Strana 2 z 2

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 01 Dec 2008, 21:01
od užívateľa bazilisak
U t813 a 120 cm vody znamená akumulátory, startery, alternátor, regulátor k alternátoru, světla přední / zadní = POD vodou . Výše by bral vodu ventilátor, a to už není dobré.

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 01 Dec 2008, 21:06
od užívateľa ivkej
bazilisak napísal:U t813 a 120 cm vody znamená akumulátory, startery, alternátor, regulátor k alternátoru, světla přední / zadní = POD vodou . Výše by bral vodu ventilátor, a to už není dobré.
jasná, akumulátory sú hneď za predným nárazníkom na závoznikovej strane?

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 01 Dec 2008, 21:22
od užívateľa bazilisak
Ano, víčka jsou propojeny hadičkami a vyvedeny za kabinou do bezpečné výšky. Mimo to, má T813 plnění podvozku vzduchem, aby se do náprav náhodou nedostala voda. Zapíná se kohoutem u 2.osy, a jen když se jede do vody. Kromětoho, se musí dát víčko na odvětrábí motoru, ucpávky (matice) na předních otočných čepech ( odvětrání kolové redukce )

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 01 Dec 2008, 21:26
od užívateľa ivkej
štartéry,kde a ako sú umiestnené? nemáš detailnú foto? a k tomu podvozku to viem no nevedel som kde sa zapína, aké verzie to mali len 8x8(dupl kabína, alebo aj krátka kabína, napríklad Am50 atď.)? a čo by sa stalo keby ventilátor nasal vodu? v trucktrialoch sa to asi bežne stáva....určite psycho pri jeho vjazdoch z ružovou 815 6x6TP to má bežnú diagnózu, ako potom treba postupovať? ak nejako treba, a aký to má vplyv na chod motoru?

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 01 Dec 2008, 21:40
od užívateľa Kontráš
tak nějak jsem tušil, ale z té úpravy jsem měl takový lehce amatérský dojem...
navíc to nastavení není nijak zvlášť dlouhé.... kolik dělá rozdíl v brodivosti bez a s?

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 25 Dec 2008, 00:42
od užívateľa Neregistrovaný
Dear All,

I am looking for some enginering drawings, cross sections etc. of Tatra 928 or 930 engines. Could you help me with this issue?

Regards,
Wojciech Rybakowski
wrybakowski@interia.pl

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 25 Dec 2008, 10:33
od užívateľa PAVEL64
Napisz to po swojemu...Grzegorz Brzysczynkiewicz... :D

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 14 Jan 2010, 10:39
od užívateľa Tatradak
Hi

If any wants to contact me in English as my Czech, Polish, Slovak is near zero, sorry.

I have engineering drawings of complete truck, complete manuals for parts, service, workshop/repair, drivers manuals in Engish plus mechnical/service training drawings in Czech.

Please email me at malc.doug@yahoo.co.uk

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 14 Jan 2010, 18:05
od užívateľa peter23
Ivkej: Ak ventilátor nasaje vodu, nestane sa nič. Je totiž hnaný cez hydrospojku a tá ma okrem regulácie otáčok ventilátora nastarosti aj práve jeho odpojenie v prípade, že by doňho vnikla voda. Na oficiálnej tatrováckej stránke by malo byť video o histórii Tatry a tam sú efektné zábery ako brodí T138- a je tam vo vode až po predné sklo.

Neviem teraz kde, ale čítal som, že vojenské verzie T138 alebo 148 mali vodotesný štartér (alebo alternátor už neviem) a smerovky. Ak je to pravda, tak to iste mala aj T813.

Kirovec bol najvýkonejší traktor aký sa na našich poliach vyskytoval. Ak sa nemýlim verzia V8 turbo mala okolo 200 koní. A ten zvuk turba pomaly prehlušil aj motor.

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 11 Feb 2010, 22:19
od užívateľa Tatradak
Hi,

I have just got hold of some technical information about the Turbo T930 V12 motor, it was in production but limited, more likely on prototype as turbos where very ineffeicent and with no intercooler ran the motor too hot.

Please wait I will upload asap having some problem with the images, sorry! :idea:

Bye

Malcolm

Re: Tatra 813 Kolos - engine type.

Napísané: 13 Feb 2010, 10:37
od užívateľa Tatradak
It would be interesting if some of the guys who run thier T813 on the Euro Truck Trial events could help here. They have retro fitted turbo..........I have seen this myself.........it gives them loads of extra hp.

There are a number of problems that need an anwser.

1. Do you use single or twin turbo?
2. Has a extra fuel device been fitted & how?
3. where does the oil feed come from to lubricate the turbo bearings?
4. Where is the oil piped to after lubricating the turbo bearings
5. Does anyone fit an intercooler, if so where?

Please see attached Tatra T2-930-40,41 & 45 info