Návštěvníci
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Přetěžovaní starších tatrovek ja běžná praxe nejen u nás.Když se na počátku 90tých let dostaly do rukou ruských "naftařů" zahraniční vozy (kromě známé Tatry) rázem přestalo přetěžování a ridiči se začali v těmto vozům chovat mnohem ohleplněji než k domácím značkám nebo k Tatrovkám.Důvodem zřejmě mohla být skutečnost,že se konečně dostali k něčemu extra , tzv.ze západu ,a tak proč by je huntovali jako Tatrovky.
Důvodem mohlo být také to že jim zpočátku u pár přetížených ,,západních,, vozů upadla právě ta náprava, nebo překroutili kardanku a tak pochopili že když je vůz stavěný např. na 10t tak na něj mohou naložit maximálně těch 10t, což u Tater neplatilo.Matyjas napísal:Důvodem zřejmě mohla být skutečnost,že se konečně dostali k něčemu extra , tzv.ze západu ,a tak proč by je huntovali jako Tatrovky.
Tím samozřejmě nechci omlouvat či vychvalovat přetěžování vozidel, jen chci upozornit na rozdílné chápání hodnot doporučených výrobcem, provozovateli vozidla.
Když je na západě na něčem uvedeno povolené zatížení např. 10t provozovatel to stryktně dodržuje, a konstruktér s tím také při výrobě počítá. Na východě (kam stále ještě patříme) je zvykem brát povolené zatížení (ale i jiné povolené údaje) jen jako jakési doporučení, kterým není třeba se příliš rozptylovat a východní konstruktéři s tím také počítají a součástky příslušně předimenzují. Z hlediska bezpečnosti mám ale raději součástky předimenzované (bohužel ale i dražší) než součástky na hraně únosnosti, kde potom stačí málo a je malér.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní