Tatra 148
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 148
Dnes pribyla prvni verze technickeho popisku zname sto-osma-ctyricitky. Stale tyto vozy casto vidame na nasich silnicich, prestoze posledni vyrobeny kus opustil brany koprivnicke fabriky na konci roku 1982.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t148&lang=sk
Pro znalce par otazek:
1. co znamena T148 Super, jak se lisi od zakladni T148 ?
2. co znamena T2-148 ? Lisi se od puvodni T148 napr. jinou mrizkou na kapote motoru? Jake jsou dalsi odlisnosti?
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t148&lang=sk
Pro znalce par otazek:
1. co znamena T148 Super, jak se lisi od zakladni T148 ?
2. co znamena T2-148 ? Lisi se od puvodni T148 napr. jinou mrizkou na kapote motoru? Jake jsou dalsi odlisnosti?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Označení "T148 Super" se začalo používat hned po představení těchto vozidel , aby se to asi nějak více odlišovalo od T138. Velmi rychle bylo ale od toho označení upuštěno.
T2-148 je nějaká úplně poslední modifikace, kromě trochu jiné mřížky jsou občas vidět i hranatá světla a pár dalších kosmetických vylepšení.
T2-148 je nějaká úplně poslední modifikace, kromě trochu jiné mřížky jsou občas vidět i hranatá světla a pár dalších kosmetických vylepšení.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Modernizace,nabíhající do výroby v lednu 1979, pod označením T 2-148 zahrnuje tyto změny:motor T 2-928E splňující předpisy EHK,lepená skla místo kalených,nové dozické zámky,ostřikovače skel,sedadla řidiče nové konstrukce s vlnovcovou pružinou a hydraulickým tlumičem,upravená palivová nádrž,došlo ke spojení blatníků s kabinou,pro sklápění korby o zvětšeném objemu se montoval jediný teleskop většího průměru místo dvou původních, snížení hlučnosti motoru (souvisí s plněním normy EHK) pod 90dB,snížila se měrná spotřeba paliva o cca10%,úprav doznaly hřídele zadních náprav,skříň rozvodovky náprav a ochranný koš, úprava zadní listové pružiny snížila její namáhání o cca 15%,úprava torzních tyčí a jejich uchycení zvýšila životnost na více než dvojnásobek.
Označení T148 Super myslím souviselo s typem S1.
Hranatá světla ,která jsou dnes na T148 k vidění jsou dílem rekonstrukcí a gen.oprav a ne sériové výroby.
Označení T148 Super myslím souviselo s typem S1.
Hranatá světla ,která jsou dnes na T148 k vidění jsou dílem rekonstrukcí a gen.oprav a ne sériové výroby.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Matyjas: parada, diky za podrobne vysvetleni . A pohledem lze tedy T2-148 poznat podle zmenene mrizky na kapote (samozrejme za predpokladu, ze nebyla kapota vymenena).
T148 Super: ja jsem si zase myslel, ze se tak oznacovaly T148 S3 s touto korbou:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t148/t148_10.jpg
T148 Super: ja jsem si zase myslel, ze se tak oznacovaly T148 S3 s touto korbou:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t148/t148_10.jpg
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Výčet modernizačních kroků je dílem pana Rosenkranze,já je pouze volně opsal. Avšak při srovnávání s příručkou ke T 2-148 mi nějak nesedí použití pouze jednoho hydr. válce ke sklápění. V příručce se zmiňují o dvou. Změněné mřížky na kapotě jsem si všiml až těď. Dále se na první pohled liší provedení S3. Korba má z bočního pohledu jiné člěnění(stejné jako u T 815) a podle dokumentů o 1000l větší objem. Modernizovaná 148 má i jinak uložené kliky dveří a to v ve čtvercovém asi 2-3 cm hlubokém prolisu. Jinak je uložený i boční blinkr (pod "a" sloupkem) T 2-148 má ukazatel vodorovně.
Naposledy upravil/-a Matyjas v 03 Okt 2005, 18:43, upravené celkom 1 krát.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ještě doplním Matyjase, že ty hranaté světla se dávají na generálkované T-148 v Holešově http://www.mopas.cz .
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Nepřestává mě fascinovat obsah Michaelova archivu spolu s jeho znalostmi. Pokaždé svůj názor pohotově doloží netuctovým obrázkem.Klobouk dolů...
Tak o tomhle prototypu bych se rád dozvěděl něco víc. Jednalo se o prototyp tahače těžkých přívěsů?
Kde se stala chyba ,domníval jsem se že označení "super" patří k S1.
Tak o tomhle prototypu bych se rád dozvěděl něco víc. Jednalo se o prototyp tahače těžkých přívěsů?
Kde se stala chyba ,domníval jsem se že označení "super" patří k S1.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Obrázky pochází z prospektu firmy MAM-STRAGER z Francie ( v nějakém starém časáku SM byl také článek o Tatrách z Trappes ). Jinak firma jak je patrné z obrázků montovala různé speciální nástavby na podvozky T- 148 a také vyráběla různé speciální návěsy pro nákladní vozy.
Matyjas díky
Matyjas díky
- Prílohy
-
- T-148 a.jpg (213.28 KiB) 43936 zobrazení
-
- T-148 b.jpg (223.67 KiB) 43961 zobrazení
-
- T-148 c.jpg (189.59 KiB) 44022 zobrazení
-
- T-148 d.jpg (200.83 KiB) 44087 zobrazení
-
- T-148 e.jpg (114.23 KiB) 44122 zobrazení
-
- T-148 f.jpg (117.28 KiB) 44169 zobrazení
-
- T-148 g.jpg (192.88 KiB) 44310 zobrazení
-
- T-148 h.jpg (112.8 KiB) 44385 zobrazení
-
- T-148 i.jpg (128.02 KiB) 44455 zobrazení
-
- T-148 j.jpg (168.58 KiB) 44553 zobrazení
-
- T-148 k.jpg (218.12 KiB) 44687 zobrazení
-
- Mam.jpg (65.33 KiB) 44621 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Pripojuji se k Matyjasovi - kde by byly popisky na TP bez Michaela.Matyjas napísal:Nepřestává mě fascinovat obsah Michaelova archivu spolu s jeho znalostmi. Pokaždé svůj názor pohotově doloží netuctovým obrázkem.Klobouk dolů...
DEKUJEME
obrazky: rikal jsem si, ze to bude ten francouzsky "tuning".
Lubos: diky za pohotove pridani clanku o T148 super:
http://www.tatraportal.sk/data/clanky/t ... 8_09-1.jpg
Skutecne se to oznaceni "super" vztahuje k T148 S3. Z clanku mi ale neni moc jasne, zda porovnavaji T148Super s T138 nebo s nejakou starsi T148. Spis bych rekl, ze s T138.
FIK: fasa papuce, to jo !
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných