Skor ma zaujima otazka toho, ako je pre vas ako "klenotnikov" ("zberatelov") Tatra Beta zaujimava.
Já nejsem klenotník. Já jsem oběť, která si nikdy nebude moci dovoli luxus moderního osobního automobilu, vyrobeného v Tatře, protože se již nedělají. Proto jsem odkázán k ježdění ve vracích, které se snažím co nejvíce přiblížit stavu, kdy sjely z výrobní linky.

Beta je pro mne čím dál tím více zajímavé auto, takové ošklivé káčátko, ze kterého by se mohlo vyklubat pěkné kuřátko;) Co jsem slyšel, tak s běžnou údržbou se do 350 tkm měnil jen ojel a spotřební díly. Dokonce ani čepy na řízení nebylo třeba vyměnit. Info o vozech vlastněných přímo v Tatře dopravě.

Napísané: 30 Apr 2007, 11:54
od užívateľa Zdicho
Ještě bych napsal, že kdysi se mi Beta absolutně nelíbila, ale sem tam jsem o ni zakopl, tak jsem si ji prohlédnul a čím dál více se mi začala zamlouvat, no a pokud bych někde nějakou zajímavou objevil, tak bych ji vzal. Stejně vesměs jezdím v autě sám, tak by se mi docela hodila:)

Tu zajet něco opískovat, tam něco zavézt pozinkovat, šup sem pár pytlů cementu no a pokud se do ní vleze motor T613, tak je to spečetěno;) Nepotřebuji jako Ladis T813 S1 drtikol, abych si dovezl občas pár cihel:D

Napísané: 30 Apr 2007, 12:53
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Ale Mirku, já jsem neobhajoval Zdicha ani Betu. Obhajoval jsem sebe. To je paralelní diskuse v tomto vlákně o jiném autě, které se účastní Petr613, Radinko a já.

A Zdicho - ta 613 ve Tvém avataru (s dojezdovým kolem) je už taky elektromobil? Vidím tam dobíjecí vidlici. Vzhledem ke hmotnosti vozidla se zřejmě nabíječka připojuje na 3x400V, aby se ze zásuvky dal tahat rozumný příkon a nenabíjelo se tři dny?

Napísané: 30 Apr 2007, 13:07
od užívateľa Zdicho
Ano, jsou v ní 2x 80 kW asynchronní motory + bateriová základna. Řídící soft běží na OS/2. Kvůli zvýšení hmotnosti jsem musel použít menší kola, abych snížil pohotovostní hmotnost.

Napísané: 30 Apr 2007, 13:10
od užívateľa Stevo
Asynchrony? fuj

Napísané: 30 Apr 2007, 13:24
od užívateľa D.A.
Liťáky jako liťáky.

Beta, dvanáctsettrojka nebo Hummer pickup.

Prach jsi a v prach se obrátíš.


Čím víc vás poslouchám, tím méně chápu rodinné kombíky, velkoprostorové vozy, SUV, o náklaďácích v domácím nasazení nemluvě (Drtikolka). Pro takové to "sem tam opískovat, sem tam pozinkovat, občas odvézt nějakou dvoutunovou bestii..." je nejlepším pick-upem přiměřené TZ na běžném sedanu!

Napísané: 30 Apr 2007, 15:02
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Proč ne asynchronní motory, Stevo? Asynchronní motor je levnější a lehčí než stejnosměrný, žádné kroužky, žádné uhlíky, je přetížitelný, má velmi plochý průběh momentu. Zdichova dvojice motorů navíc nahradí samosvorný diferenciál.

Napísané: 30 Apr 2007, 15:09
od užívateľa Stevo
AT: a synchron ma nebodaj kruzky?

Napísané: 30 Apr 2007, 15:16
od užívateľa tomas
Sakra, to zdicho je znacne vpredu oproti mne :-(
Posledne tyzdne sa zapodievam myslienkou prerobit jednu zvysnu 613 na elektromobil :-)

Napísané: 30 Apr 2007, 15:25
od užívateľa Sedo
Tak isto sa ti Zdicho mohla "zamlouvat" aj Seat Inca, VW Caddy, ale neni to len kvoli tomu, ze tam ma napisane Tatra? Preto som narazal na "klenotnikov".

Napísané: 30 Apr 2007, 16:15
od užívateľa Palo
asynchrónny, neasynchrónny.Nebude tam mať Zdicho motory jednosmerné?Ked ich teda napájajú batérie.

Napísané: 30 Apr 2007, 16:27
od užívateľa Stevo
Nie, Zdicho si iste vystruha na kolene nejaky sialeny spinany zdroj z buku alebo ceresne ako ho poznam. Ako chladiace medium bude sluzit Starobrno alebo Plzen, a cele to budu ovladat vevericky z cierneho lesa.

Napísané: 30 Apr 2007, 19:48
od užívateľa Štěpán
Popředu nebo pozadu - já začínám stavbou elektrokola. Jestli se to osvěčí, možná že bude i něco lepšího. Už mám vyrobený regulátor, sháním motor. Předpokládám dojezd 20km rychlost 40km/h

Napísané: 30 Apr 2007, 21:33
od užívateľa Vláček
A jakou baterii/akumulátor? Automobilový?