TATRA 813 vo filme
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
D.A. je to valník...tá nástavba je na šasoch uchytená na ôsmich stĺpikoch a na ôsmich šróboch a dá sa to nezávisle od kabíny zhodiť a má to bočnica na oboch stránach.....vravel som že je to rarita také auto vidieť aleob len vedieť o nejakom takom....hha no pre mňa je to každodenná realita keď s kamarátom ideme do lesa na ňom na polovačku alebo prikrmocať zver alebo do ťažby na drevo
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
cuker:uzávierka je súmerne rozdelovanie momentu do oboch kolies a medzinápravový diferenciál je asi niečo čo rozdeľuje moment medzi nejaké nápravy....napríklad LADA NIVA mala medzinápravový diferenciál a jeho uzávierkou si zabezpečil to že ťahalo(alebo spisovnejšie a presnejšie - bolo poháňané) rovnako jedno z prednej a jedno zo zadnej nápravy......inák na NIVE keď sa vypla táto uzávierka tak mohlo byť hnané aj predné koleso a aj zadné koleso ale len jedno z tej nápravy a vlastne len jedno zo všetkých nie?ak som teda tomu dobre pochopil....teda na nive proste môže z tích štyroch byť hnané jedno zo všetkých štyroch keď je všetko vyradené-nie ako u SUZUKI Samurai keď sa všetko vyradí tak je poháňaná len zadná náprava a z nej len to voľné koleso nie?
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
inák D.A. ak chceš vidieť nejaké foto toho auta tak by som ti ich zaslal.Je to Suzuki SJ 410 SJ40T iným označením(presnejším),má to 1000ccm a aspon podľa mňa a mne dostupných zdrojov 33 alebo okolo33Kw výkon 4° - prevodové, je to rok 1985 alebo 1984 a to by bolo asi tak všetko......foto začlem ak máš záujem ale je to tak ako ti vravím a je to prihlásené na ŠPZ takže to asi nejaká domáca kutilská prestavba nebude...akurát čo sme dali novú korbu lebo cez tú starkú by nám bol prepadol aj srnec hehe ale inák je to všetko ako má
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
Uzávěrka není "súmerne rozdelovanie momentu do oboch kolies", ale zařízení, které vyřadí diferenciál z činnosti. Obě výstupní hřídele diferenciálu jsou pak mechanicky spojeny - například zubovou spojkou. Všechno ostatní lze dovodit z předchozího (nebo si přečíst učebnici autoškoly)
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
No prostě kdo pochybuje, dá se to ověřit. Ale všechny Tatry 815 které mají kolové redukce 6x6 a 8x8 mají na všech osách osové uzávěrky , mezi jednotlivými nápravami jsou mezinápravové diferenciály s uzávěrkami a mezi přední a zadní částí bývá dělič momentu, taktéž s uzávěrkou. Bez kolových redukcí je to stejné s rozdílem ,že přední náprava nemá uzávěrku př. nápravy . Toto platí pro vozy vyrobené do r +/- 1991 . Od r 1992 T-2 má na všech osách osové uzávěrky. Od r. +/- 1999 se přestaly používat u 4x4 a 8x8 děliče momentů a je pouze přiřaditelný pohon předních kol.
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
no tak v podstate som mal pravdu viem o čo beží a je to vlastne znefunkčnenie diferáku....to je pravda ale ja si to nemám kde prečítať s učebnici autoškoly pretože ja mám len 14 rokov
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
V podstatě jsi pravdu neměl. Uzávěrka moment žádným způsobem nerozděluje, tím méně souměrně.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
To je výmluva... Mně kdekdo svěřil knihu do ruky už v mnohem nižším věku a číst jsem uměl už od šesti let.ivkej napísal:no tak v podstate som mal pravdu viem o čo beží a je to vlastne znefunkčnenie diferáku....to je pravda ale ja si to nemám kde prečítať s učebnici autoškoly pretože ja mám len 14 rokov
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
CHlapi-nebo kluci....věřte tomu "bazilišákovi"musí to vědět- ne? Když tam dělá......
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
a v podstate mi je to aj jedno, ja viem na čo uzávierka slúži.........
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
ROFLivkej napísal:a v podstate mi je to aj jedno, ja viem na čo uzávierka slúži.........
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
Števo rofl funguje iba na skype
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
ivkej: počuj, ja som sa nepýtal, čo je uzávierka. Ja viem, čo to robí, viem, že to neslúži na sťahovanie okien. Len som nevedel, ako je mechanicky zrealizovaná v diferáku. Ako to tam priamo funguje a čo to tam urobí keď ju zapnem.
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
no však sa "znefunkční diferák" a máš vv vyhráno.... ale však tam sa asi prestane blokovať to viac zaťažené koleso a ide hnací moment do oboch rovnako aspon podľa mňa ale to je jedno...hlavne že sme zdraví ale možno to bude v knihe Moderný automobil pozriem na to niekedy...mohlo by to tam byť
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
Nechám to radšej tak.
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
hehe aj ja vravím.....vieme na čo to funguje a stačí to nie?
- Cuker
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 102
- Dátum registrácie: 01 Dec 2005, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613/4 r.v. 1992
Tatra 815 - CAS11 - Bydlisko: Leopoldov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
No šak ano, síce si ma nepochopil, ale nevadi....
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
to máš u p...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
No ,a je i možná dodatečná montáž. Vytáhne se PN , převodovka, př. roura,z roury se vytáhne diferencial(ten se zahodí- nebo někomu prodá), v rouře se podle výkresu odvrtá otvor , přivaří držák válečku , našroubuje roura a převodovka zpět, naklepne nový diferak s uzávěrkou (navic proti původnímu je tam jen vidlička a ozubená spojka) , dá se zpět PN , našroubuje ovládací váleček, a připojí PA trubkou s téčkem k válečkům zadních náprav.
Jinak jistě není správné mluvit o tom ,že tahá 5 koles z 6ti .
Jinak jistě není správné mluvit o tom ,že tahá 5 koles z 6ti .
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 813 vo filme
bazilisak- prečo to nie je správne?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných