Poraďte začiatočníkovi
Začiatočník ďakuje
Chalani, dík. Priznám sa že som nečakal takú promptnú reakciu na moje začiatočnícke problémy Ale je to super, že to takto funguje. Erik, je to ona, tie miesta pri motore som si všimol. Pali, dík za inštrukcie a kontakt, určite sa Peťovi G. ozvem. Za posledný mesiac som obhliadol 5 ks 613-tok a dospel som k záveru, že za normálne bobáky auto v dobrom stave nezoženiem a tak som sa zmieril s tým, že bude makačka. Myslíte, že som mal počkať? Včera mi niekto vyfúkol 603-ku bez papierov za dvacku pri Dudinciach. Gratulujem.
- Mojžo
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Mmm... čakať sa veľmi neoplatí pri 613-3 že narazíš v super stave.
Predsa len, to sú už 15-20 ročné autá a za tie ceny aké sa predávajú sa nedá čakať nič extra. No ako vieme, vek 15-20 rokov je taký kritický - niekto ich ešte berie ako autá na dojazdenie, ale ako veterán hodný renovácie ich ešte verejnosť neberie.
A tak to zostáva na nás, Tatrovákoch, aby sme ich dali dohromady a poriadne každému vytreli kocúra
Predsa len, to sú už 15-20 ročné autá a za tie ceny aké sa predávajú sa nedá čakať nič extra. No ako vieme, vek 15-20 rokov je taký kritický - niekto ich ešte berie ako autá na dojazdenie, ale ako veterán hodný renovácie ich ešte verejnosť neberie.
A tak to zostáva na nás, Tatrovákoch, aby sme ich dali dohromady a poriadne každému vytreli kocúra
Etienne tá 603ka vyzerá byť pekná, usmievam sa nad paralelou, že ja som sa tiež po nejakom pátraní dostal k podobne peknej len mala modrú masku namiesto zelenej .
PS: Nebolo to však štastie bola to asi piata 603ka čo som kúpil v období jedného roka. Jednoducho treba hladať.
Vyzerá pekne ale aj na nej bude vela roboty a určite to nieje hotové auto.
PS: Nebolo to však štastie bola to asi piata 603ka čo som kúpil v období jedného roka. Jednoducho treba hladať.
Vyzerá pekne ale aj na nej bude vela roboty a určite to nieje hotové auto.
- koušák
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No ja som kupoval 613 vo februári a nestažujem si. Na cenu bola a je v dost dobrom stave a v septembri bude vyzerat este lepsie. nesuhlasim s tym, ze sa nedaju tieto auta kupit v dobrom stave. Daju sa a treba sledovat inzraty.
Jasom okrem bateriek a drobnych štelovačiek motora zatial nemusel robit nic a uz som s nou najazdil 2500 km.
Jasom okrem bateriek a drobnych štelovačiek motora zatial nemusel robit nic a uz som s nou najazdil 2500 km.
- matúš
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Narýchlo som to našiel len v nemčine.
Die Noten-Definition
Note 1 Makelloser Zustand. Keine Mängel an Technik, Optik und Historie (Originalität). Ein Fahrzeug der absoluten Spitzenklasse. Wie neu (oder besser). Sehr selten!
Note 2 Guter Zustand. Original oder fachgerecht restauriert. Mängelfrei, aber mit leichten Gebrauchsspuren. Keine fehlenden oder zusätzlich montierten Teile (Ausnahme: Wenn es die StVZO verlangt).
Note 3 Gebrauchter Zustand. Normale Spuren der Jahre. Kleinere Mängel, aber voll fahrbereit. Keine Durchrostungen. Keine sofortigen Arbeiten notwendig. Nicht schön, aber gebrauchsfähig.
Note 4 Verbrauchter Zustand, eventuell teilrestauriert. Nur bedingt fahrbereit. Sofortige Arbeiten notwendig. Leichtere bis mittlere Durchrostungen. Einige kleinere Teile können fehlen oder defekt sein. Aber: immer noch relativ leicht zu reparieren und zu restaurieren.
Note 5 Restaurierungsbedürftiger Zustand. Nicht fahrbereit. Schlecht restauriert eventuell auch teilweise oder komplett zerlegt. Größere Investitionen notwendig, aber immer noch restaurierbar. Fehlende Teile.
Die Grenzfälle
Die Frage, ob ein Fahrzeug durch einen Defekt um mehrere Noten fallen kann, sorgt oft für Streit.
Selbstverständlich wird aus einem restaurierten Zweier durch einen Anlasser-Defekt nicht gleich ein Vierer, nur weil der Wagen momentan nur bedingt fahrbereit ist. Ziehen Sie einfach den Preis für einen Austausch-Anlasser vom Preis der Note zwei ab, und Sie haben den korrekten Marktwert.
Weniger einfach ist das bei Durchrostungen. Hat zum Beispiel bei einem echten Zustand-zwei-Auto der Lackierer an einer Tür bei der Grundierung geschlampt, und eine Rostblase von der Größe eines Zweieurostücks deutet darauf hin, dass das Türblatt unter dem Metalliclack durchgerostet ist, wird sich der Verkäufer größere Abzüge gefallen lassen müssen: Zu den Restaurierungskosten für die Tür kommen noch Ein- und Ausbau, Demontage und Montage aller Anbauteile und die Lackierung.
Für den Käufer eine unsichere Sache. Im Zweifelsfall ist es besser, solche Mängel vor dem Verkauf zu beseitigen, damit das ganze Fahrzeug nicht in einem ungüstigen Licht erscheint.
Die Noten-Definition
Note 1 Makelloser Zustand. Keine Mängel an Technik, Optik und Historie (Originalität). Ein Fahrzeug der absoluten Spitzenklasse. Wie neu (oder besser). Sehr selten!
Note 2 Guter Zustand. Original oder fachgerecht restauriert. Mängelfrei, aber mit leichten Gebrauchsspuren. Keine fehlenden oder zusätzlich montierten Teile (Ausnahme: Wenn es die StVZO verlangt).
Note 3 Gebrauchter Zustand. Normale Spuren der Jahre. Kleinere Mängel, aber voll fahrbereit. Keine Durchrostungen. Keine sofortigen Arbeiten notwendig. Nicht schön, aber gebrauchsfähig.
Note 4 Verbrauchter Zustand, eventuell teilrestauriert. Nur bedingt fahrbereit. Sofortige Arbeiten notwendig. Leichtere bis mittlere Durchrostungen. Einige kleinere Teile können fehlen oder defekt sein. Aber: immer noch relativ leicht zu reparieren und zu restaurieren.
Note 5 Restaurierungsbedürftiger Zustand. Nicht fahrbereit. Schlecht restauriert eventuell auch teilweise oder komplett zerlegt. Größere Investitionen notwendig, aber immer noch restaurierbar. Fehlende Teile.
Die Grenzfälle
Die Frage, ob ein Fahrzeug durch einen Defekt um mehrere Noten fallen kann, sorgt oft für Streit.
Selbstverständlich wird aus einem restaurierten Zweier durch einen Anlasser-Defekt nicht gleich ein Vierer, nur weil der Wagen momentan nur bedingt fahrbereit ist. Ziehen Sie einfach den Preis für einen Austausch-Anlasser vom Preis der Note zwei ab, und Sie haben den korrekten Marktwert.
Weniger einfach ist das bei Durchrostungen. Hat zum Beispiel bei einem echten Zustand-zwei-Auto der Lackierer an einer Tür bei der Grundierung geschlampt, und eine Rostblase von der Größe eines Zweieurostücks deutet darauf hin, dass das Türblatt unter dem Metalliclack durchgerostet ist, wird sich der Verkäufer größere Abzüge gefallen lassen müssen: Zu den Restaurierungskosten für die Tür kommen noch Ein- und Ausbau, Demontage und Montage aller Anbauteile und die Lackierung.
Für den Käufer eine unsichere Sache. Im Zweifelsfall ist es besser, solche Mängel vor dem Verkauf zu beseitigen, damit das ganze Fahrzeug nicht in einem ungüstigen Licht erscheint.
- Roman Rezníček
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Lucas 603, išiel som po nej, niekto mi ju vyfúkol spred nosa - doslovne. Bola uskladnená pri Dudinciach, pôvodne jazdila v Dinaske Banská Belá, to je taká fabrička pri Banskej Štiavnici. Ale už je fuččččččč. V tej Dinaske jazdí ešte čierna 613-3, denne ju vidím umierať na najhorších okreskách v SK t.j. štiavnických.
- Roman Rezníček
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Etienne: no bohužiaľ, nestihol som ju ani obzrieť. Volal som tam vo štvrtok ale pánko bol kdesi vonku a panička veľa nevedela. V piatok som to skúšal znova, ale už bola fuč. Prvá informácia bola, že je v super stave ako všetky veď vieš. Chýbali jej vraj len baterky a mohol si frčať, ale ber to s rezervou. Nabudúce budem usilovnejší.
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