Vypínacie ložisko u T57

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Vypínacie ložisko u T57

Príspevok od užívateľa ondrej » 12 Jún 2007, 13:48

Na kamarátovej T57b pravdepodobne odišlo vypínacie ložisko spojky - zrazu nastal problém s radením rýchlostí, ide to iba cez zuby, a spojkový pedál sa tiež správa inak, ako predtým.
T57 moc nepoznám, ale myslím, že je tam namiesto ložiska grafitový krúžok. Má niekto poznatky, či sa niečo podobné a použiteľné dá zohnať, resp. najlepšie skúsenosti s náhradou nejakým vhodným valivým ložiskom?

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 12 Jún 2007, 14:05

Náhodou rozměry toho kroužku neznáš? Třeba by šel upravit z Trabanta...

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Jún 2007, 16:47

Trabanťácký kroužek je malý. Viděl jsem i kuličkové ložisko, ale bylo speciálně tvarované tak aby plně nahradilo grafit. kroužek i s pouzdrem. To že spojka nevypíná nemusí být ložiskem. Než jsem nechal nanýtovat nové obložení dost často se mi stávalo že spojka prostě ,,lepila,, vlivem oleje který se dostal na lamelu. Také se mohly povolit šrouby které odtahují přítlačák, nebo se povolil štelovací šroub na spodu převodovky. Také mohla prasknout (nebo se jen vyvlíknou) vypínací vidlička, ale s tím jsem se doposud nesetkal.
Při sešlápnutí spojky se pootočí hřídel ,,1,, (na kterém je spojkový pedál) a prostřednictvím tlačné tyčky ,,2,, tlačí na vypínací vidličku ,,3,, ta je spodním koncem zaklesnutá za hlavu ,,4,, šroubu a tak horní část vidličky tlačí na spojkové ložisko ,,6,,. Vůle mezi spojkovým ložiskem a plochou deskou připevněnou na vypínacích páčkách přítlačáku se seřizuje povolováním, nebo utahováním šroubu s hlavou ,,4,, na spodku převodovky. Šroub je zašroubován do těla převodovky a na svém venkovním konci je zbroušen do ,,čtyřhranu,, ,,7,, pro plochý klíč (tuším č. 10). Aby se samovolně nepovoloval je pojišěn kontramatkou ,,5,,.
Jen tak mmch. jeden kolega měl nepůvodní vypínací ložisko a při úplném vyšlápnutí spojky mu tlačilo lamelu opět do záběru a proto musel dát větší vůli.
Prílohy
přev.žehl.větší.jpg

Tomek

Príspevok od užívateľa Tomek » 12 Jún 2007, 21:01

grafitovy krouzek mela i spojka moskvice 408, nebo 2138 byl to takovej litinovej bazmek se dvema nalitkama a grafitovym krouzkem, mozna bych ho jeste nekde nasel.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Jún 2007, 06:56

Karel - vďaka za podrobný popis funkcie,
Tomek - ak by to ložisko z Moskviča ešte bolo, skús ho pozrieť, možno sa bude dať využiť..

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 13 Jún 2007, 08:21

Já slyšel, že pasuje po nějaké úpravě kroužek z Wartburga (3111?), ale je to bez záruky, nezkoušel jsem to.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 13 Jún 2007, 10:38

311?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Jún 2007, 10:43

každý vie, o čo ide, ale - zase hnidopich...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 13 Jún 2007, 10:48

V tomhle vlákně asi ano, ale divil by ses, co lidí už dneska není schopno tyhle obstarožní dederónské krámy vůbec někam typově zařadit...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 13 Jún 2007, 12:53

Aha, ujela mi jedna jednička. Omlouvám se, chtěl jsem napsat 311.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 13 Jún 2007, 12:59

Luboš napísal:V tomhle vlákně asi ano, ale divil by ses, co lidí už dneska není schopno tyhle obstarožní dederónské krámy vůbec někam typově zařadit...
ešte že ťa tu máme

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 13 Jún 2007, 14:51

Já jsem rovněž slyšel že tam pasuje dokonce i přítlačák z Wartbuga 311, ale rovněž jen z doslechu. Zatím jsem to nezkoušel.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 14 Jún 2007, 07:23

W311 je síce pekný, ale myslím, že dnes by sa asi dali ľahšie zohnať originál diely na T57, ako na ten Wartburg...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných