Strana 1 z 5
Zajimava T813 4x4
Napísané: 19 Apr 2005, 21:34
od užívateľa DRracer
Pri procitani novych clanku jsem narazil na zajimavou T813 4x4. Vypada trochu jako krizenec T813, T157 a T815. Na rozdil "normalni" T813 ma jine celni sklo, kapotu, blatniky jako T815 atd.
Kdo vi vice ?
PS: je to kus clanku
http://www.tatraportal.sk/data/clanky/z ... _03-02.jpg
uplne dole
Napísané: 19 Apr 2005, 21:39
od užívateľa Luboš
T157 a T815 přišly na řadu až o pár let později. Škoda že se těch tahačů T813 zase tolik nedochovalo, vlastně si ani nevzpomínám, že bych ho někdy na vlastní oči vůbec viděl...
Napísané: 19 Apr 2005, 21:42
od užívateľa tomas
Ja som tusim videl par rokov dozadu ... ale tusim 6x6 s tym, ze dve napravy vpredu ... tahali nejaky velky stroj. Jedna tahala a druha v zadu pomahala brzdit.
Napísané: 19 Apr 2005, 21:43
od užívateľa DRracer
Luboš napísal:T157 a T815 přišly na řadu až o pár let později.
No prave a mrkni se na ty blatniky a celni sklo - cela T157
!
Napísané: 19 Apr 2005, 21:46
od užívateľa DRracer
Jeden autojerab (!) T813 4x4 se obcas *PLAVI* po Vltave v Praze (fakt, sedi na lodi a neco s nim zvedaji). Uz jsem ji i videl jet na Smichove.
Napísané: 19 Apr 2005, 21:47
od užívateľa Luboš
To sklo mě ani tak nepřekvapuje, to je vidět na mnohých T813, i 4x4, kapot (mřížek) se také vystřídalo několik, stejně jako nárazníků, ale ty hranaté blatníky asi standard nebudou. Teď narychlo jsem stejné na žádné T813 neobjevil...
Napísané: 19 Apr 2005, 22:03
od užívateľa DRracer
Vyvoj kapot je take zajimavy - vojenske verze vesmes maji tu "plochou", zatimco trinapravove tahace a vubec civilni verze maji ten stred vybouleny dopredu. Byl pro to vybouleni nejaky duvod, nebo je to jen prvek designu ?
Napísané: 19 Apr 2005, 22:10
od užívateľa Luboš
Té vyboulené mřížky si člověk nemůže nevšimnout, ale nikdy jsem nepřišel na to, co pod tím skrývají a dneska už těch "nekolosových" verzí zrovna moc nejezdí...
Napísané: 19 Apr 2005, 22:14
od užívateľa Michael
Vyboulený střed kapoty mají verze T-813 s Turbem.
Napísané: 19 Apr 2005, 22:15
od užívateľa Mojžo
Hííí? Turbodízle? To ako 1.9TDI ?!!
Napísané: 19 Apr 2005, 22:16
od užívateľa DRracer
Michael: To jako ze tam maji vetsi olejovy chladic, nebo se tam skryva jeste neco ?
Napísané: 19 Apr 2005, 22:18
od užívateľa DRracer
Mojzo, ty jsi drak
Napísané: 19 Apr 2005, 22:22
od užívateľa Mojžo
Drak? Nie som drak... keby som mal 1.9TDI v T613, vtedy by som bol drak
Lebo TDI máá ooooberofský krúúúťááák. Síce rada tých expertov s polepmi a krídlami väčšími ako oktáfka vôbec nevedia čo to je a ako to použiť... ale TDI má obeeerofský krúúťáák.
Jasné... a ide to 200 a žere 5 na 100
Napísané: 19 Apr 2005, 22:24
od užívateľa Luboš
A to si Matěji, představ, že to turbo se tam celé vejde pod kapotu...
Napísané: 19 Apr 2005, 22:24
od užívateľa Mojžo
Woooo!!! Aj Turbo by som mal dnuka?
Kokšo... TDI-čko je dobrá vec. To by vlastne z T613 bola raketa na naftu!
Napísané: 19 Apr 2005, 22:27
od užívateľa Luboš
Né, T613 je pěkná jaká je, ale jezdit s ní v létě, v zimě, v soli, v prachu... to ať vodnese škodofka...
Napísané: 19 Apr 2005, 22:28
od užívateľa Michael
Napísané: 19 Apr 2005, 22:29
od užívateľa DRracer
Mojzo a nechtel bys tam rovnou nacpat ctyr-rotorovy Wankel ?
Nicmene diskuse o T813 se nejak zvrtla
Napísané: 19 Apr 2005, 22:31
od užívateľa Mojžo
nene, TDI-čko!
dobre už som Ticho, pokračujte v diskusii a ospravedlňujem sa za moje výlevy
Napísané: 20 Apr 2005, 08:07
od užívateľa ondrej
DRracer - tá T813 na prvom obrázku by mal byť jeden z prototypov tohoto vozidla (neviem, či nie náhodou prvý prototyp ťahača návesom 4x4), preto je tam vidieť niekoľko vzhľadových odlišností. Tieto sedlové ťahače boli lakované v sérii vždy bledomodro a čo sa týka prevodov, boli to najrýchlejšie T813. Ako zaujímavosť mali vzadu už použité pneumatické pruženie s nastavovaním konštantnej výšky. Ak je záujem, môžem niekde pohľadať prospekt.
Michael - o montáži turba do vozidiel T813 neviem nič...
Predná mriežka mala u novších civilných verzií iný tvar - predpokladám, že asi hlavne kvôli zníženiu hlučnosti - odclonenie vysokých frekvencií od ventilátora, ktoré sa šíria priamočiaro - preto v strede plný plech a vzduch sa nasával bočnými štrbinami - u týchto vozov je naozaj omnoho menej počuť ventilátor, ako napr. u KOLOS-a...