Vozidla PČR
Re: Vozidla PČR
Neco pro IRONCLADa a Robo Hanaka.
http://www.youtube.com/watch?v=DGpnyH0H ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=DGpnyH0H ... re=related
Re: Vozidla PČR
Motocykly BMW a hradní stráž ČSSR
Autor: Pavel Krotil, Veteran.cz | Datum: 06.06.2008
Můj příběh se začal psát v roce 1970, kdy pan režisér Vorlíček natáčel celovečerní film „Dívka na koštěti“ a já se měl za tři roky narodit. Je to příběh do dnešních dob obestřený závanem předrevolučního režimu, ale i velkým tajemnem a v té době nepochopitelnou shodou náhod. Možná to, co vám chci vyprávět, není do detailu přesné, ale je to vše, co se mi po několika letech hledání a vyptávání podařilo zjistit. Ale zpět na začátek.
Psal se rok 1964 a jedna zatím nezjištěná země - zřejmě Rakousko - u firmy BMW A.G. udělala objednávku na pravděpodobně 15 kusů motocyklů BMW R50 a 4 kusy BMW R69S pro potřeby tamní policie. Nikdo už dnes neví, jak se stalo, že motocykly nakonec skončily v zemičce, kde vládl jakýsi Tonda Novotný a vše co bylo od hranic na západ bylo prohnilé a zkažené. Jaký to pro člověka, pamatujícího ony časy div, že bylo požehnáno zakoupení těchto krásných a spolehlivých strojů pro potřeby 5. správy SNB (Ochrana stranických a ústavních činitelů) Hradní stráže ČSSR. V archivu ministerstva vnitra se mi bohužel nepodařilo dohledat podrobnosti, ale soudě dle jiných případů nákupu například vozidel pro sledování či elektronického vybavení pro odposlech ze západu je jasno, že zvítězil zdravý rozum, což nebylo v té době moc obvyklé
Tak se tedy stalo, že několik příslušníků 5.správy SNB zasedlo v roce 1965 na tyto stroje a mělo tu "čest" doprovázet po více než 20 let mnoho slavných soudruhů, mezi nimiž nechyběl Josip Broz Tito, Leonid Iljič Brežněv nebo Fidael Castro. Prezidenti odcházeli a BMW stále jezdily. Za jejich nasazení se vystřídal Antonín Novotný s Ludvíkem Svobodou a ten zase s Gustavem Husákem. Je pravdou, že se toho s těmi krasavci moc nenajezdilo a většina z nich nemá do dnešních dnů najeto více než 15 000 km. Já osobně vím o osmi těchto strojích, které znám, nebo jsem slyšel o někom, kdo je má, a je dost pravděpodobné, že se zachovaly skoro všechny. Koupit jste si je jako vyřazené mohli v roce 1987.
BMW R50 mělo pouze jeden modrý maják na levé straně vidlic a bylo jich používáno kolem vozů jako doprovod. BMW R69S mělo majáky dva, sirénu, padáky, druhé sedlo, a STOP světlo a používalo se jich na „prorážení cesty“ nebo jako doprovod mimo Prahu. R50 disponuje výkonem 26 koní a R69S výkonem 42 koní. Někdy kolem roku 1980 dostaly šedesát devítky a pravděpodobně dvě padesátky navíc vysílačky. U šedesátdevítek se ještě změnil nátěr blatníků na bílo a druhé sedlo ustoupilo anténě na vysílačku.
Teď tedy na chvilku skočím do svého dětství, abych oživil onu slavnou scénu právě z filmu „Dívka na koštěti“. Dva esenbáci zastavují nejdříve luxusní limuzínu a vzápětí Fiat 500 se třemi církevními hodnostáři. To je ta chvíle, kdy si většina z vás vzpomene, že ti esenbáci nejedou na Jawách, ale na BMW. Tedy úplně přesně na BMW R69S, což prozradí v několika záběrech i malý nápis na zadním blatníku.
Když jsem se před několika lety rozhodoval, jaký si jako hrdý zastánce značky koupit čtyřtaktní historický motocykl, padla logicky volba na BMW. Protože jsem chtěl motorku spolehlivou a jezdivou, koupil jsem v Německu na Ebay model BMW R50. Po nějaké době mi kolega povídá „to je ta motorka, co na ní jezdí policajti v Dívce na koštěti“. Nebylo to tak úplně přesné, ale protože si jsou oba typy velmi podobné, dají se lehce zaměnit. Pro mě to ovšem bylo, jako bych se zrovna narodil a hned jsem mazal do půjčovny pro ten film. A skutečně! Bylo to ono, tedy skoro ono. Tak se mi v hlavě zrodil nápad, že si postavím přesnou kopii. Za čas jsem si ještě přikoupil tu správnou, tedy BMW R69S a po několikaletém shánění fotek, majáčků, sirény, STOP světla, druhého sedla a všech detailů jsem dílo dovršil. Dnes mi stojí v garáži identický motocykl, na kterém se s houkající sirénou proháněli esenbáci z hradní stráže, nebo Saxana zachraňující zakletý učitelský sbor do králíků a jiné domácí havěti.
Před několika měsíci jsem se poprvé setkal s jedním z řidičů pamětníků a přesto, že si o té době můžeme všichni myslet své, mě jeho vyprávění nadchlo. Vyprávěl všechno s posvátnou úctou a já mu v tu chvíli záviděl.
Když dnes uvidíte někde na cestách, nebo srazech historických vozidel blázna v uniformě SNB na policejním motocyklu BMW, což bych mohl být asi já věřte že to není nesmysl (jak si mnoho lidí myslí), ale kus historie naší hradní stráže, úzce spjaté až do dnešních dob se značkou BMW.
Autor: Pavel Krotil, Veteran.cz | Datum: 06.06.2008
Můj příběh se začal psát v roce 1970, kdy pan režisér Vorlíček natáčel celovečerní film „Dívka na koštěti“ a já se měl za tři roky narodit. Je to příběh do dnešních dob obestřený závanem předrevolučního režimu, ale i velkým tajemnem a v té době nepochopitelnou shodou náhod. Možná to, co vám chci vyprávět, není do detailu přesné, ale je to vše, co se mi po několika letech hledání a vyptávání podařilo zjistit. Ale zpět na začátek.
Psal se rok 1964 a jedna zatím nezjištěná země - zřejmě Rakousko - u firmy BMW A.G. udělala objednávku na pravděpodobně 15 kusů motocyklů BMW R50 a 4 kusy BMW R69S pro potřeby tamní policie. Nikdo už dnes neví, jak se stalo, že motocykly nakonec skončily v zemičce, kde vládl jakýsi Tonda Novotný a vše co bylo od hranic na západ bylo prohnilé a zkažené. Jaký to pro člověka, pamatujícího ony časy div, že bylo požehnáno zakoupení těchto krásných a spolehlivých strojů pro potřeby 5. správy SNB (Ochrana stranických a ústavních činitelů) Hradní stráže ČSSR. V archivu ministerstva vnitra se mi bohužel nepodařilo dohledat podrobnosti, ale soudě dle jiných případů nákupu například vozidel pro sledování či elektronického vybavení pro odposlech ze západu je jasno, že zvítězil zdravý rozum, což nebylo v té době moc obvyklé
Tak se tedy stalo, že několik příslušníků 5.správy SNB zasedlo v roce 1965 na tyto stroje a mělo tu "čest" doprovázet po více než 20 let mnoho slavných soudruhů, mezi nimiž nechyběl Josip Broz Tito, Leonid Iljič Brežněv nebo Fidael Castro. Prezidenti odcházeli a BMW stále jezdily. Za jejich nasazení se vystřídal Antonín Novotný s Ludvíkem Svobodou a ten zase s Gustavem Husákem. Je pravdou, že se toho s těmi krasavci moc nenajezdilo a většina z nich nemá do dnešních dnů najeto více než 15 000 km. Já osobně vím o osmi těchto strojích, které znám, nebo jsem slyšel o někom, kdo je má, a je dost pravděpodobné, že se zachovaly skoro všechny. Koupit jste si je jako vyřazené mohli v roce 1987.
BMW R50 mělo pouze jeden modrý maják na levé straně vidlic a bylo jich používáno kolem vozů jako doprovod. BMW R69S mělo majáky dva, sirénu, padáky, druhé sedlo, a STOP světlo a používalo se jich na „prorážení cesty“ nebo jako doprovod mimo Prahu. R50 disponuje výkonem 26 koní a R69S výkonem 42 koní. Někdy kolem roku 1980 dostaly šedesát devítky a pravděpodobně dvě padesátky navíc vysílačky. U šedesátdevítek se ještě změnil nátěr blatníků na bílo a druhé sedlo ustoupilo anténě na vysílačku.
Teď tedy na chvilku skočím do svého dětství, abych oživil onu slavnou scénu právě z filmu „Dívka na koštěti“. Dva esenbáci zastavují nejdříve luxusní limuzínu a vzápětí Fiat 500 se třemi církevními hodnostáři. To je ta chvíle, kdy si většina z vás vzpomene, že ti esenbáci nejedou na Jawách, ale na BMW. Tedy úplně přesně na BMW R69S, což prozradí v několika záběrech i malý nápis na zadním blatníku.
Když jsem se před několika lety rozhodoval, jaký si jako hrdý zastánce značky koupit čtyřtaktní historický motocykl, padla logicky volba na BMW. Protože jsem chtěl motorku spolehlivou a jezdivou, koupil jsem v Německu na Ebay model BMW R50. Po nějaké době mi kolega povídá „to je ta motorka, co na ní jezdí policajti v Dívce na koštěti“. Nebylo to tak úplně přesné, ale protože si jsou oba typy velmi podobné, dají se lehce zaměnit. Pro mě to ovšem bylo, jako bych se zrovna narodil a hned jsem mazal do půjčovny pro ten film. A skutečně! Bylo to ono, tedy skoro ono. Tak se mi v hlavě zrodil nápad, že si postavím přesnou kopii. Za čas jsem si ještě přikoupil tu správnou, tedy BMW R69S a po několikaletém shánění fotek, majáčků, sirény, STOP světla, druhého sedla a všech detailů jsem dílo dovršil. Dnes mi stojí v garáži identický motocykl, na kterém se s houkající sirénou proháněli esenbáci z hradní stráže, nebo Saxana zachraňující zakletý učitelský sbor do králíků a jiné domácí havěti.
Před několika měsíci jsem se poprvé setkal s jedním z řidičů pamětníků a přesto, že si o té době můžeme všichni myslet své, mě jeho vyprávění nadchlo. Vyprávěl všechno s posvátnou úctou a já mu v tu chvíli záviděl.
Když dnes uvidíte někde na cestách, nebo srazech historických vozidel blázna v uniformě SNB na policejním motocyklu BMW, což bych mohl být asi já věřte že to není nesmysl (jak si mnoho lidí myslí), ale kus historie naší hradní stráže, úzce spjaté až do dnešních dob se značkou BMW.
Re: Vozidla PČR
Zdravím vsespolek,
Pro informaci a pro případné zájemce přikládám info k setkání policejních historických vozidel:
http://www.phsos.cz/news/nova-akce/
Pro informaci a pro případné zájemce přikládám info k setkání policejních historických vozidel:
http://www.phsos.cz/news/nova-akce/
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
....a ještě tu mám formana,ale už s nápisem "policie".
Za kvalitu fota se omlouvám,je to foceno mobilem z nedělního AHA
Za kvalitu fota se omlouvám,je to foceno mobilem z nedělního AHA
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vozidla PČR
Teď si uvědomuju, že jsem ještě nepotkal repliku Š110R v barvách VB, hlavně ty modré s bílým proužkem vypadaly šikézně .
Ještě cca týden se tyhle šroty v použitelném stavu budou nabízet okolo 5-10kKč po desítkách. Kdo se toho ujme?
Ještě cca týden se tyhle šroty v použitelném stavu budou nabízet okolo 5-10kKč po desítkách. Kdo se toho ujme?
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
No, pokud Mirku natrefíš na éRko vcelkudržící, příliš nevylepšené a nemodernizované, výhledově pojízdné, pouze dvouoké z let 1972-1973, tak ten modrý oděv s lampasem mu rád zajistímD.A. napísal:Teď si uvědomuju, že jsem ještě nepotkal repliku Š110R v barvách VB, hlavně ty modré s bílým proužkem vypadaly šikézně .
Ještě cca týden se tyhle šroty v použitelném stavu budou nabízet okolo 5-10kKč po desítkách. Kdo se toho ujme?
Případným dalším zájemcům (...?) sděluji, že tato akce celkem úspěšně proběhla a přidávám krátkou rekapitulaci událostí roku 2008Medvěd napísal:Zdravím vsespolek,
Pro informaci a pro případné zájemce přikládám info k setkání policejních historických vozidel:
http://www.phsos.cz/news/nova-akce/
- Prílohy
- Robo Hanák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 13 Mar 2008, 19:31
- Bydlisko: Bratislava Jarovce
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
miloš napísal:Neco pro IRONCLADa a Robo Hanaka.
http://www.youtube.com/watch?v=DGpnyH0H ... re=related
Ďakujem Miloš, potešil si ma
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
Velice pěkná reportáž o VB,která byla dnes v retru.
Kdo neviděl může kouknout zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... 006-retro/
Kdo neviděl může kouknout zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... 006-retro/
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
Patří to sem, ale navazuje na kořeny z jiného vlákna:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... 314#p80314
Protože služební vozidla v barevném provedení policie jsou zpředu a zezadu dodnes obtížněžně rozeznatelná, už v meziválečném období motoristicky vyspělé země zavedli označování svých vozidel vpředu a vzadu na karosérii tabulkou označující POLICII, většinou ve velikosti formátu SPZ. Když na vozidla přibyly majáky, patřičně velká tabule se umístila v jeho blízkosti. Bohužel se zvyšováním konstrukční rychlosti vozidel a častému využívání jejích horních oblastí se objevil "aerodynamický" problém. Dnes se v Česku i Slovensku už používá majáková rampa (HOLOMÝ Valašské Meziříčí) s integrovanou světelnou "multiinformační" tabulí příliš nezvětšující čelní profil vozidla. Ovšem i klasické "písmo na plechu" má dodnes své nezastupitelné místo:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... 314#p80314
To všechno bychom také rádi věděli (bádám, bádáš, bádáme), nevíme zda sloužily i jinde než jen tam, kde sloužily známé T613 a jejich předchůdci T603-2 a předpokládáme též, že jich bylo také početně obdobně ( = málo)...pelda napísal:Mám na mysli třeba, kde byla zařazena, kolik jich vůbec bylo, jak byla vybavena atd.
Neodpustím si trocha osvěty k transparentům: kupodivu k dobovým místním podmínkám se VB snažila i v technice držet krok s tehdejším kapitalistickým světem (a někdy byla i na špici např. s reflexními pruhy na služebních vozidlech v roce 1973...), byť v masovém měřítku se to bohužel neprojevovalo...ondrej napísal:Veľmi zaujímavá fotografia - netušil som, že T-603 sa takto používali !
No a ten transparent nad sklom - no comment..
Protože služební vozidla v barevném provedení policie jsou zpředu a zezadu dodnes obtížněžně rozeznatelná, už v meziválečném období motoristicky vyspělé země zavedli označování svých vozidel vpředu a vzadu na karosérii tabulkou označující POLICII, většinou ve velikosti formátu SPZ. Když na vozidla přibyly majáky, patřičně velká tabule se umístila v jeho blízkosti. Bohužel se zvyšováním konstrukční rychlosti vozidel a častému využívání jejích horních oblastí se objevil "aerodynamický" problém. Dnes se v Česku i Slovensku už používá majáková rampa (HOLOMÝ Valašské Meziříčí) s integrovanou světelnou "multiinformační" tabulí příliš nezvětšující čelní profil vozidla. Ovšem i klasické "písmo na plechu" má dodnes své nezastupitelné místo:
- Prílohy
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
A tady ještě odkaz, ve kterém je záběr na využití vozidel Volkspolizei pro policii po sjednocení Německa.
http://www.youtube.com/watch?v=QA3rEVg3 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=QA3rEVg3 ... re=related
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
Čadík, prosím pekne, ten austrálsky stíhač je čo za auto? Ďakujem.
- francomk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 277
- Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
Bude to Ford Falcon Coupe, typ XB GT, ročník 1970 - 1975. Aspoň podľa môjho odhaduMaxono napísal:Čadík, prosím pekne, ten austrálsky stíhač je čo za auto? Ďakujem.
Super stroj...
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
Dakujem francomk, myslel som si, podobný stroj mal Mad Max, len typ XB47, r.v. 1974, 4 door sedan. Pekné stroje.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vozidla PČR
Mad Max = všech tatratuningářů vzor
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vozidla PČR
Rok s rokem se sešel a až se zima zeptá, co jsme dělali v létě, snadno odpovíme:
stáli, jezdili, dokonce závodili, občerstvovali se, připomínali si události a přitom i zrekonstruovali služebnu v rámci akce "Z"....
stáli, jezdili, dokonce závodili, občerstvovali se, připomínali si události a přitom i zrekonstruovali služebnu v rámci akce "Z"....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných