Strana 5 z 7

Napísané: 15 Feb 2007, 22:42
od užívateľa Dan
Když sem měl kastlu v kopě samozdřejmě aj z dveřama kapotama spasovanů na spáry aj s nášlapama. Rozdělal sem ju a zavezl do lakovny . Bez podvozku ten sem zatím doma renovoval.

Napísané: 15 Feb 2007, 22:44
od užívateľa Dan
To samé zezadu

Napísané: 15 Feb 2007, 22:53
od užívateľa Dan
A jede se do lakovny!

Napísané: 24 Feb 2007, 22:43
od užívateľa jan štancel
Dan tu výdrevu si celú po častich vymenil?Alebo len časti čo boli zle.Kým nam príde kasňa z lakovne,môžme sa venovať podvozku.Čo je lepšie,rozmontovať podvozok na jednotlive diely a po častiach ich renovovať a potom ich zmontovať,alebo ako?Keďže som zohnal náhradne dva motory a prevodovku môžem ich generalkovať.Lenže motori su z časti rozobrate a nemam žiadný manual ako ich dať dokopi.Kďe by som si nejaký zohnal,alebo má niekto zoskenovaný?

Napísané: 24 Feb 2007, 23:03
od užívateľa Dan
Tu výdřevu sem měnil téměř celů. originál zostalo enom ůplný vrch střechy a zadní část v kufr. Na to sem navázál a napustil několikrát teplů fermežů. Co sa týká tych motorů,tak ty bys mosel stejně rozdělat do mrtě,aj kdyby byly celé. Za ty roky sů všecky kanálky hlavně v klikovce tak zanesené,že už to jinak nejde než vyjmůt kliku ven rozdělat technické otvory a vše důkladně vyčistit. Měl sem s toho také obavu,ale není to tak složité.Podívám sa lesti nemám obrázek ,když tak dodám za chvílu.

Napísané: 25 Feb 2007, 00:15
od užívateľa Dan
Renovace motoru

Napísané: 25 Feb 2007, 22:00
od užívateľa Karel
Možná někomu pomůže tato příručka, http://www.pedros.cz/Tatra/T57_navod.pdf
nebo tyto obrázky.

Napísané: 26 Feb 2007, 11:45
od užívateľa Dan
Ty klikovky sů z béček a rozměr na ojniční ložiska majů 43,6 mm. Ale kolikrát byly přebroušené to nevím takže původní rozměr mohl byt o nějaků tů setinu větší.Já sem dělál ty motory zrovna dva. Takže sa mosely vybrůsit kliky,odlét kompozice,vybrůsit válce udělat nové písty atd.

Napísané: 26 Feb 2007, 15:52
od užívateľa Karel
Originál Béčková klika má čepy 44mm, tak že to moc brousené nebylo.Já měl jednu Áčkovou, která má originál 40mm přebroušenou na 38mm.
Béčkové kliky jsem zatím viděl jen s protizávažím odlitým vcelku, ale slyšel jsem že byly i se šroubovaným protizávažím (jako u Áčka), tak jak je to u jedná tvé kliky.

Kde ti to brousili a odlévali (jestli to není tajné). Vybrousit slepé válce není žádná sranda. Kolegovi jedny válce skazili. Nejen že mu je přebrousili z originálních 70 na 72mm, protože údajně nemohli sehnat menší písty, ale ještě mu je přebrousili do elipsy. Musel sehnat jiné válce a nechat to udělat v Eccoře (ty to ale také asi nedělali, ale jen zprostředkovali).
Jinak na těchto stránkách http://www.veterantatra.com/. se někdo v diskusním fóru ptal zda by nebyl zájem o výrobu replik nových válců T-57+A, možná by byl schopen zajistit i výrobu Béčkových (pokud by byl zájem).

Napísané: 26 Feb 2007, 21:28
od užívateľa Dan
Kliku a válce mě brůsili v kunovicách aj písty mě udělali z odlitků,které majů skladem.Ta firma sa menuje URBA. Veškeré ložiska ojniční aj na uložení kliky sem dával odlét do Kopřivnice. Soustružení kompozic mě dělal chlapík ze Slavkova.Ventily sem dával nové ze škody 1203,akorát úhel sedla sa mosél přebrousit.K tomu vrtání eště také perličku neměly skladem kroužky 73 tak mě válce přebrosili na 75 mm.Takže moje béčko má vrtání 75mm a zdvih také 75 mm . Tomu odpovídá i obsah a spotřeba kolem 12 litrů. Ale jede pěkně.

Napísané: 26 Feb 2007, 21:51
od užívateľa Karel
Tak to jsme na tom stejně. :lol:
Kolega s renovovanou Žehličkou mě pořád ujížděl a tak jsem při GO motoru na své Áčko použil válce (i ojnice a kliku) z Béčka (ty originál Áčkové díly jsem samozřejmě uschoval), nyní už mi kolega neujíždí :lol: .
Měl jsem v zásobě Béčkové válce přebroušené na 74,5 a tak další výbrus je nyní 75mm, obsah motoru tak je 1323ccm a jede to jak pila. Jen je třeba při broušení dát pozor na kanálek mezi válci, který má většina válců (případně ho zaslepit)
Ve válcích už byly nově vložená ventilová sedla a ventily Š-1203. Vzhledem k jinému úhlu sedla ventilů je motor hlučnější (zvláště na volnoběh je cvakání ventilů dost slyšet).
Karburátor jsem použil původní (Áčkový Zenith 30T), použil jsem jen trochu větší trysky a dvojitý difuser (vlastní výroby). Spotřeba je cca 10,5l

Napísané: 27 Feb 2007, 15:45
od užívateľa Dan
Ačka měly původní karburátory 30 ? Já sem měl za to,že že 26. Ale když zvětšíš obsah motoru na béčkový,je zapotřebí dát i karburátor z béčka. Pochopitelně,že tomu odpovídá i spotřeba

Napísané: 27 Feb 2007, 15:48
od užívateľa Sedo
Dan napísal:A jede se do lakovny!
Uplne mi ta fotka pripomina prilbu Darth Vadera :D

Napísané: 02 Mar 2007, 19:56
od užívateľa jan štancel
Karol vďaka v tej priručke je to všetko čo treba vedieť keď sa renovuje,ale jedno sa tam nepíše ako sa jednotlive diely povrchovo upravuju.Aka úprava sa robi na karburatore,bloku motora a prevodovky a iných častiach aby sa to lesklo?

Napísané: 02 Mar 2007, 20:29
od užívateľa Zdicho
Máš recht Sedo;)

leštenie

Napísané: 19 Mar 2007, 12:59
od užívateľa Laco
pre Jan Štancel :
Na karburátor je najlešie použiť pastu Langsol , alebo jemnú mosadznú kefku a ručne to leštiť jedným smerom. Avšak nikdy sa to nesmie prehnať a vyleštiť to zrkadlova. Také to nikdy nebolo. Skôr iba vyčistiť do "biela" . Na hrubé bloku je dobrá jemná rotačná kefa do vrtačky a pod.

Rozvodovka

Napísané: 19 Mar 2007, 13:07
od užívateľa Laco
Ja som si rozobral rozvodovku , lebo som zistil , že mám vymačkané drážky na poloosiach a náboj tam seká pre veľkú vôlu . Asi to budem musiet vyvariť. Aj v bloku bolo tolko sajraitu že som musel oškrabovať špachtlou. Dobre že som to rozobtal, aj keď som to pôvodne nechcel.
Priložím nejaké fotečky .
Na opravu a utiahnutie puzdier klúčov brzdy som si z orecha goly č.27 vyrobil karbobrúskou špeciálny kľúč a teraz to ide odtiahnuť a zatiahnuť bez poškodenia , ked je to treba natočit na poistovaciu dierku.

foto

Napísané: 19 Mar 2007, 13:08
od užívateľa Laco
foto

foto

Napísané: 19 Mar 2007, 13:08
od užívateľa Laco
foto

foto

Napísané: 19 Mar 2007, 13:09
od užívateľa Laco
foto