tatra 75

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
jirkac

tatra 75

Príspevok od užívateľa jirkac » 05 Jún 2006, 15:29

Ano, skutečně máte pravdu ,není tam na klice rozdíl, jen vačka.Je podle Vás dokonalejší, tišší řetěz nebo kolo,lze kombinovat skříň větřáku jednoho a druhého bloku motoru,Lze někde zjistit kompresní tlak ve válců a tlak mazání motoru? Díky

jirkac

t 75

Príspevok od užívateľa jirkac » 09 Jún 2006, 09:13

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je shodný rozvodový řetěz a kola T75 s jinou tatrou,popřípadě možná náhrada.Ještě bych se zeptal na pumpu centrálního mazání podvozku, na možné typy.V seznamu ND , to není dobře rozpoznat/obrázek/.Děkuji

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 09 Jún 2006, 12:20

Rozvodové kola a řetěz je pouze pro T-75.
Centrální mazání se používalo u prvních vozů zn. Friedmann.
Od roku 1936 se podle mne začalo používat cm zn. VOGEL a Monocoup.
Tyto typy se také použ. i u T-57B.
Prílohy
cm 2.jpg
cm 1.jpg
schéma cm.jpg

jirkac

T75

Príspevok od užívateľa jirkac » 20 Jún 2006, 13:33

Tatra 75 . Dobrý den, chtěl bych se zeptat na barvy- brzdových bubnů a disků kol/černá, nebo v barvě vozu?/ , dále na krycí plech a vrtuli větřáku.Děkuji vám.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 20 Jún 2006, 14:07

Brzdové štíty, bubny, krycí plech i ventilátor bych dal do černé barvy. Disky máte plné nebo paprskové?

jirkac

T75

Príspevok od užívateľa jirkac » 22 Jún 2006, 07:41

Dobrý den,disky nejsou původní, jsou paprskové.Ještě bych měl prosbu co se týká kryrek nábojů kola, některé jsou hliníkové s nápisem tatra, druhé co vídám jsou ocelové hladké.Mám 2+2 jsou dost poškozené, nevíte zda se neodlévají v replice?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 22 Jún 2006, 09:15

Krytky (i náboj) kola lze použít z typů T-12 nebo T-57.
Na T-75 bych použil hliníkové s nápisem Tatra.
Tyto krytky se ještě dají sehnat na burzách... cenové relace jsou různé.

jirkac

T75

Príspevok od užívateľa jirkac » 28 Jún 2006, 07:49

Dobrý den, chtěl bych se zeptat , zda existuje nějaká míra nastavení rozvodů T 75,/ řetězový pohon/, nebo zda se pouze odměřuje poloha ventilů.Na rozvodových řetězových kolech nejsou viditelné žádné značky pro případné nastavení.Existuje náhrada za tento převod?Děkuji

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 29 Jún 2006, 12:48

Míra nastavení asi nebude....
Jinak toto bych raději prodiskutoval s nějakým renovátorem, který provedl GO motoru T-75!
Nechci tady nějak mistifikovat....

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Aug 2006, 12:34

Vnější kliky použij takové jaké jsou na obrázku.
Vnitřní kliky jsou trochu vidět na dobovém obrázku v tomto vlákně.

Rozvodky jsou přední/zadní viz. foto.
Prílohy
m 4.jpg
m 3.jpg
m 2.jpg
m 1.jpg
k T-75.jpg
Karel - Áčko.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Sep 2006, 12:25

Tak tady je pár fotek filtru, který by měl být na T-75.
Musela by se akorát upravit příruba pro použití ke kerburátoru Pal-Solex 30 UVAFG.
Na karbec T-75 se podle mne montovalo více druhů filtrů.
Možná se také dají použít z Áčka-Béčka nebo také z jiných vozů.
Prílohy
filtr 3.jpg
filtr 2.jpg
filtr 1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 05 Sep 2006, 12:27

Toto je filtr z Béčka.
Prílohy
filtr B.jpg

jirkac

T 75

Príspevok od užívateľa jirkac » 30 Okt 2006, 09:19

dobrý den, opět se hlásím a prosím o radu, zajímalo by mě zda je k dispozici schema zapojení indukční cívky scintilla Bp 22 a rozdělovače scintilla Bp 4. Shema zapojení uváděné v¨příručkách se týká vždy BOSCH, a je trošku odlišné. Podle čísel zapojení 20, 21 , 22 je to celkem jasné, ale jde mi to do zkratu. Proto bych se chtěl přesvědčit, zda mám zapojení v pořádku.Je také možnost , že mám cívku probitou.Dá se nějak odzkoušet aníž bych věděl parametry cívky? Mockrát dík za odpověď

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 30 Okt 2006, 19:41

Tady je schéma Scintilla pro T-75.
Prílohy
schema Scintilla.jpg

jirkac

T 75

Príspevok od užívateľa jirkac » 07 Nov 2006, 15:58

Děkuji za schema zapojení , nepasuje mi počet kontaktů na rozdělovači a cívce. Toto shema bude asi pro první tatry T75.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 07 Nov 2006, 16:06

Ano, vapadá to na první palubovku T-75.

jirkac

T 75

Príspevok od užívateľa jirkac » 17 Nov 2006, 19:11

opět se ozívám na toto vlákno a zdravím.Měl bych dotaz ohledně tlaku mazání motoru.Při běhu motoru na volnoběh mi ukazuje manometr tlak 6 atm, při plných otáčkách 9 atm. zkouším to zredukovat poj. ventilem na pravé straně motoru ve směru jízdy /pod list. pérem/, bohužel se mi to nedaří.Tlak je pořád vysoký, ikdyž jsem patřičně uvolnil pružinu poj. ventilu.Doufám , že nebudu muset vytahovat čerpadlo a snižovat tlak na něm.Máte s tímto nějakou zkušenost? dělá mi to problem v utěsnění ostatních spojů. děkuji za odpověď

Lukas

Príspevok od užívateľa Lukas » 17 Nov 2006, 19:32

No to je hodně vysoký tlak, u náší t75 je to mezi 1,5 - 3 atm , já jsem teda motor ještě nerenovoval ale slyšel jsem od táty že tam v případě velmi vysokého tlaku hraje roli možná špatná pružina...i když buhví v čem to je...hodně štěstí při renovaci...

jirkac

T 75

Príspevok od užívateľa jirkac » 17 Nov 2006, 19:44

Ano to mě napadlo taky, já jsem dělal ze dvou motorů jeden a vybíral jsem to lepší , co jsem si myslel.Akorát mě trošku zaráží to, že jem šroub co přitláčí pružinu podložil tak, že pružina zůstala téměř volná.Při montáži jsem se snažil kanály čistit,dofám že ten p roblém není v tom.

Užívateľov profilový obrázok
Julo600
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 165
Dátum registrácie: 19 Okt 2006, 04:31
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Julo600 » 17 Nov 2006, 22:46

Jirkac:
ako vidim renovacia T75 napreduje... Nenasli by sa nejake fotky?
Zavidim ze niekto uz riesi problemy s vysokym tlakom oleja zatial co moj motor je zamaskovany nanosom xrocnej spiny, mastnoty, prachu...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných