Strana 3 z 10

Napísané: 30 Jan 2007, 13:15
od užívateľa Štěpán
Mně spíš zajímá, jestli je reálné sehnat elektrickou betu a jezdit s ní?
Nebo jiný elektromobil. Požadavky dojezd na jeno nabití 60km, max 80 km/h uvézt 2 lidi, nebo jednoho a nákup. Někde jsem viděl obrázky elektro favorita.
Jiné řešení je koupit fiat 600 nebo něco podobného a předělat. A hned je na několik let co dělat.

Napísané: 30 Jan 2007, 13:18
od užívateľa ondrej
a čo tak Beta s "rachtajícím" koncernovým turbodieselom? to len tak, aby reč nestála... :?

Napísané: 30 Jan 2007, 13:33
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Štěpán napísal:Mně spíš zajímá, jestli je reálné sehnat elektrickou betu a jezdit s ní?
Nebo jiný elektromobil. Požadavky dojezd na jeno nabití 60km, max 80 km/h uvézt 2 lidi, nebo jednoho a nákup. Někde jsem viděl obrázky elektro favorita.
Jiné řešení je koupit fiat 600 nebo něco podobného a předělat. A hned je na několik let co dělat.
Nevím, kam se poděly elektrické Bety ani kolik jich bylo. Vím, že jednu mají na VŠB. Elektromobil se sehnat dá. Tvoje požadavky splní s rezervou každý elektromobil, i ten Favorit. Beta prý uměla při naložených 300kg ujet až 120km a maximální rychlost se pohybovala kolem 100.

Napísané: 30 Jan 2007, 14:27
od užívateľa D.A.
Na druhou stranu, pokud z požadavků kapánek slevíš co do rychlosti a dojezdu, tak na každém nádraží mají hejno "ještěrek". Z toho našeho se povedlo nedávno nějakému nezletilému čmuďochovi odjet dokonce se dvěma během jednoho večera. První byla bohužel málo nabitá, se druhou byl lapen po několika kilometrech statečnou stíhací letkou místní policie na stroji zn. Škoda :-D.

Napísané: 30 Jan 2007, 15:03
od užívateľa Štěpán
Slevit z požadavků = jezdit na kole! Praktikuju v létě když neprší a chce se mi. Krást ještěrky z nádraží nebo odjinud a jezdit s nima po cestě asi není nejlepší nápad.

Napísané: 30 Jan 2007, 15:24
od užívateľa Luboš
Ještě výhodnější je elektrokolo... :D

Napísané: 30 Jan 2007, 16:18
od užívateľa MarekK
elektrofavorit je pravdepodobne v litovli, už som o nom počul z roznych zdrojov, ale nevidel som ho na vlastné oči....

Napísané: 30 Jan 2007, 16:33
od užívateľa ondrej
Luboš napísal:Ještě výhodnější je elektrokolo... :D
a čo tak "létající kolo Jana Tleskače?" :roll:

Napísané: 30 Jan 2007, 16:36
od užívateľa D.A.
Čím je ta konzerva (přetížený favoš) pro uživatele výhodná? Nemyslím ekologické blablabla, ale skutečné výhody! Pov. ručení?

Napísané: 31 Jan 2007, 01:14
od užívateľa ladis
MarekK napísal:elektrofavorit je pravdepodobne v litovli, už som o nom počul z roznych zdrojov, ale nevidel som ho na vlastné oči....
No to jsi o hodně přišel :-D. Předjížděl jsem ho v Mohelnici na nájezdu na dálnici. Uvnitř byli dva chlapi a řidič tak divně poulil oči... Jen by mě zajímalo jestli náboj akumulátorů stačil na cestu k dalšímu sjezdu...
D.A. napísal: Čím je ta konzerva (přetížený favoš) pro uživatele výhodná? Nemyslím ekologické blablabla, ale skutečné výhody!
A co konzerva na rámu? http://elektromobil.webpark.cz/ Jak můžeš být tak trapně neekologický? 8)

Napísané: 31 Jan 2007, 08:53
od užívateľa D.A.
Láďo, to je jednoduché. Vždyť ten altruistický výstředník do svého samohybu nainvestoval jako do padesáti zachovalých originálů. Teď má heblo s omezenou hybností (jako kdybych jel na jeden válec s pouhou rezervou v nádrži), z venku na pohled dost omšelé. Navíc tam není ani slovo o legislativě, jako by ta změna byla provedena bez poplatku.

Stále nevidím ty výhody.

Napísané: 31 Jan 2007, 19:04
od užívateľa Zdenek
Měl bych takový dotaz ohledně elektroaut, jak je počítáno povinné ručení (V ČR) ? Podle původního typu, nebo dle výkonu elmotoru,...??? Třeba konkrétně ten elektrofavorit.

Napísané: 31 Jan 2007, 23:46
od užívateľa Luboš
Válce to nemá, tak podle zdvihového objemu asi ne. Kolik to má vlastně kW?

Orientačně jsem si to zkusil zadat do konfigurátoru a vychází mi to bez bonusu na nějakých 2200 - 3800 Kč podle pojišťovny.

Napísané: 01 Feb 2007, 08:16
od užívateľa D.A.
Pokud se za posledních pár let nic nezměnilo, tak elektrokáry mají jednotnou (relativně nízkou) sazbu.

Napísané: 01 Feb 2007, 09:08
od užívateľa Štěpán
O poviné ručení nejde, u toho WARTBURGA píše 15-18kWh/100km - i kdyby to bylo 50kWh/100km tak při 1,2kč/kWh je to super. Sehnat auto s odpovídající spotřebou 1 až 2l benzínu nebo nafty na 100km asi ještě chvilku nepude.

Napísané: 01 Feb 2007, 10:08
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Vono to bude složitější s těmi provozními náklady. Musí se odečíst ještě náklady na výměnu oleje v motoru, ale přičíst náklady na nové uhlíky do motoru. A taky se nemusí chodit na emise, na tom se taky ušetří. Ne, to už trošku bagatelizuju. Ale problém je hlavně s baterkama, občas se musí koupit nové. Tak si tam Štěpáne započítej alespoň tohle.

Povinné ručení na elektromobil většina pojišťoven odvozuje od nejnižší sazby za benzínové auto se spalovacím motorem. Takže ten Wartburg so asi moc nepomohl.

Problém odpůrců jako je Luboš nebo D.A. je ten, že Ti budou neustále poukazovat na malý dojezd, malý zavazadlový prostor, malou rychlost, dlouhé "tankování" a co já vím co ještě. Podle mne na poježdění po městě typu "ráno do práce, odpoledne z práce a přes noc dát na nabíječku" to nemusí být špatné a možná ani nevýhodné. Na rodinnou dovolenou to asi nebude.

A pak je zde aspekt zájmu o netradiční technické řešení. Je mi jasné, jakou odpověď se na to o zájmu o netradiční techniku dozvím a budu se jí dobře bavit. Od lidí, co si doma štosují ty nepraktické příborské klumpy to jistě sedne.

Napísané: 01 Feb 2007, 11:54
od užívateľa Štěpán
Ambiciózní tajemníček napísal: A pak je zde aspekt zájmu o netradiční technické řešení. Je mi jasné, jakou odpověď se na to o zájmu o netradiční techniku dozvím a budu se jí dobře bavit. Od lidí, co si doma štosují ty nepraktické příborské klumpy to jistě sedne.
Jo jo to jsou zájmy! Ještě by to chtělo mít NSU RO80 nebo mazdu s Wankelem :D


K provozním nákladům - odhadl bych že "elektropohon" má o dost méně opotřebovatelných součástí než spalovací motor. Vubec nevím kolik
vydrží baterky třeba 10 000 km?

Ale trošku zpátky k tématu Tatra beta elektro byla jen prototyp, nebo se udělalo "několik málo" kusů

Napísané: 01 Feb 2007, 14:08
od užívateľa D.A.
S tím olejem do motóru to bylo fakt přehnané. Aspoň mě se tam vyměňuje permanentně... Cesta ráno do práce a odpoledne z práce co do km proběhu a dosahovaných rychlostí opravdu připomíná spíš tu skromnější rodinnou dovolenou, no a nosnost a objem zavazadelníku + kapacitu TZ taky využívám dost často skoro na 100%, takže elektrowarťas (-favorit) pro mne asi opravdu nee. Návratnost přestavby v tomto případě bude něco okolo 10000 let :-).

Možná bych použitelně vyjezdil takového toho dlouhonohého hybridního Lexuse, ale pochybuju, že bych za to sklidil nějaký potlesk od poťápaných ekoteroristů. A likvidovat škody po vzrostlém dubu vztekle hozeném na střechu tamtomu a tomuhle, to je skutečně nebe a dudy.

Napísané: 01 Feb 2007, 14:20
od užívateľa Luboš
Ríšane, budeš se divit, ale já těm elektromobilům docela fandím. Samozřejmě, uživatel musí počítat s několika omezeními (mimo vyjmenované je to třeba ještě mnohem vyšší hmotnost auta), ale zase to má některé nesporné výhody. Vůbec to nesmrdí, nebývá to tak hlučné, nemusí se řadit, nechodí se na emise, je možné to tankovat doma ze zásuvky a mnoho dalších.

Klasické olověné baterie se používaly tak do 70. let (elektrofavorit byla brutální vyjímka), ty v tom vydržely nějakých 50 000 km. Dneska se už používají jen různé typy suchých článků, které vydrží třeba 100 000 - 150 000 km, ale podobnou čásku pak stojí jejich výměna, takže v kalkulaci pak překvapivě zjistíte, že to auto nejezdí ani tak na elektrřinu, jako hlavně na baterie...

Napísané: 01 Feb 2007, 14:50
od užívateľa Štěpán
To já jezdím deně do práce 20km tam 20 zpátky téměř vždy sám a vozím si tam svačinu (dost menší než přepravka na zeleninu), zpátky občas nákup.
Elektromobil (favorit) by se mi dřív rozpadl než bych zničil baterky 150000km 10let .
Na dovolenou bych tím nechtěl jet, to už bych rači jel 613kou - i když to taky není bez problémů, ale ty zážitky!