Prehrievanie motora 603

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Prehrievanie motora 603

Príspevok od užívateľa koušák » 10 Júl 2006, 00:59

Mam taky problem so svojou 603:
Motor sa hreje a nedokazem udrzat teplotu v zelenom poli. Aj na okreskach je teplota v strede zeleneho.
Mam namontovane bocne kryty na lapacoch, klinove remene 780*17, zebra vycistene, membrana otvarania klapky je v poriadku, predstih nastaveny na stroboskope...
nenapada ma uz dovod v com by mohol byt problem. Pri dodrzani predpisaneho tempa po dialnici 110 - 130 teplotu neudrzim ani s odsroubovanymi krytmi na bocnych lapacoch.
Je to normalne u tohto auta???

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Júl 2006, 02:25

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 10 Júl 2006, 08:24

dik, ale toto znam a ridim se tim. Ja se jenom bojim jedzt po dalnici a mit rucicku v cervenem poli.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 10 Júl 2006, 08:49

Nesprávny olej?
Chudobná zmes?

Prípadne ventilátory z elektrocentrály alebo podobne?
Určite to u tých áut nie je normálne, Tatra 603 musí udržať dialničné tempo bez problémov prehrievania

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 10 Júl 2006, 09:10

Taky si myslím, děda projel od roku 1972 téměř celou východní Evropu s T 2/603 a to auto jelo se čtyřmi lidmi a plně naložené. Jediný problém, který se u T603 vyskytoval bylo nastartování zahřátého motoru, což se děje pro vzduchovou bublinu která vznikne v benzinové pumpě..tato nepříjemnost se dá odstranit přiložením mokrého hadru na benzínovou pumpu..Jednou dokonce musel v Berlíně startovat pomocí startovací kliky, protože pár krát zmáčknul akcelerační pedál :? Samozdřejmě, že takové startování vzbudilo ohromný ruch kolemjdoucích :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Prehrievanie motora 603

Príspevok od užívateľa ondrej » 10 Júl 2006, 10:06

koušák napísal:...Motor sa hreje a nedokazem udrzat teplotu v zelenom poli. Aj na okreskach je teplota v strede zeleneho..... Pri dodrzani predpisaneho tempa po dialnici 110 - 130 teplotu neudrzim ani s odsroubovanymi krytmi na bocnych lapacoch.
Je to normalne u tohto auta???
Maximálna trvalá rýchlosť pre T603 (nie "predpísané tempo na diaľnici") bola udávaná 130km/h.
Je úplne bežné, že pri svižnej jazde sa v horúcich letných dňoch ručička teplomeru oleja dostáva tesne na začiatok červeného políčka, alebo až mierne do neho. Vtedy je nutné znížiž tempo jazdy.

O nejakom zelenom políčku na teplomeri pre T603 však nič neviem...
Správnosť funkcie teplomera sa dá ľahko overiť napr. pomocou vriacej vody (100°C).

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 10 Júl 2006, 10:14

mam tam uz druhy motor a deje sa to iste. Karburatory su funglovky so spravnym osadenim. Jedine ma este napada znova ist na stroboskop a zkontrolovat predstih.

Ondrej ja mam na teplomeri cervene a zelene policka. Tempo udrzujem normalne, nejezdim s nou ako zavodnik, ale pomaly mi dochádza inspiracia, v com by mohol byt problem.

Ako rozoznam vetraky z elektrocentraly od Hckovych?

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 10 Júl 2006, 10:28

Dle mého názoru je ten rozdíl ve tvaru lopatek exhaustoru..to znamená že vytvářejí menší podtlak v prostoru motoru, tudíž špatně odvádějí teplo..potom mě už jenom napadá špatný olej který ztrácí vizkozitu špatně maže,tím vzniká velké tření jehož důsledkem je přehřátí motoru..

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 10 Júl 2006, 10:59

koušák motor elektrocentrály má také ventilátory... no je tam menej listov a väčších. ako u motora normálneho

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 10 Júl 2006, 12:19

Olej je tam Madit Turbo plus 15W-40.
Na ty lopatky se kouknu.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 10 Júl 2006, 12:20

Jeste me napada, ze mam v kazdem exhaustoru dynamo. Ale to asi nejsem sam.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 10 Júl 2006, 12:28

Takže : Viskozita SAE 30
MOBIL OIL A
CASTROL XL
..jsou to stará označení, ale můžete se zeptat v Mototechně an jejich nahrážky.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 10 Júl 2006, 12:42

Asi jsme na něco zapomněli..a to na zanesené olejové chladiče.Tam bude na 100% zakopaný pes..přeji při opravě mnoho zdaru..!!

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 10 Júl 2006, 12:43

Koušák:
ešte raz - over si ten teplomer, ktovie, z čoho ho tam máš.. (Š1203..?)
Pre motor T603 je najvhodnejší olej M8AD 15W-50.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 10 Júl 2006, 17:27

Teplomer je original.
Olej este skusim znova vymenit a lopatiek je tam sedem vo vetraku. Olejove chladice mam vystriekane, ale urobim to este raz.

zatial dakujem vsetkym zucastnenym za napady.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 01 Aug 2006, 08:44

Takze jsem:
vycistil hladice, vymenil olej za 15W-50, vymenil jedno dynamo za obycejny vetrak, znova predstih.

Uz se to neprehriva ani ve velkych vedrech. diky za rady.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Aug 2006, 13:21

A co tedy bylo špatně?

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 01 Aug 2006, 15:41

Myslim si ze zrovna olej a dynamo.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 01 Aug 2006, 16:22

Ja si myslím že práve tieto dve veci to neboli.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 01 Aug 2006, 16:54

Olejove chladice byly relativne ciste, zadna hruza. Predstih mi nastavovali predtim v autorizovanem servisu, dle stroboskopu, chybu vyloucit nelze.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných