V855

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

V855

Príspevok od užívateľa etienne » 02 Mar 2008, 18:37

Videl uz niekto toto:

http://www.youtube.com/watch?v=hcACYjZqmXQ

Docela zaujimave video ale 855ke sa akosi nechce... preco ?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa DRracer » 02 Mar 2008, 23:46

Rekl bych, ze se projevil nejaky technicky nedoraz. Na videu se vrtule moc tocit nechce. Nevim, zda 55kW motoru T87 je dostatecne pro pohon vrtule tohoto stroje. Je otazka, jakych vykonu by mela byt TV855 schopna a zda by ten kopec mela vubec vyjet.
Za nejblizsi podobny dopravni prostredek lze povazovat ruske aerosane (viz. napr. http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/3 ... 2-aerosane).

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Mar 2008, 01:54

Zřejmě v Ecořře vyrobili zcela přesnou repliku, originál prý také nebyl schopen jízdy... :lol:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa ladis » 03 Mar 2008, 13:12

Mě se zdá, že vrtule se točit chce. Kontrolní otázka: jestli je to snímané PAL normou (50Hz), jaké jsou otáčky vrtule? Je vidět, že ten olopatkováný válec vzadu jen tak rozhazuje sníh, takže kdyby se celých 55kW použilo jen pro vrtuli, potom její tah je roven změně hybnosti hmoty v proudové trubici vrtule. Žádný měnič momentu k překonání stoupání. A protože "nová dvoutunová replika odjede vlakem do anglického Birminghamu a přes oceán ji přepraví v lodním kontejneru." je třeba k překonání desetistupňového stoupání asi 3,4kN a to nepočítám tření. Odpověď na druhou kontrolní otázku, tj. kolik vzduchu se potřeba protlačit přes vrtuli k vyvození tahu 3,4kN, odpoví zároveň na to, jestli ty sáně mohly vyběhnout aspoň kousek sjezdovky. Že bych vyhlásil soutěž o láhev slivovice?

Štěpán---

Re: V855

Príspevok od užívateľa Štěpán--- » 04 Mar 2008, 14:49

Když se ta vrtule jakoby na videu zastaví tak by mněla mít otáčky 50 za sekundu (3000ot/min) nebo násobky (pokud platí frekvence snímků 50Hz). Ovšem vrtule je dvoulistá, takže může být zobrazena jako stojící i když do 50 hz vycházejí půlotáčky.
Nevíte někdo parametry vrtule průměr, stoupání? Z toho by se dalo něco spočítat.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa ladis » 04 Mar 2008, 15:06

No vida, adept na flašku... To množství protlačeného vzduchu za vteřinu jde spočítat i bez znalosti parametrů vrtule.
Není někde vídejo jak to jede po rovné zasněžené louce? Třeba to fakt mysleli jen jako přibližovadlo po ruských pláních.

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa michal heky » 04 Mar 2008, 16:08

ladis napísal:To množství protlačeného vzduchu za vteřinu jde spočítat i bez znalosti parametrů vrtule.
To by mě opravdu zajímalo jak. Leda kdybys měl k dispozici něco jako zrychlení vozidla. Blbě navržená vrtule vyplencá veškerou energii pouze na víření vzduchu, aniž by cokoli kamkoli protlačila, ideální vrtule je dejme tomu bezestrát, ale jak si stojí vrtule na té sněžné tatrovce z filmečku odhadnout nedokážu.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa ladis » 04 Mar 2008, 16:17

Klidně si to zjednoduš. Vzduch bude ideální kapalina, účinnost vrtule nepotřebuješ (otázka zněla kolik vzduchu musíš tlačit proudovou trubicí vrtule), průměr vrtule se dá odhadnout, nechť je to třeba dva metry. Potom ti vyjde nějaké číslo v jednotkách objemu za vteřinu a z toho spočítáš rychlost proudění přes plochu vrtule. A kdyby sis chtěl tu flašku zasloužit nějakým méně náročným způsobem, můžeš přijít sbírat švestky ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa Jerry » 04 Mar 2008, 19:42

To sem nevěděl Ladisi, že si sadař. :mrgreen:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa ladis » 04 Mar 2008, 20:14

Sedlák, když už... S trochou snahy se Ti bude taky ve sklepě válet plno užitečných věcí.
Prílohy
dsc00052.jpg
Důležité je to za kapotou.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa Jerry » 04 Mar 2008, 20:23

Mohlo by to řešit vyšší stoupání, ale spíš mi přišlo, že to po rozjezdu nedrží pod plynem. Koukal sem se ještě jednou a fakt pouze blbnou s pojezdem... Kdyby jí naložil pouze na vrtuli tak to těch 75 koní musí utlačit i do stoupání. Po chvíli by na to přišli jak se k tomu chovat, aby to poslouchalo. Nemyslím, že by to v továrně špatně spočítali, když dělali i do letadel.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa radek » 04 Mar 2008, 21:59

Á, koukám, multifunkční kapota, na tu pasuje ozdobná lišta jak z ranní, tak z odpolední směny....

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa Štěpán » 04 Mar 2008, 22:02

Jerry má asi pravdu že bychom museli uvažovat nějáke zrychlení. Pak by šla spočítat hmotnost vzduchu která s tím pohne...

STANDA603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 08 Sep 2007, 12:59
Tatry, ktoré vlastním: t603-1958,64,65,66,72
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Re: V855

Príspevok od užívateľa STANDA603 » 27 Apr 2008, 20:39

Foto z minulého týdne
Prílohy
gh032.jpg
gh031.jpg
gh030.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných