podtlaková regulace předstihu
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Dobře o označení se nehádam, vim že sou na pneu obrázky ^^ + * (hory + vločka) popř M+S (na nálepkách na boku pneu sem opravdu viděl MOUNT). Dokonce byla reportáž o pneu i v AMR (nebo v BESIPu) a tam to i popisovali, že jsou takto značený pneu pro provoz do horskej oblastí a na cesty upravený pluhováním. Bydlet v Praze a nejezdit ven, tak bych asi taky nechal letní, povětšinou sou tam suchý silnice... To může popsat Michal. Na Aru používam zimáky právě kvůli (ne)sjízdnosti terénu v létě.
To klouzání se mi projevilo při teplotě vzduchu od cca 4 do 10 °C na mokrej vozovce, to si uvědomuju, jinak nevnímam rozdíl při jízdě na vozovce v létě, proto sem to předtím napsal.
To klouzání se mi projevilo při teplotě vzduchu od cca 4 do 10 °C na mokrej vozovce, to si uvědomuju, jinak nevnímam rozdíl při jízdě na vozovce v létě, proto sem to předtím napsal.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Zimná pneu drží horšie. dokonca aj na suchej vozovke v zime drží horšie.
Porovnávam BF Goodrich Profiler 2 a Dunlop Wintersport 3D.
Zimná má horšiu adhéziu na suchej vozovke, horšie drží na mokrom, viac píska a celkovo skôr sa dostane na limit.
ale s BF Goodrich Profiler 2 by som rozhodne nechcel ísť v pravých zimných podmienkach. Na to je tá zimná pneumatika však.
M+S je zaužívané označenie pre zimné pneumatiky. Majú ho aj rôzne Nokiany zimáky čo sú do 270 km/h a zimná je na nich naozaj iba zmes. Aby neztuhli a držali v mrazoch.
Porovnávam BF Goodrich Profiler 2 a Dunlop Wintersport 3D.
Zimná má horšiu adhéziu na suchej vozovke, horšie drží na mokrom, viac píska a celkovo skôr sa dostane na limit.
ale s BF Goodrich Profiler 2 by som rozhodne nechcel ísť v pravých zimných podmienkach. Na to je tá zimná pneumatika však.
M+S je zaužívané označenie pre zimné pneumatiky. Majú ho aj rôzne Nokiany zimáky čo sú do 270 km/h a zimná je na nich naozaj iba zmes. Aby neztuhli a držali v mrazoch.
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Jo, jak jsem řekl/napsal - je třeba si přečíst, co je na gumě napsanýho.Luboš napísal:Pneumatiky je určitě lepší kupovat ve specializovaných obchodech, já osobně bych je v tescu nekoupil ani na vlek.... často tam dokonce prodávají protektory klamavě označené jako nové pneu.... v Makru narazil i na pláště tři roky staré.
A viděl jsem i z velkého pneuservisu prodávat gumy starší než rok za plnou, novou cenu.Z e-shopů jsem objednal zatím dohromady 4 sady a jen 2 gumy byly asi 20-ti týdenni, jinak do deseti.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Dnes bolo sucho a -5. Prekvapilo ma, že Dunlop Wintersport 3D držal oveľa lepšie, ale oveľa, ako včera pri +5.
Kua na tom coškaj bude že? Páni od výskumu asi vedia čo robia.
A prečo vravím že oveľa?
Jednoducho, zákruta, ktorú inak prejdem driftom, dvermi napred pod plným plynom, som dnes prešiel cez stopu, proste som to neutrhol Trošku som z toho smutný, asi dozadu nahodím letné gumy naj to lieta bokom
Kua na tom coškaj bude že? Páni od výskumu asi vedia čo robia.
A prečo vravím že oveľa?
Jednoducho, zákruta, ktorú inak prejdem driftom, dvermi napred pod plným plynom, som dnes prešiel cez stopu, proste som to neutrhol Trošku som z toho smutný, asi dozadu nahodím letné gumy naj to lieta bokom
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš napísal:A zimné pneu jsou co? V Evropě se pro zimní období prodávají jen pneumatiky M+S, které jsou určeny, jak zkratka napovídá, hlavně na bláto a sníh. Nějaký zimní univerzál, který by stejně dobře zvládal současně i suchý a mokrý asfalt a prosolenou břečku a nebo dokonce i led jsem tedy v životě v obchodě neviděl a pravděpodobně něco takového ani vyrobit nelze.
Držitel řidičského oprávnění by asi nějaký ten svůj vlastní rozum měl mít, do téhle roviny bych to nestavěl.
No zimne pneu su hlavne optimalizovane pre premavku na prevazne mokrych cestach a na snehu. Pretoze v zime (a hlavne nase mierne pasmo) taketo podmienky zvacsa panuju. A na takomto povrchu nemaju letne sancu, hlavne pri nizsich teplotach. Ci u vas mate vyhrievane asfaltky, ze jazdis aj v zime na suchych cestach?
O zmesi sa netreba bavit, tam je to jasne, ze je oprimalizovana pre chlad. Na suchej ceste je to kompromis a oproti letnym pneu v teplehom pocasi samozrejme taky vykon nepodaju.
Sa divim, ze taketo debaty este stale prebiehaju. Zrejme su vsade padnuty na hlavu, ze vobec take pneu vyrabaju
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Ondro, přesnější výraz, než "prodal", je odjezdil a odevzdal. To množné číslo je též zavádějící, vlastnil jsem jen jednoho. Dokud budou nějaké po ruce, rád se k nim vždycky na chvilku vrátím, třeba na vyblbnutí mezi kužely není lepší aftíčko.
Špageťák je cokoliv z oblasti Apenin - od Lamba po pětistovku. Synonymum nespolehlivosti, ledabylosti, dobrodružství na každém kilometru. Víc to rozpitvávat nebudu, taky máš jednoho dvoudveřáka odtamtud .
Špageťák je cokoliv z oblasti Apenin - od Lamba po pětistovku. Synonymum nespolehlivosti, ledabylosti, dobrodružství na každém kilometru. Víc to rozpitvávat nebudu, taky máš jednoho dvoudveřáka odtamtud .
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tomáši, žádná "zimní" resp. M+S pneumatika není optimalizovaná pro provoz na převážně mokrých cestách. To by ten desén musel vypadat úplně jinak a zas by nefungovaly na sněhu. U nás se takové testy moc nenosí, asi před dvěma lety jeden takový porovnávací test uskutečnil německý ADAC a naprosto všechny "zimní" gumy na vodě totálně propadly ve srovnání s "letní" gumou a praxe to jen potvrzuje. Na suchu to samé...
Chování T613 na silnici mně nepřipadá nijak mizerné, to určitě ne. A pořádné auto to jiště je (pokud není na plyn ).
Chování T613 na silnici mně nepřipadá nijak mizerné, to určitě ne. A pořádné auto to jiště je (pokud není na plyn ).
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Lubos, pokial mozem, robim si usudok podla vlastnych skusenosti a nie podla nejakych testov, aj ked ako rozsirenie obzoru tie testy beriem a ten ADAC je asi najmenej pokriveny.
Pokial mozem porovnat, tak ja jazdim vcul na Subaru s letnymi pneu Dunlop SP Sport 01, co si myslim, su velice kvalitne letne pneu a zimne Goodyear ULTRA GRIP 7. Letne maju asi 2roky a zimne 1. Mozem povedat, ze aj ked su SP01 vyborne na vode, na UG7 nemaju. A pokial je dost zima, uz duplom nie. Co sa ale tyka vykonu na suchej ceste, tak tam nieje o com diskutovat, jednoznacne idu SP01, hlavne za normalnych teplot.
A ver tomu, ze M+S su optimalizovane pre mokro a sneh. Podla coho si dosiel na to, ze niesu? Maju vela lamiel, ktore narusaju vodny film co zabezpecuje vybornu trakciu (pri snehu plati, cim viac hran, tym lepsi zaber), maju dezen navrhnuty na kvalitne odvadzanie vody a kasoviteho snehu a este k tomu maju aj zmes, ktora ti nekrehne pri nizkych teplotach, alebo nie az tak ako letna. Takze vobec nechapem ako si prisiel na to, ze pri nejakych 0 stupnoch, alebo minusovych ma letna pneu lepsie vlastnosti ako zimna. To ako keby si chcel liat beznu naftu v severskych podmienkach.
Pokial mozem porovnat, tak ja jazdim vcul na Subaru s letnymi pneu Dunlop SP Sport 01, co si myslim, su velice kvalitne letne pneu a zimne Goodyear ULTRA GRIP 7. Letne maju asi 2roky a zimne 1. Mozem povedat, ze aj ked su SP01 vyborne na vode, na UG7 nemaju. A pokial je dost zima, uz duplom nie. Co sa ale tyka vykonu na suchej ceste, tak tam nieje o com diskutovat, jednoznacne idu SP01, hlavne za normalnych teplot.
A ver tomu, ze M+S su optimalizovane pre mokro a sneh. Podla coho si dosiel na to, ze niesu? Maju vela lamiel, ktore narusaju vodny film co zabezpecuje vybornu trakciu (pri snehu plati, cim viac hran, tym lepsi zaber), maju dezen navrhnuty na kvalitne odvadzanie vody a kasoviteho snehu a este k tomu maju aj zmes, ktora ti nekrehne pri nizkych teplotach, alebo nie az tak ako letna. Takze vobec nechapem ako si prisiel na to, ze pri nejakych 0 stupnoch, alebo minusovych ma letna pneu lepsie vlastnosti ako zimna. To ako keby si chcel liat beznu naftu v severskych podmienkach.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
viz MarekK
jo a Tatra 613 sa na ceste správa báječne. Neviem sa nabažiť jej pretáčavosti, toho ako v jemnom uhlom ide mierne bokom v zákrute, pod plynom vyhodí riť ktorú kontrou hodím pod plným plynom nazad a potom už len honba za horizontom.
Perfektné, neviem sa toho nabažiť. Tatra 613 má navyše báječnú komunikáciu volantu s vozovkou, normálne viem keď idem na bomby ako sa mi mení asfalt pod kolesami a viem sa pripraviť na zmenu rozpoloženie síl, že ma ustrelí... no proste, paráda.
A brzdy? Pane jo, lepšie som nezažil Super to brzdí motorom, keď sa započúvam, počujem ako pracuje synchrón, v otáčkach turbína, v malých dunenie, aktivizuje to všetky zmysly. Onehdy sa niekde písalo, že voz má športový charakter. Šporťák to neni, ale športový charakter áno - aktivizuje zmysly. Paráda. Takto si predstavujem pohodlnú mašinu s dušou. A proste:
Tatra 613 - celé dobré!
Verím že i Tatra 603 ma nadchne podobne
jo a Tatra 613 sa na ceste správa báječne. Neviem sa nabažiť jej pretáčavosti, toho ako v jemnom uhlom ide mierne bokom v zákrute, pod plynom vyhodí riť ktorú kontrou hodím pod plným plynom nazad a potom už len honba za horizontom.
Perfektné, neviem sa toho nabažiť. Tatra 613 má navyše báječnú komunikáciu volantu s vozovkou, normálne viem keď idem na bomby ako sa mi mení asfalt pod kolesami a viem sa pripraviť na zmenu rozpoloženie síl, že ma ustrelí... no proste, paráda.
A brzdy? Pane jo, lepšie som nezažil Super to brzdí motorom, keď sa započúvam, počujem ako pracuje synchrón, v otáčkach turbína, v malých dunenie, aktivizuje to všetky zmysly. Onehdy sa niekde písalo, že voz má športový charakter. Šporťák to neni, ale športový charakter áno - aktivizuje zmysly. Paráda. Takto si predstavujem pohodlnú mašinu s dušou. A proste:
Tatra 613 - celé dobré!
Verím že i Tatra 603 ma nadchne podobne
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných