T 613 Special

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 18 Júl 2005, 13:00

Zarucit to samozrejme nemozem, ale neviem o tom, ze by bol meneny ...
Mne sa zasa to cislo zda primerane. Na TKB bola kedysi debata o tom ako sa rozchadzali cisla motora a kasne. Myslim, ze to bol rozdiel okolo 500 a podla toho to vcelku sedi.

Napr. co som mal pieskovicu tak ta bola rok vyroby 88 a cisla mala urcite dobre a takto:
VIN - TMT613003JP009261
Číslo motora - 08669

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 18 Júl 2005, 13:11

ak máš r.v. 1987, tak to môže sedieť, mal som poznačené ´89 - sorry..

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 18 Júl 2005, 15:21

ved nic sa nestalo ;)

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 18 Júl 2005, 16:39

Takze "ZATIAL" mam najnovsiu specialu ?!

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 18 Júl 2005, 18:46

muj special je
r.v 1986
vin- TMT613S00 GP008154
motor 613-S1 07626

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 19 Júl 2005, 15:05

Dalsie specialy ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Júl 2005, 18:39

Mimochodem Eda je s tím zdokumentováním všech T613 jak daleko?

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 20 Júl 2005, 08:55

Neexistuju nejake konkretne cisla KOLKO KUSOV v KTOROM ROKU Specialok sa vyrobilo ?

Tajomnicek, nedostal si sa k takymto zaznamom ? Existuju vobec ?

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 20 Júl 2005, 10:58

Dostal, existují. Nepublikoval jsem je už na brněnském fóru?

1980: 35ks
1981: 22ks
1982: 16ks
1983: 6ks
1984: 10ks (jiný zdroj uvádí 7ks + 5ks kabrioletů)
1985: 8ks
1986: 3ks
1987: 11ks
1988: 11ks
1989: 10ks
1990: 2ks
1991: 2ks

dále se karoserie s větším rozvorem používaly na vozy, které již nebyly označovány jako "Speciál", ale jako T613-4 OTS-PL, ML a MiL, MiL m95, m96 a m97.

Některé souhrny uvádí v letech 1980 - 85 vyrobených 109ks T613-S, do toho jsou možná započítány i nějaké vozy vzniklé z náhradních karoserií, jakýsi přehled uvádí mezi roky 1981 - 87 vyrobených 24 náhradních karoserií "S"

chevrolet

Test T 613 Special

Príspevok od užívateľa chevrolet » 20 Júl 2005, 17:06

Caute Tatrovaci,

objavil som doma stary Svet Motoru s testom prave T 613 Special.Mozno by sa to dalo aspon nafotit ak by bol zaujem a uz nahodou nie je niekde zverejneny.Verim ze Ste prepadli zvuku V8-motora rovnako ako ja, sice trochu inej konstrukcie, ale podstata zostala.

S pozdravom Peto.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 20 Júl 2005, 19:24

Kurnik ja žerem ameriky.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 20 Júl 2005, 20:27

Len aby si sa neprezral :P

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 21 Júl 2005, 07:19

Amíci jsou na tom podobně jako tatrováci - jsou posedlí vzduchem :)
Sice jím nechladí, ale jinak už pak na něj mají skoro vše. Podtlakem skoro i řídí... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Júl 2005, 10:45

AT - vďaka za podrobný a naozaj hodnotný prehľad o výrobe Speciálov
Smarkus - nemohol by si napísať niečo bližšie k téme "Výbava speciálov" ? Hlavne k výbave (pôvodnej) tvojho auta?
Nenašiel by sa obrázok stredného panelu a prístrojovej dosky (tiež pred tvojimi úpravami)?

A vie mi niekto povedať, načo je na paneli v strede medzi sedadlami vzadu hore taká okrúhla priehlbinka? že by tam bol plánovaný (alebo bol kedysi montovaný) cyklovač stieračov? Má tam niekto vôbec niečo zapojené?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Test T 613 Special

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Júl 2005, 18:45

chevrolet napísal:Caute Tatrovaci,

objavil som doma stary Svet Motoru s testom prave T 613 Special.Mozno by sa to dalo aspon nafotit ak by bol zaujem a uz nahodou nie je niekde zverejneny.Verim ze Ste prepadli zvuku V8-motora rovnako ako ja, sice trochu inej konstrukcie, ale podstata zostala.

S pozdravom Peto.
Právě tenhle Svět motorů nějak nemůžu doma najít... Tak pokud se ti ten článek podaří nafotit, budeme rádi.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Júl 2005, 08:13

niekde to mám, skúsim sa po tom pozrieť, aj keď formát SM sa na skener A4 moc nehodí,
toto sú obrázky z toho testu..
Prílohy
t613s2sm.jpg
t613s2sm.jpg (97.55 KiB) 10101 zobrazení
t613s1sm.jpg
t613s1sm.jpg (85.62 KiB) 10100 zobrazení
Naposledy upravil/-a ondrej v 25 Júl 2005, 08:31, upravené celkom 3 krát.

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 25 Júl 2005, 08:24

Ondrej: Som velmi rad ze tuto diskusiu nenechavas "zakapat" :-)
Verim tomu ze tu este o Specialke co-to zistime.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Júl 2005, 12:43

Ondrej, etienne: upraven popisek T613, sekce specialy. Vetsina zdrojoveho textu byla od Ondreje ve Slovenstine, zbytek jsem do Slovenstiny prevedl - zkontrolujte prosim tedy i po strance jazykove :oops:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Júl 2005, 12:44

čo sa týka zmien v prevedení Speciálov, tie vonkajšie sa dajú zistiť z obrázkov (články v časopisoch, prospekty...)
horšie to bude s vysledovaním technických zmien...
Niečo by som sa pokúsil zhrnúť a uvítam prípadné doplnenie/spresnenie:

Vonkajšie rozdiely (mimo prototypových vozidiel):
- Prvé Speciály sa od neskorších odlišovali zvonka hlavne nárazníkmi, kde ich stredná časť bola z lisovaného a pochromovaného plechu, čo dávalo vozidlu reprezentatívnejší vzhľad. Takto bolo vyrobených údajne len niekoľko prototypov (? - info z vývoja v Kopřivnici), je však zaujímavé, že u prvého vozu T613K sa tieto nárazníky tiež objavili.
- Stredný diel prednej masky nebol zo začiatku vyzdobený chromovanými lištami na hornom a spodnom okraji. Tieto boli doplnené neskôr (so zavedením celopastových nárazníkov?)
- Ďalšou odlišnosťou bolo používanie antikorových vonkajších kľučiek mierne tvarovo odlišných, ktoré boli neskôr (1986? vie niekto upresniť?) nahradené pochromovanými kľučkami klasického tvaru.
- Prvé vozy mali na ĽP blatníku anténu so zosilovačom, od ktorej bolo neskôr upustené.
- objavili sa smerovky na predných blatníkoch
- strieborno lakované stierače nahradené čiernymi
- ...

Vnútorné rozdiely:
- zadné sedadlo v prevedení so stredovou schránkou, alebo bez nej (obr.)
- centrálne zamykanie podtlakové, neskôr elektrické
- tempomat (iba niektoré vozy)
- prídavné el. palivové čerpadlo (asi iba vozy zo začiatku produkcie)
- pravdepodobne min. 2 prevedenia el. spúšťania okien
- výduchové mriežky v krajoch prístrojovej dosky nahradené klapkami ako u Š 105/120
- odkladacie kapsy na zadnej strane predných operadiel (väčšina vozov, ale asi nie všetky)
- vnútorné chromované kľučky nahradené čiernymi
- brzdové obloženie s indikáciou opotrebenia (neskôr od toho pravdepodobne upustené..)
- ...


DRracer - české pasáže nechaj kľudne tak, myslím, že miešanie 2 jazykov tu nebude nikomu vadiť :wink:

Podtlakový centrál nebol ako voliteľná výbava, ale sa montoval zo začiatku a neskôr bol nahradený technicky dokonalejším elektrickým
Prílohy
ZadSedadla.JPG
(104.53 KiB) 613 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Júl 2005, 13:57

ondrej: diky za korekci, uz je to opravene a doplnene.

Ohledne olistovani predku mame tyto fotky:
bez chromovanych list na hornim a dolnim okraji stredu masky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_03.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_07.jpg

s chromovanymi listami na hornim a dolnim okraji stredu masky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_01.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_05.jpg

bez (mozna s, blbe se to leskne) chrom. list nahore a dole ale zato s vodorovnymi listami okolo znaku Tatra, jako chromky:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t613/s/t613s_02.jpg

Vsechny maji chromovany stredni dil predniho narazniku

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných