tatra 75
tatra 75
dobrý den, chtěl bych se zeptat vás, co renovujete tatry 75, 57 na možnou záměnu dílů motoru mezi uvedenými typy a zda by byly v nabídce. Chtěl bych pouze orig . díly nebo možné náhrady .Jedná se mi otyto díly motoru:
sací potrubí komplet, karburátor, potrubí předehřevu, tlumič výfuku, krycí plechy válců motoru.Mám pouze očečsaný motor a potřeboval bych do doplnit.Dále mi schází díly zapalování,/rozdělovač, cívka, kabely s koncovkami, dynamo, regulátor/. Tyto díly jsem měl neoriginální použity z nevím čeho. Děkuji za vaše odpovědi.
j.cupak@seznam.cz
sací potrubí komplet, karburátor, potrubí předehřevu, tlumič výfuku, krycí plechy válců motoru.Mám pouze očečsaný motor a potřeboval bych do doplnit.Dále mi schází díly zapalování,/rozdělovač, cívka, kabely s koncovkami, dynamo, regulátor/. Tyto díly jsem měl neoriginální použity z nevím čeho. Děkuji za vaše odpovědi.
j.cupak@seznam.cz
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Nerenovuji žádnou T-75-57, ale přidám pár info:
- sací potrubí T75 není shodné s T-57. Dá se sehnat.
- originál tlumič výfuku tak lehce sehnat nejde a když tak to bude šrot vhodný jen jako mustr. Tlumič by šel dopasovat z jiného vozu nebo ho můžete vyrobit.
- krycí plechy motoru se dají vyrobit, ale zase to chce mustr... nebo sehnat originál.
- rozdělovač je stejný pro T-75 i T-57. Rozdělovače se použ. BOSCH nebo SCINTILLA.
rozdělovač BOSCH typ VE 4 AS 48
rozdělovač SCINTILLA typ BP 4
- dynamo je taktéž stejné jak pro T-75 i T-57. Opět se použ. zn BOSCH nebo SCINTILLA.
dynamo BOSCH typ RJC 6 volt 75 Wattů
dynamo SCINTILLA typ 2-R-82 W-10-6 volt nebo typ R 62 W-F-6 volt - toto dynamo se používalo u prvních T-75
- původní karburátor pro T-75 je ZENITH 30 (Solex 30) jako náhrada lze použít PAL-SOLEX 30 UVAFG.
Jinak ty plechové díly se dají sehnat horší to bude s "elektrikou".
Nebo by bylo dobré sehnat kompletnější motor a použít ho jako dárce orgánů, ale to záleží na Vás.
Tatra 75 je pěkný a svižný vůz!
- sací potrubí T75 není shodné s T-57. Dá se sehnat.
- originál tlumič výfuku tak lehce sehnat nejde a když tak to bude šrot vhodný jen jako mustr. Tlumič by šel dopasovat z jiného vozu nebo ho můžete vyrobit.
- krycí plechy motoru se dají vyrobit, ale zase to chce mustr... nebo sehnat originál.
- rozdělovač je stejný pro T-75 i T-57. Rozdělovače se použ. BOSCH nebo SCINTILLA.
rozdělovač BOSCH typ VE 4 AS 48
rozdělovač SCINTILLA typ BP 4
- dynamo je taktéž stejné jak pro T-75 i T-57. Opět se použ. zn BOSCH nebo SCINTILLA.
dynamo BOSCH typ RJC 6 volt 75 Wattů
dynamo SCINTILLA typ 2-R-82 W-10-6 volt nebo typ R 62 W-F-6 volt - toto dynamo se používalo u prvních T-75
- původní karburátor pro T-75 je ZENITH 30 (Solex 30) jako náhrada lze použít PAL-SOLEX 30 UVAFG.
Jinak ty plechové díly se dají sehnat horší to bude s "elektrikou".
Nebo by bylo dobré sehnat kompletnější motor a použít ho jako dárce orgánů, ale to záleží na Vás.
Tatra 75 je pěkný a svižný vůz!
tatra 75
děkuji za odpověď, smekám před vašemi znalostmi! Je hodně věcí, o kterých se dá dlouho hovořit.V současné době pracuji na podvozku a zajímalo by mě, v jaké barvě se podvozek dodával, zda v černé, nebo jak slýchávám v šedé .zajímavé by jistě bylo vědět, jak byly ošetřeny drobné díly jako jsou různé čípky, sponky, držáky trubiček, táhla válečků brzdy apod.Zda byly všechny matice mosazné, vbarvě či ne, hliníkové věci jako jsou štíty brzd a jiné.Možná se zeptám hloupě, byly snad některé díly podvozku chromované či niklované, nebo je to jen dnešní móda?Co se týká Vaší odpovědi na díly motoru, uvítal bych jakýkoliv typ na sehnání. Děkuji za odpověď.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Většinou byl u tatrovek nastříkán černou barvou obal převodovky, brzdové štíty + brzd. bubny a sací potrubí. Plechy na motoru jsou taktéž v černé barvě.
Drobné díly bych nechal v "základním" stavu.
Chromovaní a "barvičkový tuning" je dnešní móda.
Dokonce jsem na nějáké fotce viděl chromované disky kol na Áčku .
Nějaké plechy bych doma našel, ale na 100% je neprodám.
Díly na T-75 se dnes celkem špatně shání...
Můžu se zeptat jakou karosářskou verzi T-75 máte ? rychloběh/volnoběh...
Drobné díly bych nechal v "základním" stavu.
Chromovaní a "barvičkový tuning" je dnešní móda.
Dokonce jsem na nějáké fotce viděl chromované disky kol na Áčku .
Nějaké plechy bych doma našel, ale na 100% je neprodám.
Díly na T-75 se dnes celkem špatně shání...
Můžu se zeptat jakou karosářskou verzi T-75 máte ? rychloběh/volnoběh...
tatra75
celkem mě překvapuje ta barva na brzdových štítech, myslel jsem si , že je to v surovém stavu jako třeba motor a větřák.Ty drobné díly v základním stavu to je míněno v černé barvě nebo obroušené?Moje tatra je limusina , s volnoběhem.zkoušel jsem zjistit původ v archivu, ale podle vyražených čísel je to kabrio. Těžko říci , který je to ro, kapota se vyklápí i s blatníkama.Vlastním kopii TP, dostal jsem ji s vozem podle čísel mě nepasuje, jenom snad ta limusina.Je tam uváděný rok 1936.Nevím zda je ještě jiný identifikační znak na vozu, mimo dvou čísel vpředu.Měl bych ještě dotaz ohledně pneu, jsou tolerovány 6-16, hodně tatrovek na nich jezdí, 5,75 je už asi problém....Děkuji za vaše příspěvky
tatra 75
Dobrý den, měl bych dotaz k Tatře 75 ohledně předních světel.Na některých dobových fotkách jsou vidět světla krátká, některé vozy mají větší průměr světel a také krátké, nebo jsou menšího průměru a delší jak je máte na fotkách v galerii.Používala se světla jiná než Joro ?Ještě bych se zeptal , zda dělá někdo v náhradě orig. kabely pro rozvod el. a vysokonapěťové.Děkuji za odpověď.
Re: tatra 75
Dělá, na burzách to potkávám. Našel jsem vizitku: Ing. Petr Jirásek 603 317 129jirkac napísal:Ještě bych se zeptal , zda dělá někdo v náhradě orig. kabely pro rozvod el. a vysokonapěťové.Děkuji za odpověď.
mazání motoru
Dobrý večer , chci se zeptat nejpíš Michaela, jaký je rozdíll v mazání motoru u 75 tatry. Vlastním motor , kde je rozvod mazání/ tenkýmí trubičkami/ k hlavám válců z rovodky /T kus na mazacím kanále motoru společně s čidlem tlaku oleje/pravděpodobně originál, a koupil jsem motor , kde je rozvod mazání z expanzní nádobky /nevím jak to nazvat/ do dvou hlav válců ,zbylé dvě hlavy jsou napojeny z T kusu kanálu mazání motoru, bez čidla tlaku oleje. Tento uvedený motor má vyvrtaný kanál vedle naraženého čísla motoru, kde je přes průtokový šroub napojena expanzní nádoba.Tyto bloky motorů se jinak viditelně nemění.Existují dva typy mazání motoru ?Uvedené motory se liší výrobním číslem o 150 kusů, jsou oba z roku 1936.Uvedený motor jako druhý, mladší , nemá rozvody ozubenýmí koly, ale duplexem řetězem.V seznamu dílů pro 75 je uvede pouze rozvod koly.děkuji za vaši odpověď. J.cupák
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Ano, jsou dvě verze motoru T-75.
První verze motoru T-75 má rozvod ozubenými koly jako T-57.
Dokonce je použito ol. čerpadlo z T-57.
Tento typ motoru se podle mne vyráběl do roku 1935.
Druhá verze motoru T-75 má rozvod řetězem Duplex-Conwentry.
Ol. čerpadlo není již zcela shodné s T-57.
Začína se také používat ol. filtr, který je shodný s filtrem T-30,52,54.
Pár zajímavostí:
První T-75 mají umístěný výrobní štítek na plech. příčné stěně.
Vyfrézovaná plocha pro umístění štítku na skříni ventilátoru je podle mne až od roku 1936.
Další zajímavostí je použití materiálu pro výrobu zadních brzd. štítů, víka ventil. komor, tunelu pro zdvih. tyčky.
Tyto díly jsou vyrobeny buď ze slitiny hliníku nebo oceli.
Také jsem si všiml, že u sedanů T-75 jsou použity kličky stah. oken stejné jako u Béčka.
První verze motoru T-75 má rozvod ozubenými koly jako T-57.
Dokonce je použito ol. čerpadlo z T-57.
Tento typ motoru se podle mne vyráběl do roku 1935.
Druhá verze motoru T-75 má rozvod řetězem Duplex-Conwentry.
Ol. čerpadlo není již zcela shodné s T-57.
Začína se také používat ol. filtr, který je shodný s filtrem T-30,52,54.
Pár zajímavostí:
První T-75 mají umístěný výrobní štítek na plech. příčné stěně.
Vyfrézovaná plocha pro umístění štítku na skříni ventilátoru je podle mne až od roku 1936.
Další zajímavostí je použití materiálu pro výrobu zadních brzd. štítů, víka ventil. komor, tunelu pro zdvih. tyčky.
Tyto díly jsou vyrobeny buď ze slitiny hliníku nebo oceli.
Také jsem si všiml, že u sedanů T-75 jsou použity kličky stah. oken stejné jako u Béčka.
tatra 75
Díky za objasnění, snad jenom dotaz, ta plechová nádobka umístěná na větřáku venku slouží jako filtr?Jsou tyto systémy mazání záměnné mezi sebou/blok motoru starší typ a filtr s trubkami nový typ/, jsou záměnné klikové hřídele u těchto motorů?Je možné , že by nový typ jak uvádíte neměl signalizaci tlaku oleje?,na rozdělovači oleje /malé trubky k hlavám válců/ není již volný otvor pro umístění čidla.Děkuji
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných