TATRA 75

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 14 Máj 2009, 12:30

Michaeli i Páco máte ty šestisedadlovky pěkné...to je dobře že se jich vzhledem k počtu vyrobených kusů zachovalo celkem dost...já zatím viděl naživo jen kusy před renovací a moc se těším až to uvidím naživo v super stavu...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 14 Máj 2009, 13:48

D.A.: Byl to kulaťák...

Lukas: Toho Longa už bohužel nemáme... Už je ale po renovaci !!!
Pustil jsem ho, protože vím o jednom hezčím a zachovalejším Longu !!! Jen čekám, jak se rozhodne majitel :?: Drahé by to být nemělo ....

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 14 Máj 2009, 14:33

Znám člověka, který má long podvozek a chtěl na tom postavit dlouhé čtyřmístné kabrio něco jako ta červená T52 s dlouhým čumákem na drátěných kolech. Ale ještě se k tomu nedostal. Škoda, že továrna na tom podvozku nepostavila něco takového, jediné co jsem na tom podvozku na fotkách viděl bylo jakési četnické pohotovostní kabrio - tedy kastle nic moc. Nebo se na tom podvozku mohl dělat nějaký pěkný užitkový náklaďáček. Možná kdyby nebyla válka buhví čeho by jsme se dočkali...

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 14 Máj 2009, 14:47

Ještě přidávám fotky "slabin vozu T75".
Prílohy
14052009236.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 14 Máj 2009, 18:42

lukas: Ten červený sporťák na dátech se nějak záhadně zašantročil... Zajímavé je, že jezdil na SPZ z nějakého Renaulta :wink: . Majitel byl z Kopřivnice, ale zemřel na zač. 80tých let... Ani lidi z Kopřivnice nemají info kde to skončilo....
Tento vůz nemusí být vůbec dobový originál................. Já osobně si myslím, že je to vlastní karosářský výtvor ( ve stylu Ajrovky 30 a Áčka sport ). Na voze už od pohledu 18" kola nesedí k blatníkům.... Až uvidím dobovou fotku, tak uvěřím !

Fotku kterou popisuješ jako T-75 pro četnictvo jsi asi viděl v knize K. Rosenkranze, vydaná ku 100 letům.
Jedná se o chybný popisek !
Automobil je Tatra 52. Je to starší provedení otevřeného šestimístného vozu - má ještě nasazovací "železné" čelní sklo.
Pozdější verze už mají přední čelní sklo s výdřevou jako limuzíny ( i se sloupky ).

Sodomka udělal na dlouhém podvozku T-75 dodávku.
O přestavbě T-75 long na valník jsem už také slyšel. Jedna tato úprava byla na Libhošťsku. majitele stavěl domek a tak uříznul kus karosérie a namontoval korbu. Zhotoveno to bylo po roce 1965.

Ovšem mohla také vzniknout dobová přestavba Longa za války, nebo i po válce !
Prílohy
etník T-52.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa JiF » 14 Máj 2009, 22:58

Tato 75 long se prohani po Jiznich Cechach. Ma pevnou strechu.
Prílohy
T75_long11.jpg
T75_long11.jpg (29.42 KiB) 9837 zobrazení
T75_long12.jpg
T75_long13.jpg
T75_long13.jpg (14.6 KiB) 9835 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa D.A. » 14 Máj 2009, 23:11

Proč tomu všichni říkáte "long"? To se někdy oficiálně používalo?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 14 Máj 2009, 23:21

D.A.: Protože je to krátké a výstižné :wink: . Oficiální označení to není.... Šestisedadlová a sechssitziger je to pravé....

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 14 Máj 2009, 23:37

Na Aukru jsem zahlídl jednu notoricky známou kresbu T75 pana Zapadlíka - neviděl jste to někdo alespoň na fotce? Nebo se to dokonce zachovalo?
Prílohy
t75zapadlik.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Máj 2009, 13:56

lukas. napísal:Na Aukru jsem zahlídl jednu notoricky známou kresbu T75 pana Zapadlíka - neviděl jste to někdo alespoň na fotce? Nebo se to dokonce zachovalo?
To je "bezna" T75 kabriolet s delenymi blatniky (=1936 nebo novejsi), nebo mi neco uniklo?
Jedna ziva, nalestena je napr. zde: http://www.tatraportal.com/popisky/t75/t75_17.jpg
(sekce fotografie technickeho popisku T75: http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t75_sk&lang=sk )

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Julo600 » 18 Máj 2009, 14:58

Myslim, ze sa jedna o ine prevedenie, zriedkavejsie - vid ram predneho okna

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa DRracer » 18 Máj 2009, 15:01

Julo600 napísal:Myslim, ze sa jedna o ine prevedenie, zriedkavejsie - vid ram predneho okna
Mas pravdu, i ta bocni lista konci na zadnim blatniku misto toho aby pokracovala okolo blatniku az dolu. To jsem zvedav, co na to "pan ucitel" :)

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 18 Máj 2009, 15:56

No pr
DRracer napísal:
Julo600 napísal:Myslim, ze sa jedna o ine prevedenie, zriedkavejsie - vid ram predneho okna
Mas pravdu, i ta bocni lista konci na zadnim blatniku misto toho aby pokracovala okolo blatniku az dolu. To jsem zvedav, co na to "pan ucitel" :)
No právě ta kastle je nižší, dveře menší, rám předního okna něco jako T57A sport, možná to bude jenom 2 sic

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Karel » 18 Máj 2009, 16:58

,,Velký učitel,, asi není právě připojen a tak bych si dovolil zastoupit ho svými chabými znalostmi.
Řekl bych že jde o 4 místné sportovní provedení : http://www.tatraportal.com/popisky/t75/t75_09.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Máj 2009, 20:02

Nazdar !
Nemám teď moc času....

Také bych řekl, že Maestro Zapadlík měl vzorem sportovní Tatru 75 s nízkou boční hranou.
Kresba sklouzla spíš do vzhledu nějakého sportovního Áčka… Ovšem je to pěkný obrázek a smekám…

Sám ani nevím, zda se nějaká tato T-75 dochovala. Nikdy jsem ji v reálu ani neviděl…
Co jsem vypozoroval, tak jsou dvě verze těchto T-75 se „sportovně“ laděnou karosérií !
Osobně si myslím, že to byla výrobní záležitost v roce 1935 a 1936.
Obě varianty T-75 mají první provedení kapot = zvedá se pouze střed.

První varianta: Je zachycena na prvních dvou fotech.
Tato varianta byla asi vyrobena ve větší sérii ( 20 – 30 kusů ???, nevím… ).
Druhá varianta: Je zachycena na třetím obrázku.
Markantní odlišností je pouze tvar zadní části vozu ( těchto se už asi moc neudělalo ).

Dobové foto bohužel zatím žádné nemám.
Prílohy
00.jpg
A.jpg
B.jpg
C.jpg
E.JPG
D.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Máj 2009, 20:26

Ještě dodám, že toto provedení karosérie nemělo asi moc velký úspěch....
Myslím, že skutečný úděl ROADSTERU převzala série "bombónků" T-75 od Bohemky.....

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa lukas. » 18 Máj 2009, 20:49

Michaeli díky za super fotky!!!
Nedivím se že tento typ karoserie nebyl úspěšný, jenom ten prospekt (jakási podivná koláž nebo fotomontáž) je pro případné zákazníky přímo odstrašující.
Zdá se mi na foto jakoby typ "A" měl nějaké speciální sedačky narozdíl od pozdějších typů na fotkách, které mají orig. sedačky...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 18 Máj 2009, 21:00

Těch sedaček jsem si také všimnul... Madla jsou více do oblouku.
Od normálního kabrioletu T-75 jsou změny na "Roadsteru" opravdu malé.... Sportsman si spíš koupil Aero 30, páč to už mělo ten správný šmrnc ( sice dvoutaktní :wink: ).

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Michael » 19 Máj 2009, 12:35

"OBĚV"
Našel jsem v knize K.R. ještě pár fotek....
Na jedné z nich je sportovní T-75 s kapotou posledního provedení = střed se zvedá včetně blatníků :!:
Vůz z této fotografie má také jinou barvu střední části vozu ( dosti tmavá ).
Řekl bych, že je vyroben v půlce roku 1936.
Prílohy
100_7824.JPG
100_7826.JPG
100_7825.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: TATRA 75

Príspevok od užívateľa Karel » 19 Máj 2009, 15:20

Velmi pěkný objev. Ta dvoubarevná kombinace mohla být pěkná (řekl bych že ten boční prolis byl asi ve stejné barvě jako blatníky).
Nechci rejpat, ale domnívám se že ta dvoubarevná byla focena na tom mostě asi až v roce 1937 (to ale neznamená že nemohla být vyrobena dříve). Má totiž vyšší pol.číslo než moje limusínka, která dostala 1. 6. 1937 číslo P-33031 (i když je možné že byla zaregistrována na jiném ,,okrsku,, kde mohli mít přidělený jiný číselný interval). Rovněž poklice na kolech (Buldog) jsou novějšího typu než u vozů z roku 1936 (k mojí limusínce byly dodány s poznámkou že jde o poklice ,,nového typu,,).

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných