Tatra 138
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
no, tak ted se podrzte, prave jsem obdrzel informace, ze na original fotkach jsou zezadu tyto udaje:
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
T 137 valnik 4x4 9t s plachtou, cislo 212 16 283 65
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
2. prototyp T137 4x4, cislo 200 10967 61
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
tady je jen cislo 200 10967 61
To vyrazne komplikuje situaci
Co znamenaji ta cisla na fotkach (pry je to cervene razitko)?
Muze byt prostredni cislo vyrobni cislo auta? Davalo by to smysl v kontextu seriovych T138?
Muze byt to posledni cislo rok porizeni fotografie? Nebo rok vyroby toho auta? Pokud ano, tak to znamena, ze se T137 vyvijela i po nabehu seriove vyroby T138 a ze se na nich uz v roce 1961 zkousely dvere s klikou vzadu.
Jen se mi nezda "2. prototyp T137 4x4" - jednak to nema pohon predni napravy (nebo aspon unasec je jiny) a jen v na veletrhu v roce 1958 byly 3 ruzne T137 se starou kabinou... Takze jestli posledni cislo na fotce je rok, tak to vypada dost nepravdepodobne
Navic, jestli to prostredni cislo je vyrobni cislo, tak ty dva nizke valniky jsou jedno a totez auto , cili mezi jednou fotkou a druhou fotkou musel nekdo predelat uchyceni rezervy vzadu .
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
T 137 valnik 4x4 9t s plachtou, cislo 212 16 283 65
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
2. prototyp T137 4x4, cislo 200 10967 61
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
tady je jen cislo 200 10967 61
To vyrazne komplikuje situaci
Co znamenaji ta cisla na fotkach (pry je to cervene razitko)?
Muze byt prostredni cislo vyrobni cislo auta? Davalo by to smysl v kontextu seriovych T138?
Muze byt to posledni cislo rok porizeni fotografie? Nebo rok vyroby toho auta? Pokud ano, tak to znamena, ze se T137 vyvijela i po nabehu seriove vyroby T138 a ze se na nich uz v roce 1961 zkousely dvere s klikou vzadu.
Jen se mi nezda "2. prototyp T137 4x4" - jednak to nema pohon predni napravy (nebo aspon unasec je jiny) a jen v na veletrhu v roce 1958 byly 3 ruzne T137 se starou kabinou... Takze jestli posledni cislo na fotce je rok, tak to vypada dost nepravdepodobne
Navic, jestli to prostredni cislo je vyrobni cislo, tak ty dva nizke valniky jsou jedno a totez auto , cili mezi jednou fotkou a druhou fotkou musel nekdo predelat uchyceni rezervy vzadu .
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Ak by to malo byť jedno auto, museli by ho aj prelakovať, namontovať väčšiu nádrž a urobiť úpravy na nápravách - a zdá sa mi, že je použitý aj iný rozmer pneumatík. Aj keď to považujem za nepravdepodobné, je to však možné - viď poznámka o zmenách jednotlivých prototypov T-613 v inom vlákne.
To číslo fotografií - posledné dvojčíslo bude asi rok vyhotovenia fotografie, to dlhé číslo predtým však môže byť všeličo - aj napr. číslo vývojovej úlohy...
To číslo fotografií - posledné dvojčíslo bude asi rok vyhotovenia fotografie, to dlhé číslo predtým však môže byť všeličo - aj napr. číslo vývojovej úlohy...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
upraven technicky popisek T137:
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t137_sk&lang=sk
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t137_sk&lang=sk
- TATRA613
- Diskutujúci
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 06 Aug 2008, 06:07
- Tatry, ktoré vlastním: Mam Tatru 613 Chromka Rok výroby 1980
- Bydlisko: ČR-Náchod
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Tatra 138 Pontonový most
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Skvele, doplnime k popisku T138TATRA613 napísal:Tatra 138 Pontonový most
Nikdy jsem nepochopil, proc vojenske T138 s prolisem pro blinkr na blatniku, maji ten blinkr uplne jinde . Ma to nejaky konstrukcni duvod?
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 138
Tady někdo nabízí funkční vojandu - autojeřáb - za šrot+gumy:
http://www.annonce.cz/detail/Tatra-138- ... 4JS4V.html
http://www.annonce.cz/detail/Tatra-138- ... 4JS4V.html
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
tiež som o tom blinkri rozmýšľal, a napadlo ma iba jedno vysvetlenie - z nejakého dôvodu pre vojenské vozy nevyhovovalo umiestnenie, ako u civilných verzií (možno je na zraniteľnejšom mieste napr. pri prejazde cez les, skôr ohrozované vetvami stromov..), a preto blinker dali na iné miesto. Samozrejme, že kvôli tomu sa nevyrábal drahý nový lisovací nástroj (skôr celá sada nástrojov pre oba blatníky), a tak sa iba jednoducho strihol otvor pre blinker na novom mieste, čo je pomerne jednoduchá úprava, realizovaná iba výmenou strižnej vložky v jednom nástroji, spravidla pri poslednej lisovacej operácii. Ostatné nástroje (ťahovka, orez, prípadne ohyby) tak ostali nezmenené...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
to zni smysluplne, ten blink by byl nad svetlem dost "na rane". Ovsem se zavedenim strisky sani, nebo dokonce pozdeji cyklonovych filtru to uz asi bylo jedno.ondrej napísal:tiež som o tom blinkri rozmýšľal, a napadlo ma iba jedno vysvetlenie - z nejakého dôvodu pre vojenské vozy nevyhovovalo umiestnenie, ako u civilných verzií (možno je na zraniteľnejšom mieste napr. pri prejazde cez les, skôr ohrozované vetvami stromov..), a preto blinker dali na iné miesto. Samozrejme, že kvôli tomu sa nevyrábal drahý nový lisovací nástroj (skôr celá sada nástrojov pre oba blatníky), a tak sa iba jednoducho strihol otvor pre blinker na novom mieste, čo je pomerne jednoduchá úprava, realizovaná iba výmenou strižnej vložky v jednom nástroji, spravidla pri poslednej lisovacej operácii. Ostatné nástroje (ťahovka, orez, prípadne ohyby) tak ostali nezmenené...
Prototypy T138 VN maji dokonce kryty svetel proti poskozeni - prvni prototyp ma samostatny ocelovy kryt navareny na naraznik jako T128 (mozna je to dokonce identicky kus zeleza ), dalsi prototypy uz maji "pouze" dva ocelove draty. Ted si nevybavuju, jestli to seriove vojenske T138 mely taky...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 138
Nebylo to u osmsetpatnáctek přesně naopak? Prolis v kapotáži byl u všech, ale "civilky" měly z 90% blinkr v nárazníku a prolis se využil jenom u vojenských čtyřoček?
To už vypadá na pěknou sabotáž, nebo typicky kopřivnický přístup ke know-how (viz charakteristika tamějšího ducha v necyklopedii) .
To už vypadá na pěknou sabotáž, nebo typicky kopřivnický přístup ke know-how (viz charakteristika tamějšího ducha v necyklopedii) .
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Jo- je to jak píšeš...na vojenský blinkr stačí jen kruhový otvor asi průměru 15mm ale ten nejde umístit do toho prolisu na civilní blinkr -tak se to vyřešilo takhle "elegantně" i na kabině vojenské s poklopem není výsek na civilní blinkr a je tam jen malý otvor na voj. blikač...
- TATRA613
- Diskutujúci
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 06 Aug 2008, 06:07
- Tatry, ktoré vlastním: Mam Tatru 613 Chromka Rok výroby 1980
- Bydlisko: ČR-Náchod
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Tatra 138 Sklápěče jednostranné a Sklápěče třístranné
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Hezké vozy- žejo??
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Tu je pár fotek z Tatry věnujících se právě 137, 138 a prototypům 148... Je to od někoho z Mniší.
- Lucián
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 17 Sep 2004, 19:55
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 1972
T613-4MiLong M'95 1995 - Bydlisko: Brno
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Nenechal bych se tím číslováním fotek zmást. Ty červená razítková čísla z druhé strany fotek znám a jsem přesvědčen, že nemají žádnou spojitost se zobrazenými vozidly, spíše se budou týkat značení v archivu. Téměř všechny negativy tam jsou na skleněných deskách, tak bych typl, že to bude nějaké číslování sytému uložení těchto desek.DRracer napísal:no, tak ted se podrzte, prave jsem obdrzel informace, ze na original fotkach jsou zezadu tyto udaje:
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
T 137 valnik 4x4 9t s plachtou, cislo 212 16 283 65
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
2. prototyp T137 4x4, cislo 200 10967 61
http://www.tatraportal.sk/forum/downloa ... &mode=view
tady je jen cislo 200 10967 61
To vyrazne komplikuje situaci
Co znamenaji ta cisla na fotkach (pry je to cervene razitko)?
Muze byt prostredni cislo vyrobni cislo auta? Davalo by to smysl v kontextu seriovych T138?
Muze byt to posledni cislo rok porizeni fotografie? Nebo rok vyroby toho auta? Pokud ano, tak to znamena, ze se T137 vyvijela i po nabehu seriove vyroby T138 a ze se na nich uz v roce 1961 zkousely dvere s klikou vzadu.
Jen se mi nezda "2. prototyp T137 4x4" - jednak to nema pohon predni napravy (nebo aspon unasec je jiny) a jen v na veletrhu v roce 1958 byly 3 ruzne T137 se starou kabinou... Takze jestli posledni cislo na fotce je rok, tak to vypada dost nepravdepodobne
Navic, jestli to prostredni cislo je vyrobni cislo, tak ty dva nizke valniky jsou jedno a totez auto , cili mezi jednou fotkou a druhou fotkou musel nekdo predelat uchyceni rezervy vzadu .
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 138
Kde, Jerry?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných