Nováček se hlásí
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Ne, je to ještě propletenější. Robert vyměnil tatru za kočičáka s Michalem z Jablonce. Mně ji sice nabízel ještě před tím, a to taky výměnou (za BMW 2000 CS z roku 67, které jsem vlastnil), ale to se neuskutečnilo.
Když jsem se nakonec rozhoupal, že chci tu tatru vidět, byla už pryč. Za pár týdnů jsem utratil peníze, které jsem utržil za prodej BMW, koupil jsem jiné BMW 2000 C, tentokrát ještě mnohem zajímavější, než to předchozí.
No a nakonec jsem viděl, že Michal z Jablonce tu tatru zase inzeruje. A ve finále jsem ji dohonil. Jsem sice teď totálně plonk, protože už byla přes plán, ale moc rád, že to takhle dopadlo...
Mimochodem, kolik je na světě ještě pěkných (rozuměj ne totálních vraků) chromových (nepředělaných) 613-ek? Odhadem. Jezdí i nějaký významnější počet v zahraničí (tuhle jsem viděl jednu prodávat v Německu, na území býv. NDR, prý patřila nějaké fabrice)
Když jsem se nakonec rozhoupal, že chci tu tatru vidět, byla už pryč. Za pár týdnů jsem utratil peníze, které jsem utržil za prodej BMW, koupil jsem jiné BMW 2000 C, tentokrát ještě mnohem zajímavější, než to předchozí.
No a nakonec jsem viděl, že Michal z Jablonce tu tatru zase inzeruje. A ve finále jsem ji dohonil. Jsem sice teď totálně plonk, protože už byla přes plán, ale moc rád, že to takhle dopadlo...
Mimochodem, kolik je na světě ještě pěkných (rozuměj ne totálních vraků) chromových (nepředělaných) 613-ek? Odhadem. Jezdí i nějaký významnější počet v zahraničí (tuhle jsem viděl jednu prodávat v Německu, na území býv. NDR, prý patřila nějaké fabrice)
Copak my staří tatra-harcovníci, ale když si přečteš poslední tři články o T613 z dobového tisku, které sem na portál včera dal Luboš, tak zjistíš, že tomu autu už v 80. letech dávali daleko horší jména. A až si přečteš, jaké horentní sumy ročně do těch aut museli za údržbu nacpat, aby jim to vůbec jezdilo, tak je i nás pochopíš.Muf napísal:Koukám, že většiná vás starých tatra-harcovníků trpí syndromem "tatra je starý nespolehlivý a nevděčný krám, kvůli kterému jsme akorát pro legraci, ale my jí přesto nenávidíme i zbožňujeme zároveň"...
No to máš dobrý, že máš být na co hrdý, já osobně jsem pro to, že jsem byl "čechoslovák" nemusel udělat vůbec nic, takže nemám být na co hrdý. Dokonce si netroufám být ani hrdý na práci úplně cizích lidí v kombinátu Tatra, protože jsem se o to vůbec nezasloužil. Být hrdý na výsledky práce cizích lidí jen proto, že mne s nimi náhoda svedla do jedné republiky, toho se trochu bojím. Pokud bych nechtěl být pokrytec, musel bych totiž i přijmout odpovědnost za všechno to, co nějací "čechoslováci" napáchali špatného. A to už se dokonce ani hrdým samozvaným fanngličkářům moc nechce, co?Muf napísal:K tatře přistupuji s pocitem hrdosti čechoslováka na jediný socialistický youngtimer z celého východního bloku, který za něco stojí a se kterým snad prožiju alespoň několik zajímavých okamžiků.
No a pokud jde o ten "jediný youngtimer, který za něco stál", nevím, jestli to mám brát jako podlézání majitelům T613 přispívajícím na toto fórum nebo projev ignorance. Já bych dokázal vyjmenovat několik dalších, které mají nejméně tolik předností jako T613 a samozřejmě i skoro tolik nedostatků, jako T613.
- matúš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 229
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 12:57
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Kamenná 22, Nitra 94901
- Kontaktovať užívateľa:
Presne toto by som chcel vediet aj ja: Kolko moze byt v celom znamom svete - ceskoslovensku, chromiek v celkom slusnom stave (nie totalny vrak).
Niekde tu na nete najdes aj nejake fotky mojho auta, nieje take originalne ako tvoje ale mozno ho zaradit medzi pojazdne chromky. Poprosil by som ctene plenum o pár typov - kolko ich može byt. Ja v regióne Nitra neviem o žiadnej
Niekde tu na nete najdes aj nejake fotky mojho auta, nieje take originalne ako tvoje ale mozno ho zaradit medzi pojazdne chromky. Poprosil by som ctene plenum o pár typov - kolko ich može byt. Ja v regióne Nitra neviem o žiadnej
- Muf
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 22 Dec 2005, 19:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha 2
- Kontaktovať užívateľa:
Ambiciózní tajemníček: A co když je mistrovství v hokeji? To taky nadáváš na ty průvody houkajících kolon a na vlajky vyvěšené z oken jedoucích aut nebo na davy na Staroměstském náměstí vítající vítěze? Vžtyď to není TVOJE osobní zásluha, že České mužstvo vyhrálo, ne? Co na tom, že jsou krajani.
Nevím, Tvůj názor je jistě z nějakého úhlu možné pochopit, ale já jej nesdílím. A ano, jsem také patřičně rozezlen a uražen, když jiní Češi v jiných oblastech páchají činy, které jsou odsouzeníhodné. Stydím se za některé vlastnosti svého národa. Nicméně tady probíráme spíš ty veselejší stránky života, ne?
P.S. Jaký jiný youngtimer z oblasti bývalého východního bloku lze považovat za zajímavý?
Volha? Pche! Proti tatře, slabota.
Polský Fiat? Vždyť není ani původní...
Čajka? Mno, nevím, nic pro mne.
Erko? Ale jo. Hezký, ale vypadá o dost líp, než na co ve skutečnosti má. Litrový motůrek o výkonu nula nula nic.
Trabant nebo Warťas? Polonez? Moskvič? Kdepak, nic jinýho, co by mohlo za pár let někoho zaujmout. Jenom snad ten tráboš, ale ne kvůli technice, ale spíš kvůli recesi. Můj dědeček ho měl a nikdy jsem k tomu "autu" nic necítil.
Prostě neznám jiný soc. auto, který bych si dneska kvůli nostalgii pořidil. P.S. Za youngtimer nepočítám 603 nebo starou volhu "carevnu", ta je mi snad jediná sympatická
Nevím, Tvůj názor je jistě z nějakého úhlu možné pochopit, ale já jej nesdílím. A ano, jsem také patřičně rozezlen a uražen, když jiní Češi v jiných oblastech páchají činy, které jsou odsouzeníhodné. Stydím se za některé vlastnosti svého národa. Nicméně tady probíráme spíš ty veselejší stránky života, ne?
P.S. Jaký jiný youngtimer z oblasti bývalého východního bloku lze považovat za zajímavý?
Volha? Pche! Proti tatře, slabota.
Polský Fiat? Vždyť není ani původní...
Čajka? Mno, nevím, nic pro mne.
Erko? Ale jo. Hezký, ale vypadá o dost líp, než na co ve skutečnosti má. Litrový motůrek o výkonu nula nula nic.
Trabant nebo Warťas? Polonez? Moskvič? Kdepak, nic jinýho, co by mohlo za pár let někoho zaujmout. Jenom snad ten tráboš, ale ne kvůli technice, ale spíš kvůli recesi. Můj dědeček ho měl a nikdy jsem k tomu "autu" nic necítil.
Prostě neznám jiný soc. auto, který bych si dneska kvůli nostalgii pořidil. P.S. Za youngtimer nepočítám 603 nebo starou volhu "carevnu", ta je mi snad jediná sympatická
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Chromek se v letech 1975-84/5 vyrobilo asi 5500, dnes jich je v registru něco kolem tisícovky. Troufnu si tvrdit, že polovina z nich už nejsou ani chromky, ale různé přestavby na trojky/čtverky. A v jakém stavu je ta hruba pětistovka aut, co aspoň vypadají jako chromky, těžko říct. Ve většině případů jsem se setkal s auty v hodně špatném stavu nebo s auty s mnoha zásadními a nevratnými úpravami. Vzhledově pěkná auta v původnějším stavu byla ve velké menšině.Muf napísal:Mimochodem, kolik je na světě ještě pěkných (rozuměj ne totálních vraků) chromových (nepředělaných) 613-ek? Odhadem. Jezdí i nějaký významnější počet v zahraničí (tuhle jsem viděl jednu prodávat v Německu, na území býv. NDR, prý patřila nějaké fabrice)
Do zahraničí se i chromek vyvezlo poměrně dost. Ríšan někde na fóru TKB uváděl i přehled v jednotlivých letech, takže je to možné dohledat. Problém starých ojetin zn. tatra v zahraničí je hlavně v ještě horší dostupnosti originálních ND, takže to se to udržuje v provozu z místrních zdrojů a podle toho to mnohdy vypadá.
Ta "Zdichova" chromka, taky z NDR je trochu vyjímka potvrzující pravidlo, je vidět, že tam moc nejezdila, viz. gumy OR6AS apod.
Ale už jsem viděl další tři chromky z NDR, jedna se asi před rokem prodávala i na ebuy.de a sbastleté byly tedy úžasně, stav taky horší. Teď nedávno jsem tu upozorňoval i na jednu chromku z Polska, byla v aukci na allegro.pl, ale pak se nějak neprodala. Taky bylo vidět, ze si tamější uživatelé s nějakou originalitou nebo stavem moc hlavu nelámali, hlavně že to bylo V8...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ale stejně by mě zajímalo, co Ríšan považuje za aspoň tak zajímavé, jako T613? Když pominu jeho Škodu 105 Furgonet, (mně by se třeba zase líbila 720tka ) a další prototypy, tak co ze sériové produkce má tolik předností a jen tolik nedostatků jako T613 - vůz v I. jakostní třídě "tradičně nekonvenční koncepce"?
Ze SSSR, žiguly a moskviče ani záporožce neberu vážně, volha není také extra ničím zajímavá, ZILy, Čajky jsou sice velký, ale tím to tak končí. Všechno z Polska je buďto licence nebo sto let za opicema, rumunská produkce to samé. V NDR od jejího začátku a po její konec jen zdokonalovali auta z II. světové války, tak mi vychází jedině něco československého.
Erko bych si taky někdy rád pořídil (mimochodem mrknětě na http://www.skoda110r.com , fakt pěkný stránky) ale že bych ho považoval za stejně zajímavé jako šestsettřinácku...? To asi ne...
Na západ od nás bych o zajímavějších autech věděl, ty nejzajímavější nemají v motoru ani válce...
Ze SSSR, žiguly a moskviče ani záporožce neberu vážně, volha není také extra ničím zajímavá, ZILy, Čajky jsou sice velký, ale tím to tak končí. Všechno z Polska je buďto licence nebo sto let za opicema, rumunská produkce to samé. V NDR od jejího začátku a po její konec jen zdokonalovali auta z II. světové války, tak mi vychází jedině něco československého.
Erko bych si taky někdy rád pořídil (mimochodem mrknětě na http://www.skoda110r.com , fakt pěkný stránky) ale že bych ho považoval za stejně zajímavé jako šestsettřinácku...? To asi ne...
Na západ od nás bych o zajímavějších autech věděl, ty nejzajímavější nemají v motoru ani válce...
Všem, kteří si myslí, že jsem ošklivě přivítal Mufa bych rád sdělil, že (na rozdíl od jiných) jsem všechno napsal bez vulgarit a podložil argumenty. Jen jsem upozornil Mufa na to, v čem spatřuju slabiny jeho myšlenek. Jako majitel T613 se musí připravit na mnohem horší poznámky okolí než jsou ty moje. Jak jej hodláte před nimi ochránit, vy, co křičíte, že jsem na něj ošklivý já?
Teď zase vylezou z děr ti, co si chtějí číst glorifikační bláboly o tatrách a začnou křičet, těm není stejně pomoci, takže končím s nebezpečným kácením modly, každý nechť si věří čemu chce. A komu se nechce přemýšlet, pro toho jsou již instantní myšlenky připraveny - kdo neskáče, není Čech.
Ostatně je zajímavé, když pronesu alternativní názor, který není zcela konformní se zdejší většinou, která všechno bere srdcem a rozum nechává spát (by mne zajímalo, jak to tím srdcem pak opravujete, mně na techniku vždycky fungoval spíš chladný rozum), jak si tam ta otevřená srdce hned domyslí, že snad chci Mufovi naznačit, že koupě T613 byla špatná volba. A hned se jim derou na jazyk ty směšné otázky "a proč teda máš tatru, když to druhým rozmlouváš", které by ovšem měly smysl, kdybych to skutečně někomu rozmlouval. Ale to je jen vaše konotace, drazí pánové. Já se pouze snažím polemizovat s jinými názory, klást sem protiargumenty, abychom problém nahlédli z co nejvíce pohledů a ponechali si takové názory, které skutečně obstojí. To je snad podstata debaty na fóru.
Jiště že nadávám na průvody houkajících primitivů, kteří neumí pro vítězství hokejistů udělat nic, ale hned si je přivlastní jako svoji zásluhu, jako zásluhu svého stáda. Přitom je to jen mazaná kalkulace s emocemi lidí, tyhle "národní" týmy. Jásat mohou maximálně sponzorující nadnárodní koncerny. Já však k vítezství "národního" týmu nedokážu přispět ničím. Hluboce je zakořeněná myšlenka "národa" jako něčeho posvátného. Počínaje příručkami Masarykova lidovýchovného ústavu přes Ľuďácké proklamace, kréda kolaborantských Národních souručenství, skripta VUMLu až po dnešní reklamy pivovarů, všichni vám vtloukali a vtloukají do hlavy, jaké to není úžasné, být příslušníkem národa. A vy jim to věříte. Stojí za povšimnutí, že právě probouzení "hrdosti na národ" už v historii dvakrát ten Mufem zmiňovaný "Československý národ" zlikvidovalo. Celé je to ale humbuk a obchod s emocemi, dáte kdekomu pocit hrdosti na cizí dílo a zobe vám z ruky.Muf napísal:Ambiciózní tajemníček: A co když je mistrovství v hokeji? To taky nadáváš na ty průvody houkajících kolon a na vlajky vyvěšené z oken jedoucích aut nebo na davy na Staroměstském náměstí vítající vítěze? Vžtyď to není TVOJE osobní zásluha, že České mužstvo vyhrálo, ne? Co na tom, že jsou krajani.
Teď zase vylezou z děr ti, co si chtějí číst glorifikační bláboly o tatrách a začnou křičet, těm není stejně pomoci, takže končím s nebezpečným kácením modly, každý nechť si věří čemu chce. A komu se nechce přemýšlet, pro toho jsou již instantní myšlenky připraveny - kdo neskáče, není Čech.
No už jste tady na něco přišli, třeba to R-ko jsem měl také na mysli. Ale vidím, že hodnocení je čistě subjektivní (asi víš sám nejlíp, co by koho mělo za pár let zaujmout, takže kdo to neví, honem se běžte zeptat Mufa). Když se používají dětinské argumenty typu "slabý motor" a hodnotí se podle toho, kdo ho má většího, tak to fakt asi zůstaneme u té T613. Ještě bychom to mohli zhodnotit podle toho, do kolika má který youngtimer stupnici na rychloměru, ne? Vzdávám to.Muf napísal:P.S. Jaký jiný youngtimer z oblasti bývalého východního bloku lze považovat za zajímavý?
Kdepak, nic jinýho, co by mohlo za pár let někoho zaujmout.
Ostatně je zajímavé, když pronesu alternativní názor, který není zcela konformní se zdejší většinou, která všechno bere srdcem a rozum nechává spát (by mne zajímalo, jak to tím srdcem pak opravujete, mně na techniku vždycky fungoval spíš chladný rozum), jak si tam ta otevřená srdce hned domyslí, že snad chci Mufovi naznačit, že koupě T613 byla špatná volba. A hned se jim derou na jazyk ty směšné otázky "a proč teda máš tatru, když to druhým rozmlouváš", které by ovšem měly smysl, kdybych to skutečně někomu rozmlouval. Ale to je jen vaše konotace, drazí pánové. Já se pouze snažím polemizovat s jinými názory, klást sem protiargumenty, abychom problém nahlédli z co nejvíce pohledů a ponechali si takové názory, které skutečně obstojí. To je snad podstata debaty na fóru.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Všimněte si, že pokud někomu dojdou argumenty, nezbude mu, než použít osobní útok...Chapman napísal:Absolútna Trúba: Všetci máme subjektívny názor,ale tvoj je objektívny,lebo ho vieš doložiť celou stranou arogantného a primitívneho textu potláčajúceho absolútne všetko-od zákadných morálnych princípov až po národnú hrdosť...
Dobrééé,pán "Inžinier".
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já myslím, že Ríšan je zbytečně skromný a možná to ani netuší, ale na vítězství našeho národního týmu v hokeji se nepřímo jistě podílí také. Stačí jen, aby zašel do hypermarketu a koupil si tam jeden rohlík za 1,50 Kč. Už jen z toho rohlíku je povinen ať chce nebo nechce uhradit 7,5 halíře daň do našeho NÁRODNÍHO rozpočtu. Díky rozpočtovému určení daní pak jdou ať chce nebo nechce již skoro dva halíře do místních rozpočtů. Tamním zastupitelům, jak sám jistě dobře ví, nemůže vždy zabránit, aby část těchto peněz nepřisunuli svým rodinným příslušníkům, kteří tam zrovna někde provozují zimní stadion nebo jiným spřáteleným osobám, které shodou okolností mají něco do činnění s hokejovým klubem. Pak se tu vykytne nějaký malý chlapeček, říkejme mu třeba Jágr, který chce hrát hokej a jen díky té Ríšanově fiananční podpoře tu má takové zázemí, že se ten hokej hrát opravdu naučí, vydělá na tom ohromný prachy, na své si přijdou i američťí šílenci a jako druhotný výstup je tu i vítězství na nějakém mistrovství světa či občas nějaké olympiádě. Jak je vidět, nikdo na tom moc netratí a spokojenost NÁRODA je zaručena.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných