Ono neznamená, čím víc kol, tím lepší. To chce taky zatížení, proto tahače měly adhezní zátěž. V práci máme AV15 , a když tam dám uzávěrky, želvu, jedničku redukce a plný plyn , tak to byste koukali, co to utáhne.Zdenek napísal:Joseph -> Za T813 nikoliv, za T815 VVN,VT áno. A právě když jsem viděl, jak měly 2 T815 spřažené na tyč problém vyrvat kontejner plný písku z obyčejného pole (povodně 02 - připlaval po Vltavě ) nebo když se osmikola po cca 5 - ti minutách hrabání na místě pohla a pomaličku odplazila odvézt klacek který měla na laně připlé (stromeček délky tak 15-20m), tak si nemyslím že u T813 by tomu bylo jinak... Ovšem máš - li jinou zkušenost, napiš, určitě nejen já jsem zvědavý...
T813 FOREWER...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Neznám přesnou definici, proč jsou udávané hodnoty pro terén a silnici, zrovna jako jsem v realu neviděl silniční tahač 813 8x8. Ale selským rozumem to je, protože v terénu jsou prostě jiné podmínky. Když se brodíš bahnem, potřebuješ daleko víc výkonu nežli na asfaltu. O adhezi ani nemluvím . Navíc musíš soupravu taky zastavit a rozjet. Psal jsem o tabulkových hodnotách. Nepochybuji o tom že kolos by taky utáhl 100tun, ale možná po rovině. Bez zátěže, se slabším motorem a jinými /rychlejšími/ redukcemi v kolech, by asi nezvládl to co TP 6x6. Proto asi těch pouhých 65 tun na silnici. A proč má kolos povolených pouhých 7 tun zátěže nevím. Asi to má nějaký konstrukční důvod, ale dám se podat.
T 813 v soupravě jsem nikdy neřídil, pouze sólo, ale viděl jsem T 815 TP 6x6 a za ní buldozer na podválu na lesní úvozové zpevněné cestě. Celou dobu jsem se modlil aby se to neutrhlo a neskončilo pod strání. A to jsem musel s nejdřív s T 148 navozit štěrk a zasypat největší výmoly aby to podvál vůbec přejel. Takže představa Kolose jak táhne 100 tun v nějakém výcvikovém prostoru, kde předtím projely tanky, mi přijde hodně zajímavá.
T 813 v soupravě jsem nikdy neřídil, pouze sólo, ale viděl jsem T 815 TP 6x6 a za ní buldozer na podválu na lesní úvozové zpevněné cestě. Celou dobu jsem se modlil aby se to neutrhlo a neskončilo pod strání. A to jsem musel s nejdřív s T 148 navozit štěrk a zasypat největší výmoly aby to podvál vůbec přejel. Takže představa Kolose jak táhne 100 tun v nějakém výcvikovém prostoru, kde předtím projely tanky, mi přijde hodně zajímavá.
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
taký skvost jazdí aj u nás v okrese často
- Kiko97
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
- Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Možem sa opýtať Tatra 813 6x6 S1 bola prototyp
Dakujem
Dakujem
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Áno, bola iba prototyp.
- Kiko97
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
- Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Chcel by som urobit model tejto tatry ale pre nedostatok podkladov asi nie.
- Kiko97
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
- Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Tatra 813 TP 8x8 nemala vzadu dvojmontaž?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Zajímavé, že žádná TATRA 813 nikdy neměla dvojmontáž ???!!!
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Zas takový prototyp to nebyl, když toho bylo vyrobeno více než 5 kusů ......Kiko97 napísal:Možem sa opýtať Tatra 813 6x6 S1 bola prototyp
Dakujem
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Bylo těch aut víc, moc se o tom neví , byly to ale dobré auta. Mělo to jenom desítku převodovku, mělo to kromě NT taky vzadu pružinové válce, kolové redukce, max rychlost něco kolem 55 km/h , korba 12 kubíků.....
- Kiko97
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 78
- Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
- Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Dakujem za informácie
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Ja sa ospravedlňujem za dezinformáciu z nedostatku vedomostí. Bazilišak: tvoje foto sa nápadne podobá štýlom písania na Tatrovácke príručky pre vodičov. Je tak?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Ano, je to příručka pro řidiče, nějaké obrázky, nějaké technické data, údržba , mazání atd. Pěkná knížka, mám je vlastně skoro ke všem typům. 4x4NT, 6x6 TP , 6x6 S1 , 8x8 S1 , 8x8 kolos a vojenské verze , 8x8 podvozek pro AD 350 .
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
A to opravdu měly ty S1 benzínový bufíky, nebo je to překlep (však u ostatních byla klasika naftovej).
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Nejen S1 6x6 , ale i NT4x4 a TP4x4 měly benzinový, 3cob1 z T603 , ale to bylo na tu kabinu málo, tak se to předělávalo....Ale i můj jeřáb měl držáky na benzínovou 3cob1 .. - strašné ....
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Ok Bazilišak, mohol by si mi prosím z jedného z tvojich manuálov k T-813 nafotiť alebo nascanovať stránky ktoré pojednávajú o kabíne a jej ovládacích prvkoch? Teda spínače, prepínače, páky...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Nejlíp, když si vybaraš nějaký typ. At vidíš, co potřebuješ ...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
Díky, já měl za to, že se dávaly všude naftoný 6kW a víc... jako mají novější 813 a 815bazilisak napísal:Nejen S1 6x6 , ale i NT4x4 a TP4x4 měly benzinový, 3cob1 z T603 , ale to bylo na tu kabinu málo, tak se to předělávalo....Ale i můj jeřáb měl držáky na benzínovou 3cob1 .. - strašné ....
A to měly i extra napájení z jedný baterky? Protože 24V by asi nezkousli...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: T813 FOREWER...
No, že jsi se jako elektrikář nepokusil najít jiné řešení než na jednu baterku, což je cesta do pekla mě trošku překvapilo. Měniče v tu dobu taky byly, ovšem TATROVÁCI upletli z hovna bič ! Stačilo jim k tomu trochu odporového drátu a čerpadlo na 24 V a bylo to .....
Podle mě, komplikace v tom, že topení má jinou nádrž a jiné palivo, a výkon topení na špatně izolovanou kabinu..... Dobré to mohlo být tak na sponí, protože na místě to tu kabinu mohlo vytopit akorát a hlavně vydržely to baterie..........
Podle mě, komplikace v tom, že topení má jinou nádrž a jiné palivo, a výkon topení na špatně izolovanou kabinu..... Dobré to mohlo být tak na sponí, protože na místě to tu kabinu mohlo vytopit akorát a hlavně vydržely to baterie..........
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných