Tatra EUROIV

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 08 Jún 2006, 19:48

Btw, všiml si někdo na fotce P6020040.JPG, jak má ta osma postavené kola??? Jak se dívám, tak mají klasický odklon (nezatížená) - zřejmě opět bylo použito odpružení listovýma perama - klasika až do 80 - tých let. Nebo blbě vidim??? Neví někdo něco více, jaké mají ty nové tatry vypružení???
Že se ptám, zrovna tento týden jsem létal se čtyřkoló, která má odpr. měchama - na silnici paráda, ale terén.... To je vachrlatý, to je vratký, to se kéve....
Takže návrat ke klasice???

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 09 Jún 2006, 12:34

Na fotce návěsového tahače je vidět, že druhá řiditelná náprava stojí na vyvýšeném stupni, z tohoto důvodu je první náprava hodně odlehčena a kola jsou postavena do X. Osmikolový návěsový tahač na snímku má na obou předních nápravách listové pružiny a na zadních nápravách listové pružiny doplňuje vzduchové vypružení King Frame.
Tvé zkušenosti ze "čtyřkolkou" v terénu jsou zajímavé-dosud jsem slyšel nebo četl o chování vozu v terénu i na silnici jenom samou chválu.
Tatra se rozhodně nechystá navrátit k původnímu typu odpružení,spíše mám za to,že po vojenských projektech se "vzduch" objeví i na přední nápravě.
Na závěr přidávám oficiální zprávu Tatra a.s. k motoru EUROIV.


Tatry splňují předpisy Euro 4


V relativně krátké době vyvinul a odzkoušel tým pracovníků konstrukce a zkušebny motorů akciové společnosti TATRA motor Tatra řady T3D-928 splňující emisní předpisy Euro 4, které vstoupí v platnost pro nově vyráběná vozidla od 1. října letošního roku. Tři vozidla osazená těmito motory vystavovala naše automobilka premiérově na brněnském veletrhu AUTOTEC ve dnech 3. až 7. června 2006.
Homologační osvědčení pro motor Euro 4 převzal oficiálně předseda představenstva Tatry Igor Vlček 1. června na zasedání rady ředitelů Sdružení automobilového průmyslu, a to z rukou Tomáše Hrdličky, jednatele TÜV UVMV Praha.

Při vývoji motoru Euro 4 zvolila Tatra stejnou cestu jako většina ostatních velkých evropských výrobců, a to zachovat koncepci motoru použitou pro Euro 3 a optimalizací spalovacího procesu snížit emise pevných částic a následně zvýšené emise oxidů dusíku snížit na požadovanou úroveň dodatečnou úpravou výfukových plynů pomocí selektivní katalytické redukce. Nové motory Tatra ve dvou výkonových hladinách 280 kW a 325 kW budou zákazníkům přinášet tradiční výhody jednoduché, robustní a kompaktní stavby, spojené s maximální ohleduplností k životnímu prostředí.

K tomu dodejme ještě jednu důležitou informaci. Dosažené výsledky emisních testů motorů Tatra při homologační zkoušce jsou již pod limitními hodnotami dalšího stupně ve zpřísňování předpisů Euro 5, které budou platit pro nově vyráběná vozidla až od 1. října 2009.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Jún 2006, 15:51

Matyjas napísal:...Dosažené výsledky emisních testů motorů Tatra při homologační zkoušce jsou již pod limitními hodnotami dalšího stupně ve zpřísňování předpisů Euro 5, které budou platit pro nově vyráběná vozidla až od 1. října 2009....
wow :shock:
na 50 let starou koncepci DOST DOBRY :!:

Hlavne me fascinuje, jak se podarilo snizit hladinu hluku toho vzduchace. Nejnovejsi T815 mi pripadaji vyrazne tissi nez jejich konkurence.

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 09 Jún 2006, 18:23

Matyjas->To, že stojí náprava na vyvýšeném stupni, zas tak slepý nejsu... :wink: A že se musím opakovat :wink: ,na silnici je to paráda, ale v terénu, vzhledem k tomu, že my konkrétně máme na valníku 2 x 30 kW ec s kopó kabelů a tím pádem vysokému těžišti, přeci jen mi připadně měkčí a méně tuhé odpr. Připouštím ale, že by zřejmě chtělo upravit resp. seřídit tlaky v měchách... Jo a jak už jsem kdysi tady psal a stalo se mi to tento týden znovu, opět jsem téměř zapadl tak, že by mě nevyhrabal ani tank. Co je k tomu potřeba - trochu mokrá louka, 4kola s vlekem cca 4t a je to hned :twisted:

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 13 Jún 2006, 20:25

Zdenku,v jiném vlákně jsem si všiml,že používáte Tatru 4*4 ještě s původním vzduchovým vypružením.Od roku 1997 ,kdy bylo uvedeno vypružení King Frame,jsou měchy umístěny šikmo nad centrální troubou a navíc jsou v měchách umístěny vinuté pružiny.Jsem přesvědčen,že charakteristika současného vypružení bude odlišná,a to směrem k lepšímu,než u původní varianty. Jak jsi se zmínil k nervoznímu chování v terénu určitě přispívá i vysoké těžiště nástavby.

Vláček

Príspevok od užívateľa Vláček » 28 Jún 2006, 22:42

Víte co to je?
Prílohy
Motor-200.gif
No kdo to uhodne?

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 29 Jún 2006, 12:43

Typuju 8-mi válcový motor :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných