TATRA 813 vo filme

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 18 Feb 2008, 19:55

D.A. je to valník...tá nástavba je na šasoch uchytená na ôsmich stĺpikoch a na ôsmich šróboch a dá sa to nezávisle od kabíny zhodiť a má to bočnica na oboch stránach.....vravel som že je to rarita také auto vidieť aleob len vedieť o nejakom takom....hha no pre mňa je to každodenná realita keď s kamarátom ideme do lesa na ňom na polovačku alebo prikrmocať zver alebo do ťažby na drevo

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 18 Feb 2008, 20:05

cuker:uzávierka je súmerne rozdelovanie momentu do oboch kolies a medzinápravový diferenciál je asi niečo čo rozdeľuje moment medzi nejaké nápravy....napríklad LADA NIVA mala medzinápravový diferenciál a jeho uzávierkou si zabezpečil to že ťahalo(alebo spisovnejšie a presnejšie - bolo poháňané) rovnako jedno z prednej a jedno zo zadnej nápravy......inák na NIVE keď sa vypla táto uzávierka tak mohlo byť hnané aj predné koleso a aj zadné koleso ale len jedno z tej nápravy a vlastne len jedno zo všetkých nie?ak som teda tomu dobre pochopil....teda na nive proste môže z tích štyroch byť hnané jedno zo všetkých štyroch keď je všetko vyradené-nie ako u SUZUKI Samurai keď sa všetko vyradí tak je poháňaná len zadná náprava a z nej len to voľné koleso nie?

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 18 Feb 2008, 20:10

inák D.A. ak chceš vidieť nejaké foto toho auta tak by som ti ich zaslal.Je to Suzuki SJ 410 SJ40T iným označením(presnejším),má to 1000ccm a aspon podľa mňa a mne dostupných zdrojov 33 alebo okolo33Kw výkon 4° - prevodové, je to rok 1985 alebo 1984 a to by bolo asi tak všetko......foto začlem ak máš záujem ale je to tak ako ti vravím a je to prihlásené na ŠPZ takže to asi nejaká domáca kutilská prestavba nebude...akurát čo sme dali novú korbu lebo cez tú starkú by nám bol prepadol aj srnec :D hehe ale inák je to všetko ako má :)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Feb 2008, 20:14

Uzávěrka není "súmerne rozdelovanie momentu do oboch kolies", ale zařízení, které vyřadí diferenciál z činnosti. Obě výstupní hřídele diferenciálu jsou pak mechanicky spojeny - například zubovou spojkou. Všechno ostatní lze dovodit z předchozího (nebo si přečíst učebnici autoškoly)

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa bazilisak » 18 Feb 2008, 20:48

No prostě kdo pochybuje, dá se to ověřit. Ale všechny Tatry 815 které mají kolové redukce 6x6 a 8x8 mají na všech osách osové uzávěrky , mezi jednotlivými nápravami jsou mezinápravové diferenciály s uzávěrkami a mezi přední a zadní částí bývá dělič momentu, taktéž s uzávěrkou. Bez kolových redukcí je to stejné s rozdílem ,že přední náprava nemá uzávěrku př. nápravy . Toto platí pro vozy vyrobené do r +/- 1991 . Od r 1992 T-2 má na všech osách osové uzávěrky. Od r. +/- 1999 se přestaly používat u 4x4 a 8x8 děliče momentů a je pouze přiřaditelný pohon předních kol.

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 18 Feb 2008, 21:33

no tak v podstate som mal pravdu viem o čo beží a je to vlastne znefunkčnenie diferáku....to je pravda ale ja si to nemám kde prečítať s učebnici autoškoly pretože ja mám len 14 rokov :D

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Feb 2008, 22:32

V podstatě jsi pravdu neměl. Uzávěrka moment žádným způsobem nerozděluje, tím méně souměrně.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Feb 2008, 22:45

ivkej napísal:no tak v podstate som mal pravdu viem o čo beží a je to vlastne znefunkčnenie diferáku....to je pravda ale ja si to nemám kde prečítať s učebnici autoškoly pretože ja mám len 14 rokov :D
To je výmluva... Mně kdekdo svěřil knihu do ruky už v mnohem nižším věku a číst jsem uměl už od šesti let. :D

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 18 Feb 2008, 23:49

CHlapi-nebo kluci....věřte tomu "bazilišákovi"musí to vědět- ne? Když tam dělá...... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 19 Feb 2008, 08:52

a v podstate mi je to aj jedno, ja viem na čo uzávierka slúži.........

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Stevo » 19 Feb 2008, 09:46

ivkej napísal:a v podstate mi je to aj jedno, ja viem na čo uzávierka slúži.........
ROFL

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 19 Feb 2008, 10:15

Števo rofl funguje iba na skype :D

Užívateľov profilový obrázok
Cuker
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11
Bydlisko: Leopoldov
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Cuker » 21 Feb 2008, 20:27

ivkej: počuj, ja som sa nepýtal, čo je uzávierka. Ja viem, čo to robí, viem, že to neslúži na sťahovanie okien. :D Len som nevedel, ako je mechanicky zrealizovaná v diferáku. Ako to tam priamo funguje a čo to tam urobí keď ju zapnem.

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 21 Feb 2008, 23:01

no však sa "znefunkční diferák" a máš vv vyhráno.... :D ale však tam sa asi prestane blokovať to viac zaťažené koleso a ide hnací moment do oboch rovnako aspon podľa mňa ale to je jedno...hlavne že sme zdraví ale možno to bude v knihe Moderný automobil pozriem na to niekedy...mohlo by to tam byť

Užívateľov profilový obrázok
Cuker
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11
Bydlisko: Leopoldov
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Cuker » 22 Feb 2008, 12:10

Nechám to radšej tak. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 22 Feb 2008, 15:07

hehe :D aj ja vravím.....vieme na čo to funguje a stačí to nie?

Užívateľov profilový obrázok
Cuker
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 102
Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11
Bydlisko: Leopoldov
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa Cuker » 22 Feb 2008, 18:46

No šak ano, síce si ma nepochopil, ale nevadi.... 8)

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 22 Feb 2008, 20:12

to máš u p... :D

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa bazilisak » 23 Feb 2008, 00:28

No ,a je i možná dodatečná montáž. Vytáhne se PN , převodovka, př. roura,z roury se vytáhne diferencial(ten se zahodí- nebo někomu prodá), v rouře se podle výkresu odvrtá otvor , přivaří držák válečku , našroubuje roura a převodovka zpět, naklepne nový diferak s uzávěrkou (navic proti původnímu je tam jen vidlička a ozubená spojka) , dá se zpět PN , našroubuje ovládací váleček, a připojí PA trubkou s téčkem k válečkům zadních náprav.
Jinak jistě není správné mluvit o tom ,že tahá 5 koles z 6ti .

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 813 vo filme

Príspevok od užívateľa ivkej » 23 Feb 2008, 09:56

bazilisak- prečo to nie je správne?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných