Rozměrový náčrtek - Tatra Beta

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 25 Apr 2007, 11:31

No a jsme zpět u tématu. Za chvíli se někdo zeptá, jestli ta beta na obrázku je původně hlučná smradlavá Tatra Beta CL 1.3 přestavěná na bateriový elektromobil až na VŠB nebo je to dobastlená původně Škoda Beta EL.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 25 Apr 2007, 12:32


Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 25 Apr 2007, 22:33

Kua, to je výběr Šedo, dík:)

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 25 Apr 2007, 22:41

Co beres jednu?

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 25 Apr 2007, 23:43

Hledám spíše nějakou levnější, ale pokud by to nebylo daleko, tak bych se zajel inspirovat:)

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 26 Apr 2007, 10:04

Kdo to má na zahrádce :twisted:
Prílohy
elfavo_predekbok.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 26 Apr 2007, 10:30

Nechápu souvislost s Betou.

Užívateľov profilový obrázok
PETR 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 632
Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/
Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa PETR 613 » 26 Apr 2007, 10:45

Žádná :) jen že se psalo o elektromobilu :wink:

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 26 Apr 2007, 11:08

Zdicho napísal:Nechápu souvislost s Betou.
S tou souvislostí máš Zdicho pravdu: tenhle "benzínový" (ale zkrácený!) Favorit by měl mít pod kapotou elektromotor, zatímco "elektrická" Beta měla zhusta nějaký benzinový Hyunday :lol:

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 26 Apr 2007, 11:17

Neni ta beta vlastne hanba, ked si predstavime, ze ake vozy pred tym Tatra vyrabala. Asi to bol pokus o udrzanie sa a zarobok.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Apr 2007, 12:42

Tatra i Škodovka (plzeňská, samozřejmě) měla v té době stejného vlastníka, tak není tak těžké vytušit, kdo na tom měl zájem a když si, Šedo, vezmeš, co se v tom Příboru dělá dneska... :?

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 26 Apr 2007, 18:58

čadík napísal:
Zdicho napísal:Nechápu souvislost s Betou.
S tou souvislostí máš Zdicho pravdu: tenhle "benzínový" (ale zkrácený!) Favorit by měl mít pod kapotou elektromotor, zatímco "elektrická" Beta měla zhusta nějaký benzinový Hyunday :lol:
No dobře, no :oops:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 26 Apr 2007, 20:30

No Sedo, ber to tak, že BETA/Accent 1.3 byla po více než 50 letech monotonní produkce nepraktických sedanů první opět různorodě prakticky použitelné, lehce potřebám zákazníků uzpůsobitelné, servisně nenáročné vozidlo, s adekvátní motorizací, slušnými jízdními výkony, poměrně zajímavou konstrukcí a hlavně s ohledem na užitné vlastnosti i přijatelnou cenou, podobně jako za dob dávno zašlých, za produkce malých vzduchem chlazených tater. Je smutné, že ta "pauza" trvala půl století. Takže hanbou bych to v žádném případě nenazýval, a už vůbec ne v rámci tvrzení "vzhledem k tomu, aké vozy pred tým vyrábali" :!: . O nedostatcích, podivnostech a jiných věcech se i u BETY dá polemizovat hodiny a hodiny, ale to skoro u každého auta, ale nic to nezmění na tom, co jsem výše napsal.......

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 26 Apr 2007, 23:20

radek napísal:No Sedo, ber to tak, že BETA/Accent 1.3 byla po více než 50 letech monotonní produkce nepraktických sedanů první opět různorodě prakticky použitelné, lehce potřebám zákazníků uzpůsobitelné, servisně nenáročné vozidlo, s adekvátní motorizací, slušnými jízdními výkony, poměrně zajímavou konstrukcí a hlavně s ohledem na užitné vlastnosti i přijatelnou cenou, podobně jako za dob dávno zašlých, za produkce malých vzduchem chlazených tater. Je smutné, že ta "pauza" trvala půl století. Takže hanbou bych to v žádném případě nenazýval, a už vůbec ne v rámci tvrzení "vzhledem k tomu, aké vozy pred tým vyrábali" :!: . O nedostatcích, podivnostech a jiných věcech se i u BETY dá polemizovat hodiny a hodiny, ale to skoro u každého auta, ale nic to nezmění na tom, co jsem výše napsal.......
Pssst :!: Neříkej jim to, aby mi je všechny nevybrali:D

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 27 Apr 2007, 09:09

:shock: Ale není to proti Manifestu? Kupovat to jen proto, že to je "taky skoro Tatra"? Proč ne raději něco praktického s podobnými parametry (Palio, starý Caddy, Inca, Combo)? Aby se s tím dalo vyjet od Turecka po Protugalsko a třeba Argentinu a v servise na to nezírali jako na UFO?

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 27 Apr 2007, 10:06

Myslím, že Hyundai mi spraví všude, ne? Jinak až tak daleko opravdu nejezdím;)

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 27 Apr 2007, 11:01

Tak si porovnaj Tatru 613 a Tatru Beta. Aj ked su obe tieto automobily urcene na uplne ine vyuzitie (jedno je limuzina, druhe na prepravu tovaru).
Ja som sa len snazil dotknut toho, ze akosik mi tam usiel zmysel akejsi "tradicie" celej automobilky. Ale zrejme porovnavam neporovnatelne, pretoze jedno vznikalo za komančov a druhe uz za "noveho" rezimu.
Skor ma zaujima otazka toho, ako je pre vas ako "klenotnikov" ("zberatelov") Tatra Beta zaujimava.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 27 Apr 2007, 11:28

Sedo, smysl pro "tradici" (pěkný pojem, takové nenásilné a libozvučné označení toho, co se v kombinátě posledních pár desítek let dělo :-D)dovedl tu fabriku tam, kde teď je.

D.A., není to proti Manifestu a jak spávně podotkl Zdicho, korejce opraví, pokud bude třeba, opravdu téměř kdekoli, z na něj běžně dostupných dílů. Kupovat to ne z důvodu "že je to taky skoro tatra" - i když nevyrovnané povahy si to můžou myslet, v tom se jim nebrání), ale že je to zajímavě technicky řešené, praktické, použitelné a nenáročné vozítko, alternativní právě k těm nejrůznějším koncernovým pick-upům......

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 27 Apr 2007, 12:28

radek napísal:Sedo, smysl pro "tradici" (pěkný pojem, takové nenásilné a libozvučné označení toho, co se v kombinátě posledních pár desítek let dělo :-D)dovedl tu fabriku tam,kde teď je......
Automobilka Tatra (osobné vozy) si bohužiaľ vlastnú tradíciu sama značne zdevalvovala. Prečo a ako, to už na viacerých miestach fóra načrtol Radek a ja mu dávam za pravdu.
Tradícia je však nesmierne dôležitá. Ja tradíciu nechápem ako kŕčovité lipnutie na všetkom pôvodnom, bez ohľadu na vývoj a nové potreby človeka a aj celej spoločnosti. Je to predovšetkým úcta k práci predchádzajúcich generácií a základ identity každej spoločnosti (podniku). Tradícia je pevný základ pre tvorbu nového, ktoré má v danom prostredí vznikať a hlavne USPIEŤ.
Manažéri (ak sa tak dajú vôbec nazvať, výstižnejšie označenie je asi "hrobári") v Tatre celému svetu ukázali, ako to dopadne, ak sa táto súvislosť nepochopí.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 27 Apr 2007, 13:03

Radku, to už je samozřejmě důvod.
"Zajímavé technické řešení" jsem pod maskou zoufalého slepence rumunského střihu nečekal.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných