Strana 1 z 11

podtlaková regulace předstihu

Napísané: 01 Nov 2007, 08:13
od užívateľa Štěpán
Můžete se někdo podělit o zkušenosti?
Chci na E1/1 podtlak zapojit. Pán co mi na autě dělá složitější věci které neumím říká, že to je na nic, že to nebude dobře fungovat. Divím se že to tam není zapojené.
Nelíbí se mi chod motoru když je zahřátý mezi 1500 a 3000 ot/min pokud se dá víc jak půl plynu tak dost "klapou ventily". První nechám seřídit ventilové vůle, zkontrolovat předstih.

Napísané: 01 Nov 2007, 08:25
od užívateľa ondrej
- ak výrobca na motor podtlakovú reguláciu navrhol, tak asi nejaký význam mať bude. Avšak už z princípu jej činnosti vyplýva, že je v činnosti hlavne pri malom zaťažení a deceleračných režimoch, nie pri plnom plyne.. Aj ja sa divím, že to tam nie je zapojené! A zváž, či si na "složitější věci které neumíš" nenájdeš iného pána..
- obávam sa , že nedokážeš rozoznať "klapanie ventilov" od detotačného spaľovania. Tie ventilové vôľe a predstih si ale určite nechaj skontrolovať, hlavne však ten predstih.

Napísané: 01 Nov 2007, 09:18
od užívateľa Štěpán
Nevím jestli to dokážu rozeznat, ale vycházím z toho že u normálního auta (felicie) když dám plný kotel při příliš nízkých otářkách tak klepou ventily tj 1000 ot, zařazená 4, 5 .
Podobný zvuk vydává i tatra když jedu na 2 40 km/h a moc přidám.

Detonační spalování v tatře si myslím že sem zažil jednou a to když sem vypl motor a ono to ještě 15 sekund hrčelo než to zdechlo - dělalo to po tom co sem vzal špatný benzín. Ten jsem poznal i u felicie - citelně hůř to jelo. Té benzínce se už vyhýbám obloukem!

Napísané: 01 Nov 2007, 09:41
od užívateľa michal jančov
Taky ji nemám zapojenou. Myslím, že opravdu nefunguje.

Napísané: 01 Nov 2007, 09:41
od užívateľa ladis
Ten zvuk co považuješ za klepání ventilů je způsoben tlakovou vlnou při spalování. Nemá mechanický charakter.

To co považuješ za detonační spalování jsou samozápaly.

Napísané: 01 Nov 2007, 09:45
od užívateľa Štěpán
Podle čeho poznám detonační spalování?

Napísané: 01 Nov 2007, 10:25
od užívateľa tomas008
Podtlakova regulace je odpojena, jelikoz vse ridi ta cerna krabicka!!!
Proste elektronika, tak vse zabezbeci (predstih pri min. otackach a pro zvysenych.

Kdyby jsi mel klasicky rozdelovac (kladivkovy) a pouze civku, tak podtlakovou regulaci potrebujes pro posunuti predstihu pri vyssich otackach.


Pro pochopeni je jukni na stranky: http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp

Pokud ti motor jde spatne pri zvysenych otackach, tak ti neco odeslo v cerne skrince (asi ti tam chcipnul nejakej chrobak). :?
Coz se nedivim, zivotnost elektroniky je cca 7 let.

Napísané: 01 Nov 2007, 10:33
od užívateľa radek
Tomasi, co to tady píšeš za kraviny? Je Ti vůbec znám princip zapalovací soupravy karburačních motorů 613?

Napísané: 01 Nov 2007, 10:38
od užívateľa michal heky
tomasi008, podle mě se pleteš.
Předstih se mechanicky reguluje v závislosti na otáčkách odstředivou regulací a v závislosti na zatížení motoru podtlakovou regulací.

Elektronika nic nezabezpečí, pokud jí chybí potřebné informace, např. onen podtlak.

Napísané: 01 Nov 2007, 10:40
od užívateľa michal heky
... a jestli jsi tou elektronikou myslel originální zapalování T613, tak to už jsi úplně mimo:-)

Napísané: 01 Nov 2007, 10:40
od užívateľa tomas008
radek napísal:Tomasi, co to tady píšeš za kraviny? Je Ti vůbec znám princip zapalovací soupravy karburačních motorů 613?
To at si kazdej prebere jak chce.
Princip mi je znam dost dobre a zapalovani take. Nevidim v mem prispevku zadne kraviny.

Tak si prostudujte el. schema zapalovani, kdyz si myslite, ze tu placam blbosti.

Dal se k tomu vyjadrovat nebudu.

Napísané: 01 Nov 2007, 10:44
od užívateľa Štěpán
tou černou krabičkou je myšleno zapalování?? To snad nemá s předstihem nic společného. Jestli jsou moje chabé znalosti tohoto správné, tak předstih se seřizuje mechanicky natáčením rozdělovače. Něco se v rozdělovači reguluje odstředivě ??
Předpokládám, že se tu bavímeo karburátorovém E1/1 motoru.

Napísané: 01 Nov 2007, 10:46
od užívateľa michal heky
tomas008 napísal: Dal se k tomu vyjadrovat nebudu.
Věčná škoda, co ti brání v tom podělit se se mnou o tvoje znalosti zapalování tatry?

Napísané: 01 Nov 2007, 10:48
od užívateľa Štěpán
Ste na mně moc rychlí, než něco napíšu, dá to sem někdo přede mnou.
Holt v práci nemůžu čučet na nef furt.

Napísané: 01 Nov 2007, 10:51
od užívateľa Luboš
Tomáši, opravdu se mýlíš, "černá krabička" u tohoto motoru nijak předstih zapalování neovlivňuje. Základní předstih je nastaven na pevno upevněním rozdělovače a za chodu motoru jeho hodnotu ovlivňuje odstředivá nebo případně i podtlaková regulace přímo na samotném rozdělovači.

Ta podlaková regulace nebývala až do výrobního čísla tuším 7748 vůbec zapojena (chybí hadička a vývod na pravém karburátoru je zaslepen). Je možné ji samozřejmě zapojit i na starších motorech. Rozsah regulace je asi 5 stupňů nebo tak nějak a o zhruba tolik je potřeba snížit základní předstih.

Napísané: 01 Nov 2007, 11:42
od užívateľa ondrej
znížiť základný predstih kvôli podtlakovej regulácii nie.. :shock:

Štěpán - žiaľ nemám čas sa tu podrobne o týchto pomerne základných veciach rozpísať. Radšej si preto kúp nejakú knižku, lebo z niektorých príspevkov (Tomas008, Luboš) aj keď iste dobre myslených, tu budeš totálne dopletený.
Alebo si všímaj hlavne to, čo píšu Ladis, Michal Heky, Radek...

Napísané: 01 Nov 2007, 12:21
od užívateľa Mojžo
ondrej: Tiež sa mi to zdá kravina meniť predzápal kvôli zapojeniu podtlaku, ale napríklad v príručke pre šoféra pre T613-3 (vydanie 603) sa tam píše že do výrobného čísla 07748 je základný predzápal 12°30' (bez zapojenia podtlakovej regulácie) a od 07748 je 8°30' (so zapojenou podtlakovou reguláciou)

nikdy som tomu nepochopil

Napísané: 01 Nov 2007, 12:38
od užívateľa ziza
Mojžo napísal:nikdy som tomu nepochopil
Nezoufej, strycu, časem to pochopíš... musíš si víc věřit! 8)

Napísané: 01 Nov 2007, 12:53
od užívateľa ladis
Jen krátce k vyvrácení omylů (internet je úžasné dezinformační médium, však? ;-))

Schema té "černé krabičky" je k nahlédnutí na Tomkových stránkách. Je z něj zřejmé, že "krabička" obsahuje pouze měnič napětí a elekronický spínač, který je ovládán impulsy z cívky generátorku. Sama krabička je naprosto tupá a je jí jedno co se kolem děje. Rozdělovač i regulace předstihu je klasická, mechanická. Detonační spalování přece poznáš, sám jsi ho popsal. To je to, co považuješ za klepání ventilů.

Při hledání schématu jsem našel hezkou stránku: http://prirucky.kvalitne.cz/s_tatra.htm

Napísané: 01 Nov 2007, 13:31
od užívateľa Štěpán
Výborně, takže už je mi konečně jasné ,že to co mi auto dělá je detonační spalování. Děkuji za trpělivost. Když teda bude předstih dobře problém bude jinde.