T87 modernizace?
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
T87 modernizace?
protože se v těchto autech nějak extra nevyznám, a informace které jsem našel jsou dost rozporuplné, zeptám se taky tady:
- ve kterém roce došlo k modernizaci karosérie T87? 46?47?48?
- dá se podle absence střešního okna na novějším provedení T87 usuzovat na nějaké výrobní období?
- mají přední světla a lišty pod spodním lemem kapoty na tomto typu něco společného s T600 (nobo jde jen o vizuální podobu?)
- jsou u novějšího typu všechny tři světlomety shodné?
- má někdo osobní zkušenost s namontovaným T603 motorem? převodovka zůstávala původní + mezikus??? Jaké jsou jízdní vlastnosti takové T87? Byla taková úprava schválena pro T87 továrnou jako pro T600?
- ve kterém roce došlo k modernizaci karosérie T87? 46?47?48?
- dá se podle absence střešního okna na novějším provedení T87 usuzovat na nějaké výrobní období?
- mají přední světla a lišty pod spodním lemem kapoty na tomto typu něco společného s T600 (nobo jde jen o vizuální podobu?)
- jsou u novějšího typu všechny tři světlomety shodné?
- má někdo osobní zkušenost s namontovaným T603 motorem? převodovka zůstávala původní + mezikus??? Jaké jsou jízdní vlastnosti takové T87? Byla taková úprava schválena pro T87 továrnou jako pro T600?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Jde o to, jakou modernizaci máš na mysli. Pokud máš na mysli zapuštění reflektorů do blatníků a nové nárazníky, tak to bych řekl přísluší roku 48. V roce 47 se ještě dělali "ceckatý", neboli se světly ven. Z vlastních znalostí nemohu však vyloučit, zda se období těchto modelů nemohlo trochu překrývat a zda se tudíž modely se zapuštěnými světly neobjevily již před 48. Není ale problém, abych to zjistil, otec má v tomto slušné znalosti. Hovoříš-li o absenci otvírací střechy, tak ta patřila jinému časovému mezníku, a to předválečným modelům, které měly mimo jiné i jinak řešené "cecky" - světla (nebyly pevnou součástí blatníku a kapoty s plynulým přechodem, ale byly přisazeny jako samostatný díl), zadní kryty kol a i jinak tvarované lapače vzduchu na zadní kapotě. O absenci střešního okna na novějším provedení slyším poprvé, řekl bych, že se jedná buď o nějaký vyjimečný kus, nebo spíš o informační šum. Na ostatní otázky bych si raději netroufal odpovědět, buď bude někdo reagovat rychleji, nebo se rovněž mohu poptat u táty. Nebude to ale hned.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Dík za informace,
ano mám na mysli modernizaci, kdy se změnil tvar blatníků a byly zapuštěny reflektory.
Absence střešního okna může být teoreticky i tuning (neměl jsem možnost prověřit), jedná se údajně o rok 47
Tuším že Ondrej tady dříve v diskuzi vyslovil názor že bez střešního okna se jednalo o jakousi "ekonomickou verzi"
ano mám na mysli modernizaci, kdy se změnil tvar blatníků a byly zapuštěny reflektory.
Absence střešního okna může být teoreticky i tuning (neměl jsem možnost prověřit), jedná se údajně o rok 47
Tuším že Ondrej tady dříve v diskuzi vyslovil názor že bez střešního okna se jednalo o jakousi "ekonomickou verzi"
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
tak po shlédnutí auta vyšlo najevo, že se jedná o rok 1950 a střešní okno je zavařené... takže informační šum.
Nicméně doplním ještě jeden záludný dotaz: mám k dispzici pouze dokumentaci ke straší verzi T87, kde jsou na zadní nápravě použity pákové tlumiče (alespoň dle katalogu ND), došlo v pozdější době k nějaké úpravě zadní nápravy ve smyslu např. jiných tlumičů?
Nicméně doplním ještě jeden záludný dotaz: mám k dispzici pouze dokumentaci ke straší verzi T87, kde jsou na zadní nápravě použity pákové tlumiče (alespoň dle katalogu ND), došlo v pozdější době k nějaké úpravě zadní nápravy ve smyslu např. jiných tlumičů?
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Tatra 87 poválečné vozy do roku 1948 - tyto vozy mají prostřední světlomet shodný s oběma krajními. Po válce se hledal náhradní dodavatel prostředních světlometů, protože původní Bosch byly nedostatkové (firma Bosch byla v troskách). Výsledkem snah bylo, že se začaly montovat všechny 3 světlomety shodné.Kontráš napísal:- jsou u novějšího typu všechny tři světlomety shodné?
viz. http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t87_sk&lang=sk
Jak je to s T87 M48 presne nevim, rekl bych, ze ma rovnez vsechny 3 svetlomety stejne.
T87 s motorem T603A jsem videl a jel jsem v ni, bohuzel jizdni vlastnosti nemohu porovnat s T87 s original motorem. Dle sdeleni majitele: "zadna sestsettrojka mi neutekla", je osmicka s motorem T603A velmi ziva. Zastavba T603A byla schvalena tovarnou.Kontráš napísal:- má někdo osobní zkušenost s namontovaným T603 motorem? převodovka zůstávala původní + mezikus??? Jaké jsou jízdní vlastnosti takové T87? Byla taková úprava schválena pro T87 továrnou jako pro T600?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
tlumiče
Kontráš:pákové tlumiče u T87 jsou zároveň vidět i na přední nápravě. Nejprve jsem si jich všiml ve známém několikastránkovém prospektu z doby okupace a zároveň jsou uvedeny i v katalogu n.d. (1948). Podle jakého pravidla se montovaly pákové a teleskopické tlumiče se mi nepodařilo zjistit,ale ve skutečnosti jsem se setkal v drtivé většině s tlumiči teleskopickými.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
pákové tlmiče u starších ročníkov boli neskôr nahradené dokonalejšími teleskopickými tlmičmi,
s T87 s motorom T603H (nie A) som mal možnosť dosť jazdiť, pôvodná prevodovka T87 (a hlavne rozvodovka) má dlhšie prevody, myslím, že T603 je dynamickejšia, ale veľký rozdiel tam zase nebude, T87 bude asi zase o niečo ľahšia (neporovnával som), takže sa to vyrovná
s T87 s motorom T603H (nie A) som mal možnosť dosť jazdiť, pôvodná prevodovka T87 (a hlavne rozvodovka) má dlhšie prevody, myslím, že T603 je dynamickejšia, ale veľký rozdiel tam zase nebude, T87 bude asi zase o niečo ľahšia (neporovnával som), takže sa to vyrovná
Re:
ondrej napísal:pákové tlmiče u starších ročníkov boli neskôr nahradené dokonalejšími teleskopickými tlmičmi,
s T87 s motorom T603H (nie A) som mal možnosť dosť jazdiť, pôvodná prevodovka T87 (a hlavne rozvodovka) má dlhšie prevody, myslím, že T603 je dynamickejšia, ale veľký rozdiel tam zase nebude, T87 bude asi zase o niečo ľahšia (neporovnával som), takže sa to vyrovná
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 67 neregistrovaných