V855
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V855
Rekl bych, ze se projevil nejaky technicky nedoraz. Na videu se vrtule moc tocit nechce. Nevim, zda 55kW motoru T87 je dostatecne pro pohon vrtule tohoto stroje. Je otazka, jakych vykonu by mela byt TV855 schopna a zda by ten kopec mela vubec vyjet.
Za nejblizsi podobny dopravni prostredek lze povazovat ruske aerosane (viz. napr. http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/3 ... 2-aerosane).
Za nejblizsi podobny dopravni prostredek lze povazovat ruske aerosane (viz. napr. http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/3 ... 2-aerosane).
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V855
Zřejmě v Ecořře vyrobili zcela přesnou repliku, originál prý také nebyl schopen jízdy...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V855
Mě se zdá, že vrtule se točit chce. Kontrolní otázka: jestli je to snímané PAL normou (50Hz), jaké jsou otáčky vrtule? Je vidět, že ten olopatkováný válec vzadu jen tak rozhazuje sníh, takže kdyby se celých 55kW použilo jen pro vrtuli, potom její tah je roven změně hybnosti hmoty v proudové trubici vrtule. Žádný měnič momentu k překonání stoupání. A protože "nová dvoutunová replika odjede vlakem do anglického Birminghamu a přes oceán ji přepraví v lodním kontejneru." je třeba k překonání desetistupňového stoupání asi 3,4kN a to nepočítám tření. Odpověď na druhou kontrolní otázku, tj. kolik vzduchu se potřeba protlačit přes vrtuli k vyvození tahu 3,4kN, odpoví zároveň na to, jestli ty sáně mohly vyběhnout aspoň kousek sjezdovky. Že bych vyhlásil soutěž o láhev slivovice?
Re: V855
Když se ta vrtule jakoby na videu zastaví tak by mněla mít otáčky 50 za sekundu (3000ot/min) nebo násobky (pokud platí frekvence snímků 50Hz). Ovšem vrtule je dvoulistá, takže může být zobrazena jako stojící i když do 50 hz vycházejí půlotáčky.
Nevíte někdo parametry vrtule průměr, stoupání? Z toho by se dalo něco spočítat.
Nevíte někdo parametry vrtule průměr, stoupání? Z toho by se dalo něco spočítat.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V855
No vida, adept na flašku... To množství protlačeného vzduchu za vteřinu jde spočítat i bez znalosti parametrů vrtule.
Není někde vídejo jak to jede po rovné zasněžené louce? Třeba to fakt mysleli jen jako přibližovadlo po ruských pláních.
Není někde vídejo jak to jede po rovné zasněžené louce? Třeba to fakt mysleli jen jako přibližovadlo po ruských pláních.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V855
To by mě opravdu zajímalo jak. Leda kdybys měl k dispozici něco jako zrychlení vozidla. Blbě navržená vrtule vyplencá veškerou energii pouze na víření vzduchu, aniž by cokoli kamkoli protlačila, ideální vrtule je dejme tomu bezestrát, ale jak si stojí vrtule na té sněžné tatrovce z filmečku odhadnout nedokážu.ladis napísal:To množství protlačeného vzduchu za vteřinu jde spočítat i bez znalosti parametrů vrtule.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V855
Klidně si to zjednoduš. Vzduch bude ideální kapalina, účinnost vrtule nepotřebuješ (otázka zněla kolik vzduchu musíš tlačit proudovou trubicí vrtule), průměr vrtule se dá odhadnout, nechť je to třeba dva metry. Potom ti vyjde nějaké číslo v jednotkách objemu za vteřinu a z toho spočítáš rychlost proudění přes plochu vrtule. A kdyby sis chtěl tu flašku zasloužit nějakým méně náročným způsobem, můžeš přijít sbírat švestky
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: V855
Mohlo by to řešit vyšší stoupání, ale spíš mi přišlo, že to po rozjezdu nedrží pod plynem. Koukal sem se ještě jednou a fakt pouze blbnou s pojezdem... Kdyby jí naložil pouze na vrtuli tak to těch 75 koní musí utlačit i do stoupání. Po chvíli by na to přišli jak se k tomu chovat, aby to poslouchalo. Nemyslím, že by to v továrně špatně spočítali, když dělali i do letadel.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných