Strana 1 z 1

Brzdové trubičky.

Napísané: 26 Júl 2011, 13:40
od užívateľa roman
Chtěl jsem vyměnit všechny brzdové trubičky. Tak jsem si objednal celou sadu a při výměně zjistil, že většinu nepotřebuji. Tak ji nabízím dál. Délku jednotlivých trubiček změřím a pošlu případnému zájemci.
Roman Trutnov

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 27 Júl 2011, 18:33
od užívateľa tatrawerke
Kde se dá ta sada koupit a z jakého je materiálu? Je na kotoučovku, či buben???

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 03 Aug 2011, 12:35
od užívateľa roman
V Pragosu.
Jsou z Fe. Některé byly o trochu delší. Dost jsem se obával jejich ohýbání, aby jsem záhy zjistil, že při ohýbání v prstech se neplacatí. Našroubovat jdou bez problému a těsní.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 07 Mar 2014, 17:49
od užívateľa Ruda
Dobrý den všem - pozdě, ale přece, třebas se informace bude někomu hodit. Pokud sháníte brzdové trubičky - vlastně na jakékoli auto, tak mohu s klidem doporučit v Praze Chodově - Autodíly HASPA. Dělají je sami z mědi a umí je udělat na jakékoli auto na míru. Já zatím jen začínám s opravou Tatřinky, ale s těmahle klukam mám dobrou zkušenost se starším autem (Oplíkem). Nechci dělat reklamu, ale na netu je nejspíš najdete.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 07 Mar 2014, 21:39
od užívateľa Jerry
Snad to píšu naposled, měděný trubky na autě s posilovačem nemají co dělat! Měď totiž nemá požadovanou pevnost, při tlaku v potrubí se trubka roztahuje a klesá brzdnej účinek a proto je pro brzdy zakázaná, na spojce ať má každej třebas střívko.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 11 Mar 2014, 23:11
od užívateľa mirektatra
Jerry, a jaký tak tlak v těch trubičkách asi je? A proč by měl být rozdílný u posilovače, nebo bez něho? Neoponuju Ti v použití nehomologovaných trubek - však to na STK vysvětlí.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 12 Mar 2014, 17:59
od užívateľa Jerry
Dnes se mi to podařilo najít, přesnejma hodnotama sem si nebyl jistej, tak sem googlil.

Kód: Vybrať všetko

Typ trubky           Tlak, při kterém došlo k roztržení
Dvouplášťová	      150 - 156  MPa
Jednoplášťová	     85  -  95  MPa
Měděná	            60  -  80  MPa
Norma  ISO	        110        MPa
Norma ISO 7098 - 1984

Tlak v trubce se odvíjí od mechanickýho převodu a vrtání hlavního brzdovýho válce. Dále pak na síle působící na pedál.
V autě s posilovačem na pedál působíš zmenšenou silou o "zesílení" onoho posilovače.

U starších aut byl maximální tlak na pedál 40Kg, u novějších aut a u náklaďáků (vzduchový brzdy) bylo pak 24Kg. Dnes je to ještě míň. Ale co se stane když řidič zpanikaří a na pedál se zapře celou vahou? Vyvine tlak 70 až hádam 120Kg... a ještě pokud je v autě posilovač, tak tlak v trubkách bude dost vysokej. Když sem se pokoušel počítat brzdy na T805, tak sem se tomu věnoval přes 3 měsíce. Rozhodně bych na autě brzdy jako takový nikdy nepodceňoval. Argument, že měděný trubky na brzdách jsou navždycky mi přijde jako nakročení do hrobu.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 12 Mar 2014, 22:35
od užívateľa mirektatra
I kdyby CU trubka vydržela víc, pokud není homologovaná pro tohle použití, nemá tam co dělat a pojišťovna to jistě ocení při průsšvihu :-(. To je jednoznačný.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 18 Mar 2014, 07:39
od užívateľa Jaro
Jerry, aby som spravne porozumel, medene trubky uvedena norma vylučuje, alebo je to s titulu pevnosti Cu trubky v zmysle uvedenej tabuľky. T.z. Spominana firma to robi protizákonne?
Ďakujem

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 18 Mar 2014, 15:12
od užívateľa Maxono
Ja len dodám, že dnes snáď väčšina výrobcov brzdového potrubia používa dvojplášťové potrubie, vnútri pomedené. Keď to niekto zle pochopí, môže si myslieť že potrubie je medené a ono má pritom iba medený povlak.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 18 Mar 2014, 19:38
od užívateľa Jerry
Kolikrát sem viděl, že dělají z čistý mědi. Hájí se tim, že na to dostali zakázku a tak to udělali (viz: Náš zákazník, náš pán. Ono zákazníka zrazovat a nabízet něco jinýho proti jeho vůli, tak už tam asi příště zákazník nepřijde). Dyk prodavač, co to ohybá a pertluje nemůže vědět, jestli to chceš na palivo, nebo spojku. A když to nemá nějakej protokol, nebo výstupní kontrolu (jako prodávaný hotový sady trubiček), tak si za montáž a bezpečnost ručí kupující sám. Asi tak to vnímam, nebo sem se s tim i setkal.

Proto sem napsal, ať nikdo neblbne a nechá si udělat (nebo udělá brzdy sám, když na to má nářadí) z dvouplášťovek. Cena se moc neliší a za průser to nestojí.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 18 Mar 2014, 22:57
od užívateľa SKRAT5OO
Mňa by zaujímalo, ak to niekto vie:
1, aký je maximálny možný pracovný tlak v brzdovom potrubí. v baroch alebo megapascaloch.
2, akú hrúbku steny malo merané medené potrubie keď došlo k jeho roztrhnutiu.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 20 Mar 2014, 18:53
od užívateľa Jerry
Maximální tlak lze spočíst, jen musí bejt daný rozměry dílů brzdový soustavy, maximální tlaky na pedály, podtlak v posilovači a zesílení posilovače. Ale u každýho auta je to jinak, a tudíž je to individuální. Sílu stěny, by se dalo najít v normě (zadání testu a kritéria), kde je výsledek onoho měření, protože to co je napsaný, by mělo bejt i opakovatelný.

Re: Brzdové trubičky.

Napísané: 02 Apr 2014, 12:02
od užívateľa Ruda
No tak to potěš.... Moc děkuji Jerry.
Na jiném starším autě mi odešly trubičky, tak mi v servisu nabídli, že je dělají na míru na všechna auta - lisují si to sami a dělají z mědi. Koukal jsem na to a je to čistě měděný. Takže to se asi něco ne úplně povedlo..... Díky za info!!!!