Novy projekt

Návrhy na vylepšenie Tatraportal-u
etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Novy projekt

Príspevok od užívateľa etienne » 20 Nov 2005, 09:52

Helou,

ako som tak prehladaval zdroje pomoci pre Jaguar narazil som na par VELMI uzitocnych dokumentov ktore mi neuveritelne pomohli a rad by som nieco take napisal aj na Tatru.

Priklad - "Starter toci ale Tatra nestartuje checklist" a tam krok za kroko sprevadzat majitela krokmi ktore ma skontrolovat, aby zistil, preco mu nestartuje.

Myslim, ze by to nebolo zaujimave len pre amaterov, ale aj pre profikov - ved kazdy niekedy na nieco zabudne...

Vas nazor ?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 20 Nov 2005, 10:26

Pokooojne. Aj ja sám napíšem niečo na túto tému, potom to zpripomienkuje zvyšok nejakými hodnotnými poznámkami a móže to ísť venku

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 20 Nov 2005, 13:22

Nápad to je zajímavý.Ovšem kontolu činnosti elektrických spotřebičů a zdrojů řeší dílenská příručka.Pro toho kdo ji nemá,tak to bude užitečné,pokud dané téma bude kvalitně zpracováno.(viz příklad od Etienna)Co se týká mechanických závad je situace podobná.Je sice pěkné "vědět" co vás čeká,ale dokud to nerozeberu,tak stejně nevím kde je chyba.
Takže závěrem:Kvalitní a vyčerpávající zpracování daného problému ANO.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 20 Nov 2005, 14:35

Kratko a vystizne: blbost. Kazdy problem moze mat X korenov a ak tomu dotycny nerozumie (co vyplyva z toho ze mu treba navod) tak to beztak sam neopravi.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 20 Nov 2005, 16:26

Většinu toho řeší dílenská příručka, takže vymýšlet něco znova, je jen plýtvání časem. Ano, na pár veledůležitých informací samozřejmě již tradičně v Kopřivnici zapoměli nebo se na nynějších přesluhujích ojetinách vyskytují další závady, se kterými výrobce nepočítal, tak ty by možná stálo zato nějak souhrnně zpracovat, ale řešit to stylem "Startét netočí? - Zkontrolujte, zda nemáte odpojené baterky. Nevyřešeno? - Zkontrolujte, zda máte klíček v poloze 2.", je myslím pod naši úroveň. Nejsme v USA...

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 20 Nov 2005, 19:15

S pomocou na tento sposob som sa uz stretol v priruckach Jak na to... Je to velmi dobra pomoc pre tych co tatru vyuzivaju ako spotrebny material-
Pre tych menej znalych. Ano, je pravda ze problem moze mat x korenov, ale vzdy su tam uvedene tie najcastejsie dovody poruchy. Nebudu sa predsa uvdzat poruchy ktore sa na vozidle vyskytnu v pomere 1:1000.
Ale zaujimalo by ma skor ako to vyzera s tym napadom urobit databazu tatier a ich majitelov. Lebo to tu bolo nedavno na pretrase ale akosi to utichlo...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 20 Nov 2005, 19:54

...no nekedy by to pomohlo....
Podla mna by stačilo spravit nejaké odkazy, napr. štartér a objavili by sa všetky príspevky na TP na tému štartér v diskusii o technických problémoch. Aby zúfalý tatrovák, čo nemože naštartovat nemusel používat vyhladávač.
Naposledy upravil/-a MarekK v 20 Nov 2005, 22:01, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 20 Nov 2005, 20:58

No, úplně vidím, jak "zúfalý tatrovák" který nemůže tu hromadu železa momentálně nastartovat, vytáhne někde mezi poli z kufru noťase, modem, a bude se na stránkách TP pídit po tom, proč ten jeho krám zrovna nestartuje...... :wink: :D

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 20 Nov 2005, 22:02

:lol:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 21 Nov 2005, 07:41

...alebo nová štruktúra technických problémov v diskusii...podla súčastiek v tatrofke...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Nov 2005, 08:24

Môj názor:
kto tomu rozumie, nepotrebuje návody,
kto tomu nerozumie, nech to radšej zverí niekomu znalému, alebo to s takým človekom minimálne konzultuje, inak hrozí, že narobí ešte viac škody..

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 21 Nov 2005, 09:18

To mi připomíná Reného - to, o čem četl, se snaží zuřivě aplikovat na libovolný problém a to, o čem nečetl, ignoruje.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 21 Nov 2005, 10:31

Suhlasím s Ondrejom. Je dobre, ak sa špecifický problém niečoho nefunkčného rozoberá v diskusii, ale chápať to ako zaručenú príručku na odstraňovanie poruch kýmkolvek a na čomkolvek, je mierne povedané utopia, preto že ak dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté :D

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 21 Nov 2005, 11:28

A kde je zaručené, že když tu někdo něco poradí, že to funguje? To tam třeba párkrát přispěje rené a pak už nepomůže ani svěcená voda:)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Nov 2005, 12:20

zase by som Reného až tak nezatracoval - má veľa informácií, len ich niekedy nevie zrozumiteľne podať a vytriediť a chce toho povedať priveľa naraz - ja som sa už jeho komplikovaný štýl naučil čítať a myslím, že skoro vždy pochopím, o čo mu ide a čo chce povedať - iná vec je, či s tým možno súhlasiť, alebo nie.. a určitý sklon k priamočiaremu zjednodušovaniu problémov tu je, to má AT pravdu...

trinity

Príspevok od užívateľa trinity » 21 Nov 2005, 14:30

a nestacilo by miesto prirucky uverejnit cislo na reneho?

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 21 Nov 2005, 15:12

Ondrej a Roman: Nesuhlasim s tym "kto vie nech si to spravi a kto nevie nech to necha na niekoho ineho"...

Poviem moj priklad. Moj Jag tocil a tocil a tocil a nechcel nastartovat. Nevedel som si s nim rady. Netusil som, v com je problem a najblizsi Jaguar servis je v Prahe (ten slovensky ma od servisu doost daleko). Co som mal robit ? Nechat nepojazdne auto za domom ? Alebo ho dotiahnut do "nejakeho" servisu v BA ? Alebo zaplatit $$$$$$$$ servisakovi za to, ze dojde ? Nie. Rozhodol som sa pouzit 3 prostriedky:

- Starter cranking but engine not running checklist
- Voltmeter, srobovaky...
- Mato

Na zaklade prirucky sme zistili, ze palivo do auta nejde, ale palivova pumpa funguje, zistili sme, ze do hlavneho rele nejde prud (nakolko sme presne podla prirucky merali fialovo-biely kabel) a podla prirucky sme zistili ze staci resetnut interia switch a vsetko fungovalo tak ako malo. Jag nabehol a bezi.

Bolo by naozaj nutne kvoli takejto veci volat servisaka ? Alebo auto odtiahnut do servisu ? A keby sa mi to stalo niekde uprostred nicoho nebolo by lahsie si ten dokument pozriet ?

A Ondrej, Roman... vam sa nestane niekedy, ze si myslite, ze ste vsetko vyskusali a potom vas napadne "jaaaaj ved ja som toto neskusal anoo"... nebolo by lepsie mat pekny zoznam a podla neho vsetko vyskusat a byt si isti, ze ste nic nezabudli ?!

Takisto tu nikto nehovori o "zarucenej" prirucke. Len o nejakom pomocnikovi.

ERIK: Majitelov spustim v najblizsich dnoch.

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 21 Nov 2005, 15:20

Etienne, ve Vídni je to taky příliš velká exotika? :shock:

BTW, zmáčknout reset, to je výborný nápad, škoda, že T613 ho má jenom na BN 4/I... :D

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 21 Nov 2005, 15:21

D.A.: Nieeee Jaga mam v BA v BA je len servis ktory sa vola TOP AUTO. Najprv ked som tam volal prvy krat som im dal sancu ale ked povedali ze

"ani ten VIN nevieme najst v pocitaci ani od toho nemame katalog ani nevieme na to absolutne nic zohnat volajte do Jaguaru Moravia" tak u mna skoncili...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Nov 2005, 15:41

etienne napísal:Ondrej a Roman: Nesuhlasim s tym "kto vie nech si to spravi a kto nevie nech to necha na niekoho ineho"...
......
A Ondrej, Roman... vam sa nestane niekedy, ze si myslite, ze ste vsetko vyskusali a potom vas napadne "jaaaaj ved ja som toto neskusal anoo"... nebolo by lepsie mat pekny zoznam a podla neho vsetko vyskusat a byt si isti, ze ste nic nezabudli ?!
Etienne - keby si poriadne čítal celý môj príspevok, a nie iba jeho prvú časť a potom sa hneď nechal premôcť emóciami, našiel by si tam aj pokračovanie:
"... nech to radšej zverí niekomu znalému, alebo to s takým človekom minimálne konzultuje..."
veď to si s Maťom spravil aj ty, tak prečo nesúhlasíš? A okrem toho ty nie si neznalý veci, pokiaľ sa elektrických vecí týka... :wink:

Ja som sa skôr obával ľudí s prístupom, ako jeden môj známy, ktorý veľmi chcel, aby som mu nastavil motor na T603, lebo tomu vôbec nerozumel. Keď som mu to spravil a odišiel, tak zachvíľku zase potočil všetkými regulačnými prvkami, čo na motore sú, totálne ho zase rozšteloval, a navyše sa iniciatívne pustil do nastavovania motora na T603 zas niekomu inému. O pár dní ma zase volal na jeho motor, že mu to zrazu akosi neťahá...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní