Strana 3 z 3

Napísané: 24 Júl 2007, 07:32
od užívateľa arcibalt
ondrej. napísal:3,9 disponujú pri bežných prevádzkových pomeroch prebytkom hnacej sily...motor zbytočne moc točí, pri predpisovej 130 už okolo 3700, pri 160 však už cez 4500, pričom u dnes používaných menších pneu 205/70 je to ešte o niečo viac. ...
Tak to su veru dosť vysoké otáčky..
Vdaka Ondrejovi a Vám ostatným som asi pochopil že skôr ako sa rozhodnem meniť diferak, treba dať najskôr poriadne do poriadku motor, riadne nastaviť, vyskúšať a až potom špekulovať nad diferakom....Dik za všetky info

Napísané: 24 Júl 2007, 07:52
od užívateľa radek
Ano, bohužel díky mizernému odhlučnění a uložení agregátu vůči karoserii jsou ty otáčky posádce vozidla až příliš patrné. Nicméně jen naokraj,Ondrejem zmiňované "pohodové" ježdění při "citlivém" ovládání pedálu plynu na IV. rychlostní stupeň při městských rychlostech kolem 50 km/h v konfiguraci 3,154+4Q převodovka je nutno brát s rezervou, realizovat to lze pouze v poloprázdných městech s plynule se pohybující dopravou, jinak je to nepoužitelný režim, ať je motor seřízen sebelépe, on totiž i když ten motor přímo neprotestuje přískoky vozidla, lze oprávněně pochybovat, že se mu odběr výkonu v oblasti volnoběžných otáček nějak extra líbí, nejvíce "máznutých" pístů se mění právě na motorech, které se uživatelé pokouší používat jako dízly pouze ve vidině "nejmenší spotřeby", bez ohledu na mechanickou stránku věci. A ještě je tu hledisko "třídní nebezpečnosti", spočívající v tom, že řidič příliš se věnující (ba možná výhradně) citlivému "dýchání" na plynový pedál může v hustším městském provozu opomíjet mnohem podstatnější věci, než je spotřeba a plynulost pohybu jeho vozidla.... :wink:

Napísané: 24 Júl 2007, 08:58
od užívateľa ziza
Ano. A proto uvažuji o zakoupení a vycvičení inteligentního Žaka, který by v tatře žil a se mnou trvale cestoval. Stále na mě pokřikovat "čtyrka, devětset, troubo" totiž už mou ženu nebaví! Nebo snad vyhodit ten plííín? Fakt to takhle už dál nejde, stryci :roll: ... nemažu, nenabíjím, jedničku nepotřebuju, ... z dvojky rovnou na čtyřku....ach jo! :?

Napísané: 24 Júl 2007, 08:59
od užívateľa ondrej.
myslím, že som tú "rezervu" v tom príspevku charakterizoval, aby to však náhodou niekto nepochopil nesprávne, tak ešte raz:
- motor v dobrom stave (správne nastavený)
- zohriaty motor
- citlivá jazda bez potreby nejakého výraznejšieho zrýchľovania
- rýchlosť v meste 50-60 (na Slovensku) km/h, tých 50 je už tak na hranici, 60 vcelku v pohode, dá sa však aj menej (40), ale to už stráca racionálne opodstatnenie..

či sa motor trápi, alebo nie, na to treba mať cit a dá sa to aj počuť - ak motor preťažujeme neprimerane nízkymi otáčkami, začne mať nepríjemný dunivý zvuk, prípadne sa začne aj ľahko chvieť. To je varovný signál na ubratie plynu, alebo ak treba zvýšiť hnaciu siu, tak k preradeniu na príslušný prevodový supeň. Inak to môže mať nepríjemné následky, ktoré naznačil Radek...