Strana 1 z 11

Tatra 148

Napísané: 02 Okt 2005, 22:43
od užívateľa DRracer
Dnes pribyla prvni verze technickeho popisku zname sto-osma-ctyricitky. Stale tyto vozy casto vidame na nasich silnicich, prestoze posledni vyrobeny kus opustil brany koprivnicke fabriky na konci roku 1982.

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t148&lang=sk

Pro znalce par otazek:
1. co znamena T148 Super, jak se lisi od zakladni T148 ?
2. co znamena T2-148 ? Lisi se od puvodni T148 napr. jinou mrizkou na kapote motoru? Jake jsou dalsi odlisnosti?

Napísané: 02 Okt 2005, 23:03
od užívateľa Luboš
Označení "T148 Super" se začalo používat hned po představení těchto vozidel , aby se to asi nějak více odlišovalo od T138. Velmi rychle bylo ale od toho označení upuštěno.

T2-148 je nějaká úplně poslední modifikace, kromě trochu jiné mřížky jsou občas vidět i hranatá světla a pár dalších kosmetických vylepšení.

Napísané: 03 Okt 2005, 09:25
od užívateľa Mojžo
http://www.tatraportal.sk/popisky/t148/t148_16.jpg

Toto je prototyp Tatry 148, nie sériový kus

Napísané: 03 Okt 2005, 11:44
od užívateľa DRracer
Lubos: OK, diky za info.
Mojzo: ano, je, diky za upozorneni ;). Jeste se to bude trochu doladovat.

Napísané: 03 Okt 2005, 11:58
od užívateľa Matyjas
Modernizace,nabíhající do výroby v lednu 1979, pod označením T 2-148 zahrnuje tyto změny:motor T 2-928E splňující předpisy EHK,lepená skla místo kalených,nové dozické zámky,ostřikovače skel,sedadla řidiče nové konstrukce s vlnovcovou pružinou a hydraulickým tlumičem,upravená palivová nádrž,došlo ke spojení blatníků s kabinou,pro sklápění korby o zvětšeném objemu se montoval jediný teleskop většího průměru místo dvou původních, snížení hlučnosti motoru (souvisí s plněním normy EHK) pod 90dB,snížila se měrná spotřeba paliva o cca10%,úprav doznaly hřídele zadních náprav,skříň rozvodovky náprav a ochranný koš, úprava zadní listové pružiny snížila její namáhání o cca 15%,úprava torzních tyčí a jejich uchycení zvýšila životnost na více než dvojnásobek.
Označení T148 Super myslím souviselo s typem S1.
Hranatá světla ,která jsou dnes na T148 k vidění jsou dílem rekonstrukcí a gen.oprav a ne sériové výroby.

Napísané: 03 Okt 2005, 12:33
od užívateľa DRracer
Matyjas: parada, diky za podrobne vysvetleni ;). A pohledem lze tedy T2-148 poznat podle zmenene mrizky na kapote (samozrejme za predpokladu, ze nebyla kapota vymenena).

T148 Super: ja jsem si zase myslel, ze se tak oznacovaly T148 S3 s touto korbou:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t148/t148_10.jpg

Napísané: 03 Okt 2005, 14:13
od užívateľa Matyjas
Výčet modernizačních kroků je dílem pana Rosenkranze,já je pouze volně opsal. Avšak při srovnávání s příručkou ke T 2-148 mi nějak nesedí použití pouze jednoho hydr. válce ke sklápění. V příručce se zmiňují o dvou. Změněné mřížky na kapotě jsem si všiml až těď. Dále se na první pohled liší provedení S3. Korba má z bočního pohledu jiné člěnění(stejné jako u T 815) a podle dokumentů o 1000l větší objem. Modernizovaná 148 má i jinak uložené kliky dveří a to v ve čtvercovém asi 2-3 cm hlubokém prolisu. Jinak je uložený i boční blinkr (pod "a" sloupkem) T 2-148 má ukazatel vodorovně.

Napísané: 03 Okt 2005, 18:03
od užívateľa Michael
...

Napísané: 03 Okt 2005, 18:13
od užívateľa Michael
Ještě doplním Matyjase, že ty hranaté světla se dávají na generálkované T-148 v Holešově http://www.mopas.cz .

Napísané: 03 Okt 2005, 18:30
od užívateľa Michael
někdy se chyba stane ...

Napísané: 03 Okt 2005, 19:13
od užívateľa Luboš
To vypadá na tiskovou chybu... :shock:

Napísané: 03 Okt 2005, 19:36
od užívateľa Matyjas
Nepřestává mě fascinovat obsah Michaelova archivu spolu s jeho znalostmi. Pokaždé svůj názor pohotově doloží netuctovým obrázkem.Klobouk dolů...
Tak o tomhle prototypu bych se rád dozvěděl něco víc. Jednalo se o prototyp tahače těžkých přívěsů?
Kde se stala chyba ,domníval jsem se že označení "super" patří k S1.

Napísané: 03 Okt 2005, 19:43
od užívateľa Michael

Napísané: 03 Okt 2005, 20:36
od užívateľa Michael
Obrázky pochází z prospektu firmy MAM-STRAGER z Francie ( v nějakém starém časáku SM byl také článek o Tatrách z Trappes ). Jinak firma jak je patrné z obrázků montovala různé speciální nástavby na podvozky T- 148 a také vyráběla různé speciální návěsy pro nákladní vozy.
Matyjas díky :wink:

Napísané: 03 Okt 2005, 21:32
od užívateľa etienne
Tak ta bodkovana nema absolutne chybu :-)

Napísané: 03 Okt 2005, 22:28
od užívateľa Tominec
U předposledního snímku T-148 b.jpg jsou zachycené skutečné proporce, nebo foto zkresluje? :shock:

Napísané: 03 Okt 2005, 23:00
od užívateľa FÍK
Ty tatry na fotkach a a b jsou totožne, takže o proporcich žadna řeč :wink:
Ale ma nazuty fasa papuče, že :?: :D

Napísané: 04 Okt 2005, 08:29
od užívateľa DRracer
Matyjas napísal:Nepřestává mě fascinovat obsah Michaelova archivu spolu s jeho znalostmi. Pokaždé svůj názor pohotově doloží netuctovým obrázkem.Klobouk dolů...
Pripojuji se k Matyjasovi - kde by byly popisky na TP bez Michaela.
DEKUJEME :!:

obrazky: rikal jsem si, ze to bude ten francouzsky "tuning".

Lubos: diky za pohotove pridani clanku o T148 super:
http://www.tatraportal.sk/data/clanky/t ... 8_09-1.jpg
Skutecne se to oznaceni "super" vztahuje k T148 S3. Z clanku mi ale neni moc jasne, zda porovnavaji T148Super s T138 nebo s nejakou starsi T148. Spis bych rekl, ze s T138.

FIK: fasa papuce, to jo !

Napísané: 04 Okt 2005, 09:37
od užívateľa Mojžo
Kokšoo... popač tam na tote gumy! To by som jak vyžral

Napísané: 05 Okt 2005, 19:19
od užívateľa DRracer
Update popisku hotov ;) ...