Renovacia TATRY 57B
Krátké Áčko, jinak také zvané ,,přechodový typ,, má podvozek ( i nádrž) podobnou Čisté žehličce. Proto se jí říká přechodový typ, protože má ještě starý (žehličkový )podvozek, ale kastle už má nové (áčkové) tvary.
Máš k tomu autu nějaké doklady? Jaký je na štítku uveden rok výroby ?
Domnívám se že to byla původně žehlička (nebo krátké áčko) a když shnila kastle sehnal si majitel zachovalou Béčkovou kastli (nebo celý vůz bez SPZ) a přehodil ji na žehličkový podvozek (nebo jen přehodil motor se štítkem a přidělal SPZ). Možné ja také to že mu jen odešel motor ,nebo vůz neprozřetelně odhlásil a když chtěl s vozem opět jezdit musel tam dát motor a štítek z vozu který měl SPZ. Ja to v našich končinách dosti obvyklé řešení jak dostat již jednou odhlášený vůz opět na čísla (kolik Trabantů, nebo Škodovek je takto překopáno).
Máš k tomu autu nějaké doklady? Jaký je na štítku uveden rok výroby ?
Domnívám se že to byla původně žehlička (nebo krátké áčko) a když shnila kastle sehnal si majitel zachovalou Béčkovou kastli (nebo celý vůz bez SPZ) a přehodil ji na žehličkový podvozek (nebo jen přehodil motor se štítkem a přidělal SPZ). Možné ja také to že mu jen odešel motor ,nebo vůz neprozřetelně odhlásil a když chtěl s vozem opět jezdit musel tam dát motor a štítek z vozu který měl SPZ. Ja to v našich končinách dosti obvyklé řešení jak dostat již jednou odhlášený vůz opět na čísla (kolik Trabantů, nebo Škodovek je takto překopáno).
Béčkový podvozek se sežene asi lépe než dobrá Áčková nebo Žehličková kastle. Jak jsem již psal možná máš jen jiný motor (a štítek) a podvozek je možná opravdu Béčkový. Takto na fotkách se to těžko posuzuje, bylo by potřeba podvozek rozebrat a posoudit každou součástku. Ty součástky jsou za určitých podmínek snadno záměnné a už jsem viděl spoustu vozů složených z dílů ze všech typů T-57. Žehlička a krátké Áčko má náboj zadního kola přichycený k poloose jednou maticí, protože má poloosy na kuličkových ložiskách. Dlouhé Áčko a Béčko (i Káčko) má náboj kola přichycený dvěma (kontra) maticemi, protože má poloosy na kuželových ložiscích. Žehlička a krátké Áčko má pomalejší diferák, hruška má 10 zubů a talíře jsou silnější než u dlouhého Áčka,Béčka a Káčka. Ty mají slabší talíře, aby se tam vešly větší hrušky s 11 zuby.
Jak jse již psal ty díly jsou záměnné a proto můžeš mít klidně Béčkové poloosy a Žehličkové soukolí, či naopak.
Podle volantu vpravo se jedná asi opravdu o vůz z roku 1938 (jedno z prvních Béček).
Jak jse již psal ty díly jsou záměnné a proto můžeš mít klidně Béčkové poloosy a Žehličkové soukolí, či naopak.
Podle volantu vpravo se jedná asi opravdu o vůz z roku 1938 (jedno z prvních Béček).
To topení od pravých válců (po směru jízdy) je pozdější dodělávka (původně má být jen u spolujezdce). Ten nožní spínač startéru mě připadá moc vysoko, ale to může zkreslovat fotka. Zdá se mi že výfuk je svedený na levou stranu, tak to měli Žehličky a krátká Áčka, dlouhá Áčka a Béčka ho mají svedený doprostřed, ale to už mohl někdo předělávat (u málokterého vozu se dochoval původní výfuk).
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Chci se zeptat na detaily karoserie. Má popisované béčko dopředu přesahující lem nad předním oknem? Má klapku větracího otvoru nahoře před středem předního okna? Jaké jsou okapničky na bocích třechy? Jsou plechové ve tvaru U, nebo jsou přišroubovaným profilem z hliníku? Kde je umístěna klika přední kapoty a jaký má tvar?
Napadl mě další způsob jak toto auto mohlo vzniknout. Kromě výše uvedené ,,samo-domo,, skládačky ze všeho co bylo po ruce je také možné že původní Žehlička (či krátké Áčko) bylo profesionálně překarosováno již před válkou (či těsně po ní), buď přímo v Tatře, nebo v nějakém smluvním servisu, a to z důvodu nějaké větší nehody, nebo z důvodu (vzhledové) modernizace.
Tatra brala také starší vozy jako protiúčet při koupi nového vozu a tyto pak po repasi a někdy i po překarosování na novější tvary, opět prodávala. Osobně se ale domnívám že to překarosování přicházelo v úvahu většinou jen u větších a dražších vozů, případně u vozů s karoserií poškozenou např. při nehodě.
Vzhledové modernizace byly tehdy dosti časté, neboť tvary karoserií se tehdy rychle měnily a co bylo moderní jeden rok bylo už příští rok zastaralé. Vzhledem k tomu že podvozek byl většinou dražší než kastle, dalo se modernizací karosérie přijít k vzhledově modernějšímu vozu levněji, než kupovat celý nový vůz, zvláště v případě, kdy byla původní karoserie poškozena nehodou a stejně by se musela opravit. Dost často se tedy stávalo že některý vůz měl na starším podvozku novější kastli.
Tatra brala také starší vozy jako protiúčet při koupi nového vozu a tyto pak po repasi a někdy i po překarosování na novější tvary, opět prodávala. Osobně se ale domnívám že to překarosování přicházelo v úvahu většinou jen u větších a dražších vozů, případně u vozů s karoserií poškozenou např. při nehodě.
Vzhledové modernizace byly tehdy dosti časté, neboť tvary karoserií se tehdy rychle měnily a co bylo moderní jeden rok bylo už příští rok zastaralé. Vzhledem k tomu že podvozek byl většinou dražší než kastle, dalo se modernizací karosérie přijít k vzhledově modernějšímu vozu levněji, než kupovat celý nový vůz, zvláště v případě, kdy byla původní karoserie poškozena nehodou a stejně by se musela opravit. Dost často se tedy stávalo že některý vůz měl na starším podvozku novější kastli.
Ten lem tam asi nieje klapku som tam tiež nevidel,okapničky su zrejme plechove v tvare U,nie su nitovane,a kľuka bola len tak položena na motore.čislo na motore je*168726* na pravood od toho čisla je čislo 137 ktore je dole hlavou,na pravej strane pod perami je č.670170to je to čislo asi karoserie čo spomínal Karol.Na prednej kapote som nenašiel žiadne čislo,ani na dverach a blatnikoch neviem kde bi sa mali nachádzať.Tu je fotka okapničky.
Číslo karoserie neexistuje. Na kastli je pouze 4 místné kompletační číslo, které je ale většinou schované pod nánosy berev a vzhledem k tomu že nemá žádnou vypovídací hodnotu je celkem zbytečné (a složité) je hledat. To číslo motoru *168726* je na Béčko dost nízké. Jak jsem již psal já mám na Áčku z roku 1937 číslo podstatně vyšší. Ostatní čísla jsou zřejmě jen technologická čísla odlitků (nejsou vyražená, ale vystouplá).
Podle krytky náboje zadního kola by mohlo jít o poloosy Béčkové (nebo z dlouhého Áčka). Ta krytka je tam přichycena kulatým rozpínacím pérem (kroužek z ocelového drátu, který se rozpíná do drážky v náboji).
Tachometr není původní (podobný má Praga Baby).
Tou kličkou měl JiF na mysli kliku uzavírání kapoty, která se u různých výrobních ročníků liší nejen svým tvarem, ale i umístěním.
Podle krytky náboje zadního kola by mohlo jít o poloosy Béčkové (nebo z dlouhého Áčka). Ta krytka je tam přichycena kulatým rozpínacím pérem (kroužek z ocelového drátu, který se rozpíná do drážky v náboji).
Tachometr není původní (podobný má Praga Baby).
Tou kličkou měl JiF na mysli kliku uzavírání kapoty, která se u různých výrobních ročníků liší nejen svým tvarem, ale i umístěním.
U starých aut nebylo rozhodující číslo karoserie, ale číslo podvozku. Automobilky dodávali podvozky i soukromým karosárnám, které na ně stavěli svoje karoserie a proto byly vozy evidovány podle čísla podvozku.
U Žehličky a krátkého Áčka je číslo podvozku na výrobním štítku a na ploše na přední straně ventilátorové skříně. Dlouhé Áčko a Béčko má číslo podvozku na levé straně motoru (po směru jízdy) za předním pérem z boku (viděl jsem ale i odlišný blok motoru, který měl to číslo zvrchu) Číslo motoru je na pravé straně z vrchu (těsně před rozšířením pro setrvák). Obě čísla jsou u Béčka (a dlouhého Áčka) rovněž uvedena na výrobním štítku. Jak jsem již psal náhradní bloky se dodávaly bez čísel, které se na ně vyrazily až po zamontování do konkrétního vozu. Pokud ale výměnu neprováděl autorizovaný servis mohlo se stát že čísla vyrazili jinam (nebo je vůbec nevyrazili).
Perlička ze současnosti :
Kolegovi při přepisu údajů do nového TP (za ztracený) napsali číslo podvozku do kolonky VIN čísla karoserie. Samozřejmě že s tím měl obrovské problémy na STK a tak si nechal na mosazný štítek vyrazit číslo podvozku a mosaznými šroubečky ho přišrouboval na mezistěnu za nádrží. Od té doby má na STK pokoj.
U Žehličky a krátkého Áčka je číslo podvozku na výrobním štítku a na ploše na přední straně ventilátorové skříně. Dlouhé Áčko a Béčko má číslo podvozku na levé straně motoru (po směru jízdy) za předním pérem z boku (viděl jsem ale i odlišný blok motoru, který měl to číslo zvrchu) Číslo motoru je na pravé straně z vrchu (těsně před rozšířením pro setrvák). Obě čísla jsou u Béčka (a dlouhého Áčka) rovněž uvedena na výrobním štítku. Jak jsem již psal náhradní bloky se dodávaly bez čísel, které se na ně vyrazily až po zamontování do konkrétního vozu. Pokud ale výměnu neprováděl autorizovaný servis mohlo se stát že čísla vyrazili jinam (nebo je vůbec nevyrazili).
Perlička ze současnosti :
Kolegovi při přepisu údajů do nového TP (za ztracený) napsali číslo podvozku do kolonky VIN čísla karoserie. Samozřejmě že s tím měl obrovské problémy na STK a tak si nechal na mosazný štítek vyrazit číslo podvozku a mosaznými šroubečky ho přišrouboval na mezistěnu za nádrží. Od té doby má na STK pokoj.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných