Zapalování

Forum venovane vytvaraniu pomocnej dokumentacie k vozidlam Tatra
roman
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
Bydlisko: Trutnov Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Zapalování

Príspevok od užívateľa roman » 12 Júl 2010, 15:48

Nemáte někdo zkušenosti s opravou elektron. zapalování? Mám dvě nefunkční a rád by jsem je uschopnil. Taky nejsem ortodoxní veteránista a rád by jsem uvítal zkušenosti s "naroubováním" nových součástek do zapalování, popřípadě zkušenosti s úpravou celého pajšlu.
Dík
Roman

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa Jerry » 12 Júl 2010, 18:04

Zkušenosti samozřejmě mam, opravit lze cokoli. Schéma je v dílenskej příručce pro T603 i T613 od chromky až po čtverku. Pak už stačí jen chtít a mít "televizáckou" praxi. :lol:
Na rajčeti mam foto z opravy jednoho kusu pro T603. Až budeš chtít s něčím konkrétně poradit, napiš a můžem to řešit. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa Honzík » 13 Júl 2010, 06:29

To Jerry:Prosím tě ten kondník co je spečený tak snad podle schéma tam ani neměl být.Bez toho kondíku to by mělo běžet.To vypadá na nějaké vylepšení a zároveň jako místo možných poruch.A ta 206 je také možné místo poruch.Jak pak tam daly T16 to chodilo no chodí super.

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa Honzík » 13 Júl 2010, 07:00

To Roman :na tebe jsem zapoměl určitě lze naroubovat nějaké nové součástky většina diod nebo kondíku původních se nedán sehnat a je tam lepší dát náhrady které jsou většinou lepší.U tranzistoru a tyristoru bych si nebyl tak jist.Holt je to navrženo třeba u toho měniče na dané parametry.Aby se třeba ten měnič samovolně rozběhl po výměne tranzistoru neni jen tak.Třeba mě zaujaly stránkyhttp://imfsoft.cz/hardware/produkty/zap ... nition.aspto kdyby šlo naimplementovat a z počítače si nastavit optimální předstih.A vyřadit tak odstředivou regulaci.A naladit motor podle momentálního stavu.

roman
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
Bydlisko: Trutnov Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa roman » 13 Júl 2010, 10:35

Dík. To schéma jsem potřeboval. Něco podobnýho s jednotranzistorovým měničem a spínaným od kladivek jsem dělal do MB1000. Pak pro veterány, kde když se rozsype bakelit, tak se většinou dlouho nejezdí. Tam jsem použil halovu sondu a cívku spínal fetem. Ale to je již dlouho. Ještě by jsem měl dotaz na výstup z čidla. Co z něj vlastně leze. Napadá mě, že sínusové "vlnění", dle otáček motoru. Jenže nevadí, že se dle otáček mění napětí a hrana sepnutí nastává dříve?
Dík
Roman Trutnov

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa Jerry » 14 Júl 2010, 04:36

To schéma co mám na rajčeti, je opravený originál z příručky pro T613-3 ten kondík je v součástkách napsanej, ale ve schématu chyběl, tak jsem ho dokreslil... A bez něj je celkem problém docílit oscilací a vytvoření dostatečnýho napětí pro kondenzátor :!:

Z generátoru rozdělovače leze "dost hranatej" signál :arrow: to vlnění má hodně strmý čelo i týl ( /-\_/-\_ dalo by se to změřit, ale odhaduju až jednotky kV/ms), tyristor spíná při náběžnej hraně impulsu a na rozíl velikosti napětí (od 200ot (volnoběh) do 4000ot (max. přípustný otáčky rozdělovače)) to nemá vliv. Pokud nebudu uvažovat podtlakovou a odstředivou regulaci, ale i ty mají aretaci v max. natočení.

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa Honzík » 14 Júl 2010, 06:52

Tak pak jo co mam doma dvě zapalka tak jsem je šel skouknout a ten kondík jsem tam nenašel.To bych mohl ozkoušet jestli to bude mít na něco vliv.Ano jak píšeš na velikost amplitudy to nereaguje jen na určité prahové napětí které je od nejmenších po největší otáčky stejné v náběhu.I současná auta mají magnetické popřípadě halovy sondy a aby reagovaly na velikost max. napětí to by moc nefungovalo.Jde jen a jen o frekvenci.(impulzy kladné nebo záporné)

roman
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
Bydlisko: Trutnov Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Náhrada součástek u zapalování

Príspevok od užívateľa roman » 14 Jún 2011, 21:12

Prosím o zveřejnění schéma zapalování s náhradami součástek za dnešní. Jedná se mi zejména o polovodiče.
Děkuji
Roman Trutnov.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Náhrada součástek u zapalování

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Jún 2011, 04:19

Předem bych se chtěl omluvit za neodpovědění na soukr. zprávu. Četl sem ji narychlo a jak nebyla označena jako nepřečtená, tak sem na to pak zapoměl.

Náhrada za jiný součástky:
Tyristor: původní: KT201/600 náhrada: BT151-800R
Tranzistory: pův.: KC508 náhrada: BC546
KF506 -> BD139
U těch KUček si nejsem jistej, musel bych se na dýl zahloubat do katalogů a stejně by se musely vybírat a párovat z desítky kusů... :wink:
S diodama bych si nedělal starost jen Zenerka 6NZ70 je na napětí 11-13V a ztrátovej výkon bych volil 1,5W. Jako náhradu jsem vybral 1N5349B, je na 12V a ztrátovej výkon je 5W.

roman
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 05 Máj 2010, 11:18
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 / 1972
Bydlisko: Trutnov Krkonoše
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa roman » 16 Jún 2011, 17:37

Díky moc.
Ještě by mě zajímaly kondici. Některý stárnou. Zejména ty hnědý, jak jsme jim říkali slengově " hovňáci".

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zapalování

Príspevok od užívateľa Jerry » 16 Jún 2011, 17:59

To jsou svitkový (papírový) a měnil bych je za foliový. Kapacitu zachovat a napětí může bejt vyšší, protože se s rozměrama vejdeš do těch původních...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný