Shanim olejovy chladic pro T613/3 do motoru E1/I

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 07 Máj 2007, 06:02

Luboš napísal:No nestačilo, asi všichni kromě tebe jsou doufám rádi, že jsme si vyjasnili, že žádný chladič "umiestnený šikmo medzi hlavami" neexistuje a ti kdo to dostud nevěděli, tak už mají jasno v tom, která ze dvou variant patří na motor E1/I. Já opravdu nevím, proč se někdy ty tak vehementně bráníš zveřejňování příspěvků, které mají alespoň nějakou informační hodnotu...
Dostal sa mi do rúk motor E1/1 v.č. 07403.Mal Al-Fer válce a hliníkový olejový chladič.Neviem či to bola dodatočná úprava pri oprave motora ale plechy k chladiču boli vr ovnakej kvalite nastriekané a podobnom stave.Dokonca plech nad chladičom bol bez dier ktoré sú určené pre úchyt staršieho chladiča.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Máj 2007, 09:45

Původní to asi těžko bude...

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 07 Máj 2007, 09:48

Prečo si si tak istý?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Máj 2007, 09:57

Precoby nemohol byt povodny motor. Vsak pri vymene motora len vyrazili na ventilator povodny typ a cislo, pritom to moze byt novy motor, napriklad typ 4, alebo na novy motor len dali povodne veko.
Ja mam tiez 4kovy motor so starym cislom a pritom sa s tym motorom nic nerobilo a je povodny, len ma vyrazene stare cislo. Zrejme pri celkovej oprave auta sa vymenila karoseria - typ 4 a aj motor sa dal novy, tiez 4kovy.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Máj 2007, 09:57

To nebylo možné ani za socialismu, aby zákazníkovi jen tak namontovali na motor úplně jiné díly, než jaké tam mají být. To by nikomu neprošlo a nebyl k tomu ani jediný důvod...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Máj 2007, 10:02

A akoze sa nedali namontovat ine diely ako tam mali byt? My sme mali skodu typ 120 M s pristrojovkou zo 130, petkvaltom a nejakymi specialnejsimi ventilmi na motore. Vsetko original s fabriky, za priplatok :-)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 07 Máj 2007, 10:03

Jo a v cenniku take moznosti vtedy neboli, bola to specialna objednavka a ked si to ten objednavajuci rozmyslel, zobrali sme ju my :-)

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 07 Máj 2007, 10:11

Luboš napísal:To nebylo možné ani za socialismu, aby zákazníkovi jen tak namontovali na motor úplně jiné díly, než jaké tam mají být. To by nikomu neprošlo a nebyl k tomu ani jediný důvod...
Za socializmu "prechádzali" iné veci a dôvod sa vždy našiel... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Máj 2007, 10:25

Ale páni, ved Luboš vie všetko, určite si pamätá aj socializmus, aj prvú republiku, je to proste Tatra-king, taký chodiaci lexikon, kam sa naňho hrabeme :lol: Len mi akosi uniká, ako to pomôže Peldovi zohnať ten chladič :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Máj 2007, 10:58

Tak akože Lubošov príspevok "Po, 07 Máj 2007 08:57" už nemohol byť braný vážne.
Ale ako zasmial som sa dobre, to hej.
A ak bol braný skutočne vážne tak byť autorom príspevku, zamyslím sa nad vlastným duševným zdravím

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 07 Máj 2007, 11:25

Věřte si čemu chcete, ale já tvorbu výmyslů a legend podporovat nikdy nebudu. Stodvacítek se dělalo mnoho variant a další vznikaly jen na export, na té Tomášově na rozdíl o přebastleného S1/E1/I motoru nic divného není.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 07 Máj 2007, 15:55

Luboš ale tu nikdo nevytvára výmysli ani legendy.Nevšimol som si ani či tu niekto písal že verí,v niečo čo je tak alebo tak.Jedine Ty sa tu snažíš ukázať ako bojovník za pravdu ktorý tvrdí na základe tohoto: To nebylo možné ani za socialismu, aby ... ý důvod... že motory E1/I boli vyrobené len tak ako mali.
Inak mne osobne je to jedno a pátrať či sa nejaká "anomália" v ich výrobe vyskitla určite nebudem.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 07 Máj 2007, 18:12

No já jen dodám, že pár karburačních motorů E1/I produkovaných v závěru roku 1991 a osazených od nových, tedy přímo z motorárny, výfukovým traktem s katalyzátory, pro překonání údobí odladění a náběhu modelu 613-4 (asi došly karoserie a hydrospojky?) a nutnosti splnit podmínku odběratele - osazení systému snižující emise", byly vyjma zmíněného výfukového traktu osazeny též výhradně válci Al-Fer, hliníkovým, tedy "speciálovo-čtverkovým" olejovým chladičem a tzv. "naturálovými" motorovými hlavami s ventilovými sedly z tvrdého materiálu. Protože to nebyly motory "613-4", nebyly vybaveny "čtyřkovým" zadním víkem a tedy ani regulací teploty pomocí ovládání spojky ventilátoru. Osobně znám tyto motory servisované ve Slaném dva, oba časem a najetými kilometry "přišly" o katalyzační výfukový trakt, zbylé úpravy oproti klasickým E1/I na nich zůstaly zachovány. Podobně nestandardní specifikace motoru E1/I příslušela i všeobecně známému "hráškovi" - tedy Evilově 613-3, na té se však v průběhu doby podepsalo opravami a výměnami mnoho lidí, že určit původnost řešení už prakticky není možné.....

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Máj 2007, 18:25

Luboš napísal:Věřte si čemu chcete, ale já tvorbu výmyslů a legend podporovat nikdy nebudu. Stodvacítek se dělalo mnoho variant a další vznikaly jen na export, na té Tomášově na rozdíl o přebastleného S1/E1/I motoru nic divného není.
Pokiaľ nebudú z tvojej hlavy :lol:
Pozor, aby sa ti neprášilo na spojku :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Pelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 275
Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
Bydlisko: Zastávka u Brna
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pelda » 07 Máj 2007, 19:20

Zdravím a děkuji za pomoc, nabídky a příspěvky. Chladič už jsem sehnal, nový, v Krnepu za 4 500,-. Zjistil jsem, že tam mají, měl jsem náhodou i cestu do Prahy, tak jsem ho koupil. Nebyl zrovna levný, ale myslím si, že na těchto věcech by se šetřit nemělo. Není to ten hliníkový, ten je podle mého opravdu do čtverky, já jsem potřeboval to staré provedení, do E1/I, ten co je umístěný kolmo na motor, jak výše napsal Roman Řezníček. Kdyby jste ještě někdo potřebovali, tak ještě mají.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 07 Máj 2007, 21:33

Také mám ve Scioneri naturálové hlavy, ale už jsem ji koupil s bezKATovými svody a výfukem. V kupní smlouvě bylo uvedeno, že se mají po 5 tkm dostavit do závodu k jejich montáži. Tohle prý nikdy neproběhlo. Mám neodvratnou chuť jít sundat dekl nad chladičem;)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných