Strana 1 z 1

Tatra 114 a 115

Napísané: 02 Jún 2005, 00:38
od užívateľa DRracer
Dnes pribyly dalsi dve tatrovky - lehke povalecne tri-tuny T114 a T115, ktere navazuji na uspesnou predvalecnou T27.

http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t114
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t115

Opet vyzyvam ctene publikum, aby zapatralo ve svych archivech a pomohlo doplnit fotogalerii techto vozu, popripade jejich technicke parametry. Pokud vim, tak se jedna T114 vyskytuje v muzeu v Lesanech a paradni T115 maji v TransAuto & Deposit v C.Budejovicich. Verim, ze se jich vsak zachovalo podstatne vice.
Diky ;)

Napísané: 02 Jún 2005, 18:18
od užívateľa Michael
...

Napísané: 02 Jún 2005, 18:41
od užívateľa DRracer
tady vypada dost dynamicky ;)
Fakt mela maximalni rychlost jen 60km/h ? Nekdo se kdysi chlubil, ze to s prazdnou Avii nemohl dohnat :)

Napísané: 02 Jún 2005, 18:53
od užívateľa Luboš
115

Napísané: 02 Jún 2005, 19:23
od užívateľa Michael
...

Napísané: 02 Jún 2005, 19:53
od užívateľa Michael
..

Napísané: 02 Jún 2005, 19:55
od užívateľa DRracer
Lubos: T115 1946 :?: Podle mych udaju se prvni T115 vyrobily v roce 1948 v poctu 71 vozu a v nasledujicicim roce 531 vozu, cimz produkce skoncila

Napísané: 02 Jún 2005, 20:07
od užívateľa Michael
T-114 i 115 r.v. 1947-1948.

Napísané: 02 Jún 2005, 20:21
od užívateľa DRracer
Michael: Fakt :shock: ?
A co je pravdy na te historce, ze vetsi pneumatiky se na T115 montovaly proto, aby se trochu vyresil problem s nizko polozenou vanou u jeji predchudkyne T114. Kdyz ty roky vyroby byly takhle pekne za sebou, tak to davalo celkem smysl - nejdriv T114 (1947-8 ) a pak T115 s vetsimi pneu (1948-9).

Napísané: 02 Jún 2005, 20:30
od užívateľa DRracer
Kdyz nad tim tak premyslim, tak rozdil prumeru pneu mezi T114 a T115 je 2x3 palce (na kazdou "stranu" 10.50 - 7.50, kdyz predpokladam vysku boku pneu stejnou jako sirku behounu).
To dava cca 2x7.5 cm.

Jak to, ze t115 ma svetlost udavanou jen o 10mm vetsi nez t114 ? To bude asi spatny udaj, ze :) ?

Napísané: 02 Jún 2005, 20:59
od užívateľa Luboš
Nevím jestli ten rok sedí...

Napísané: 02 Jún 2005, 21:06
od užívateľa Michael
Pár info: Rozchod kol u T-114 byl vpředu 1700 a vzadu 1800mm, rozvor náprav 3500mm. T-115 měla vpředu rozchod kol 1740 a vzadu 1700mm, rozvor náprav 4000mm. Hlavní slabinou vozů T-114,115 byla malá světlá výška, daná motorovou skříní. Motor byl přichycen přímo na přírubu převodovky a spolu s rozvodovkou ve stejné ose na centrální nosnou rouru. Tím se motorová vana dostala do velmi exponovaného místa před přední nápravu a tak nepříznivě ovlivňuje nájezdové úhly a světlou výšku mezi koly v ose vozidla. Pod vlivem nevýhod T-114 a 115 ( nízká světlá výška a malý nájezdový úhel pod mot. skříní ), bylo přikročeno k realizaci projektu T-116 ( pevné nápravy, obdélníkový rám, plochý boxer šestiválec....), ale k výrobě odvozených verzí jako T-117, 118, 119, 120 naštěstí nedošlo. Zlatá T-111 a její kývačky !!!

Napísané: 02 Jún 2005, 21:12
od užívateľa DRracer
Jooo, T116 to je brutus :D
Pry jeste existuje jeji podvozek

Jeste snad na papire vznikl trinapravovy prototyp sedloveho tahace T122 stejne koncepce jako mela byt T120.

Napísané: 02 Jún 2005, 21:17
od užívateľa Michael
V sobotu se setkám s kolegou, který měl T-115 nebo 114. Možná zjistím nějaké zajímavé info :wink: ...

Napísané: 02 Jún 2005, 21:22
od užívateľa DRracer
:), tesim se

treba to s tou svetlou T115 vyskou mi vyrta hlavou ;)

Napísané: 03 Jún 2005, 11:34
od užívateľa Michael
..