Zelená známka

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Zelená známka

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Jan 2006, 10:08

Stala se mi, vážení přátelé, tento týden velice nepříjemná věc. Jel jsem spolu se známým jeho elektronikem udělat STK.Byli jsme celkem 6x vypovězeni,že na Tatru 613 s řízenými katy nemají orávnění udělat emise. Jmenovitě STK Karlovy Vary,Toužim,Lubenec a Podbořany a k tomu ještě 2 místa kde dělají pouze emise.Zelenou známku jsme nakonec po takřka celodenním shánění získali divným způsobem a samotná stk už pak nebyl problém.Víte někdo,která Stk je oprávněná dělat emise na kat Tatru?

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 15 Jan 2006, 11:55

Ta ktora bere peniaze do vrecka :o

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 15 Jan 2006, 14:22

STK asi málokterá, tady v Brně má takovou SME například servis Vojty Dymáčka nebo servis pánů Doležela a Seidla. Možná ještě další.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Jan 2006, 15:48

To není moc hustá síť... :P

To já mám s katalyzátory jiný problém. Někdy v 90. letech byla moje čtverka dodatečně vybavena katy tím způsobem, že na auto se nesahlo a jen se provedl jejich zápis do technického průkazu. Zadávalo to Ministerstvo zdravotnictví ČR (!) a bylo to oficiálně potvrzeno razítkem Odbytového oddělení Tatry Příbor (!). Podvod jako prase...

Stanice ME naštěstí o těchto zločinných praktikách, co se děly za vlády ODS vědí a mají příkaz to tolerovat, ale už se nikdo nemá k tomu, aby tyto nesmyslné záznamy z TP vymazával. Teď je to bez problémů, ale co když se na to za pár desítek let zapomene? :o Je to čistá čtverka s motorem T613-4, na kterou samozřejmě katalyzátory osadit nelze...

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Jan 2006, 17:24

Luboš: Proč nelze?Mám 4 z roku 93,karburátorová s neřízenými katy originál z výroby.
AT: tady to nechtěl udělat NIKDO.Ani STK dosud mhouřící oči.Do těch Podbořan na SME nás např.poslali,že to dělají na 100% a tam z nich vypadlo,že pouze pokud máme zapalování Bosch.To samé na STK KV,že prý dělají všechna auta a pak zase jen Bosch.V okolí 100 km od KV není šance.Možná Chomutov.

Standa Dosadil

Príspevok od užívateľa Standa Dosadil » 15 Jan 2006, 18:28

A proč to vlastně nejde?

Není problém jen v tom, že SME nemají dvě hadice na odvod spalin?
Nebo obsluha nezvládne vypočítat průměr dvou měření? (jak se stalo mě u 603, nakonec se "smilovali" a sondu strčili do míň kouřícího výfuku)

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Jan 2006, 18:36

Mleli něco o tom,že se musí připojit na řídící jednotku.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Jan 2006, 19:09

miloš bukáček napísal:Luboš: Proč nelze?Mám 4 z roku 93,karburátorová s neřízenými katy originál z výroby.
No jo, Miloši. Jenže ta tvá je už z výroby osazena jiným typem motoru - T613-4KAT. U motoru T613-4, který není pro katy uzpůsoben, je nelze jednoduše někam našroubovat... Musela by se provést kompletní přestavba motoru na verzi 4KAT a na tu už by stejně nebyly komponenty...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 15 Jan 2006, 21:22

Co to je za kydy že se musí připojit na ECU motoru? A k čemu by se k ní asi chtěli připojovat? Co by z ní chtěli zjistit? 613-4i s katy je prachobyčejný křáp s "S2" ("G" kat) z počátku 90tých let a jako takový se i měří, OBD a podobné niance neměl ten motor ještě ani při zániku své produkce v roce 1998 ! ....

Měli jste Miloši popojet ještě 19 km dál směr Louny nebo zavolat, přísahám, že jsem opravdu neměl nikdy při měření emisí 613-4Kat-i potřebu či důvod se někam "připojovat", vyjma vstrčení sondy analyzátoru ATAL do jedné a posléze i druhé koncovky tlumiče výfuku....... :D

Ale jinak asi vím o co šlo, to je totiž určitě kdysi navštívil obchoďák (teda na vizitce bude mít určitě "salesman") firmy BOSCH, že jim za jedinečný peníz kompletně vybaví stanici ME tou nadpozemskou technologií "made in germany" a jen jim jaksi před podpisem leasingové smlouvy opomněl "prozradit", že dotyčný analyzátor je kombinován s motortesterem systémů řízení motorů (samozřejmě systémů od Bosche) no aby běžel, tak je k němu třeba za další "rozumný" peníz zakoupit ještě hromadu adaptérů k motormanagementům ostatních výrobců automobilů, nechtějí-li se po koupi přístroje zabývat pouze vozy koncernu "VW gruppe". Jenže to víš, BOSCH motor 613-4Kati neřídí.... :D

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 15 Jan 2006, 21:55

Radek:Asi je to tak jak říkáš.Má to logiku.Ale když nám všude mleli tu stejnou písničku...Byli jsme už fakt bezradní a nevěděli kam už jet,aby to nebylo zbytečné.Všude stejné poznámky,jak po nich teď šlapou,že jsou samá kontrola apod.Když majitel elektronika slyšel,že by se mu navíc někam připojovali,pokoušeli se o něj mrákoty a řekl, že by jim to stejně nedovolil.Má najeto skoro 500 000 a pořád jezdí na servisní prohlídky do Kopřivnice a dodržuje plán oprav!!!

Standa Dosadil

Príspevok od užívateľa Standa Dosadil » 15 Jan 2006, 23:44

Já bych si asi nechal v SME vystavit potvzení, že to nejsou schopný změřit. A to bych ukazoval policajtům do konce života Tatry.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 16 Jan 2006, 00:48

Protože každý policajt musí být úplně a totálně blbej, a neví, že na území ČR je více jak jedna stanice ME, že Stando?

Jo jo, někdy se fakt nedivím, kam tahle země spěje, když se každý přímo třese na to, jak co kde obejít, uplatit, ba přímo o*ebat, že a přitom má plná ústa vlastenectví a "tatrováctví"............. :wink:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 16 Jan 2006, 09:20

Luboš napísal:No jo, Miloši. Jenže ta tvá je už z výroby osazena jiným typem motoru - T613-4KAT. U motoru T613-4, který není pro katy uzpůsoben, je nelze jednoduše někam našroubovat... Musela by se provést kompletní přestavba motoru na verzi 4KAT a na tu už by stejně nebyly komponenty...
Jak vypadá ta kompletní přestavba? Co všechno se mění kromě svodů?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Jan 2006, 11:02

Ambiciózní tajemníček napísal:
Luboš napísal:No jo, Miloši. Jenže ta tvá je už z výroby osazena jiným typem motoru - T613-4KAT. U motoru T613-4, který není pro katy uzpůsoben, je nelze jednoduše někam našroubovat... Musela by se provést kompletní přestavba motoru na verzi 4KAT a na tu už by stejně nebyly komponenty...
Jak vypadá ta kompletní přestavba? Co všechno se mění kromě svodů?
Určite i tlumič výfuku, úchyty, konzole, instalují se ta nerezová pouzdra s katalyzátory. Dále tu jsou prý zásahy do osazení karburátorů a nejspíš by se toho našlo víc. Nemám bohužel novější katalog dílů, tak nemohu porovnávat...

Standa Dosadil

Príspevok od užívateľa Standa Dosadil » 16 Jan 2006, 20:32

Radku, já si na rozdíl od Tebe nemyslím, že je normální lítat po SME v republice a zkoumat, která změří 613. Fakt jsem si nevšiml na firemních cedulích SME, že by tam bylo napsáno "ONLY FOR BOSCH", "TATRY S ŘÍZENÝMI KATALYTICKÝMI SYSTÉMY NEMĚŘÍME!" a pod. Myslím si, že když mi stát ukládá povinnosti, musí mi zajistit podmínky pro jejich plnění. A pokud státem koncesované firmy nejsou schopny/ochotny měřit emise vozu, který je způsobilý pro provoz na komunikacích, tak je něco špatně.

Zcela chápu (hypotetického) majitele 613, kterého jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce vykopnou z pěti SME, že si nálepku opatří jinak. Kdyby byly emise změřeny v první SME, k "jinak" by se uchylovat nemusel.

Vlastním jednu 603 (jsem "tatrovák"?) a vlastenec rozhodně nejsem.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 16 Jan 2006, 22:19

To si Stando nerozumíme, v mých příspěvcích nikde není napsáno, že je třeba s T613 jezdit po SME v celé ČR. To fakt není nutné.

Za prvé máme 21.století, takže před vyjetím z garáže stačí kupříkladu pár telefonátů a člověk hned ví na čem je (je to mnohem rychlejší a mnohem méně nákladnější než ty SME objíždět) , dále je třeba určitě možné jen vydolovat z dokladů k autu tu růžovou průkazku a zezadu se podívat, kdo ty emise měřil minule (když je změřil, asi je změřit umí, že... :D ). No a nakonec i stačí před vyjetím třeba jen zde foru tento všeobecný dotaz položit - kdyby to třeba Miloš udělal, já bych mu adekvátně odpověděl, tudíž vyrazil by i s kolegou třeba přímo k nám, či do Prahy, či někam jinam, vyrazil by však s jistotou řádného výsledku cesty a zase by něco ušetřil.

Víš to je ta daň za tu individulalitu a vození se v "limuzínách" - majitel/provozovatel takovéhoto auta nemůže přeci počítat s tím, že ho nadšeně uvítají v každém (značkovém) servisu VW či GM gruppe - "věci" z Moravy přeci mezi koncernové platformy nepasují.
Je tedy přeci zákonité, že pokud takovéhle vozidlo provozuji, měl bych mít taky přehled, co s ním kde v rámci provozované oblasti (ČR, EU) dokáží v případě potřeby udělat. Na to, že servis není na každém rohu a v každé větší vsi si přeci zákazníci kombinátu zvykali od prvopočátku, podívej se třeba na seznam servisů v roce 1992 .....

A vezmu-li to za opačný konec, zbývá taky ta (poslední) cesta - a to sice třeba zkusit zpravit o stavu věci přímo technika navštívené SME - všude nepracují jen "blbci", a většina těch lidí o emisních systémech motorů ví spoustu věcí, jen neví, že třeba ta úžasná "T613-4MiLongM97" je v emisním směru stále na úrovni jednobodového vstřikování Škody Favorit. Vidí T613, rok výroby třeba 1994, takže očekávají technologie příslušné té době, se kterými jaksi "samozřejmě" počítají. Ale smůla, no..... Kdyby jim to někdo řekl (a nevím o tom, že by kombinát a.s. někdy pro DEKRU uspořádal školení o svých osobních výrobcích), tak by to věděli.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 17 Jan 2006, 02:19

Loni,přesně 12.ledna jsem byl na STK Lubenec s Tatrou s neřízenými katy.Nebyl vůbec,ale vůbec,žádný problém.Před týdnem,po roce se situace mění a paní u okénka mi do očí tvrdí,že to není možné,že si vymýšlím,že již 3 roky nedělají emise na Tatru s jakýmkoli katem.Odtud jsme byli posláni na SME Podbořany,že tam nám emise určitě udělají.Tam poprvé slyšíme slovo Bosch.Zkoušíme tedy pro jistotu ještě STK Podbořany,nechají nás zajet do dílny(Prostředí jak z roku 1985)a asi po minutě slyšíme slova o nemožnosti připojení na řídící jednotku :?: . Odjíždíme do Toužimi,přijíždíme před koncem pracovní doby (12.55),takže pozdě,ale Tatru s katem stejně nedělají,odjíždíme do KV,první SME-žádná šance,druhá ano,ale měření bez dokladu.Nevadí,zel.známka vylepena, odjezd na STK KV (velice ostrá STK),červená známka vylepena,na 2 roky vyhráno.(Než si nějaký chytrolínek přečte tento příspěvek a vše si prověří) Na učinění našim zákonům zadost jsme potřebovali pouhých 5 hodinek a 220 km.Příště vezmu telefon a obvolám STK a SME a určitě se projedu pouze do Prahy ...Myslím ,že to je asi 250km tam a zpět a časově podobně,náklady se navýší pouze o ty telefony na různé stanice,kde vás budou posílat od čerta k ďáblu,že vám tam na té druhé stanici ty emise určitě udělají.KAŽDA STK A SME BY MELA MIT POVINNOST POSKYTNOUT SLUZBY VSEM UCASTNÍKUM SIL.PROVOZU!!!!
Naposledy upravil/-a miloš v 17 Jan 2006, 09:49, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 17 Jan 2006, 07:22

jooo a kde na SME v oklí Olomouca? s katmi? v koncom roka to čaká aj mna?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 17 Jan 2006, 08:34

No vidíš Miloši, a ty dáš na nějakou paní u okýnka, která viděla Tatru naposled ve filmu s "básníkama". Není přeci nic jednoduššího, než vytáhnout průkazku z ME, ukázat paní jejich "loňské" razítko a zeptat se jak je to možné, případně si nechat zavolat někoho zodpovědnějšího, než je úředník u přepážky, ne?

Jinak nevím, kde jsi přišel na to, že libovolná SME změří vždy cokoliv. Tak to přeci vůbec není. Každá SME má oprávnění pro měření v určitém rozsahu, toto oprávnění má být viditelně vyvěšeno. Např. zdaleka ne všechny SME mají oprávnění měřit emise vozidel přestavěných na LPG, některé SME měří jen "diesely",......

Jinak těch 5 hodin/220 km je docela solidní výsledek vzhledem k možmnosti dalších 24 měsíců vozidlo provozovat, když vezmu, že jinak to auto jezdí běžně na výměny oleje či vzduchového filtru trasu dlouhou přes 900 km......... :D

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 17 Jan 2006, 09:35

Nemyslel jsem,že musí,ale že by měla mít za povinnost,Radku.Proč bychom se mi měli někde doprošovat aby nám udělali službu,kterou nám stát ukládá zákonem a pracně vyhledávat jednu staničku,kde nám ty emise milostivě udělají.Stát Ti ukládá povinnost a není schopen Ti zajistit důstojné podmínky,abys vůbec mohl tu povinnost vůbec splnit!

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných