Strana 1 z 2

Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 06 Jan 2007, 23:06
od užívateľa LD
Kupim Gulove capy 2 prave 2 lave na t 613-3 a brzdove oblozenie komplet 12 ks. 0905524983 NZ

Napísané: 07 Jan 2007, 00:12
od užívateľa ladis
Kulové čepy "malé", tj. ty na řídící tyče? Ty lze montovat z VW Transit, je ovšem třeba poněkud zkrátit řídící tyče... Kdyby jsi ovšem chtěl "velké" kuláky, bude to trochu problém. Naposledy v Krnepu za 2.800 Kč/ks bez DPH ;-) a jestli je pravda co se psalo tady na fóru, tak už je tam ani nekoupíš, leda bys jim svěřil celou opravu.

Napísané: 07 Jan 2007, 19:06
od užívateľa Zeus_CZ
V SOS tatra jsem kupoval všechny kuláky na chromku asi před 3 měsíci.

Napísané: 07 Jan 2007, 21:07
od užívateľa Luboš
A na kolik přišly?

Napísané: 07 Jan 2007, 21:14
od užívateľa radek
Ladisi bacha, křížíš koncerny..... míníš VW Transporter, nebo Ford Transit? :wink:

Napísané: 08 Jan 2007, 18:00
od užívateľa ladis
A jé... :oops: Správně je jen ten Volkswagen.
Na krabičce od Moog se píše:
VO-ES-3239
44-ES-3239
281415811
Volkswagen
070406/034X

Napísané: 13 Jan 2007, 18:51
od užívateľa Zeus_CZ
Luboš napísal:A na kolik přišly?
měl jsem tam ještě nějakej jinej matroš, ale asi tak kolem 8500,-

Napísané: 14 Jan 2007, 02:08
od užívateľa Luboš
No to už je docela dost, ale asi tam také jednu sadu koupím.

Napísané: 14 Jan 2007, 13:03
od užívateľa Zeus_CZ
To sice je, ale když počítám že s tim budu jezdit např jenom o víkendu tak je to investice na doživotí a při renovaci to stejně jinak nejde.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 07 Máj 2010, 12:58
od užívateľa Jerry
Už mam za sebou taky výměnu čepu řízení, do auta přišel typ FB 02291 od FEBI, je na VOLKSWAGEN LT 28-35 I autobus (281-363) [04/75-06/96], ale je tam malá nesrovnalost v dýlce viz foto. Nedalo mi to a hledal jsem dál, až sem narazil na čep z BMW 5 (E28) typu 14.14.725 a ten dle fotky vypadá identicky, jak budu mít čas, tak skočím do prodejny a oba kusy (původní a BMW) porovnam a dodam dodatečný info.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 07 Máj 2010, 13:11
od užívateľa Zdicho
Jerry: A co tím sleduješ? Vyšší životnost nebo nižší cenu?

P.S. Jaké máte obecně zkušenosti s životností prachovek na originálních čepech? Dáváte pod ně před montáží vazelínu, např. A00?

Já dávám vazelínu A00 vždy. Jinak se mi stává, že prachovka někdy praskne a pak ji musím vyměnit. Třeba po roce.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 07 Máj 2010, 14:05
od užívateľa Mojžo
Jerry: Čap z BMW E28 a E34 som už skúšal. Stúpanie závitov sedí aj tvar, ale má trocha menší kónus, menší priemer. Namontovať sa ale dá a fungovať funguje :)

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 07 Máj 2010, 14:13
od užívateľa jack
U T603 dávám Zdicho, už v příručce to doporučují z důvodu případné netěsnosti pryžového vaku.

Když už jsme u čepů řízení, nemá někdo na prodej ty co jsou ve voze? Ty s pryžovými členy?

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 07 Máj 2010, 14:41
od užívateľa Zdicho
Měl jsem na mysli T613.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 07 Máj 2010, 15:09
od užívateľa Jerry
Vnější čepy z 613 a 603 jsou stejný. A toto jsem volil proto, že kdekoli v mym okolí (od Příbrami po Plzeň) se zeptam na ND na T613, koukaj na mě jak na vola... V katalogu o Tatře nic nemají a proto hledam náhrady, ani si nedělam iluze o zásobách ND na T613. Třeba je to u Vás Zdicho jinak. Možná že pan Dvořáček čepy má, nevím...

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 07 Máj 2010, 23:12
od užívateľa Luboš
Už nevím, kdo mi říkal, že dával do Tatry čepy z Š1203. Rozměrově jsou skutečně téměř stejné, ale liší se v tom kónusu.

Pro porovnání: horní je novovýroba pro T613 z SOS, spodní je staré provedení čepu na Š1203.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 08 Máj 2010, 08:01
od užívateľa Honzík
To Zdicho.
Také se mi to stávalo že praskaly prachovky na kulových čepech řízení. Je to horší u T613 než T603 že všechen sajrajt z cest tam leze.Původní prachovky vydržely tak rok a ještě záleželo kolikrát se zvedalo auto v krajních polohách se to skříplo a bylo po prachovce.Ještě takovou malou poznámku.Zjistil jsem když jsem měl doma novou tu páku řízení u kol a dal jsem tam nový nebo starý kulák tak tam nezajel tolik co na autě i pří utažení správným momentem.Tak jsem ty páky vyměnil a bylo po praskání původních prachovek.V těch starých jak to někdo dotahoval na krev rozšířil ten konus na tolik že při zamontování nabylo místo na prachovku.Jednomu co za mnou přišel tak jsem s jeho svolením tam namontoval prachovky z favouše s A00 ty větší.A ty mají to výhodu že se tolik nastlačí dovnitř kuláku a zatím to se mnou neřešil že mu praskají prachovky.Stejně většinou dříve kuláky odcházely skrz to praskání prachovek a voda se sajrajtem udělala své.
Pro odborníky:Jak může prasknout i správně namontovaná prachovka? Tak že na čepu kuláku je na těsno a při natáčení se může roztrhnout krutem.

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 08 Máj 2010, 21:16
od užívateľa tatrawerke
Todle by se Vám nehodilo mudrlanti :?: :!: :?: :!: :?: :!:

http://www.pragos.cz/veterani/clanek1.p ... business=1

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 10 Máj 2010, 14:15
od užívateľa Kontráš
píšou pravý a levý... to znamená co? to znamená že by se nám to nehodilo....(navíc jsou pokud mě paměť nešálí i celkově menší = na T603 poddimenzované)

Re: Gulove Capy+brzdove oblozenie

Napísané: 10 Máj 2010, 14:19
od užívateľa Jerry
Pravý a levý je označení závitu, aby si mohl otáčením řídící tyče seřídit sbíhavost (jako se stahuje anglickej šroub).