Strana 5 z 9

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 22:43
od užívateľa DRracer
no, tak ted se podrzte, prave jsem obdrzel informace, ze na original fotkach jsou zezadu tyto udaje:

http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
T 137 valnik 4x4 9t s plachtou, cislo 212 16 283 65

http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
2. prototyp T137 4x4, cislo 200 10967 61

http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
tady je jen cislo 200 10967 61

To vyrazne komplikuje situaci :D

Co znamenaji ta cisla na fotkach (pry je to cervene razitko)?
Muze byt prostredni cislo vyrobni cislo auta? Davalo by to smysl v kontextu seriovych T138?

Muze byt to posledni cislo rok porizeni fotografie? Nebo rok vyroby toho auta? Pokud ano, tak to znamena, ze se T137 vyvijela i po nabehu seriove vyroby T138 a ze se na nich uz v roce 1961 zkousely dvere s klikou vzadu.
Jen se mi nezda "2. prototyp T137 4x4" - jednak to nema pohon predni napravy (nebo aspon unasec je jiny) a jen v na veletrhu v roce 1958 byly 3 ruzne T137 se starou kabinou... Takze jestli posledni cislo na fotce je rok, tak to vypada dost nepravdepodobne :(

Navic, jestli to prostredni cislo je vyrobni cislo, tak ty dva nizke valniky jsou jedno a totez auto :shock: , cili mezi jednou fotkou a druhou fotkou musel nekdo predelat uchyceni rezervy vzadu :) .

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 22:56
od užívateľa ondrej
Ak by to malo byť jedno auto, museli by ho aj prelakovať, namontovať väčšiu nádrž a urobiť úpravy na nápravách - a zdá sa mi, že je použitý aj iný rozmer pneumatík. Aj keď to považujem za nepravdepodobné, je to však možné - viď poznámka o zmenách jednotlivých prototypov T-613 v inom vlákne.
To číslo fotografií - posledné dvojčíslo bude asi rok vyhotovenia fotografie, to dlhé číslo predtým však môže byť všeličo - aj napr. číslo vývojovej úlohy...

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 23:10
od užívateľa DRracer

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 23:37
od užívateľa TATRA613
Tatra 138 Pontonový most

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 23:42
od užívateľa DRracer
TATRA613 napísal:Tatra 138 Pontonový most
Skvele, doplnime k popisku T138 ;)

Nikdy jsem nepochopil, proc vojenske T138 s prolisem pro blinkr na blatniku, maji ten blinkr uplne jinde :roll: . Ma to nejaky konstrukcni duvod?

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 23:51
od užívateľa TATRA613
Tatra 138 TNT 4X4 a 6x6

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 23:53
od užívateľa D.A.
Tady někdo nabízí funkční vojandu - autojeřáb - za šrot+gumy:
http://www.annonce.cz/detail/Tatra-138- ... 4JS4V.html

Re: Tatra 138

Napísané: 13 Dec 2008, 23:55
od užívateľa ondrej
tiež som o tom blinkri rozmýšľal, a napadlo ma iba jedno vysvetlenie - z nejakého dôvodu pre vojenské vozy nevyhovovalo umiestnenie, ako u civilných verzií (možno je na zraniteľnejšom mieste napr. pri prejazde cez les, skôr ohrozované vetvami stromov..), a preto blinker dali na iné miesto. Samozrejme, že kvôli tomu sa nevyrábal drahý nový lisovací nástroj (skôr celá sada nástrojov pre oba blatníky), a tak sa iba jednoducho strihol otvor pre blinker na novom mieste, čo je pomerne jednoduchá úprava, realizovaná iba výmenou strižnej vložky v jednom nástroji, spravidla pri poslednej lisovacej operácii. Ostatné nástroje (ťahovka, orez, prípadne ohyby) tak ostali nezmenené...

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 00:04
od užívateľa DRracer
ondrej napísal:tiež som o tom blinkri rozmýšľal, a napadlo ma iba jedno vysvetlenie - z nejakého dôvodu pre vojenské vozy nevyhovovalo umiestnenie, ako u civilných verzií (možno je na zraniteľnejšom mieste napr. pri prejazde cez les, skôr ohrozované vetvami stromov..), a preto blinker dali na iné miesto. Samozrejme, že kvôli tomu sa nevyrábal drahý nový lisovací nástroj (skôr celá sada nástrojov pre oba blatníky), a tak sa iba jednoducho strihol otvor pre blinker na novom mieste, čo je pomerne jednoduchá úprava, realizovaná iba výmenou strižnej vložky v jednom nástroji, spravidla pri poslednej lisovacej operácii. Ostatné nástroje (ťahovka, orez, prípadne ohyby) tak ostali nezmenené...
to zni smysluplne, ten blink by byl nad svetlem dost "na rane". Ovsem se zavedenim strisky sani, nebo dokonce pozdeji cyklonovych filtru to uz asi bylo jedno.
Prototypy T138 VN maji dokonce kryty svetel proti poskozeni - prvni prototyp ma samostatny ocelovy kryt navareny na naraznik jako T128 (mozna je to dokonce identicky kus zeleza ;) ), dalsi prototypy uz maji "pouze" dva ocelove draty. Ted si nevybavuju, jestli to seriove vojenske T138 mely taky...

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 00:10
od užívateľa D.A.
Nebylo to u osmsetpatnáctek přesně naopak? Prolis v kapotáži byl u všech, ale "civilky" měly z 90% blinkr v nárazníku a prolis se využil jenom u vojenských čtyřoček?
To už vypadá na pěknou sabotáž, nebo typicky kopřivnický přístup ke know-how (viz charakteristika tamějšího ducha v necyklopedii) :mrgreen: .

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 00:19
od užívateľa PAVEL64
Jo- je to jak píšeš...na vojenský blinkr stačí jen kruhový otvor asi průměru 15mm ale ten nejde umístit do toho prolisu na civilní blinkr -tak se to vyřešilo takhle "elegantně" i na kabině vojenské s poklopem není výsek na civilní blinkr a je tam jen malý otvor na voj. blikač...

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 00:42
od užívateľa TATRA613
Tatra 138

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 01:09
od užívateľa TATRA613
Tatra 138 Hasiči

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 01:22
od užívateľa TATRA613
Tatra 138 valnik

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 02:02
od užívateľa TATRA613
Tatra 138 Sklápěče jednostranné a Sklápěče třístranné

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 09:26
od užívateľa ondrej
ešte k tým valníkom - pre Drracera - umiestnenie rezervy..

Re: Tatra 138

Napísané: 14 Dec 2008, 19:20
od užívateľa PAVEL64
Hezké vozy- žejo?? :wink:

Re: Tatra 138

Napísané: 15 Dec 2008, 21:01
od užívateľa Jerry
Tu je pár fotek z Tatry věnujících se právě 137, 138 a prototypům 148... Je to od někoho z Mniší.

Re: Tatra 138

Napísané: 15 Dec 2008, 21:15
od užívateľa Lucián
DRracer napísal:no, tak ted se podrzte, prave jsem obdrzel informace, ze na original fotkach jsou zezadu tyto udaje:

http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
T 137 valnik 4x4 9t s plachtou, cislo 212 16 283 65

http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
2. prototyp T137 4x4, cislo 200 10967 61

http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
tady je jen cislo 200 10967 61

To vyrazne komplikuje situaci :D

Co znamenaji ta cisla na fotkach (pry je to cervene razitko)?
Muze byt prostredni cislo vyrobni cislo auta? Davalo by to smysl v kontextu seriovych T138?

Muze byt to posledni cislo rok porizeni fotografie? Nebo rok vyroby toho auta? Pokud ano, tak to znamena, ze se T137 vyvijela i po nabehu seriove vyroby T138 a ze se na nich uz v roce 1961 zkousely dvere s klikou vzadu.
Jen se mi nezda "2. prototyp T137 4x4" - jednak to nema pohon predni napravy (nebo aspon unasec je jiny) a jen v na veletrhu v roce 1958 byly 3 ruzne T137 se starou kabinou... Takze jestli posledni cislo na fotce je rok, tak to vypada dost nepravdepodobne :(

Navic, jestli to prostredni cislo je vyrobni cislo, tak ty dva nizke valniky jsou jedno a totez auto :shock: , cili mezi jednou fotkou a druhou fotkou musel nekdo predelat uchyceni rezervy vzadu :) .
Nenechal bych se tím číslováním fotek zmást. Ty červená razítková čísla z druhé strany fotek znám a jsem přesvědčen, že nemají žádnou spojitost se zobrazenými vozidly, spíše se budou týkat značení v archivu. Téměř všechny negativy tam jsou na skleněných deskách, tak bych typl, že to bude nějaké číslování sytému uložení těchto desek.

Re: Tatra 138

Napísané: 15 Dec 2008, 21:28
od užívateľa D.A.
Kde, Jerry? :shock: