TATRA 75
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: TATRA 75
Tak si též přisadím (Fitz Maurice) - já v tom pro změnu vidím Citroën TA od A sloupků dále s přilepeným nehezkým "čumákem". Na pohled celkově nízká stavba s bočním pontonem a široké čelní sklo...
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
V roce 1993 jsem si povídal s pánem, který si v roce 1936 koupil firemní kabrio T75 a jezdil s ním až do počátku osmdesátých let. K té T75 měl jednu výhradu - vadilo mu, že se mu mnohokráte zlomily poloosy zadní nápravy
Re: TATRA 75
Teda vy mě s těma poloosama děsíte. Pomalu abych se bál s Tatrou někam vyjet. Pokud vím tak dlouhé áčko má stejnou konstrukci poloos.
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Nám se to s tou poloosou taky stalo....auto v tu chvíli nebrzdí Karle když se ti to stane u Áčka tak by to mělo jít zabrzdit předníma brzdama....ono to auto jede chvíli po třech (samozřejmě pokud není nějak nerovnoměrně zatížené) a pak si krásně sedne a urve to zadní blatník , taky asi bude záležet na rychlosti a jak ulítne kolo...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
"bonbonek" od Bohemie je moc pekny, vic se mi ale libi v te dvoubarevne svetlezelene kombinaci ... tusi nekdo, kolik jich priblizne vzniklo?Djss napísal:Toto je fakt nadherne dielo....
Te cerveno-bile karoserii od Touska z Melnika ale nejak nemuzu prijit na chut
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Není ta karoserie Toušek na dlouhém podvozku?
Někdo tehdá chtěl asi pravý americký koráb silnic
Někdo tehdá chtěl asi pravý americký koráb silnic
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
pokiaľ viem, tak 2 ks - zelená a modrá (teraz strieborná)..DRracer napísal:"bonbonek" od Bohemie je moc pekny, vic se mi ale libi v te dvoubarevne svetlezelene kombinaci ... tusi nekdo, kolik jich priblizne vzniklo?....Djss napísal:Toto je fakt nadherne dielo....
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Ta od Touška už se tu někde řešila. Někdo snad taky psal, že je na dlohém podvozku a snad karosovaná pro nějakou herečku. O autě ani karosárně však nikdo nic moc bližšího nevěděl.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Ještě se vrátím k tomu provedení T-75 SPORT, které je zachyceno na výstavě….
Díval jsem se důkladně na tu boční hranu… U vozu z výstavy se nesvažuje k blatníku .
Už je to tedy třetí provedení karosérie.
K Fitz Maurice: Našel jsem jeden vůz, který má společné znaky-tvary v přední části vozu.
Jedná se o DKW Schwebeklasse ( vůz má zajímavý motor ).
Znal jsem také jednoho starého pána, který dělal mechanika a zk. jezdce v tatrovce…. Za celý život vlastnil 10 kusů typu T-75 ( longa, sedany, cabria, valník, dodávku ). Zemřel před pár lety. Byl to skutečně znalec… Do poslední doby si pamatoval co všechno na vozech opravoval a také majitele, kterým T-75 opravoval….. Bohužel jsem si nic neznačil , protože jsem plánoval další návštěvu. Dotyčný pán bohužel zemřel v cca 90ti letech.
K T-75 Toušek: Tato karosérie bude skutečně na dlouhém podvozku. Musela být také o dost mohutnější…. Je to zvláštní auto.
K T-75 Bonbónky od Bohemky: To jsou auta, která si plně zaslouží označení ROADSTER !
V porovnání s továrním provedením, které se také v prospektu označovalo jako Roadster ( já tomu říkám SPORT ) jsou bonbónky SUPER SPORT. O tyto vozy jsem se zatím moc nezajímal… Nevím přesné počty vyrobených kusů a ani ročníky.
Díval jsem se důkladně na tu boční hranu… U vozu z výstavy se nesvažuje k blatníku .
Už je to tedy třetí provedení karosérie.
K Fitz Maurice: Našel jsem jeden vůz, který má společné znaky-tvary v přední části vozu.
Jedná se o DKW Schwebeklasse ( vůz má zajímavý motor ).
Znal jsem také jednoho starého pána, který dělal mechanika a zk. jezdce v tatrovce…. Za celý život vlastnil 10 kusů typu T-75 ( longa, sedany, cabria, valník, dodávku ). Zemřel před pár lety. Byl to skutečně znalec… Do poslední doby si pamatoval co všechno na vozech opravoval a také majitele, kterým T-75 opravoval….. Bohužel jsem si nic neznačil , protože jsem plánoval další návštěvu. Dotyčný pán bohužel zemřel v cca 90ti letech.
K T-75 Toušek: Tato karosérie bude skutečně na dlouhém podvozku. Musela být také o dost mohutnější…. Je to zvláštní auto.
K T-75 Bonbónky od Bohemky: To jsou auta, která si plně zaslouží označení ROADSTER !
V porovnání s továrním provedením, které se také v prospektu označovalo jako Roadster ( já tomu říkám SPORT ) jsou bonbónky SUPER SPORT. O tyto vozy jsem se zatím moc nezajímal… Nevím přesné počty vyrobených kusů a ani ročníky.
Re: TATRA 75
Toto nevypadá vůbec špatně, ale co je to za typ (resp. z kterých typů je to poskládané) se neodvažuji hádat.Dost to připomíná tvoji T-52, ale v krátkém provedení
Ta fotka nebude ani moc stará a auto na ní není moc zničené, možná ještě existuje .
Ta fotka nebude ani moc stará a auto na ní není moc zničené, možná ještě existuje .
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Mě to taky připadá jako šestisedadlovka T52 akorát je to krátké, kufr to má větší - asi se tam taky dávala rezerva
Re: TATRA 75
Zadní blatníky (i se světly), kufr, dlouhý výfuk, přední haubna se světly, nárazník s blinkry, umístění zrcátek, dveřní kliky - to vše mi velmi připomíná Michaelovu T-52.
Že by se mu nevešla do garáže a tak jí zkrátil ?
Že by se mu nevešla do garáže a tak jí zkrátil ?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Tá karoséria mi až na kapotu ako Tatra moc nepripadá, má to také ťažkopádne "škodovácko/pragovácke" črty.. a ten kufor - hrôza! A pri pohľade na kolesá mi neviem prečo napadá Mercedes 170...
Michael - vyzraď..
Michael - vyzraď..
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Musím se tedy přiznat, že jsem si z vás udělal tak trochu legrandu….
Už nějaký čas jsem si v garáži představoval, jak by vypadala T-52 v posledním provedení, ale jako krátká čtyřmístná verze ? Upravil jsem tedy zcela laicky v základním programu malovaní jeden boční pohled na moji T-52, který je focen v dobrém prostředí, které umožní „fotomontáž“…..
Myslím, že se to povedlo celkem věrně, a že i někteří z vás to nepoznali ! Karel tušil…..
Tato úprava ve skutečnosti dle mého názoru a dosavadních informací asi nikdy v továrně nevznikla…. Už nebyl vlastně důvod…. Vyráběla se Tatra 75 Sedan, která byla moderní a měla celkem stejné proporce. Jen to nastupování by bylo do T-52 lepší . Jedině kdyby si nějaký uvzatý zákazník dupnul nožkou, že to chce , tak jako na mé „fotomontáži“.
Takovéto "úpravy" ( zkrácení karosérie ) jsou u Tatrovek běžné…. Podívejte se na přiložený obrázek, kde je jasně viditelná tovární úprava šestimístné Tatry 30…..
Na dalším obrázku je úprava karosérie T-52. Ovšem už nevznikla další malá čtyřmístná T-52, ale karosérie pro typ Tatra 54 i 54/30. První typ karosérie pro T-54 i 54/30 byla dvoudvéřová. Myslím, že se dvoudvéřová i čtyřdvéřová karosérie pro 54 vyráběla současně…. Bylo na rozhodnutí zákazníka, co si vybere.
Připouštím ještě jednu možnost ! Že ta zkrácená karosérie T-52 přece jen mohl vyjet z továrny na podvozku T-52….. Pokud tomu tak bylo, tak určitě jen pár kousků a na objednávku ! Dobově je tato zkrácená karosérie propagována s označení T-54 i 54/30.
..... bylo to vyřešno chytře.... Nemuselo se investovat do nového designu a také do lisovacích forem. Vypuštěním zadního okna vznikl nový tvar . Myslím, že Škoda a Praga dělala karosérie pořád nového vzhledu. Možná se pletu.... Bylo to tedy výhodou, nebo ne ?
Už nějaký čas jsem si v garáži představoval, jak by vypadala T-52 v posledním provedení, ale jako krátká čtyřmístná verze ? Upravil jsem tedy zcela laicky v základním programu malovaní jeden boční pohled na moji T-52, který je focen v dobrém prostředí, které umožní „fotomontáž“…..
Myslím, že se to povedlo celkem věrně, a že i někteří z vás to nepoznali ! Karel tušil…..
Tato úprava ve skutečnosti dle mého názoru a dosavadních informací asi nikdy v továrně nevznikla…. Už nebyl vlastně důvod…. Vyráběla se Tatra 75 Sedan, která byla moderní a měla celkem stejné proporce. Jen to nastupování by bylo do T-52 lepší . Jedině kdyby si nějaký uvzatý zákazník dupnul nožkou, že to chce , tak jako na mé „fotomontáži“.
Takovéto "úpravy" ( zkrácení karosérie ) jsou u Tatrovek běžné…. Podívejte se na přiložený obrázek, kde je jasně viditelná tovární úprava šestimístné Tatry 30…..
Na dalším obrázku je úprava karosérie T-52. Ovšem už nevznikla další malá čtyřmístná T-52, ale karosérie pro typ Tatra 54 i 54/30. První typ karosérie pro T-54 i 54/30 byla dvoudvéřová. Myslím, že se dvoudvéřová i čtyřdvéřová karosérie pro 54 vyráběla současně…. Bylo na rozhodnutí zákazníka, co si vybere.
Připouštím ještě jednu možnost ! Že ta zkrácená karosérie T-52 přece jen mohl vyjet z továrny na podvozku T-52….. Pokud tomu tak bylo, tak určitě jen pár kousků a na objednávku ! Dobově je tato zkrácená karosérie propagována s označení T-54 i 54/30.
..... bylo to vyřešno chytře.... Nemuselo se investovat do nového designu a také do lisovacích forem. Vypuštěním zadního okna vznikl nový tvar . Myslím, že Škoda a Praga dělala karosérie pořád nového vzhledu. Možná se pletu.... Bylo to tedy výhodou, nebo ne ?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Michael - zaujímavý nápad,
asi ale vedeli, prečo to tak nevyrábali...
asi ale vedeli, prečo to tak nevyrábali...
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: TATRA 75
Ondrej: Jak už jsem psal, tak se vyráběla T-75.....
Já tu krátkou T-52 vidím celkem reálně. Škoda, že se pár kousků neudělalo .
Jen aby někdo nedal inzerát, že koupí tuto krátkou T-52 .
Myslím, že jsi v minulosti udělal podobnou fotomontáž s Tatrou 603 . Dokonce někdo tu T-603 v inzerci i s fotkou sháněl - prý malá dvoudvéřová série T-603 .
Já tu krátkou T-52 vidím celkem reálně. Škoda, že se pár kousků neudělalo .
Jen aby někdo nedal inzerát, že koupí tuto krátkou T-52 .
Myslím, že jsi v minulosti udělal podobnou fotomontáž s Tatrou 603 . Dokonce někdo tu T-603 v inzerci i s fotkou sháněl - prý malá dvoudvéřová série T-603 .
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 45 neregistrovaných