T813 FOREWER...

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re:

Príspevok od užívateľa bazilisak » 17 Okt 2009, 02:23

Zdenek napísal:Joseph -> Za T813 nikoliv, za T815 VVN,VT áno. A právě když jsem viděl, jak měly 2 T815 spřažené na tyč problém vyrvat kontejner plný písku z obyčejného pole (povodně 02 - připlaval po Vltavě :-D ) nebo když se osmikola po cca 5 - ti minutách hrabání na místě pohla a pomaličku odplazila odvézt klacek který měla na laně připlé (stromeček délky tak 15-20m), tak si nemyslím že u T813 by tomu bylo jinak... Ovšem máš - li jinou zkušenost, napiš, určitě nejen já jsem zvědavý...
Ono neznamená, čím víc kol, tím lepší. To chce taky zatížení, proto tahače měly adhezní zátěž. V práci máme AV15 , a když tam dám uzávěrky, želvu, jedničku redukce a plný plyn , tak to byste koukali, co to utáhne.

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa oldjan » 17 Okt 2009, 13:42

Neznám přesnou definici, proč jsou udávané hodnoty pro terén a silnici, zrovna jako jsem v realu neviděl silniční tahač 813 8x8. Ale selským rozumem to je, protože v terénu jsou prostě jiné podmínky. Když se brodíš bahnem, potřebuješ daleko víc výkonu nežli na asfaltu. O adhezi ani nemluvím . Navíc musíš soupravu taky zastavit a rozjet. Psal jsem o tabulkových hodnotách. Nepochybuji o tom že kolos by taky utáhl 100tun, ale možná po rovině. Bez zátěže, se slabším motorem a jinými /rychlejšími/ redukcemi v kolech, by asi nezvládl to co TP 6x6. Proto asi těch pouhých 65 tun na silnici. A proč má kolos povolených pouhých 7 tun zátěže nevím. Asi to má nějaký konstrukční důvod, ale dám se podat. :D
T 813 v soupravě jsem nikdy neřídil, pouze sólo, ale viděl jsem T 815 TP 6x6 a za ní buldozer na podválu na lesní úvozové zpevněné cestě. Celou dobu jsem se modlil aby se to neutrhlo a neskončilo pod strání. A to jsem musel s nejdřív s T 148 navozit štěrk a zasypat největší výmoly aby to podvál vůbec přejel. :lol: Takže představa Kolose jak táhne 100 tun v nějakém výcvikovém prostoru, kde předtím projely tanky, mi přijde hodně zajímavá.

TiborM
Diskutujúci
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 19 Máj 2009, 11:00
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 815 S1, Tatra 815 S3 (obe 1:87)
Bydlisko: Diviaky n/N - Prievidza
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa TiborM » 23 Okt 2009, 14:32

z môjho skromného súkromného archívu (prospekt):
Prílohy
T81300003.jpg
T81300002.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa ivkej » 23 Okt 2009, 17:12

taký skvost jazdí aj u nás v okrese často

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 16 Nov 2009, 18:06

Možem sa opýtať Tatra 813 6x6 S1 bola prototyp



Dakujem

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Maxono » 16 Nov 2009, 20:36

Áno, bola iba prototyp.

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 16 Nov 2009, 21:31

Chcel by som urobit model tejto tatry ale pre nedostatok podkladov asi nie.

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 12 Dec 2009, 11:39

Tatra 813 TP 8x8 nemala vzadu dvojmontaž? :oops:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Dec 2009, 14:33

Zajímavé, že žádná TATRA 813 nikdy neměla dvojmontáž ???!!! :lol:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Dec 2009, 14:35

Kiko97 napísal:Možem sa opýtať Tatra 813 6x6 S1 bola prototyp



Dakujem
Zas takový prototyp to nebyl, když toho bylo vyrobeno více než 5 kusů ......

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Dec 2009, 14:46

Bylo těch aut víc, moc se o tom neví , byly to ale dobré auta. Mělo to jenom desítku převodovku, mělo to kromě NT taky vzadu pružinové válce, kolové redukce, max rychlost něco kolem 55 km/h , korba 12 kubíků.....
Prílohy
PC120195zm.JPG
Návod k obsluze T813 6x6 S1

Užívateľov profilový obrázok
Kiko97
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 78
Dátum registrácie: 11 Nov 2009, 18:05
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru
Bydlisko: Slovensko,Prešovský kraj,Hôrka (pri Poprade)
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Kiko97 » 12 Dec 2009, 17:34

Dakujem za informácie :?

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Maxono » 12 Dec 2009, 23:03

Ja sa ospravedlňujem za dezinformáciu z nedostatku vedomostí. Bazilišak: tvoje foto sa nápadne podobá štýlom písania na Tatrovácke príručky pre vodičov. Je tak?

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 12 Dec 2009, 23:46

Ano, je to příručka pro řidiče, nějaké obrázky, nějaké technické data, údržba , mazání atd. Pěkná knížka, mám je vlastně skoro ke všem typům. 4x4NT, 6x6 TP , 6x6 S1 , 8x8 S1 , 8x8 kolos a vojenské verze , 8x8 podvozek pro AD 350 .

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Dec 2009, 00:16

A to opravdu měly ty S1 benzínový bufíky, nebo je to překlep (však u ostatních byla klasika naftovej).

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Dec 2009, 00:46

Nejen S1 6x6 , ale i NT4x4 a TP4x4 měly benzinový, 3cob1 z T603 , ale to bylo na tu kabinu málo, tak se to předělávalo....Ale i můj jeřáb měl držáky na benzínovou 3cob1 .. :roll: - strašné ....

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Maxono » 13 Dec 2009, 00:48

Ok Bazilišak, mohol by si mi prosím z jedného z tvojich manuálov k T-813 nafotiť alebo nascanovať stránky ktoré pojednávajú o kabíne a jej ovládacích prvkoch? Teda spínače, prepínače, páky...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Dec 2009, 01:36

Nejlíp, když si vybaraš nějaký typ. At vidíš, co potřebuješ ... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Dec 2009, 01:45

bazilisak napísal:Nejen S1 6x6 , ale i NT4x4 a TP4x4 měly benzinový, 3cob1 z T603 , ale to bylo na tu kabinu málo, tak se to předělávalo....Ale i můj jeřáb měl držáky na benzínovou 3cob1 .. :roll: - strašné ....
Díky, já měl za to, že se dávaly všude naftoný 6kW a víc... jako mají novější 813 a 815
A to měly i extra napájení z jedný baterky? Protože 24V by asi nezkousli...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: T813 FOREWER...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Dec 2009, 14:40

No, že jsi se jako elektrikář nepokusil najít jiné řešení než na jednu baterku, což je cesta do pekla mě trošku překvapilo. Měniče v tu dobu taky byly, ovšem TATROVÁCI upletli z hovna bič ! Stačilo jim k tomu trochu odporového drátu a čerpadlo na 24 V a bylo to .....
Podle mě, komplikace v tom, že topení má jinou nádrž a jiné palivo, a výkon topení na špatně izolovanou kabinu..... Dobré to mohlo být tak na sponí, protože na místě to tu kabinu mohlo vytopit akorát a hlavně vydržely to baterie..........
Prílohy
PC130197zm.JPG
Schema zapojení dle návodu k obsluze .... Na focení jsem měl 1,5 roku mladou pomocnici .......

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných