Strana 10 z 11

Re: Tatra 148

Napísané: 23 Sep 2010, 13:18
od užívateľa PAVEL64
Něco k těm tatrám objevíš tu....
http://liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=36 ... start=3030
a i na dalších stránkách :wink:

Re: Tatra 148

Napísané: 23 Sep 2010, 13:30
od užívateľa Michal22
A takhle to vypadá, když se vydám fotit jiné dopravní prostředky a potkám tuhle krasavici- kdo by odolal? :-)

Re: Tatra 148

Napísané: 26 Sep 2010, 14:36
od užívateľa Hynek
Michal22: Ty exvojenské cisterny jsou typ CAPL-15, tedy cisterny pro plnění letadel.

Re: Tatra 148

Napísané: 30 Sep 2010, 17:08
od užívateľa Krpec
Čo by mohlo označovať to číslo 73 za napísom? Je to z celkom netunenej T-1 tak by sa mohlo jednať snáď o ročník?

Re: Tatra 148

Napísané: 30 Sep 2010, 17:32
od užívateľa bazilisak
mohlo by jít o převodz 813 r.v. 1973 . Někdy jsou takto odlitky značeny.

Re: Tatra 148

Napísané: 30 Sep 2010, 20:46
od užívateľa Krpec
Neboli tam rozdiely v prevodoch medzi 813 a 148?

Re: Tatra 148

Napísané: 30 Sep 2010, 21:50
od užívateľa bazilisak
Rozdíly byly a velké , ale některé věci pasovaly . Je možné , že třeba obal převodovek byl stejný . Ale třeba T148 nemá posilovač řazení a T813 má . Takhle z hlavy si to již nepamatuju .........

Re: Tatra 148

Napísané: 30 Sep 2010, 23:48
od užívateľa Maxono
To posledné číslo je rok výroby. Ak máš k dispozícií celé auto rok výroby si najjednoduchšie skontroluješ podľa výrobného štítku alebo podla roku výroby umiestnenom na vzduchojeme pri výfuku.

Re: Tatra 148

Napísané: 01 Okt 2010, 17:56
od užívateľa Krpec
Už ju k dispozícii nemám, ale na vzduchojeme štítok nebol. A ak si dobre pamätám tak okrem štítkov na šoférových dverách (tie návodové ako miešať palivá, obsluha navijáku a príprava na brodenie) na kabíne iné neboli. Ale myslím, že ten rok na prevodovke je realny keďže mala starý typ masky (ak sa dá na to spolahnúť ale väčšinou si tam montujú už T2kovú masku) a mala dva piesty (sklapač a bez poklopu dokonca :) ). A myslím, že pôvodom vojačka.

Re: Tatra 148

Napísané: 01 Okt 2010, 22:35
od užívateľa Maxono
Podľa toho čo píšeš to bola určite vojačka. Tie mali na vodičových dverách návod na miešanie paliva, pretože ako jediné mali motory MORUPA. Osobne som videl pár vojenských T-148 a tiež som sa stretol s tým že nemali štítok. Namiesto štítku mali pri skrinke pre akumulátory iba pliešok z mesiacom a rokom výroby.

Re: Tatra 148

Napísané: 02 Okt 2010, 22:58
od užívateľa Krpec
Ešte k tej prevodovke: Táto konkrétna Tatra jazdila trochu inak bež druhé ktoré som mal tú česť vyskúšať. Vyzeralo to že je viac prevodovaná do sily.
MORUPA? Ako sa odlišoval od "civilného" (ak sa tak dá vôbec niektorý tatrovácky motor nazvať :) ). Nie iba trebárs čerpadlo kvôli tým palivám? Lebo sám viem že aj "civilná" dokáže ísť takmer na všetko čo horí :lol:

Re: Tatra 148

Napísané: 02 Okt 2010, 23:27
od užívateľa bazilisak
Morupa - elektrické dopravní čerpadlo.
Vícepalivovému motoru se nijak zvlášt neříkalo ...

Re: Tatra 148

Napísané: 03 Okt 2010, 00:27
od užívateľa Maxono
Morupa, odvodené od MOtor pro RUzna PAliva.

Re: Tatra 148

Napísané: 03 Okt 2010, 19:44
od užívateľa peter23
Keď sa tu už riešia také technickejšie problémy,pridám aj ja otázku.
V dielenskej príručke T148 sú opísané (aj zakreslené) dva elektromagnetické ventily na prídavnej prevodovke.Ten prvý (v smere jazdy) ovláda radenie príd.prevodovky,ten za ním pripája predný náhon.V robote teraz zhodili nadstavbu z našej 148-čky a je tam iba jeden ventil,ten prvý.Nieje mi teda jasné jak sa tam teda radí predný náhon,lebo vraj funguje.Ide o T2-148 tak neviem či to na tejto inovovanej verzii bolo inak riešené alebo čo.A ak áno,tak ako? Žiaľ nemal som čas ísť po trubkách a hľadať jak to je zapojené.

Re: Tatra 148

Napísané: 24 Feb 2011, 19:46
od užívateľa peter23
Aha čo som našiel:
http://www.priekopa.sk/index.php?D=372&L=2&lang=sk
To bude Tá,čo ju tu Hynek dávnejšie spomínal.Som veľmi rád,že sa zachovala.

Re: Tatra 148

Napísané: 26 Feb 2011, 17:54
od užívateľa pepusak
malý dotázeček, na tachometru T-148 máme 2 křivky, a to suchý beton a mokrý asfalt, nevíte jakou to má podstatu?? ještě jsme to nějak neřešili protože na jízdní vlastnosti nemají žádný vliv, ale moc by mne to zajímalo. bohužel příponu BMP mi nedovolili tak alespoň odkaz na stránky facebooka kde najdete našeho miláčka :-) http://www.facebook.com/group.php?gid=2 ... 9&v=photos

Re: Tatra 148

Napísané: 26 Feb 2011, 19:29
od užívateľa Maxono
Dve dráhy na rýchlomery predstavujú predpokladané brzdné dráhy na daných povrchoch.

Re: Tatra 148

Napísané: 16 Jún 2011, 20:01
od užívateľa Cormick
Zdravim,mam par otazok a potreboval by som poradit.
1* Dostali sme T148 CAS32. Dnes sme ju boli vyskusat a ked sa zohriala na budiku mazania na volnobeznych otackach klesol tlak oleja takmer na 0 a pri 2000 otackach stupne na 3 (zabudol som kuknut v akych hodnotach to ukazuje). Je to normalne alebo niečo odchadza?

2* Aka je normalna prevadzkova teplota motora ? Ukazovatel teploty na palubovke mera teplotu oleja ?

3* Co by sme mali skontrolovat/premazat pred tym nez ju zacneme pouzivat ? Chystame sa na vymenu oleja v motore, prevodovke a Diferencialoch.

Vdaka za vsetky rady.

Re: Tatra 148

Napísané: 17 Jún 2011, 14:31
od užívateľa Lucián
Na získání informací ohledně T148 byc spíše použil toto fórum:
http://liaz.cz/forum/viewforum.php?f=14 ... 4d624ffabf

Re: Tatra 148

Napísané: 17 Jún 2011, 16:10
od užívateľa oldjan
Cormick napísal:Zdravim,mam par otazok a potreboval by som poradit.
1* Dostali sme T148 CAS32. Dnes sme ju boli vyskusat a ked sa zohriala na budiku mazania na volnobeznych otackach klesol tlak oleja takmer na 0 a pri 2000 otackach stupne na 3 (zabudol som kuknut v akych hodnotach to ukazuje). Je to normalne alebo niečo odchadza?

2* Aka je normalna prevadzkova teplota motora ? Ukazovatel teploty na palubovke mera teplotu oleja ?

3* Co by sme mali skontrolovat/premazat pred tym nez ju zacneme pouzivat ? Chystame sa na vymenu oleja v motore, prevodovke a Diferencialoch.

Vdaka za vsetky rady.
1, Nejdříve bych zkusil vyměnit tlakoměr oleje, už se mi stalo, že ukazoval špatně. Pokud by to nebylo tím a nepomohla by ani výměna oleje, tak bývalo vadné olejové čerpadlo. Malý tlak oleje způsoboval, že ventilátor chlazení se nedostatečně otáčí a motor se přehřívá. Provozní teplota se držela v rozmezí 70-110 stupňů. Ve velkých vedrech naložená v kopci, tak dokázala teplota šplhat i přes, ale většinou přišel konec stoupání a zase spadla.
Ještě se podívat jestli je otevřený chladič oleje.
2, teploměr měří teplotu oleje, čidlo je v bloku motoru.
3, nejlépe si někde sehnat návod na údržbu, kde je vše popsané.