tatra 57a

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Vávra

tatra 57a

Príspevok od užívateľa Vávra » 08 Nov 2006, 21:38

Dobrý den, rád bych se zeptal kolik je cena tatry 57A polokabrio po kompletní renovaci, nebo jen po klempířském ošetření, děkuji za brzkou odpověď.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 08 Nov 2006, 22:29

Už zase?

Všeuměl

Príspevok od užívateľa Všeuměl » 09 Nov 2006, 11:27

Hodně Vávro,hodně. A nevyděláš naprosto nic,to mě věř. Ale mohu Tě zbavit problémů na nějaký ten rok. Koupím ji od Tebe v předrenovačním stavu za NORMÁLNÏ cenu...

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 13 Nov 2006, 19:24

Přesto že to již zde bylo mnohokráte rozebíráno, pokusil bych se o virtuální renovaci vozu T-57A polokabrio.Vzhledem k tomu že se tímto problémem nezabývám profesionálně, prosím opravte mě kdybych se mýlil.
Předně je nutno si uvědomit že klempířina na tomto voze je jen minimum. Podstatně důležitější, na opravy složitější a tedy i dražší je výdřeva, která drží pohromadě celou kastli.Ještě jsem neviděl T-57A kde by nebyla potřeba opravit výdřeva (zvláště polokabrio). Buď je shnilá, nebo rozeschlá, ale v žádném případě nebude dobrá. Odhaduji že kompletní nová výdřeva na T-57A polokabrio by mohla stát tak 50tis. (pokud nemáte doma kompletní truhlářskou dílnu a za domem pár vzrostlých dubů). Pak teprve může přijít na řadu klempířina. Podle stavu koroze a otlučenosti (při opravě výdřevy také něco zařve) bych to tipoval tak na 10 - 50 tis, podle toho zda bude třeba jen zavařit pár děr, nebo vyrábět celé nové stupačky (dost časté). Slušný nový lak by se dal pořídit tak za 50 tis., čalounění (pro kabrio samozřejmě v kůži) a nová střecha tak 100 tis., a chrom tak za 10 tis. Jako perličku jsem si nechal renovaci podvozku. GO motoru 30-50tis. podle stavu opotřebení, nová ložiska (převodovka, diferák, nápravy),nová bronzová futra přední nápravy a brzdových klíčů, nové čepy, nové vodící kroužky poloos, nové kluzné destičky zadního péra, vyhamrování unavených listových per,oprava vymletých drážek hnacích hřídelů, oprava brzd...... Podvozek tedy může vyjít na 50-100tis. Za předpokladu že vůz byl jinak kompletní a nic jsme nemuseli schánět po burzách nás kompletní renovace vyjde tak na 200-400tis. (+ původní cena vozu, spousta času a nervů). Pokud si necháte celý vůz renovovat u odborné renovační dílny vyjde to ještě dráž (ale ušetříte vlastní čas). Reálná prodejná hodnota kompletně renovovaného vozu (opakuji kompletně renovovaného, ne jen nově nalakovaného) je tak 300 tis. Osobně se domnívám že T-57A polokabrio je nad 300 tis. jen velmi málo prodejné. Tatrováků je málo a za ty peníze si raději pořídí čistou žehličku T-57 polokabrio, nebo otevřenou T-12 či T-75 kabrio po starší renovaci. Ostatní veteránisté si raději pořídí Aerovku či jiný méně známý vůz, případně nějakou otevřenou klasiku z 50-60tých let.

57

Renov.

Príspevok od užívateľa 57 » 14 Nov 2006, 11:42

Ještě jste zapoměl Karla dodat množství vypitého piva na uklidnění a případně i vykouřené cigarety.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 14 Nov 2006, 14:07

Je to veľmi pekné zhrnutie s ktorým v zásade súhlasím. Možno niektoré položky sú trošku pesimistické ale možno ani nie.
Inak jednému nerozumiem a nechce sa mi to vpratať do hlavy:
Cena renovácie je vyššia ako cena renovovaného vozu. Ale je to tak.
Z toho vyplýva že je rozumné si kupovať len zrenovované vozy, ušetríme čas, starosti a peniaze. Nechápem prečo sa tým človek neriadi.

Inak veľmi ma zaujal názor na predajnosť T57A polokabrio. Je pravda, že u veteránov je reálna cena to čo je ochotný niekto reálne položiť na stôl.
To iste závisí od toho ktorého automobilu. Takisto sa obvykle rozchádzajú mienky kupujúcich a predávajúcich.

Určite si väčšina všimla dobre zachovalú T97 už veľmi dlho inzerovanú a krásnu T603 s koženými sedadlami ktorá je už na 310 000SK. Ak by si človek nechal zrenovovať T603 na kľúč asi by to nebolo možné pod túto sumu. Pretože sa nepredáva čo to znamená? Nie je záujem (aspoň u tých čo majú peniaze?) 603 vyšli z môdy? Alebo je táto cena vysoká a dá sa zohnať voz lepšie? A čo tá 97? Je to hrozne veľa peňazí ktoré nieť šanca že by niekto dal?

Možná že tí naozaj skúsení borci by mohli napísať ich názory za čo by sa reálne predali vozy po kvalitnej renovácii, veľmi by ma to zaujímalo.
Napríklad u vozidiel ako T11, T12, T54, T70 atp nemám dostatočne konkrétnu, reálnymi predajmi podloženú predstavu.

Mne sa totiž zdá že pri tých vysokých sumách, aj ked v konečnom dôsledku je to lacnejšie, sa záujemcovia hľadajú len veľmi ťažko.
Totiž všetci tí ktorí mali zájem a peniaze už to čo chceli majú.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 14 Nov 2006, 15:08

Já mám limusinu Tatra 57 A a renovaci se věnuji již víc jak dva roky .Samozřejmě ,že pro znalce i pro široukou veřejnost ,která něco málo ví o historických vozidle je zajímavější otevřený vůz. Ale co se týče kalkulace Karla ohledně renovace ,tak co celkem vše sedí. Vím to velmi dobře z vlastní zkušenosti. Já jsem si kompletně celý podvozek renovoval i smotorem sám. Takže ta částka tady odpadá ,ale ty hodiny raději nepočítám :cry: Plus ježdění a schánění věcí na opravu a výměnu některých dílů. Samozřejmě se počítá i výroba některých dílů jak psal Karel .To jsou čepy,futra atd .atd. Samozřejmě bez nějakých dobrých známých stejně zapálených to nejde. Pokud tyto díly necháte vyrobit někde ve firmě ,která se tím zabývá ,většinou neřeknou ne. I když.. Ale cena se pak rovná infarktu. Pokud se snažíte o jistou dobovost , originalitu a perfektní funkčnost,je to vše dvakrát tak pracnější a nákladnější. Což je bezpochyby můj případ. Ta celková hodnota kvalitní renovace jednoznačně musí přesáhnout hodnotu vozu. Ale je zde přece poté skvělý pocit nebo né? :lol: I když jsem se setkal s názory lidí ,kteří se věnují historickým vozům nebo spíše si myslí ,že se věnují tím správným způsobem a jejich názor je ten ,že Tatra 57 v zádadě není veterán,je to tuctové auto a nemá smysl investovat do tohoto vozidla.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 14 Nov 2006, 17:34

Ja som to myslel tak že cena zrenovovaného vozu je nižšia než bola cena jeho renovácie /o nákupe vozu sa nebavím/.
Ide o ten istý kus. Teda že auto sa nedá predať za toľko koľko stála jeho renovácia, aspoň u takých vozidiel kde sa nálezový stav zoženie do nejakých 70 000.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 14 Nov 2006, 19:22

Je to jen takové slovíčkaření, ale trochu bych to poopravil :
Reálná prodejní cena kvalitně zrenovovaného vozu je nižší než byla cena kvalitní renovace. :wink:
V praxi to vypadá tak že se jen udělá nový lak, chrom a čalounění, motor se nějak pošteluje aby vydržel alespoň než si vůz nový majitel naloží na podval a pak už je to starost nového majitele. :cry:
Z tohoto důvodu je lepší sehnat nerenovovaný vůz a ten si zrenovovat sám, neboť alespoň vím co od vozu moho čekat.
Těch pár opravdových fandů (kterých stále ubývá) už své vozy má, ti co je nemají si je pořídí od zesnulých kolegů a pro ostatní veteránisty není T-57 (A,B,K) dost exkluzivní veterán.
V neposlední řadě má na nízké ceně těchto vozů svůj díl i jejich spolehlivost, díky které se jich do dnešních dnů dochovalo (relativně) velmi mnoho.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 15 Nov 2006, 09:31

TatraplanuZdar napísal:Ja som to myslel tak že cena zrenovovaného vozu je nižšia než bola cena jeho renovácie /o nákupe vozu sa nebavím/.
Ide o ten istý kus. Teda že auto sa nedá predať za toľko koľko stála jeho renovácia, aspoň u takých vozidiel kde sa nálezový stav zoženie do nejakých 70 000.
Jestli tomu nerozumíš, klidně Ti to vysvětlím. V ČR a SR je velmi nepravděpodobné, že někdo investuje úsilí a peníze do kvalitní renovace vozu pro někoho cizího, pro budoucího majitele. Pokud to někdo udělá, bude výsledná cena vozu tak vysoká, že bude kupce hledat mnoho měsíců i několik let. A mít po takovou dobu uvězněných několik set tisíc v autě, to si nikdo nemůže dovolit. Bude muset slevovat, aby svou nabídku zatraktivnil a tím se jeho zisk (který tam být musí, je to odměna za to, že věnoval svůj čas a úsilí renovaci, třeba i jen dohlížení na renovaci ve firmě) bude snižovat. Po mnoha měsících či letech se pak kupec najde a peníze, které byly vloženy do renovace se třeba vrátí, ale s velmi malým zhodnocením.

Běžná praxe je místo poctivé renovace to jen tak "načančat". To má výhody, že to jednak netrvá tak dlouho a hlavně to stojí daleko míň peněz. Celková prodejní cena vozu tak může být i včetně pěkného zisku daleko nižší než v prvním "poctivém" případě, přitom je pravděpodobnost, že se za tuto nižší cenu auto dříve prodá (je daleko větší množství lidí, kteří na ně budou mít). Tedy vše jednoznačně hovoří pro tento druhý způsob snad kromě cti. Ovšem pro udržení cti je pak finančně daleko výhodnější se do nějaké renovace na prodej vůbec nepouštět než na tom tratit výše popsaným způsobem.

Už chápeš?

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: tatra 57a

Príspevok od užívateľa Laco » 15 Nov 2006, 10:31

Vávra napísal:Dobrý den, rád bych se zeptal kolik je cena tatry 57A polokabrio po kompletní renovaci, nebo jen po klempířském ošetření, děkuji za brzkou odpověď.
Záleží od toho, či kupuješ alebo predávaš (alebo len by si chcel).
Pokiaľ ale chceš robiť renováciu a potom to predať, to radšej hoď peniaze do rieky a bude z toho lepší úžitok. Ale ak chceš auto pre seba , tak žiadna cena nieje vysoká, ak ho skutočne chceš. Jeho cena je ohraničená obsahom tvojej peňaženky.

Lukas

Príspevok od užívateľa Lukas » 15 Nov 2006, 17:06

Osobně si myslím, že prodejnější je vůz před renovací. Jednak pro nízkou pořizovací cenu. Každý kdo ještě renovaci nedělal na to většinou nalítne. Jsou lidé kteří přímo vyžadují si renovaci udělat sami a chtějí auto před renovací. Pak jsou lidé ,které baví samotný průběh renovace ještě víc než ježdění. Koupit vozidlo před renovací má výhodu v levné koupi vozu a následné pomalé vrážení dalších peněžních částek do renovace (koro jako splácení na leasing). Některá auta ani zrenovované koupit nejdou protože nejsou... Málokdo si může dovolit vysolit balík za zrenovované auto. I když z mého hlediska jako kupce je lepší koupit už zrenovované auto...i když ten balík za to.... :-)

57

Príspevok od užívateľa 57 » 16 Nov 2006, 07:52

Nevím co myslel odborník Lukas pojmem "nalítne" Předpokládal jsem ,že tady diskutují především lidi se zájmem o stará auta .Jinak jsem si 100% jist ,že dnes již velmi málo lidí nalítne. A zrenovované auto snad koupí jen člověk s minimálním přehledem o historických vozidlech nebo snad ,jak se to dnes říká "celebrita"kvůli zviditelnění a jen velmi malého procenta sběratel. Ovšem ten kdo disponuje tím správným zázemím :roll: :roll:

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 16 Nov 2006, 10:26

Tak s horeuvedeným nesúhlasím. Prečo by mal niekto povedzme ako ja, kto sa v opravovaní áut nevyzná to robiť vlastnými rukami?
A nevidím v tom ani možnosť relaxu.
Ak niekto chce pre mňa zrenovovať auto vždy mu to rád prenechám :D
Viem robiť niečo iné a vždy som zastával názor nechať robiť skutočných odborníkov alebo tých ktorých to duševne uspokojuje. Mňa nie. Ja sa už len občas ako mi čas dovolí preveziem, občas to vyleštím, dolejem vodu, olej a budem na to pozerať pekne vystavené....
Môj záujem sú staré autá ale nie ich "výroba".

A ak sa niekto dostane do problémov podľa mňa veterány sú tu aj na to aby pomohli.
Alebo ak ho to omrzí, zoženie niečo iné, atp.
Stejne sa mi zdá že väčšina veteránistov je priveľmi verná svojím autám, občasné výmeny by určite trochu rozprúdili krv a stojaté vody, pozrite sa ako je to so ženami. :wink:

Jediný problém je ako hovorí tajomný anonymníček že nemožem rýpať do nového laku alebo rozoberať prevodovku a motor aby som videl ako je to urobené... Nemusí byť všetko perfektné, potrebná je len čestná informácia. Bohužiaľ mnohí predávajúci sa pokúšajú hovoriť nie pravdu, ale to čo chce kupujúci počuť. Chýba im "stavovská česť". Len z tohto dôvodu je problém kúpa zrenovovaného vozu. Sú nutné referencie o predávajúcom, tak veru.

Všeuměl

Príspevok od užívateľa Všeuměl » 16 Nov 2006, 10:48

No tak dolívejte teda alespoň tu vodu pane Tatrapláne :lol:
No a každého prostě uspokojuje něco jiného ,to máte pravdu. 8)
Ale nejhorší je veteránista ,který o autě neví nic.Možná tak snad zvládne tu vodu a případně Vás přesvědčuje o té své pravdě :P
To snad ,ale nebude Váš případ :roll:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Nov 2006, 11:21

Ja sa tu musím trocha TatraplanuZdar zastať. Prečo by musel každý majiteľ veterána (historického/nehistorického) vozidla o ňom všetko vedieť? Naozaj niekoho môže baviť iba jazdiť na takom aute a starosť oň prenechá na odborníkov. Ak na to má, tak prečo nie? Myslím, že trend takto to robiť je vo svete veľmi silný.
A ak niekoho baví renovovať a má to ako relax - nech renovuje - zase, ak na to má.
Mám kamaráta, ktorý vlastní naozaj veľa rôznych tatroviek (okrem iného asi 7-8 T603 a asi 20 T613) a na autách vie akurát možno tak dotankovať a umyť auto (aj to iba na umyvárke). Všetko ostatné si zadáva dodávateľsky. Ak na to má a mu to takto vyhovuje - tak čo je na tom zlé!?
Peniaze zarobí tam, kde je odborník - a teda relatívne efektívne - a ako sa ich rozhodne minúť, je už len jeho vec...

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 16 Nov 2006, 11:47

Všeuměl napísal:
Ale nejhorší je veteránista ,který o autě neví nic.
To snad ,ale nebude Váš případ :roll:
Prečo nie, ja som na to patrične hrdý. Môj otec bol konštruktér mimochodom aj niektorých hydraulických časťí značky o ktorú tu ide a to mi stačí aby mi bolo jasné ako veľa je nutné o tom vedieť.

Inak som dostatočne a medzinárodne známym odborníkom minimálne v dvoch navzájom absolútne nesúvisiach odboroch. Z jedného žijem.
A musím setsakramensky hýbať zadkom aby som sa udržal na špici ináč ma do toho zadku nakopnú len tak zahučí. A robiť musím tak aspoň 70 hodín týždenne. Čiže na nejaké renovácie mi veľa síl a času nezostáva.

Tým nechcem povedať že o histórii áut nič neviem a ani že nič neviem o konštrucii. Ale neviem to urobiť prakticky. A ANI NECHCEM VEDIET.

Mám rozvedeného kolegu v mojom veku ktorý má hneď dve mladé priateľky naraz. Sú sice krásne, žiadúce a na úrovni ale hovoril že ho stoja tak 50 000 mesačne. Myslím že ak by som rovnakú sumu venoval do veteránov tak to bude JOJOJOJJJJ. A na rozdiel od žien ich nehádžem do studne a ani si veci nezoberiem do hrobu. Len niekomu zostanú.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 16 Nov 2006, 12:02

No tak to si ten rozvedený kolega asi potřebuje něco dokazovat, jinak by:
a) neviděl problém v 50.000Sk měsíčně nebo
b) se těch ženských s vysokými provozními náklady zbavil
Zrovna takový člověk by měl výběr přítelkyň svěřit odborníkům, protože 25.000Sk měsíčně nestojí ani moje žena se dvěma dětmi a to je velmi krásná a na úrovni.

Aby jsi mohl práci někomu zadat, je třeba alespoň zhruba vědět, co všechno její odvedení obnáší. Jen tak lze mít přehled o tom, do jaké míru je požadovaná cena přiměřená. Samozřejmě lze udržovat automobily a i dodavatelským způsobem, ale je to dražší. O tom byly předcházející příspěvky. Nic jiného v tom nehledej.

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 16 Nov 2006, 12:23

Hm, ladis, asi si ešte nie dosť starý. Ak by si videl môjho kolegu tak by ti bolo jasné že ten starý lišiak to zase uhral za naozal perfektnú cenu. Tou sumou sa vlastne chcel len pochváliť ako to zase vyhral ... :)

A čo sa týka toho dodaávateľského spôsobu že je drahší - pre mňa a určite aj mnohých iných nie. Naopak ak ten čas čo by som strávil pod autom strávim prácou tak ten dodávateľský spôsob nielen zaplatím, ale ešte mi aj niečo zostane. A kvalita bude určite tiež lepšia.

Ano, chce to niečo vedieť aby som nebol vodený za nos. Alebo mať prateľov ktorí to urobia a pritom ma neobtiahnu, teda aspoň nie priveľmi.
:wink:

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 16 Nov 2006, 13:03

Vůbec nejde o nějaké srovnání tvého hodinového výdělku s cenou hodiny práce servisu, ale jen o to, nakolik dokážeš odhadnout, zda je cena za odvedenou práci přiměřená. Právě k tomu směřovala moje poznámka o tom, že je třeba alespoň něco vědět. Pokud máš přátele, kterým věříš a svěřuješ jim práci nebo ti dávají reference, jde jen o externí zdroj znalostí. Ty jsou zkrátka podmínkou jakékoliv činnosti. Neinformovaný zákazník bez přehledu a s naditou peněženkou je totiž ideální zákazník. O tom byly předcházející příspěvky, nic jiného v tom nehledej.

Jinak máš naprostou pravdu, nejsem tak starý, abych dokázal posoudit kolik je potřeba nasypat ženské, aby mi ji ostatní záviděli a pevně (a snad ne moc naivně) doufám, že tímto způsobem nezestárnu. Kdyby se snad do předchozí věty chtěl někdo navážet, ocenil bych, kdyby se předtím přečetl povídku Květy Legátové Ta vteřina.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 75 neregistrovaných