podtlaková regulace předstihu
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
podtlaková regulace předstihu
Můžete se někdo podělit o zkušenosti?
Chci na E1/1 podtlak zapojit. Pán co mi na autě dělá složitější věci které neumím říká, že to je na nic, že to nebude dobře fungovat. Divím se že to tam není zapojené.
Nelíbí se mi chod motoru když je zahřátý mezi 1500 a 3000 ot/min pokud se dá víc jak půl plynu tak dost "klapou ventily". První nechám seřídit ventilové vůle, zkontrolovat předstih.
Chci na E1/1 podtlak zapojit. Pán co mi na autě dělá složitější věci které neumím říká, že to je na nic, že to nebude dobře fungovat. Divím se že to tam není zapojené.
Nelíbí se mi chod motoru když je zahřátý mezi 1500 a 3000 ot/min pokud se dá víc jak půl plynu tak dost "klapou ventily". První nechám seřídit ventilové vůle, zkontrolovat předstih.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
- ak výrobca na motor podtlakovú reguláciu navrhol, tak asi nejaký význam mať bude. Avšak už z princípu jej činnosti vyplýva, že je v činnosti hlavne pri malom zaťažení a deceleračných režimoch, nie pri plnom plyne.. Aj ja sa divím, že to tam nie je zapojené! A zváž, či si na "složitější věci které neumíš" nenájdeš iného pána..
- obávam sa , že nedokážeš rozoznať "klapanie ventilov" od detotačného spaľovania. Tie ventilové vôľe a predstih si ale určite nechaj skontrolovať, hlavne však ten predstih.
- obávam sa , že nedokážeš rozoznať "klapanie ventilov" od detotačného spaľovania. Tie ventilové vôľe a predstih si ale určite nechaj skontrolovať, hlavne však ten predstih.
- Štěpán
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 480
- Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
- Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
- Bydlisko: Týn
- Kontaktovať užívateľa:
Nevím jestli to dokážu rozeznat, ale vycházím z toho že u normálního auta (felicie) když dám plný kotel při příliš nízkých otářkách tak klepou ventily tj 1000 ot, zařazená 4, 5 .
Podobný zvuk vydává i tatra když jedu na 2 40 km/h a moc přidám.
Detonační spalování v tatře si myslím že sem zažil jednou a to když sem vypl motor a ono to ještě 15 sekund hrčelo než to zdechlo - dělalo to po tom co sem vzal špatný benzín. Ten jsem poznal i u felicie - citelně hůř to jelo. Té benzínce se už vyhýbám obloukem!
Podobný zvuk vydává i tatra když jedu na 2 40 km/h a moc přidám.
Detonační spalování v tatře si myslím že sem zažil jednou a to když sem vypl motor a ono to ještě 15 sekund hrčelo než to zdechlo - dělalo to po tom co sem vzal špatný benzín. Ten jsem poznal i u felicie - citelně hůř to jelo. Té benzínce se už vyhýbám obloukem!
- michal jančov
- Diskutujúci
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 17 Máj 2007, 21:49
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 2/I r.v. 1985
Tatra 603 r.v. 1973 - Bydlisko: Kadaň
- Kontaktovať užívateľa:
- tomas008
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 01 Feb 2007, 14:10
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Podtlakova regulace je odpojena, jelikoz vse ridi ta cerna krabicka!!!
Proste elektronika, tak vse zabezbeci (predstih pri min. otackach a pro zvysenych.
Kdyby jsi mel klasicky rozdelovac (kladivkovy) a pouze civku, tak podtlakovou regulaci potrebujes pro posunuti predstihu pri vyssich otackach.
Pro pochopeni je jukni na stranky: http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp
Pokud ti motor jde spatne pri zvysenych otackach, tak ti neco odeslo v cerne skrince (asi ti tam chcipnul nejakej chrobak).
Coz se nedivim, zivotnost elektroniky je cca 7 let.
Proste elektronika, tak vse zabezbeci (predstih pri min. otackach a pro zvysenych.
Kdyby jsi mel klasicky rozdelovac (kladivkovy) a pouze civku, tak podtlakovou regulaci potrebujes pro posunuti predstihu pri vyssich otackach.
Pro pochopeni je jukni na stranky: http://imfsoft.cz/hardware/produkty.asp
Pokud ti motor jde spatne pri zvysenych otackach, tak ti neco odeslo v cerne skrince (asi ti tam chcipnul nejakej chrobak).
Coz se nedivim, zivotnost elektroniky je cca 7 let.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- tomas008
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 01 Feb 2007, 14:10
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
To at si kazdej prebere jak chce.radek napísal:Tomasi, co to tady píšeš za kraviny? Je Ti vůbec znám princip zapalovací soupravy karburačních motorů 613?
Princip mi je znam dost dobre a zapalovani take. Nevidim v mem prispevku zadne kraviny.
Tak si prostudujte el. schema zapalovani, kdyz si myslite, ze tu placam blbosti.
Dal se k tomu vyjadrovat nebudu.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Tomáši, opravdu se mýlíš, "černá krabička" u tohoto motoru nijak předstih zapalování neovlivňuje. Základní předstih je nastaven na pevno upevněním rozdělovače a za chodu motoru jeho hodnotu ovlivňuje odstředivá nebo případně i podtlaková regulace přímo na samotném rozdělovači.
Ta podlaková regulace nebývala až do výrobního čísla tuším 7748 vůbec zapojena (chybí hadička a vývod na pravém karburátoru je zaslepen). Je možné ji samozřejmě zapojit i na starších motorech. Rozsah regulace je asi 5 stupňů nebo tak nějak a o zhruba tolik je potřeba snížit základní předstih.
Ta podlaková regulace nebývala až do výrobního čísla tuším 7748 vůbec zapojena (chybí hadička a vývod na pravém karburátoru je zaslepen). Je možné ji samozřejmě zapojit i na starších motorech. Rozsah regulace je asi 5 stupňů nebo tak nějak a o zhruba tolik je potřeba snížit základní předstih.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
znížiť základný predstih kvôli podtlakovej regulácii nie..
Štěpán - žiaľ nemám čas sa tu podrobne o týchto pomerne základných veciach rozpísať. Radšej si preto kúp nejakú knižku, lebo z niektorých príspevkov (Tomas008, Luboš) aj keď iste dobre myslených, tu budeš totálne dopletený.
Alebo si všímaj hlavne to, čo píšu Ladis, Michal Heky, Radek...
Štěpán - žiaľ nemám čas sa tu podrobne o týchto pomerne základných veciach rozpísať. Radšej si preto kúp nejakú knižku, lebo z niektorých príspevkov (Tomas008, Luboš) aj keď iste dobre myslených, tu budeš totálne dopletený.
Alebo si všímaj hlavne to, čo píšu Ladis, Michal Heky, Radek...
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
ondrej: Tiež sa mi to zdá kravina meniť predzápal kvôli zapojeniu podtlaku, ale napríklad v príručke pre šoféra pre T613-3 (vydanie 603) sa tam píše že do výrobného čísla 07748 je základný predzápal 12°30' (bez zapojenia podtlakovej regulácie) a od 07748 je 8°30' (so zapojenou podtlakovou reguláciou)
nikdy som tomu nepochopil
nikdy som tomu nepochopil
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Jen krátce k vyvrácení omylů (internet je úžasné dezinformační médium, však? )
Schema té "černé krabičky" je k nahlédnutí na Tomkových stránkách. Je z něj zřejmé, že "krabička" obsahuje pouze měnič napětí a elekronický spínač, který je ovládán impulsy z cívky generátorku. Sama krabička je naprosto tupá a je jí jedno co se kolem děje. Rozdělovač i regulace předstihu je klasická, mechanická. Detonační spalování přece poznáš, sám jsi ho popsal. To je to, co považuješ za klepání ventilů.
Při hledání schématu jsem našel hezkou stránku: http://prirucky.kvalitne.cz/s_tatra.htm
Schema té "černé krabičky" je k nahlédnutí na Tomkových stránkách. Je z něj zřejmé, že "krabička" obsahuje pouze měnič napětí a elekronický spínač, který je ovládán impulsy z cívky generátorku. Sama krabička je naprosto tupá a je jí jedno co se kolem děje. Rozdělovač i regulace předstihu je klasická, mechanická. Detonační spalování přece poznáš, sám jsi ho popsal. To je to, co považuješ za klepání ventilů.
Při hledání schématu jsem našel hezkou stránku: http://prirucky.kvalitne.cz/s_tatra.htm
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní