Návštěvníci

Sem budu presuvane prispevky, ktore nemaju suvis s danou diskutovanou temou.
Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 17 Dec 2006, 11:28

Přetěžovaní starších tatrovek ja běžná praxe nejen u nás.Když se na počátku 90tých let dostaly do rukou ruských "naftařů" zahraniční vozy (kromě známé Tatry) rázem přestalo přetěžování a ridiči se začali v těmto vozům chovat mnohem ohleplněji než k domácím značkám nebo k Tatrovkám.Důvodem zřejmě mohla být skutečnost,že se konečně dostali k něčemu extra , tzv.ze západu ,a tak proč by je huntovali jako Tatrovky.

Užívateľov profilový obrázok
Marco 613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 16 Nov 2006, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Zatím žádnou, do které by se dalo sednout.
Bydlisko: Štatl
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marco 613 » 17 Dec 2006, 13:02

Jak říkal Karel,i ta vada materiálu je možná. Však chyba se může stát všude (aji u těch Tater pochopitelně),netvrdim,že ne. Mimoto já mám Volva celkem rád,a to jak osobní tak i ty "těžší" :)

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 17 Dec 2006, 13:04

Matyjas napísal:Důvodem zřejmě mohla být skutečnost,že se konečně dostali k něčemu extra , tzv.ze západu ,a tak proč by je huntovali jako Tatrovky.
Důvodem mohlo být také to že jim zpočátku u pár přetížených ,,západních,, vozů upadla právě ta náprava, nebo překroutili kardanku a tak pochopili že když je vůz stavěný např. na 10t tak na něj mohou naložit maximálně těch 10t, což u Tater neplatilo.
Tím samozřejmě nechci omlouvat či vychvalovat přetěžování vozidel, jen chci upozornit na rozdílné chápání hodnot doporučených výrobcem, provozovateli vozidla.
Když je na západě na něčem uvedeno povolené zatížení např. 10t provozovatel to stryktně dodržuje, a konstruktér s tím také při výrobě počítá. Na východě (kam stále ještě patříme) je zvykem brát povolené zatížení (ale i jiné povolené údaje) jen jako jakési doporučení, kterým není třeba se příliš rozptylovat a východní konstruktéři s tím také počítají a součástky příslušně předimenzují. Z hlediska bezpečnosti mám ale raději součástky předimenzované (bohužel ale i dražší) než součástky na hraně únosnosti, kde potom stačí málo a je malér.

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 17 Dec 2006, 14:31

Ja mám tiež Volvá celkom rád, môj tato na jednom jazdil (MKD) a nesťažoval si. Teraz však od januára dostane novú Scaniu a na tú sa teší ešte viac. Pred rokom však ešte jazdil po lome na T-148 a T-815 a tiez si moc nesťažoval. Tá jeho Tatra by mohla o preťažovaní skladať básne.

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

........

Príspevok od užívateľa carlos » 18 Dec 2006, 22:35


Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných