Strana 1 z 2

T 613 výfuk

Napísané: 31 Jan 2009, 22:20
od užívateľa bajuza
Zháňam nové rozvodové remene T613-2 má niekto volné k odpredaju? Ja mám zánovný kompletný tlmič výfuku k výmene alebo predám. tel. 0903 323 027

Re: T 613 výfuk

Napísané: 01 Feb 2009, 19:59
od užívateľa Luboš
Já bych ty řemeny koupil normálně v obchodě...

Re: T 613 výfuk

Napísané: 01 Feb 2009, 21:09
od užívateľa bazilisak
Luboš napísal:Já bych ty řemeny koupil normálně v obchodě...
Přesně, čekal jsem, kdo to první napíše. Dokud je to k mání v obchodě, tak bych to kupoval nové, až v když nebudou nové, díval bych se po uloženkách u kterých člověk nemá moc jistotu..
Luboši, Ty osobně, jak často je měníš km / čas.... nehledě na to, co je doporučeno....

Re: T 613 výfuk

Napísané: 02 Feb 2009, 15:55
od užívateľa 613krakenn
No ja by som povedal ze remene niesu tie diely ktore sa do 613 tazko zhanaju prave naopak ja som ich zhanal asi 3 hodinky v Prešove a uspel som bez problemou na dalsi den som ich mal doma a len za 40 eura a boli to tie contitech CT 689 no ten kompletny tlmic si ponechaj ten sa zhana tazsie ako remene :wink:

Re: T 613 výfuk

Napísané: 02 Feb 2009, 18:19
od užívateľa Luboš
Dodržuji těch 70 000 km, co předepisuje výrobce, pokud to auto nenajede, tak preventivně po cca 5-6 letech provozu.

Re: T 613 výfuk

Napísané: 03 Feb 2009, 13:04
od užívateľa bazilisak
Luboš napísal:Dodržuji těch 70 000 km, co předepisuje výrobce, pokud to auto nenajede, tak preventivně po cca 5-6 letech provozu.
Tak těch 70 tis km bych dodržoval taky, ale mám na nich asi 40 ale mám je tam už 9 let .... :shock: Uvažuju, že je nechám vyměnit... :roll:

Re: T 613 výfuk

Napísané: 03 Feb 2009, 14:20
od užívateľa Kontráš
neuvažuj.... a rychle vyměňuj! Když si vzpomeneš co všecho pak vyměníš (bude-li za co) až budeš stát nad přetrženým rozvodem...

Re: T 613 výfuk

Napísané: 03 Feb 2009, 18:18
od užívateľa Luboš
Já se úplně děsím doby, až ty řemeny nové k dispozici nebudou. Starších, ať již použitých nebo možná i nepoužitých mám už teď v zásobě dost, žádné viditelné známky opotřebení na sobě nemají, ale věřte si jim pak dalších několik desítek let... :o

Re: T 613 výfuk

Napísané: 03 Feb 2009, 22:03
od užívateľa Tatřík
Taky nad tím často dumám, co bude, až řemeny nebudou. Že by se našli z jiného auta a šli použít je asi utopie. Při brouzdání internetem jsem asi před rokem narazil na stránky firmy, která inzerovala výrobu ozubených řemenů na zakázku, ale otázka je cena (pokud jiné nebudou, stejně to zaplatíme) a hlavně zda vůbec půjde vyrobit řemen plnící nároky automobilového motoru. Na těch stránkách se psalo výhradně o řemenech pro průmyslové stroje. Nevím, jestli je to kvalitativně srovnatelné.

Re: T 613 výfuk

Napísané: 03 Feb 2009, 22:10
od užívateľa D.A.
co bude, až tady nebudem...

A co takto přestavba na řetězy? Vydržely by _nafurt_ :idea:

Re: T 613 výfuk

Napísané: 04 Feb 2009, 09:23
od užívateľa radek
Mno, přestavba na řetězy byla zanedbána již při vývoji, ta léta se budou dohánět špatně, D.A., víš jak se to říká - komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí......

To "dumání" je tu úžasně úsměvné, lidi co najedou ročně s T613 průměrně 200 až 4500 km se tu děsí okamžiku, kdy dojdou řemeny nebo kdy se jim potkají rozvody, někteří s autem během10ti let asi 5 x vyjedou před garáž, a přesto je mění, aby náhodou "nepraskly" ......... velmi zábavné čtení. Asi to budou starosti z nudy....

Re: T 613 výfuk

Napísané: 04 Feb 2009, 16:55
od užívateľa bazilisak
Tak to vypadá, že bych se neměl bát ? :roll: . Vyznělo mi to tak . Osobně si myslím, že těch 15 let by to mělo vydržet , proto jsem je ještě neměnil, některé výrobky by měly být bezpečné i po letech, k nim bych ty řemeny přirovnal, ovšem obavy jakési mám ...

Re: T 613 výfuk

Napísané: 04 Feb 2009, 20:46
od užívateľa Matyjas
Bazilisaku,stav řemenů může být hodně individuální. V roce 2007 jsem měnil řemeny bez známek opotřebení vyrobené v r. 1994.Záleží na údržbě,stavu motoru a způsobu používání. Přimazávání správně nenapnutých řemenů a způsob jízdy volnoběh-plný-volnoběh moc řemenům nepřidá.

Re: T 613 výfuk

Napísané: 04 Feb 2009, 21:15
od užívateľa ziza
radek napísal: To "dumání" je tu úžasně úsměvné, lidi co najedou ročně s T613....
Ano, někdy jde opravdu jen o úsměv... jenže - jak to tady tak úsměvně čtu, úsměv mi na na řepě rychle mrzne. Uvědomuji si, že uběhla řada let a mnoho desítek tisíc kilometrů, kdy mě Voijta D. blahé paměti (- co s ním je?) sic před svědky, leč nad Prazdrojem bohorovně uklidňoval, že i když řemen rupne, nic se ventilům nestane. Hned v pondělí po vzpomínaném víkendu jsem byl uklidněn další kvalifikovanou osobou, že Vojta sice trochu "prášil", ale že bohatě stačí, jsou-li na řemenech viditelná jakási písmena. Protože mně výhled na písmena zakrývají takové jakési černé misky s nápisem Tatra, tak dodnes nevím, jsou-li na řemenech aspoň ty zuby. Asi jo, když to jede, že? :lol:

Ale teď vážně: čekat až to rupne a na vlastním motoru tak experimentem ověřit Vojtovu hypotézu? Ty řemeny tam mám nejmíň 130 tis.km. Radku a všichni mí drazí rádcové, měnili byste je už? :|

Re: T 613 výfuk

Napísané: 04 Feb 2009, 21:45
od užívateľa Matyjas
Zizo na co čekáš? Lhůtu stanovenou výrobcem 70000km jsi už přece jenom významně překročil. Investice dvou řemenů a ložisek napínacích kladek je jenom zlomek ceny případné opravy,když Vojtova teorie selže.

Re: T 613 výfuk

Napísané: 04 Feb 2009, 22:02
od užívateľa michal heky
Zizo, Vojta se mýlil. Řemeny a ložiska na kladkách nech vyměnit. :wink:

Smysl i poselství Radkova příspěvku mi zcela uniká.

Re: T 613 výfuk

Napísané: 04 Feb 2009, 22:05
od užívateľa radek
Samozřejmě Strécu, de-facto už bychom chystali druhou sadu :mrgreen: . Na Tvém případě je vidět krásně to, s čím se člověk občas setkává při oživování verglů X let zapomenutých po stodolách, a podobně, mnohdy se píše rok třeba 2008 a na motoru člověk najde řemeny Gumokov s blbě čitelným nápisem "1983". A jezdí to vesele, spokojeně,....

Ono je to těžké, ten nesmyslný limit ohledně stárnutí časového (defacto by podle něj měl člověk po 5ti letech vyhodit do koše i řemeny pouze doma v regálu zabalené a uložené) není ničím konstruktivním podložen, "tipnutí" výměnné lhůty u prvních motorů na 80, později na 70 tis km prostě okoukali od výměnných lhůt rozvodů ostatních automobilových výrobců. To že byla hromada průšvihů s přetrženými rozvody a následnými destrukcemi motoru, za to nikdy nemohlo překračování ani jednoho z uvedených limitů, ale vždycky jen a jen mechanické vady, z nichž k chronickým patří zablokování napínací kladky (kladka se zastaví,zmodrá, řemen se o ní prostě probrousí a následně rupne), prasknutí napínací pružiny kladky, nebo nesouosost dráhy řemenů vyosením některého z dotčených prvků (kupř. rychlomontážní zvyky prasáckých servisáků ze značkového servisu Sezam Praha páčit hlavní řemenici z klikového hřídele pomocí majzlíků opřených o vodící kladky, což způsobilo jejich prohnutí a následnou destrukci rozvodů po pár stovkách ujetých km - zničili tak zákazníkům několik destítek motorů než se na to přišlo, přičemž to málem vyústilo k vyhazovu konstruktérů v Gumokovu, kteří tvrdě bránili své výrobky, že opravdu nepraskají jen tak). Životnost řemenů dále podstatně zkrátí působení oleje a příliš malé napnutí. Převráceně vzato, správně napnuté řemeny, na které necrčí motorový olej (ano, občas se lze oprsavdu setkat i s motorem 613 ze kterého nikde neteče jeho olejová náplň) a v jejichž napínacích kladkách nikdo při montáži nezapomněl namazat ložiska, odjezdí klidně 100tis km či třeba 10-15 let provozu, a nic jim nebude. Sice je to proti dogmatismu v příručkách, ale je to tak. A na druhou stranu stačí blbě opracovaný dosed čepu napínací kladky nebo kratší zápich na vačce pro rozvodové kolo, a tytéž řemeny jsou zralé na výměnu po dvou letech a pár desítkách tisíc km.....

Re: T 613 výfuk

Napísané: 05 Feb 2009, 09:12
od užívateľa Kontráš
Přesvědčením jsem spíše anarchista, takže na dogmatismus příruček moc nedám.... nicméně mé doporučení "radši hned vyměnit" vychází z vlastní negativní zkušenosti. Nechci tady rozebírat co vedlo k poněkud záhadnému mechanickému poškození posléze prasklých řemenů, ale trvám na tom, že je lepší řemeny za pár kaček vyměnit (navíc to není zas až tak katastrofická procedutra) než pak řešit opravu motoru. Zvláště v době kdy prostě jen tak nezajdu do obchodu a nekoupím potřebné ND. Srovnávat použitelnost řemenů nepoužitých 10 let uložených v bezpečí krabice a řemenů 10 let vystavených různým vlivům v provozu mi příjde přinejmenším úsměvné. A když už nic, tak se myslím hodí alespoň sundat ty plechové kryty a mrknout jak to tam vůbec aktuálně vypadá.

Re: T 613 výfuk

Napísané: 05 Feb 2009, 10:25
od užívateľa Michal B.
Na toto téma probíhala diskuze i na foru TKB. Chtěl jsem sem dát odkaz, ale nedaří se mi na toto forum dostat. Některá vlákna pro mne zajímavá si stahuji a našel jsem i k řemenům – viz příloha.

Jinak já provozuji Tatru bez krytů řemenů.

Nevýhody:
1) Zvýšené riziko úrazu.
Bezpečák by mě nepochválil. Proto ho zásadně k motoru nepřipouštím a k běžícímu motoru přistupuji jako k běžícímu soustruhu. Žádné volné rukávy, žádné nešikovné prstíky. Snad to vždycky zvládnu.
2) Riziko přeskočení řemenů.
Souvisí s bodem 1) + není dobré strkat k řemenům ani jiné cizí předměty.
3) Puntičkáři by možná uvedli větší vystavení UV záření a neoriginální vzhled motoru.
Neřeším. Auto z 99,….% času stojí v temné garáži a původní vzhled snadno mohu opravit nasazením krytů. O tom však neuvažuji, výhody pro mne mají převahu.

Výhody:
Řemeny mám stále na očích. Mám kontrolu, že jsou řemeny suché – nezamaštěné, správně napnuté, nemají žádné náznaky trhlin nebo jiné znepokojivé znaky. Pravidelná kontrola řemenů mně nečiní problémy, neboť stejně se musím na motor chodit často dívat, abych se kochal a dělal si tak radost. Nakonec pro radost Tatru mám.

Re: T 613 výfuk

Napísané: 05 Feb 2009, 12:42
od užívateľa ladis