Tatra 613 - rozvodka 3,90

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa arcibalt » 24 Júl 2007, 07:32

ondrej. napísal:3,9 disponujú pri bežných prevádzkových pomeroch prebytkom hnacej sily...motor zbytočne moc točí, pri predpisovej 130 už okolo 3700, pri 160 však už cez 4500, pričom u dnes používaných menších pneu 205/70 je to ešte o niečo viac. ...
Tak to su veru dosť vysoké otáčky..
Vdaka Ondrejovi a Vám ostatným som asi pochopil že skôr ako sa rozhodnem meniť diferak, treba dať najskôr poriadne do poriadku motor, riadne nastaviť, vyskúšať a až potom špekulovať nad diferakom....Dik za všetky info

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 24 Júl 2007, 07:52

Ano, bohužel díky mizernému odhlučnění a uložení agregátu vůči karoserii jsou ty otáčky posádce vozidla až příliš patrné. Nicméně jen naokraj,Ondrejem zmiňované "pohodové" ježdění při "citlivém" ovládání pedálu plynu na IV. rychlostní stupeň při městských rychlostech kolem 50 km/h v konfiguraci 3,154+4Q převodovka je nutno brát s rezervou, realizovat to lze pouze v poloprázdných městech s plynule se pohybující dopravou, jinak je to nepoužitelný režim, ať je motor seřízen sebelépe, on totiž i když ten motor přímo neprotestuje přískoky vozidla, lze oprávněně pochybovat, že se mu odběr výkonu v oblasti volnoběžných otáček nějak extra líbí, nejvíce "máznutých" pístů se mění právě na motorech, které se uživatelé pokouší používat jako dízly pouze ve vidině "nejmenší spotřeby", bez ohledu na mechanickou stránku věci. A ještě je tu hledisko "třídní nebezpečnosti", spočívající v tom, že řidič příliš se věnující (ba možná výhradně) citlivému "dýchání" na plynový pedál může v hustším městském provozu opomíjet mnohem podstatnější věci, než je spotřeba a plynulost pohybu jeho vozidla.... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 24 Júl 2007, 08:58

Ano. A proto uvažuji o zakoupení a vycvičení inteligentního Žaka, který by v tatře žil a se mnou trvale cestoval. Stále na mě pokřikovat "čtyrka, devětset, troubo" totiž už mou ženu nebaví! Nebo snad vyhodit ten plííín? Fakt to takhle už dál nejde, stryci :roll: ... nemažu, nenabíjím, jedničku nepotřebuju, ... z dvojky rovnou na čtyřku....ach jo! :?

ondrej.

Príspevok od užívateľa ondrej. » 24 Júl 2007, 08:59

myslím, že som tú "rezervu" v tom príspevku charakterizoval, aby to však náhodou niekto nepochopil nesprávne, tak ešte raz:
- motor v dobrom stave (správne nastavený)
- zohriaty motor
- citlivá jazda bez potreby nejakého výraznejšieho zrýchľovania
- rýchlosť v meste 50-60 (na Slovensku) km/h, tých 50 je už tak na hranici, 60 vcelku v pohode, dá sa však aj menej (40), ale to už stráca racionálne opodstatnenie..

či sa motor trápi, alebo nie, na to treba mať cit a dá sa to aj počuť - ak motor preťažujeme neprimerane nízkymi otáčkami, začne mať nepríjemný dunivý zvuk, prípadne sa začne aj ľahko chvieť. To je varovný signál na ubratie plynu, alebo ak treba zvýšiť hnaciu siu, tak k preradeniu na príslušný prevodový supeň. Inak to môže mať nepríjemné následky, ktoré naznačil Radek...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných