Slavné Tatry (a nejen TY)
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Jenže tady nejde o sympatie něčího zadku k semiši nebo kůži, tady jde čistě o snobismus. Bohužel, tyhle vozy se nedostávají do rukou rozumných veteránistů, ale do rukou zbohatlických snobů. Je to dáno tím, že se kolem nich vytvoří nejdříve veliká aureola, kecy o vyjímečnosti a emoce, kterými se zde někteří tak rádi opájí. No a k tomu se hned může nasadit odpovídající cena, přidá se jedna nula a je to. Rozumný veteránista pak nad takovou nabídkou mávne rukou a má na to akorát tak ten zbohatlický snob, který to takto przní, aby to bylo dostatečně nóbl. Zařazuje auto do jakési "třídy" podle euroamerických lifestylových časopisů a pak chce, aby to bylo podle toho. On se v tom nechce vozit jako třeba vy, tak neřeší, jak se mu v tom bude sedět. On musí mít auto, které vypadá draze i pro naprostého trotla, jakým jsou jeho kamarádi, taky zbohatlíci.
Zkus ještě jednou pohledat moje daňové přiznání, frajere, jistě k němu máš přístup. Nebo zas jenom freuduješ? Zatím Ti to moc nevychází.mgr. p.n. napísal:Tady z někoho mluví závist pramenící z malého platu. Ale jinak s tou koží maš pravdu.
Nemluvil jsem ani tak o lidech, kteří na to nemají, ale o těch, kterým je líto dávat za to takové peníze. O rozumných lidech, u kterých je to složitější než jen to zde neustále prezentované "když to chci, tak za to dám, tolik, kolik za to chtějí". O lidech, kteří nemusí mít nějaké auto "za každou cenu". No a auta s legendou (po Husákovi a podobně) bývají předražená, přičemž ta legenda má cenu hlavně pro snoby.
nemyslím si,že legenda má cenu především pro snoby.Myslím si že většina lidí by chtěla vlastnit automobil,který předtím jakýmkoli způsobem proslavila nějaká osobnost.Ambiciózní tajemníček napísal:. No a auta s legendou (po Husákovi a podobně) bývají předražená, přičemž ta legenda má cenu hlavně pro snoby.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 187
- Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Třebíč
- Kontaktovať užívateľa:
Pan Mgr.p.n. myslím si že nejde vůbec o závist ta je víc právě mezi váma zbohatlíkama než mezi náma lidma, kteří až tak velké peníze nemají a nevydělávají...Ve sféře zbohatlíků je jen samá přetvářka, arogance a hraní si na něco...- myslím si že to každý, kdo nedělá sám na sebe a je někde zaměstnanej, zná... Bohužel zapomínají že jsou ale stejní jako mi...mgr. p.n. napísal:Tady z někoho mluví závist pramenící z malého platu. Ale jinak s tou koží maš pravdu.Ambiciózní tajemníček napísal:On musí mít auto, které vypadá draze i pro naprostého trotla, jakým jsou jeho kamarádi, taky zbohatlíci.
A názor Ambiciózního tajemníčka je mi velice blízkej
Jen si myslím že se starý auta budou zachvílu pohybovat jen v té sféře právě těch zbohatlíků, který je budou kupovat opravdu jen proto aby dokázali svému okolí že na to mají...
A lidi s láskou k těmto autům nezbyde nic než jen fotky a sny ...
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Zil by som samozrejme rád vlastnil zo zaujímavosti aj ja. Nie preto že "na to mám" ale príjde mi to ako úplne iný voz, neštandardný a výnimočný.
Brané z rozumného hľadiska nemá viacmenej význam ho vlastniť, pretože ak to porovnáme dajme tomu s Tatrou 613 ktorú tu máme väčšina z nás, je to voz určite menej dynamický, krajne nepraktický, s horšími jazdnými vlastnosťami a výkonmi. Ale proste, mám rád staré a výnimočné autá. Takýto Zil v mojich očiach takýmto vozom je. Jazdiť by som na ňom ale asi nejazdil Možno párkrát na dhú cestu. Ale to je jedno pravdepodobne sa k nemu nedostanem, taká 603-ka a 613-ka sú v mojom rebríčku vyššie.
Brané z rozumného hľadiska nemá viacmenej význam ho vlastniť, pretože ak to porovnáme dajme tomu s Tatrou 613 ktorú tu máme väčšina z nás, je to voz určite menej dynamický, krajne nepraktický, s horšími jazdnými vlastnosťami a výkonmi. Ale proste, mám rád staré a výnimočné autá. Takýto Zil v mojich očiach takýmto vozom je. Jazdiť by som na ňom ale asi nejazdil Možno párkrát na dhú cestu. Ale to je jedno pravdepodobne sa k nemu nedostanem, taká 603-ka a 613-ka sú v mojom rebríčku vyššie.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
A po jeho pádu se tito zbohatlíci vyrojili jak osy..tím nechci říci, že bych byl zastánce praktik minulého režimu..ale hodně lidí se obohatilo ze státního majetku..DavidHodan napísal:To Ondrej : To jsem,ale o tom,jak Miloš říkal,že jsou nesmrtelní,tak to má něco do sebe,protože,třeba takovej Jakeš,je furt dneska ještě na živu !
BTW : když padl komunstický režim,byli mi "pouhé" 3 měsíce !
No ale co jsme chtěli ..to máme..
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
To by ma teda zaujímalo, kto to chceljack napísal:A po jeho pádu se tito zbohatlíci vyrojili jak osy..tím nechci říci, že bych byl zastánce praktik minulého režimu..ale hodně lidí se obohatilo ze státního majetku..DavidHodan napísal:To Ondrej : To jsem,ale o tom,jak Miloš říkal,že jsou nesmrtelní,tak to má něco do sebe,protože,třeba takovej Jakeš,je furt dneska ještě na živu !
BTW : když padl komunstický režim,byli mi "pouhé" 3 měsíce !
No ale co jsme chtěli ..to máme..
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Jen na okraj jako zajímavost: výše zmiňovaný M.Štěpán (*1945) teprve nedávno dosáhnul důchodového věku, prostě ještě "mladík" v plné síle...DavidHodan napísal:To Ondrej : To jsem,ale o tom,jak Miloš říkal,že jsou nesmrtelní,tak to má něco do sebe,protože,třeba takovej Jakeš,je furt dneska ještě na živu !
BTW : když padl komunstický režim,byli mi "pouhé" 3 měsíce !
Ale zpátky k tématu: "slavných" Tater a jejich uživatelů bude více - od těch dnešních "Dakarských T815", přes Zemanovu T700 až po např. T80 T.G.Masaryka...
Jen mě tak napadá, zda zelená T80, jejíž prvním majitelem byl JUDr. Lederer je dnes slavnější/známější díky jemu nebo díky aktivitám jejího dnešního majitele... :
TATRA, model: 80, motor: 5987ccm , rok výroby: 1932
Při výstavní premiéře roku 1930 byl tento automobil označen za triumf techniky. Vedle nádherných mohutných tvarů v kombinaci s překvapivě jemnými detaily a sportovními liniemi oslnil vodou chlazeným dvanáctiválcovým motorem s výkonem 120 koní. Vůz byl určen pro reprezentativní účely s cílem poskytnout vysokou míru pohodlí klientele z nejbohatších a nejnáročnějších. Automobily Tatra 80 tak používali nejvyšší státní představitelé, průmyslníci, právníci a šlechta.
Prvním majitelem této T80 byl významný český politik, právník, Ministerský rada při Ministerstvu školství a Národní osvěty, žurnalista, esejista a spisovatel JUDr.Edvard Lederer (* 15.7.1859 + 5.6.1944). Tento jeho automobil byl prvním objednaným kusem z celkového počtu pouhých 22 vyrobených, ale z toho pouze 4 byly tyto sportovní kabriolety, ostatní vozy byly různých karosérií. Cena tohoto automobilu v roce 1932 činila 195.000 korun českých. Pro srovnání významu výše této částky: malý rodinný dům postavený na klíč stál ve stejné době cca 50.000 korun českých.
Uvedená Tatra 80 je v současné době vůbec nejdražším a nejcennějším českým autoveteránem. Byla zakoupena v roce 1994 v Muzeu Sinsheim v Německu a byla restaurována postupně celých 11 let
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Tak můj elektronik okouzlil exministra Karla Dybu, kolegu Klause, Ransdorfa a jiných hochů z "Prognosťáku". Dyba byl ministrem hospodářství (dnes pro místní rozvoj). Ze vzpomínek čalounice z Tatry, si prý Dyba osobně diktoval celkové barevné sladění auta -hnědá metla, hnědá palubka a tmavě hnědá kůže) a velice trval na světlém čalounění stropovice. Museli údajně narychlo shánět světlý polyster který se dával na auta se šíbrem.
Dalším jeho počinem byl M95 kolegy Ramiho, kde to dotáhl asi nejdále, stříbrné auto, tmavě modrá celokůže na Recarech a stejná na palubovce, tmavě modré koberce.
No a sedí asi i jeho popis který napsal neformálně do své knížky o K.Dybovi Ježek (otec kupónové defraudace, pardon privatizace)
citát:
"Dyba? To je původním povoláním playboy, je člověk, který touží po společenském lesku a salonech. Nejraději má foyery mezinárodních hotelů, konference, letiště, letadla, recepce, uždibování jednohubek, debaty s profesory. To je jeho svět, ten zbožňuje"
Dalším jeho počinem byl M95 kolegy Ramiho, kde to dotáhl asi nejdále, stříbrné auto, tmavě modrá celokůže na Recarech a stejná na palubovce, tmavě modré koberce.
No a sedí asi i jeho popis který napsal neformálně do své knížky o K.Dybovi Ježek (otec kupónové defraudace, pardon privatizace)
citát:
"Dyba? To je původním povoláním playboy, je člověk, který touží po společenském lesku a salonech. Nejraději má foyery mezinárodních hotelů, konference, letiště, letadla, recepce, uždibování jednohubek, debaty s profesory. To je jeho svět, ten zbožňuje"
Hmm, je to pro Tatru typické, že když chtěl mít zákazník auto udělané alespoň trochu vkusně, musel si všechno ohlídat sám a v zaměstnancích zůstala hořkost, že museli shánět materiál. Jó, to za slavných (jak si někteří myslí) časů stačilo říct "Heleďse, soudruhu, ber co je nebo nech bejt. Sovětští komsomolci ve Velké vlastenecké válce museli spát s hlavou na dělostřeleckým granátu a Ty si tady vymejšlíš extra hadru na strop. Dodavatelsko-odběratelský vztahy váznou a nejni dost kádrů, aby se to řešilo. A vůbec, my tady děláme luxusní auta, víme? Můžeš mít jakýkoliv čalounění, pokud si vybereš modrej kordvelur."
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných