Tatra 613 - rozvodka 3,90
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Problém je v tom, že čtyři kvalty jsou málo, to se sebelepším diferenciálem nedožene. Já si nemůžu pomoct, ale připadal bych si jak blbec, kdybych na dálnici při rychlosti 130km/hod točil s osmiválcem skoro 4000ot/min. Navíc na agresivní dynamicou jízdu nejsem stavěný ani já, ani tatra. Jo takhle automat, to by bylo bájo...
Nicméně pravda je, že si naopak jako blbec připadám, když se se studeným motorem snažím vycouvat do kopce a ono to nejede a nejede...
Nicméně pravda je, že si naopak jako blbec připadám, když se se studeným motorem snažím vycouvat do kopce a ono to nejede a nejede...
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
RADEK: Toto se událo v rámci "ekonomických opatření"
A za tím bych napsal VELKÝ vykřičník,
vždyť ač přihlédneme ke kurevskému krouťáku 3,5 motoru (hlavně stříkačky), tak se stejně dostanu s tím preklatým 3,15 na 11l/100km dálnice do 140 km/h. A to je na motor V8 s vůlema jak z ruska přeci pěkná spotřeba! Nesrovnávám,konstatuji.
Vždyť dnes a denně okolostojícím vysvětlujeme že né 20/100
A za tím bych napsal VELKÝ vykřičník,
vždyť ač přihlédneme ke kurevskému krouťáku 3,5 motoru (hlavně stříkačky), tak se stejně dostanu s tím preklatým 3,15 na 11l/100km dálnice do 140 km/h. A to je na motor V8 s vůlema jak z ruska přeci pěkná spotřeba! Nesrovnávám,konstatuji.
Vždyť dnes a denně okolostojícím vysvětlujeme že né 20/100
Tiež som už hodne premýšľal o tom, ktorý stály prevod je pre T613 najvýhodnejší - neviem to však jednoznačne povedať. Treba tu zvážiť jednak často výrazne odlišné požiadavky majiteľov, jednak výrazne rozdielny priebeh krútiaceho momentu u karburátorových (medzi ktorými sú tiež určité rozdiely) a vstrekových motorov, ako aj to, či se jedná o krátky, alebo dlhý voz.
Pri prevažujúcich jazdách vyšími rýchlosťami je prevod 3,15 veľmi príjemný a dá sa s ním trvalo jazdiť v rozsahu 3 - 3,5 tis. ot. so slušnou spotrebou pri rýchlostiach okolo 130 - 160 km/h, čo je myslím plne postačujúce. Vďaka plochému priebehu krútiaceho momentu motora sa dá tolerovať aj 4° prevodovka bez nejakej výraznej ujmy na dynamike vozidla, pričom v prípade potreby sa pri zrýchľovaní dajú nižšie prevodové stupne využiť až prekvapivo dlho. Dobre to vystihol Radek: "..Výsledkem jsou ekonomické, plynule se pohybující 613.." A pokiaľ je motor v poriadku, tieto vozy v pohode zvládajú pri citlivom ovládaní plynu na štvorku aj mestskú premávku.
Naproti tomu vozy s prevo dom 3,9 disponujú pri bežných prevádzkových pomeroch prebytkom hnacej sily aj na najvyšší prevodový stupeň, takže väčšinu cestných stúpaní v pohode zvládajú na štvorku. Toto auto je preto ako stavané aj na ťahanie prívesu. V diaľničnom režime však tento motor zbytočne moc točí, pri predpisovej 130 už okolo 3700, pri 160 však už cez 4500, pričom u dnes používaných menších pneu 205/70 je to ešte o niečo viac. Pýta si to preto ešte jeden dlhší prevod.
Podobne ako Luboš, tiež nemám u týchto vozov pocit výrazne lepšej dynamiky voči prevodu 3,15. Motor síce rýchlejšie vybehne do otáčok, treba však potom skorej radiť, a to u T613 aj pri maximálnej snahe chvíľku trvá, zatiaľ čo u dlhého prevodu sa predbiehanie spravidla stihne bez preraďovania na dvojku, alebo trojku.
Pre karburátor by som preto asi ako najvýhodnejšiu kombináciu vybral prevod 3,15 s päťstupňovou prevodovkou.
U Mi, kde je odspodu k dispozícii citeľne menej krútiaceho momentu, motoru trocha pomáha prevod 3,54, pri vyšších rýchlostiach však musíme rátať s tým, že aj ručička otáčkomera sa bude pohybovať vo vyšších otáčkach, ako sme zvyknutí u 3,15, čo sa tiež trocha prejaví aj na spotrebe. Pri 130 motor točí okolo 3250, pri 160 už okolo 4000. Vtedy má však Mi k dispozícii najlepší krútiaci moment, preto sú tu tieto otáčky opodstatnené. Mi skrátka vyžaduje viacej radiť, viac využívať nižšie prevodové stupne, a preto je tu 5° prevodovka plne opodstatnená. Tento motor nepozná ten plynulý ťah odspodu, aký je typický pre dobre nastavený karburátorový motor, a pod 1500 už evidentne nie je vo svojej koži, avšak na 3000 začne ožívať a pri 4000 už spolupracuje veľmi ochotne až do maximálnych otáčiek. Asi najvýhodnejšie riešenie je tu preto prevod 3,54.
Takže - každý si musí zvážiť svoje priority a podľa toho si vybrať, aké sprevodovanie by bolo pre neho optimálne. Na druhej strane výmena stáleho prevodu, príp. montáž 5° prevodovky, je úprava dosť náročná na čas, aj na financie, nehovoriac o odbornej zdatnosti mechanika, každý si preto musí zvážiť sám, či sa mu to naozaj oplatí...
Pri prevažujúcich jazdách vyšími rýchlosťami je prevod 3,15 veľmi príjemný a dá sa s ním trvalo jazdiť v rozsahu 3 - 3,5 tis. ot. so slušnou spotrebou pri rýchlostiach okolo 130 - 160 km/h, čo je myslím plne postačujúce. Vďaka plochému priebehu krútiaceho momentu motora sa dá tolerovať aj 4° prevodovka bez nejakej výraznej ujmy na dynamike vozidla, pričom v prípade potreby sa pri zrýchľovaní dajú nižšie prevodové stupne využiť až prekvapivo dlho. Dobre to vystihol Radek: "..Výsledkem jsou ekonomické, plynule se pohybující 613.." A pokiaľ je motor v poriadku, tieto vozy v pohode zvládajú pri citlivom ovládaní plynu na štvorku aj mestskú premávku.
Naproti tomu vozy s prevo dom 3,9 disponujú pri bežných prevádzkových pomeroch prebytkom hnacej sily aj na najvyšší prevodový stupeň, takže väčšinu cestných stúpaní v pohode zvládajú na štvorku. Toto auto je preto ako stavané aj na ťahanie prívesu. V diaľničnom režime však tento motor zbytočne moc točí, pri predpisovej 130 už okolo 3700, pri 160 však už cez 4500, pričom u dnes používaných menších pneu 205/70 je to ešte o niečo viac. Pýta si to preto ešte jeden dlhší prevod.
Podobne ako Luboš, tiež nemám u týchto vozov pocit výrazne lepšej dynamiky voči prevodu 3,15. Motor síce rýchlejšie vybehne do otáčok, treba však potom skorej radiť, a to u T613 aj pri maximálnej snahe chvíľku trvá, zatiaľ čo u dlhého prevodu sa predbiehanie spravidla stihne bez preraďovania na dvojku, alebo trojku.
Pre karburátor by som preto asi ako najvýhodnejšiu kombináciu vybral prevod 3,15 s päťstupňovou prevodovkou.
U Mi, kde je odspodu k dispozícii citeľne menej krútiaceho momentu, motoru trocha pomáha prevod 3,54, pri vyšších rýchlostiach však musíme rátať s tým, že aj ručička otáčkomera sa bude pohybovať vo vyšších otáčkach, ako sme zvyknutí u 3,15, čo sa tiež trocha prejaví aj na spotrebe. Pri 130 motor točí okolo 3250, pri 160 už okolo 4000. Vtedy má však Mi k dispozícii najlepší krútiaci moment, preto sú tu tieto otáčky opodstatnené. Mi skrátka vyžaduje viacej radiť, viac využívať nižšie prevodové stupne, a preto je tu 5° prevodovka plne opodstatnená. Tento motor nepozná ten plynulý ťah odspodu, aký je typický pre dobre nastavený karburátorový motor, a pod 1500 už evidentne nie je vo svojej koži, avšak na 3000 začne ožívať a pri 4000 už spolupracuje veľmi ochotne až do maximálnych otáčiek. Asi najvýhodnejšie riešenie je tu preto prevod 3,54.
Takže - každý si musí zvážiť svoje priority a podľa toho si vybrať, aké sprevodovanie by bolo pre neho optimálne. Na druhej strane výmena stáleho prevodu, príp. montáž 5° prevodovky, je úprava dosť náročná na čas, aj na financie, nehovoriac o odbornej zdatnosti mechanika, každý si preto musí zvážiť sám, či sa mu to naozaj oplatí...
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
No ona ani kombinace 5Q + 3,15 není pro karburační motor zrovna ideální, pokud je nedejbože zatížen přídavnými zařízeními, jako je čerpadlo servořízení a zejména kompresor klimatizace, neboť při rozjezdech vozidla a následném pohybu v nízkých rychlostech je nevýhoda nevhodného stálého převodu opět zřetelně řidiči takového vozidla známa, a v tomto případě je lhostejno jakou převodovku má.....
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Osobně u MiLong s dif. 3,54 postrádám 6-tý rychlostí stupeň (nezapomínejte, že u 4Q se 4. stupeň = 5. stupni u 5Q), chtělo by to něco na ustálenou vyšší rychlost. V nízkých otáčkách problém nikterak necítím, dost často se rozjíždím na 2. rychlostní stupeň, nějak mě nebaví furt kvedlat s tou pákou. Po městě co nejrychleji řadím 4 a odjezdím téměř vše kromě kopců a při 50 km/h to točí do 1500 ot./min.
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Tak teď nevím ale vypadá to že tam asi ponechám stávající převod ikdyž je to motor chromka a dokonce je zřejmě osazen původními vačkami ještě s původním časováním.
Převod 3,15 tam zřejmě někdo dal při generálce.
Budu ho muset dát do Adamovky protože ta E1/I zaboha nemaže zato tečou skoro všechny gufera.
Njivně sem vyněnil olej a filtr s nadějí že se to zlepší ale zlepšení je zanedbatelné.
Když to vidím chápu antipatie k majitelům ohnilých trojek co za vrchol údržby považují projetí myčkou, ale nikomu se nazapomenou pochlubit že to jede woe 200km/h.
A ještě na závěr máte také pocit že s převodem 3,15 je mezi 2a3 "díra"
Myslím tí případ jedu 50-60km na 2-ku už je to moc a 3-ka to úplně nebere většinou to dopadne tak že tam dám trojku rozjedu se a pak vyřadím což je dos kravský způsob možná je to ale tím že motor v adamovce to už vzdává.
Převod 3,15 tam zřejmě někdo dal při generálce.
Budu ho muset dát do Adamovky protože ta E1/I zaboha nemaže zato tečou skoro všechny gufera.
Njivně sem vyněnil olej a filtr s nadějí že se to zlepší ale zlepšení je zanedbatelné.
Když to vidím chápu antipatie k majitelům ohnilých trojek co za vrchol údržby považují projetí myčkou, ale nikomu se nazapomenou pochlubit že to jede woe 200km/h.
A ještě na závěr máte také pocit že s převodem 3,15 je mezi 2a3 "díra"
Myslím tí případ jedu 50-60km na 2-ku už je to moc a 3-ka to úplně nebere většinou to dopadne tak že tam dám trojku rozjedu se a pak vyřadím což je dos kravský způsob možná je to ale tím že motor v adamovce to už vzdává.
S týmto odstupňovaním som denne jazdil mnoho rokov a nikdy som si nevšimol medzi 2. a 3. nejakú dieru. Pri 50-60 km/h som hlavne v meste, pokiaľ nebolo treba nejako zrýchľovať, u zohriateho motora už bežne radil štvorku. Pokiaľ je motor v poriadku, tak ťahá už od znížených voľnobežných otáčok a nemá problém. Nebude teda príčina niekde inde?Robert napísal:...A ještě na závěr máte také pocit že s převodem 3,15 je mezi 2a3 "díra" Myslím tí případ jedu 50-60km na 2-ku už je to moc a 3-ka to úplně nebere....
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Edo nějak zapomínáš: http://www.tatraklubbrno.cz/phorum/read ... eply_12885
Ano, mám v MiLongu Ondrejem navrhnuté úpravy EPROM, a právě proto jde lépe v nízkých otáčkách.
Ondreji, budeme někdy pokračovat v úpravách?
Ano, mám v MiLongu Ondrejem navrhnuté úpravy EPROM, a právě proto jde lépe v nízkých otáčkách.
Ondreji, budeme někdy pokračovat v úpravách?
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
ja mám kombináciu 5q+3,15+karb+klima a je tak ako radek píše, musí sa stým počítat.... a 5qsom si vybral práve kvoli absencii diery medzi 2a 3prevod stupna .... ale nakonie som zistil, že efektné a docela rýchle rozbehnutie je aj 1,3,5, a súčasne je k dispozícii 4° do mesta, ktorý zabespečí krásnu elasticitu. Ale adrenalín ,e poriadne na to dupnút a sádzat ich tam tak ako sa má, to sa cítim ako fitipaldy.... Rád by som tam narval 3,54+LPG, manželke by nevadil box na steche, tak čo, ani mne.....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných