Strana 3 z 5
Napísané: 08 Dec 2004, 22:45
od užívateľa DRracer
, dilu neni nikdy dost
Vratme se ale k tematu:
k motorum tedy nejsou dalsi pripominky ?
Podvozek:
1. Kola a pneu: 14" maji default vsechny verze ?
2. rozvor specialky a longu - predp., ze jsou stejne ?
3. svetlost ruznych verzi - trojka sedi vyrazne vyse, nez jednicky, ne ?
4. stale prevody v diferencialech ?
Napísané: 08 Dec 2004, 23:34
od užívateľa Luboš
K motorům by něco bylo, ale chtělo by to prohledávat literaturu a teď nemám moc času...
1. 14ky všechny až do 90let, první prototypy ale jezdily na 195R14
2. jo
3. moje ano, pružiny na obou autech asi původní, věkový rozdíl ale 14 let... Ale mělo by tomu tak být, dělaly se i tlumiče s menším zdvihem
4. výsledný převod 1:3,909 - všechny chromky + speciály, 1:3,15 trojky a výše. V 90. tých letech už je v tom ale bordel - longy mají někdy 1:3,909, někdy tak i krátká auta prý kvůli servu a klimatizaci, stříkačky většinou 1:3,54 nebo 3,15, sedmikila zase 1:3,15
Napísané: 08 Dec 2004, 23:49
od užívateľa DRracer
Luboš napísal:K motorům by něco bylo, ale chtělo by to prohledávat literaturu a teď nemám moc času...
OK, nechame to trochu ulezet a dame sanci i ostatnim
Zatim diky za vydatnou spolupraci.
A ted pro ostatni: tema cislo dve z uvodniho prispevku - fotky
. Vyberte vhodne reprezentanty kazdeho typu a navrhnete/dodejte foto.
Napísané: 08 Dec 2004, 23:51
od užívateľa Luboš
No pokud budeš mít čas, zkus si projít ty články a dokumentaci co mám na webu, co tam není, můžu pak dodat.
Napísané: 09 Dec 2004, 09:34
od užívateľa etienne
Thomas: Daj foto celeho auta...
Napísané: 09 Dec 2004, 10:42
od užívateľa D.A.
Mně se zásadně nezdá zde zmiňovaná světlost 160 mm u chromek, ty měly podle mě 190 mm, až trojky volitelně (podle pružin) 160, cca 180(?), 190.
Pod chromku se zboku nasoukám, pod trojku nikoliv
.
Napísané: 09 Dec 2004, 12:27
od užívateľa ondrej
tak som si to narýchlo prebehol a zase niekoľko postrehov:
-označenie T613-1 neexistuje, je dodatočne vymyslené, ale nie oficiálne;
rozhodne by som ho nepoužíval
- niektoré údaje boli u prototypov odlišné (karburátory, zapaľovanie, rozmer pneu sa tu objavil...)
- v popise sa zabudlo na typ K
- alternátor - u S Bosch tuším 70A, u Mi 110A (overiť v popisoch)
- výkon motora nebol nikdy udávaný "natvrdo", ale spravidla aj s normou, podľa ktorej údaj platí + tolerancie; to mi tu chýba
- neviem, či aj štvorky už nemali kompresiu 9,3
- štvorky tiež Al-Fer a SEDR
- štartér - poľský až na T700, kde PAL
- olej v motore 9,5, po optimalizácii kľukovej vane 8,5 - miusím zistiť, kedy sa to meilo, ale asi u E, aj keď v popisoch sa to akosi nezahrnulo
- aj štvorky sa vyrábali s 3,909 prevodom! (málo ks, ale boli)
- prevodovka - aj 5° s dvomi druhmi odstupňovania; u K3 automat
- topení - aj iba 1, ak Eberspächer
- max. rýchlosti: K130, Mi 230
je to len tak narýchlo z hlavy, bolo by treba pozrieť do dôveryhodnej literatúry
Napísané: 09 Dec 2004, 12:37
od užívateľa Luboš
U těch prototypů bych snad mohl vyhledat i přesný typ těch karburátorů, myslím Solex a zapalování měly tranzistorové?
Výkon motoru se vždy měřil podle naší normy, americké koně v tom nehledejte, většinou je tam uváděna ta povolená odchylka -10%.
Napísané: 09 Dec 2004, 12:45
od užívateľa D.A.
Chceme-li být přesní a důslední, odchylky v % patří nejenom k výkonovým, ale i rozměrovým parametrům
.
Napísané: 09 Dec 2004, 13:47
od užívateľa Luboš
To možná ano, ale rozměrové odchylky výrobce spíš zatajoval...
Napísané: 09 Dec 2004, 13:48
od užívateľa ondrej
Luboš - 10% spraví dosť
niekedy bol výkon udávaný aj +/- 5% a potom je to už dosť citeľný rozdiel...
Typ karburátorov prvých T613 je uvedený napr. v knižke K.Rosenkranza v tabuľke na konci
zapaľovanie prvých motorov je na obr.:
Napísané: 09 Dec 2004, 13:52
od užívateľa Luboš
Koukal bych spíš do té z roku 1972, to se ještě dalo pamatovat...
Napísané: 09 Dec 2004, 14:08
od užívateľa Eda
1. Alternátory na motorech KATi je BOSCH 110A
2. 5° převodovka
3. Topení Ebspächer B5L 1 x 5000W
Napísané: 09 Dec 2004, 20:15
od užívateľa Luboš
- karburátory: 4x dvojitý SOLEX 40 PDSIT
- výkon 175 k při 5000 ot/min
- kroutící moment 27 kpm při 3500 ot/min
- zapalování tranzistorové PAL Magneton !
- spotřeba cestovní 20 l
- rozchod vpředu 1500 mm
- rozchod vzadu 1510 mm
- šířka 1810 mm
- výška vozidla 1450 mm
- světlá výška 180 mm
prototyp 1970 (1969), K. Rosenkranz, Osobní automobily 1897-1972
Ondrej: zajímavé, to se tam objevilo kdy?
Napísané: 09 Dec 2004, 23:37
od užívateľa Thomas
Napísané: 10 Dec 2004, 00:32
od užívateľa DRracer
Dobra prace, panove
. Pekne se to rozrusta
Takze, dalsi iterace je na webu. Pro jistotu znovu url:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t613
Jak s temi prototypy ? To byl asi co kus, to original ? Jde o to, kam to do toho popisu dat - jestli udelat specialni sloupce, nebo jen poznamky.
Napísané: 10 Dec 2004, 00:57
od užívateľa Luboš
Pokud se sloupce podaří zaplnit daty dalších prototypů jsem pro. To co jsem uvedl, zřejmě platní pro vignale s úplně prvním motorem 3,5, možná i pro to auto co mají v muzeu, tedy pro jeho první verzi...
Nejenom motory, ale i samotná auta se liší mnoha parametry. Pohotovostní hmotnost u trojek a čtverek je udávána 1690 kg, celková 2160 kg, pneumatiky 205/70 R14 s desénem OR38 jsou montovány od roku 1985/86? Bufíky - chromky mají BN4 - tak do roku 1976 originál Eberspächer, pak AB, trojky - Mi mají BN4/I.
Napísané: 10 Dec 2004, 01:14
od užívateľa DRracer
OK, chce to nejaky rozumny kompromis - parametry, ktere jsou vice-mene stejne, popripade vyzdvihnout vyznamne odlisnosti. To koneckoncu plati i pro seriove vozy.
Napísané: 10 Dec 2004, 01:18
od užívateľa Luboš
To co je tam vyjmenované, to jsou všechno odlišnosti od sériové jedničky.
Napísané: 20 Dec 2004, 22:41
od užívateľa tomas
Minule sme so Sedom a Ondrejom a Petom debatovali ohladne Sedovej tatry. Ja si to uz presne nepamatam, je to uz tak 1.5 - 2 mesiace. Ondrej, prosim pripadne oprav moje chyby.
Povodne to bola cierna farba a boli vraj urcene pre export do Vietnamu ci kam. Lenze z kontraktu nakoniec nic nebolo, pretoze .... (uz neviem, ale tusim nieco s rezimom) no a 613-ky ostali kdesi na lodi, alebo pristave stat. No a ked fabrika rozmyslala co s nimi, prestriekala ich na strieborno a snazila sa to predat. Boli to posledne 3-ky a preto tie 4-kove narazniky a spetaky. "Minule sa to tu uz rozoberalo"
No a viem este o jednej. Ma ale klasicke trojkove narazniky, ale zato klimu a el. okna ... Ondrej a mozno i viaceri urcite vedia ktoru myslim
Myslim, ze Ondrej nam to najlepsie ozrejmi ako to vlastne bolo s tymi vietnamkami