Tatra EUROIV
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra EUROIV
Na letošním Autotecu,který potrvá do 7.6., Tatra opět příjemně překvapila.I přes kritické hlasy ohledně perspektivy motoru 928,Tatra představila modernizované provedení motoru T3D-928-30 EUROIV. Myslím,že uvedením tohoto motoru,se Tatře podařil doslova husarský kousek. Stále mám ještě v paměti ty slavné předpovědi:...jak je nemožné,aby Tatra zvládla emisní limity EUROII a,že to bude konec vzduchem chlazených motorů z Kopřivnice atd... A za několik let ty samé předpovědi o plnění EUROIII bez elektronicky řízeného vstřikování paliva...
Nyní se podařilo zvládnout i EUROIV u vzduchem chlazeného motoru s klasickým řadovým vstřikovacím čerpadlem.Použitá technologie pro snížení emisí je SCR-selektivní katalitická redukce.
Techn.údaje:12,667l
320kW/1700-1750ot/min
2050Nm/1000-1200ot/min
Ve výrobě je i méně výkonné provedení TD-928-20 se stejným objemem
ale s 280kW a 1800Nm/1100-1200.
Nyní se podařilo zvládnout i EUROIV u vzduchem chlazeného motoru s klasickým řadovým vstřikovacím čerpadlem.Použitá technologie pro snížení emisí je SCR-selektivní katalitická redukce.
Techn.údaje:12,667l
320kW/1700-1750ot/min
2050Nm/1000-1200ot/min
Ve výrobě je i méně výkonné provedení TD-928-20 se stejným objemem
ale s 280kW a 1800Nm/1100-1200.
- tatracyber
- Diskutujúci
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 18 Okt 2005, 13:45
- Bydlisko: Liberec
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
tatracyber:Také jsem nečekal setrvání na klasickém řadovém čerpadle,rád si počkám na podrobnější techn.údaje a konstrukční řešení.
Vláček:podle předpovědí z loňského roku,má tato technologie usnadnit budoucí řešení motoru EURO V.
Luboš: Překvapuje mě Tvá velmi vlažná reakce na novinku s tak zásadním významem pro Tatru.
Ve zprávě ze srpna 2005 o projektu motoru EURO IV ,se uvádí jako jeden z přínosů snížení spotřeby paliva ,dále snížení tepelného namáhání motoru a velká pravděpodobnost splnění normy EURO V.
Z grafu závislosti výkonu ,točivého momentu a spotřeby paliva na otáčkách lze vyčíst tyto hodnoty:nejmenší spotřeba-186 g/kWh při 1200ot/min
nejvyšší spotřeba- 203 g/kWh při 1800ot/min
Vláček:podle předpovědí z loňského roku,má tato technologie usnadnit budoucí řešení motoru EURO V.
Luboš: Překvapuje mě Tvá velmi vlažná reakce na novinku s tak zásadním významem pro Tatru.
Ve zprávě ze srpna 2005 o projektu motoru EURO IV ,se uvádí jako jeden z přínosů snížení spotřeby paliva ,dále snížení tepelného namáhání motoru a velká pravděpodobnost splnění normy EURO V.
Z grafu závislosti výkonu ,točivého momentu a spotřeby paliva na otáčkách lze vyčíst tyto hodnoty:nejmenší spotřeba-186 g/kWh při 1200ot/min
nejvyšší spotřeba- 203 g/kWh při 1800ot/min
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Erik, už viackrát som si všimol, že sú ľudia, čo sa celí až trasú za všetkým, čo má súvis s Tatrou, a aby sa to pokúsili nejako nie veľmi šťastne zakamuflovať, aby ich zato snáď niekto náhodou nekritizoval, tak všetko nekriticky kritizujú...Erik napísal:Lubos- keby sa motor v prevadzke neosvedcil, tak by ho uz davno nevyrabali... A nakoniec aj cela koncepcia. Co sa tyka priechodnosti terenom, Tatry s centralnou nosnou rurou patria medzi najlepsie...
A vobec- aky vyznam mala tvoja kritika?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Luboši, zřejmě máš již sám osobně s motorem 928/E IV odjeto mnoho tisíc km a tak z vlastní zkušenosti, navíc ještě určitě podložené měřením a výpočty víš, že nestojí za nic a že je třeba začít neprodleně pracovat na úplně novém. Takže šup šup ať už je z Tebe ten inžinýr a můžeš jít motorářům v Kopřivnici ukázat, jak se to má dělat, klepou se nedočkavostí, až jim to ukážeš........
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš:motor si určitě objedná nejen několik desítek,ale spíš několik stovek odběratelů a to každým rokem.Prodejní čísla v Evropě a zvláště nárůst zájmu třeba na Slovensku nebo v Maďarsku není zanedbatelný.
Technické parametry nejsou žádnou tajností a po prostudování současné nabídky motorů u 7 nejvýraznějších konkurentů Tatry musím konstatovat,že podobně jako jiné značky ani Tatra nezaostává za svými konkurenty a parametry motoru jsou v mezích této objemové třídy.
Technické parametry nejsou žádnou tajností a po prostudování současné nabídky motorů u 7 nejvýraznějších konkurentů Tatry musím konstatovat,že podobně jako jiné značky ani Tatra nezaostává za svými konkurenty a parametry motoru jsou v mezích této objemové třídy.
Euro 4
A ktera ceska nebo slovenska automobilka je dneska schopna udelat diru do sveta s vozem vlastni vyroby ?? Podle meho je to velky uspech a Euro 5 se taky urcite povede. Doporucuji cist Tatrovak - na http://www.tatra.cz. Tam se dozvite ze ten motor je vlastne porad ten samy 50 let vylepsovany socialisticky vydobytek A Euro 4 dosahuje pomoci chemicke upravy vyfukovych plynu mocovinou
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Na obnovení výroby se podílí firma Tedom http://www.tedom.com . Konkrétně model Tedom - Fox (původně Škoda Fox).Vláček napísal:tominec: Ale liaz už není liaz ne?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných