Zdenek napísal:Například v mém okolí když se o někom řekne že je tatrovák, tak na 100% se jedná o člověka, který jezdí s vozidlem T148 nebo T815... Ale o řidičích třeba Manů, nebo Actrosů se již nikde neříká....
Všechno je historickým vývojem: velké podniky Škoda a Tatra takto nazvaly své zaměstnance, potažmo své zpravodaje pro zaměstnance, takto se zažilo a časem stalo jistým synonymem: Na horách sjezdovky dodnes upravuje rolba (v některých oblastech ratrak) přestože na přední masce obvykle čteme Kässbohrer (před 20-30 lety většinou "Lavina" od Beskydsportu...), doma luxujeme (=vysáváme prach luxem) značky ETA a jiných, málo již značky Elektrolux, jak se švédská firma jmenuje... viz
http://www.radio.cz/cz/clanek/64281 .
Více se na TP hodí tento příklad: Když se pořadatelé nějaké akce ptali na Záchranné službě Praha, s čím se zúčastní, obdrželi odpověď , že pošlou dvě Tatry. Jaké bylo zklamání, když přijely dva Nissany. Nedorozumění se záhy vysvětlilo: TATRA je vžitý (slangový) název pro vozidlo s lékařem v systému "rendez vous". Tento systém, kdy lékař vyjíždí samostatně a se sanitním vozem se setkávají až na místě zásahu, při svém zavedení disponoval pro lékaře pěti vozy T613... Dnes synonymum, u kterého se zaměstnanci ZS nepozastaví a mnozí již ani neví jak vznikl...
A k pojmu "tatrovák" - ať už jde o zaměstnance podniku nebo přeneseně v širším smyslu - mě napadají slova z jednoho absolvovaného zaměstnaneckého školení před několika málo lety: "...zaměstnanec má být ke svému zaměstnavateli za každých okolností loajální a na jeho jméno být patřičně hrdý..."
Pokud se tedy někdo považuje za Tatrováka, neměl by být k této značce hlavně loajální? To neznamená, že ji nemůže kritizovat (tedy konstruktivně, že?). Někdy zde na TP mám pocit, že ten, kdo se za Tatrováka nepovažuje je k ní daleko loajálnější než jiný "pravověrný" Tatrovák... A s počtem vlastněných vozů či schopností jejich vlastnoručních oprav to vskutku nesouvisí.